//

KPN of Vodafone?

KPN of Vodafone? discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Momenteel heb ik een iPhone 2G(USA, Jailbreak) met een Telfort sim only 500. Naast de telefoon(heb al een koper) wil ik ook de sim weghebben. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-08-09, 18:43
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard KPN of Vodafone?

Momenteel heb ik een iPhone 2G(USA, Jailbreak) met een Telfort sim only 500.

Naast de telefoon(heb al een koper) wil ik ook de sim weghebben.

Ik ga over twee weekjes met mn vriendin een weekje naar Rome, dus had mijn gedachten al op de 3GS gezet, maar moet dan alsnog een andere provider hebben.

Nu biedt Phoneshop.nl aan: iPhone 3GS icm Vodafone of KPN. Beide ongeveer €65 per maand en €610 voor aanschaf van de telefoon. Ik heb ze gebeld en telefoons komen uit Italië en/of Polen. Garantie gaat via hen.

Vodafone als snelheidgigant met 3,6Mbps, maar met een datalimiet van 250MB en KPN als betrouwbare(in mijn ogen) provider met 1Mbps(extra snel abbo) met een limiet van 1GB.

Ik mail veel met de telefoon, maar internetten doe ik naast flitsservice.nl niet erg veel, omdat 2G met telfort(GPRS) niet te doen is. Nu kan ik dus ook niet inschatten wat een normale hoeveelheid MB per maand is. Ik heb deze telefoon al sinds maart 2008 en in totaal pas 260MB gedownload..

Kan iemand met ervaring zijn mening delen over de phoneshop.nl en de snelheden van vodafone en/of kpn(Extra snel)?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-08-09, 20:56
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Je zou beter een simlockvrije 3GS kopen in Belgie of Italie en dan een supersim abo van Vodafone erbij.

Probleem is alleen dat de voorraden niet in te schatten zijn.

Wat jij noemt, 610 euro en 65 euro p/m is echt veeeel te duur!

Alternatief is nu ergens een simlockvrije 3G (ipv) 3GS voor veel minder scoren en dan zo'n super sim abo.

Internet gebruik bij mij is zeker toegenomen sinds ik de 3G heb, loopt in de 3,5 GB! Met name omdat ik wel eens tether
  #3  
Oud 04-08-09, 22:07
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

3,5GB per maand?! Maar dan heb je geen vodafone neem ik aan?

En die 3GS toestellen uit Belgie en Italie zijn dan gewoon simlockvrij toch?
  #4  
Oud 04-08-09, 23:38
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Voor de duidelijkheid...

KPN en Vodafone hanteren beide het 'Fair Use Policy'. Dat wilt zeggen dat je niet meer dan 10x het gemiddelde verbruik van alle gebruikers mag verbruiken....

Verschillen
Als je bij Vodafone meer dan 10x het gemiddelde verbruik verbruikt, dan wordt er contact met je opgenomen om te minderen. Gebeurt dit 3 maanden lang, dan heeft Vodafone het recht om je internet af te sluiten.

Als je bij KPN meer dan 10x het gemiddelde verbruik verbruikt, dan wordt je snelheid van die maand tijdelijk verlaagt, de maand daarna heb je weer je normale snelheid.

Weinig mensen zijn hiervan op de hoogte...

Laatst gewijzigd door ASNNetworks; 04-08-09 om 23:43.
  #5  
Oud 04-08-09, 23:57
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

daar was ik onderhand wel van op de hoogte, maar kpn dan wel vodafone vertelde mij over de telefoon over de limieten van 250MB en 1GB. Op internet had ik ook inderdaad van de 10x regel gelezen, maar aan de telefoon zeiden ze dat ze dat gewoon op een standaard dataverbruik hadden gezet. En KPN verlaagt inderdaad de snelheid en volgens de algemene voorwaarden van vodafone hebben ze inderdaad het recht de service tijdelijk stop te zetten totdat de gebruiker de extra kosten heeft betaald.

Ik denk dat ik in ieder geval beter een 3GS los kan kopen icm een sim only van kpn of vodafone. Heeft iemand toevallig een ervaring met de internetsnelheden van deze providers? Getest via speedtest.nl of een speedtest app ofzo?
  #6  
Oud 05-08-09, 01:13
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Hallo daar was ik weer. Sorry die 3,5 Gig is mijn totale verbruik tot nu toe sinds ik vorig jaar mijn 3G kocht Ik tether regelmatig, maar geen problemen met Vodafone gehad. De snelheid is prima, meerdere malen getest met een andere 3G ernaast waar een tmob sim in zat; tegelijkertijd pagina's opgeroepen (nieuwe, dus niet eerder geladen) en de mijne was echt steeds sneller! Ik zou dus voor Vodafone gaan.

