//

Welke provider kan ik het beste nemen?

Welke provider kan ik het beste nemen? discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) hey, ik heb al op het forum gezocht op titels met "provider" erin, maar kon niet echt duidelijk antwoord krijgen op mn vraag, ondanks het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-08-09, 17:21
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard Welke provider kan ik het beste nemen?

hey,
ik heb al op het forum gezocht op titels met "provider" erin, maar kon niet echt duidelijk antwoord krijgen op mn vraag, ondanks het me een vraag lijkt die wel vaker gesteld wordt.

Mijn abonnement bij Telfort is verlopen, en als je al klant bent bij telfort betaal je 10euro voor internet, terwijl een nieuwe klant de eerste 6maanden 2,50 betaald voor internet bij een 2jarig sim-only abonnement. (lekker klantvriendelijk :S) Nu is mijn vraag welke provider het beste is. tot nu toe weinig problemen gehad bij telfort, maar ik heb nog geen ervaring met mobielinternet van telfort.

qua prijs is bij telfort: 200min, 1000smsjes, en internet voor 24maanden 28euro.
en bij hi:275min, 1000smsjes, en internet voor 24maanden ook 28euro.


~Gon
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-08-09, 20:24
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Hoe definieer jij "beste"? (goedkoop, goede dekking, goede klantenservice, ...)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 10-08-09, 23:18
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard

de provider met het snelste internet, en met een prijs die hetzelfde of goedkoper is dan die van telfort.
Zo ben ik eigenlijk wel tevreden met telfort, alleen zie ik dus dat hi goedkoper is want daarbij heb je voor hetzelfde bedrag 75belminuten meer per maand. en als ik 175belminuten neem bij hi, dan heb ik 25min minder, maar bespaar ik daarin tegen 4euro per maand, tegenover telfort.

Laatst gewijzigd door gon1234abcd; 10-08-09 om 23:23.
  #4  
Oud 11-08-09, 00:04
josephusjg josephusjg is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 42
Standaard

volgens mij kun je het niet goedkoper krijgen dan bij Telfort. Hi wellicht wel dus, maar de snelheid van internet is bij Hi aanzienlijk langzamer dan bij Telfort.

Helemaal zeker ben ik niet, maar na lezing van veel fora en zo is dit mijn conclusie (maar ik zie dat bij jou de sms-jes vele malen belangrijker zijn dan bij mij; dit vergelijk is op basis van gesprekken en internet!):

Telfort, de goedkoopste, met een redelijke internetsnelheid en in ieder geval heel zekere ontvangst. Hoewel, net bij mij thuis is Telfort slecht. En ik heb slechte ervaringen met de helpdesk, tenminste, als het een lastig probleem was. Maar jij bent blijkbaar tevreden met Telfort.

Vodafone, met een super sim only goede prijs, goed netwerk met een goede ontvangst. theoretisch is de snelheid het hoogst, maar ik begrijp dat het in de praktijk op sommige plekken lager is dan T-mobile en Telfort, maar nog steeds heel acceptabel.

T-mobile eigenlijk alleen interessant als je nog geen iphone hebt.

Hi en KPN lage internetsnelheid, ben geen internet mogelijk

Mijn buren zijn erg tevreden over de iphone met T-mobile, dus ik denk daar voor te gaan. Maar als ik toch de Belgie route neem, kies ik voor Vodafone of wellicht toch voor 1 jaar Telfort.

Jos
  #5  
Oud 11-08-09, 00:58
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard

bij Hi is de snelheid langzamer dan bij Telfort? om XIII maar even te citeren: "Hoe definieer jij "langzamer?" merk je dat verschil pas als je een Hi- en Telfort-abonnement naast elkaar legt, of is Hi gewoon echt duidelijk een half keer zo sloom?

en over Telfort ben ik inderdaad tevreden op technisch gebied. maar op communicatie-gebied (om het zo maar te noemen) vind ik telfort niet echt bepaald goed. zo is er een "Telfort chat" waarin een medewerker mij een antwoord gaf waaraan ik kon zien dat hij het niet zeker wist, maar hij zei dat het wel gewoon zo was. vanmiddag even de klantenservice gebeld omdat ik het niet vertrouwde, en die gaf dus zelfverzekerd een ander antwoord. haar woorden waren vriendelijk, maar haar toon niet.
dus als conclusie heb ik dat de klantenservice van telfort aardig slecht en de chat die aangeboden wordt onbetrouwbaar is. maar daarintegen is telfort op technisch gebied (bereik, tarieven, etc.) in mijn ogen goed, ondanks ik nooit een andere provider gehad heb.

Vodafone hoorde ik slechte verhalen over van een vriend van me. toen ik op de site wou kijken hoeveel een vergelijkbaar abonnement kost, en ik als dagelijkse surfer niks van die site snapte, heb ik het maar uit gemakzucht weg geklikt.

