iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   AlfaSMS werkt niet op iPhone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/39-alfasms-werkt-niet-op-iphone.html)

bluevoice 18-09-07 16:05

AlfaSMS werkt niet op iPhone
 
Het is heel vervelend maar ik heb juist ontdekt dat de TAN SMS-en van de Postbank niet door de iPhone worden ontvangen (ik krijg alweer een deja-vu m.b.t. Treo 680 :mad:). Hebben jullie dit al eens geprobeerd?

Smaus 18-09-07 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice (Bericht 55)
Het is heel vervelend maar ik heb juist ontdekt dat de TAN SMS-en van de Postbank niet door de iPhone worden ontvangen (ik krijg alweer een deja-vu m.b.t. Treo 680 :mad:). Hebben jullie dit al eens geprobeerd?

Off-topic
Hey bluevoice, jij ook hier ;)


bluevoice 18-09-07 16:21

Off-topic
Hey Jaap. Alles kits? :)


Nilles 18-09-07 16:28

het is toch altijd een gewoon tekst sms-je?
krijg je uberhaupt wel iets binnen of niet??

bluevoice 18-09-07 16:29

Ja, "gewone" SMS lukt wel, maar Postbank TAN SMS niet.

Robert 18-09-07 16:43

Gisteren had de postbank zowiezo problemen met de TAN-smsjes te versturen he, kan het daar niet aan liggen?

bluevoice 18-09-07 16:49

Denk het niet want op mijn andere telefoon kwam de SMS wel gewoon binnen.

"R" 18-09-07 17:49

hm, ook de smsjes van kpn aangaande een voicemail bericht komen niet door, bug van de firma Apple. Schijnt iets te maken te hebben met het feit dat de afzender als tekst wordt weergegeven of zoiets.

De oplossing voor dit specifieke TAN probleem volgens Postbank:

"Geen SMS met TAN-code ontvangen?
Bel gratis naar 0800-8264636 of 0800-taninfo, om de TAN-code alsnog aan te vragen."

De juiste TAN code wordt dan telefonisch verstrekt.

dhm 18-09-07 18:49

de TAN werkt waarschijnlijk niet omdat je geen berichten kunt ontvangen waarbij de OADC (afzender) alfanummeriek is.. daarom krijg je ook geen smsje dat je een voicemail hebt (iig niet in NL). waarschijnlijk kun je ook geen berichten ontvangen van partijen als Jamba e.d. aangezien zij bijna altijd een naam als afzender sturen.

voor zover ik weet is hier nog niets aan te doen..

SlickAxe 18-09-07 18:49

Ik had gister met me SAMSUNG D500 ook problemen met TAN en de postbank. SMSjes kwamen niet aan. Bleek een flinke storing te zijn bij de postbank, vandaag werkte alles prima.

Kevin 18-09-07 19:29

Wat is TAN postbank, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ligt het bij de operator zelf of zit het probleem hem in de iPhone.

bluevoice 18-09-07 20:40

@ Kevin: TAN staat voor Transaction Autorisation Number en is een nummer dat door de Postbank via SMS wordt verstuurd om on-line betalingen te kunnen bevestigen.

dhm 18-09-07 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 258)
Wat is TAN postbank, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ligt het bij de operator zelf of zit het probleem hem in de iPhone.


probleem zit dus in de iphone, op de een of andere manier kun je geen smsberichten met alfanummerieke oadc ontvangen

Jurian 18-09-07 23:38

Das wel ...@!... want ik heb ook postbank en ik von het juist zo fijn om wanneer ik ergens anders was ff een overboekinkje te doen. jammer. misschien komt er nog een fix aktie van iemand voor.

Paulcito 19-09-07 00:07

Dit is inderdaad slecht nieuws. Het makkelijke aan de postbank is juist dat je overal waar een pc is geld kunt overmaken. Hmm nu moet je dus weer met die lange lijsten met TAN code's gaan werken.

"R" 19-09-07 00:53

Juria en Paulcito:

Zie onderstaand, het is niet ideaal, maar het werkt....
De oplossing voor dit specifieke TAN probleem volgens Postbank:

"Geen SMS met TAN-code ontvangen?
Bel gratis naar 0800-8264636 of 0800-taninfo, om de TAN-code alsnog aan te vragen."

De juiste TAN code wordt dan telefonisch verstrekt.

Jurian 19-09-07 01:03

ok cool. dan zet ik gewoon dat telefoonnummer erin en dan gaan we daar maar mee werken. von die smsjes toch handiger.

@"R" sorry voor het taalgebruik. ik dacht dat dat nog wel ging.

Greatwhitexxl 19-09-07 22:28

Als ik een Voicemail heb dan kreeg ik op mijn Nokia een SMSje. Op de iPhone werkt dat niet.

En de SMS-jes van Parkline iedere twee uur (om te melden dat ik nog parkeergeld betaal) komen niet door.

Lastig hoor! Hopen dat hier snel een oplossing voor komt...

Greatwhitexxl 19-09-07 22:30

Als je dat nummer belt dan wordt het nummer niet voorgelezen (bij mij in ieder geval...) maar wordt de SMS nog een keer verstuurd (geloof ik, ik zit wat te rommelen met een duo-card).

absrnd 19-09-07 23:11

ik heb iets soortgelijks meegemaakt met Telfort.
om in te loggen op de Telfort site moest ik me aanmelden, die stuurt dan een code per SMS en die moet je in een confirmatie pagina invoeren, en je raad het al, de SMS komt niet aan.
als ik de sim in m'n oude phone stopt en nog een keer de code opvraag, krijg ik wel de SMS.

toeval is dat de IPhone aardig wat stoort op m'n laptop speakers, en ik de storing hoorde toen ik de code zou moeten ontvangen, maar geen kik van de IPhone :(

.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:21.