Edit: inderdaad, die uit Italie en Belgie zijn simlockvrij.
  #7  
Oud 05-08-09, 20:48
J0sT J0sT is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

Bij KPN/Hi heb je voor 10E p/m een Eindeloos online bundel met snelheid van 384/128 kbps. Bevalt prima voor simpele surfen. Ook voor tethering.

@ pclahsen: je kunt ook de app: Speedtest op je iPhone zetten. Kun je je snelheid checken. Superhandig.
  #8  
Oud 06-08-09, 14:57
Frenk Frenk is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 40
Standaard

Ik heb destijds via gsmtrack me iphone met Vodafone gekocht. (was toen 0 euro + 27 per maand (24 maanden) (3G), na gebruik te hebben gemaakt van het iphoneclub prijzen overrzicht.

De dekking van Vodafone voor zowel 3G als Telefonie is vele malen beter dan dat van T-mobile.

Voorbeeld. Iphone met T-mobile sim heb ik geen / af en toe bereik binnenhuis, buiten 4 streepjes.
Vodafone binnenhuis 2/ 3 streepjes, buiten vol.

Nu moet ik hier wel bij vertellen dat dit een nieuwbouwhuis (veel beton / zware muren, gelaagd glas (geluids werend) is en dat dit een vrij extreme situatie is naar mijn mening.

Ook in afgelegen gebieden, en soms zelfs midden in het centrum scheelt de dekking veel. Dit merk je bijvoordbeeld als je in de trein naar een streaming filmpje zit te kijken.

Over het internet, ik internet er op los, gebruik redelijk vaak mijn iphone gewoon als modem. Toen er nog geen navigatie was gebruikte ik gewoon google maps via 3G (in de auto). Gebruik ligt rond de 4 a 6 GB per maand.

Ik heb nog nooit een klacht gehad van Vodafone of iets van een waarschuwing. De 3G snelheid ligt meestal rond de 250 KB/s down, up is dacht ik rond de 25 KB/s (weet ik niet helemaal zeker).

Mocht je een 3GS willen, dan zou ik denk ik een simlockvrij toestel halen in het buitenland en dan een supersim van vodafone. (zo als ook al boven genoemd).

Succes,
__________________
iPad 3G 64GB iPhone 4 32 GB iPhone 3G 8 GB
MBP 15" i5 + 500GB HD & 120 GB SSD
  #9  
Oud 06-08-09, 15:02
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Thanks! Mijn 'test' was trouwens gewoon ff een collega met een Tmob pesten, ik was zelf wel verbaasd van de snellere Vodafone trouwens!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J0sT Bekijk bericht
Bij KPN/Hi heb je voor 10E p/m een Eindeloos online bundel met snelheid van 384/128 kbps. Bevalt prima voor simpele surfen. Ook voor tethering.

@ pclahsen: je kunt ook de app: Speedtest op je iPhone zetten. Kun je je snelheid checken. Superhandig.

Edit: SpeedTest: 3G 6 aug 2009 Vodafone (binnen getest, bij raam):
gemiddelde download: 1814 Kbits/s en gemiddelde upload snelheid 205 Kbits/s

Laatst gewijzigd door pclahsen; 06-08-09 om 15:09.
  #10  
Oud 06-08-09, 16:33
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Zit hier in een hutje op de veluwe :
(vodafone hsdpa kaart)

Download:
Klaar 23.7 KByte/sec
(=190 kbps)
Upload
Klaar 6.3 KByte/sec
(=50 kbps)
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #11  
Oud 06-08-09, 17:25
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

laten we hier een aparte topic van maken (zal er wel al zijn?):
Hoe snel is je 3G(S) gemeten met de gratis App SpeedTest?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackherrie Bekijk bericht
Zit hier in een hutje op de veluwe :
(vodafone hsdpa kaart)

Download:
Klaar 23.7 KByte/sec
(=190 kbps)
Upload
Klaar 6.3 KByte/sec
(=50 kbps)
  #12  
Oud 08-08-09, 13:32
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Ik heb nu meer de neiging om over te stappen naar Vodafone dan naar KPN, maar dat zou denk ik komen doordat nog niemand die beschikking heeft over KPN Extra Snel(€15,00 1Mbit/128Kbit) zijn ervaring heeft uitgesproken.

Ik ben vandaag in de KPN winkel geweest en die snapten zelf geeneens wat ze nou verkochten. Eentje bleef maar volhouden dat ze gewoon standaard 7,2Mbit download hebben en de ander zei dat ik beter naar T-Mobile moest gaan voor iPhone internet haha.
  #13  
Oud 11-08-09, 16:26
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Vandaag langs de vodafone shop gegaan en een nieuw abbonement afgesloten. 450minuten, zorgeloos sms en internet voor een nette 49,50 per maand. Maarr.. de eerste 6 maanden ook nog 15 euro korting op mijn 450minuten!

Mijn eerste intentie om naar de shop te gaan was, omdat ik in een super sim wilde. Daarna beweerde de verkoper dat het niets uitmaakt qua snelheid en het super sim heet, omdat het exclusief is voor iphone 3G gebruikers en een flinke korting had. Toch gekozen voor het normale abbonement.. dan betaal ik wel wat meer, maar heb ik tenminste een 1-jarig contract. Volgend jaar kan ik dan weer kijken of ik bij vf blijf of toch weer ga overstappen.

Nu nog tot volgende week wachten om naar Rome te gaan!
  #14  
Oud 12-08-09, 00:12
J0sT J0sT is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov Bekijk bericht
Vandaag langs de vodafone shop gegaan en een nieuw abbonement afgesloten. 450minuten, zorgeloos sms en internet voor een nette 49,50 per maand. Maarr.. de eerste 6 maanden ook nog 15 euro korting op mijn 450minuten!

Mijn eerste intentie om naar de shop te gaan was, omdat ik in een super sim wilde. Daarna beweerde de verkoper dat het niets uitmaakt qua snelheid en het super sim heet, omdat het exclusief is voor iphone 3G gebruikers en een flinke korting had. Toch gekozen voor het normale abbonement.. dan betaal ik wel wat meer, maar heb ik tenminste een 1-jarig contract. Volgend jaar kan ik dan weer kijken of ik bij vf blijf of toch weer ga overstappen.

Nu nog tot volgende week wachten om naar Rome te gaan!
Ik ga exact hetzelfde doen denk ik. Alleen dan met minder belminuten en dus goedkoper.
225 belminuten voor € 9,90 p/m voor 1-jarig abo + eindeloos sms en internet. En dan ook nog topsnelheid qua internet.
  #15  
Oud 12-08-09, 00:45
kir kir is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 24
Standaard

Helaas kun je geen Internet abo afsluiten icm met een vodafone scherp simonly. Enkel met basis sim only abo's.
Voor sms bundel hetzelfde. Hier kun je maximaal een smsbundel van 3 of 400 smsjes kopen a 5 euro oid.

Laatst gewijzigd door kir; 12-08-09 om 00:48.
  #16  
Oud 12-08-09, 18:19
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Dat is waar, maar je betaalt ook een stuk minder met een scherp abbo.

Bovendien zijn die sim only scherp abbo's alleen voor vodafone telefoons.
  #17  
Oud 13-08-09, 01:19
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov Bekijk bericht
Dat is waar, maar je betaalt ook een stuk minder met een scherp abbo.

Bovendien zijn die sim only scherp abbo's alleen voor vodafone telefoons.
Dat is vreemd....Ik heb namelijk een tijdje een scherp abo gehad in mn iPhone 2G (mn broertje heeft mn iPhone 2G en abo nu). En het werkt nog steeds hoor...

Dus dat het alleen voor Vodafone telefoons is snap ik niet helemaal
  #18  
Oud 13-08-09, 18:54
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks Bekijk bericht
Dat is vreemd....Ik heb namelijk een tijdje een scherp abo gehad in mn iPhone 2G (mn broertje heeft mn iPhone 2G en abo nu). En het werkt nog steeds hoor...

Dus dat het alleen voor Vodafone telefoons is snap ik niet helemaal
Ah ik heb het verkeerde gelezen.. Dit staat op de vodafone site:

Sim Only Scherp 1 jaar

Wil je blijven bellen met je eigen telefoon en voor het allerlaagste tarief? Kies dan voor ons goedkoopste Sim Only abonnement: Vodafone Scherp. Meer informatie over Vodafone Scherp Sim Only.

Voor dit Sim Only abonnement heb je een telefoon van Vodafone nodig. Of een telefoon van een andere aanbieder zonder simlock.


Het kan dus inderdaad wel met andere telefoons.. beetje rare omschrijving dan.. Dit spreekt toch normaal voor zich?
  #19  
Oud 26-08-09, 14:24
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

Van de week mijn sim only van 8,75 euro omgezet naar Super Sim. Het sim kaartje blijft dezelfde. Alleen in de administratie wordt er Super sim van gemaakt. Voor een paar euro erbij dus internet etc. Het is Super
  #20  
Oud 22-09-09, 22:27
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Vandaag is mijn vodafone abonnement ingegaan en het is geweldig!

340kb/s download en overal dekking. Zelfs op het treintraject over veluwe en bij die plassen in de buurt van Hilversum. Hier had ik zelfs met Telfort geen bereik!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vodafone of KPN thepaddo Vodafone 22 17-03-11 23:45
vodafone en kpn simlockvrij?! kevinvw Overige providers Nederland 11 11-12-10 09:22
KPN of Vodafone mikelinden Overige providers Nederland 9 20-08-10 12:14
Nummerbehoud KPN->Vodafone? Rub3n Vodafone 3 22-02-10 00:50
Vodafone & KPN mennog Overige providers Nederland 2 01-09-08 12:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:56.