T-mobile hoor ik slechte dingen over hier op het forum, dus daar heb ik ook niet naar gekeken, en een iPhone heb ik al, dus daarvoor hoef ik het niet te doen.

maar ik ben dus toch nog aan het twijfelen tussen hi en telfort, en eventueel een andere provider. en ik hoop aan het einde van dit topic tot een conclusie te kunnen komen met de klantenservice van deze site zit het iig wel goed, nuttige info josephusjg
  #6  
Oud 11-08-09, 11:41
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

..met opmerkingen als sneller en langzamer kan niemand iets.
Dat moet je echt cijfertjes noemen.
Telfort gebruikt het KNP netwerk.
Downloadsnelheid is 768 kp/pm en upload 312 kb.
Bij Vodafone is dat d/load 3,6 mb (afhankelijk van bereik) en upload 1,4 mb.
Dus als je tevreden bent met de snelheid van een boemmeltje: ....
Telfort sim-only, 300 belmin p/m en 25 sms'jes 12,45 euro p/m
met nummerbehoud.

Je hebt toch wel Speedtest.net op je iPhone staan?
In huis op mijn draadoze newtweerk: tot 7,3 mb en bijna 3mb upload.
3G newerk: 1,9 mb en 247kb
__________________
....i.c.m. een Tele2 sim only 1GB en 100 bel/sms

Laatst gewijzigd door bbgt; 11-08-09 om 12:03.
  #7  
Oud 11-08-09, 15:52
Luckysunnie Luckysunnie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard

Als je al een iPhone hebt dan moet je juist GEEN abo nemen!
Neem een Vodafone Prepaid aansluiting!
Ooit gehoord van Vodafone Blox?
Internet Blox € 10,-
1000 SMS Blox € 10,-
Ikzelf bel amper dus als mijn abo is afgelopen kies ik voor prepaid, ben ik voor 20 eurotjes in de maand klaar op een super netwerk
  #8  
Oud 12-08-09, 19:34
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard

@bbgt:
wat is kp/pm?
en vodafone is dus sneller? is vodafone praktisch ook sneller?
en wat bedoel je met dat abonnement van telfort met 300bel minuten en 25smsjes?
en nee ik heb geen speedtest.net op mn iphone staan. ik heb ook geen draadloos internet thuis dus dat wordt ook moeilijk. maar wat is het verband tussen je snelheid van je draadloze internet thuis, en de snelheid van mobiel-internet?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luckysunnie Bekijk bericht
Als je al een iPhone hebt dan moet je juist GEEN abo nemen!
Neem een Vodafone Prepaid aansluiting!
Ooit gehoord van Vodafone Blox?
Internet Blox € 10,-
1000 SMS Blox € 10,-
Ikzelf bel amper dus als mijn abo is afgelopen kies ik voor prepaid, ben ik voor 20 eurotjes in de maand klaar op een super netwerk
waarom een prepaid? een prepaid is toch veel duurder? bovendien heb je dan het gekl**t met dat je telkens op moet waarderen. en internet en 1000smsjes is zon beetje overal 10euro p/m
  #9  
Oud 12-08-09, 19:47
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Je synch jouw iPhone iedere dag wel 'n keertje met jouw iTunes?
Dat raad ik je ook aan de applicatie Speedtest.net te downloaden (is gratis)
en op je iPhone te zetten. Dan kun je de snelheid van de verbinding
van je iPhone testen en kun je met de uitkomst (kbps) snelheden die
andere providers claimen aan te kunnen bieden checken/vergelijken.
  #10  
Oud 12-08-09, 20:50
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard

maar wat heb ik aan dat speedtest programma als ik nieteens internet heb?
  #11  
Oud 12-08-09, 20:58
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Met Speedtest op je iPhone kun je de snelheid van je verbinding testen.
  #12  
Oud 13-08-09, 15:45
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard

hmm... nadat ik net een rekening van 60euro kreeg, heb ik mn mobiel maar gewoon verlengt bij het vertrouwde telfort. toch nog maar even de chat gebruikt om te vragen hoelang het duurt voordat mn abonnement verlengt is.
  • 14:31 Gon: hoelang duurt het voordat een abonnement verlengt is?
  • 14:32 Telfort: Dat hangt af van wanneer uw abonnement verlengbaar is."
echt een direct antwoord krijg je daar nooit terwijl mn vraag niet echt bepaald onduidelijk of ingewikkeld is. na een tijdje doorvragen kwam ik erachter dat het 8dagen duurt. nu maar hopen dat ik dit keer wél een juist antwoord heb gekregen.
  #13  
Oud 13-08-09, 15:48
maceddy maceddy is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Hoge Noorden
Berichten: 82
Standaard

Mocht je een iPhone al hebben (geunlockt) zou ik voor het Vodafone Super SIM abo gaat. Speciaal iPhone abonnement.

Vanaf 13,50 per maand incl. internet.
Zie: Super SIM Only -
  #14  
Oud 13-08-09, 16:14
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

...maar verlengt bij het vertrouwde telfort...:
doet me denken aan mensen die al 60 jaar bij dezelfde bank zitten.
60 Jaar lang kaalgeplukt omdat ze niet durven switchen....
Bang voor wat?
  #15  
Oud 13-08-09, 16:27
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard

Bang dat ik naar een andere provider overstap waar ik 2jaar lang aan vast zit, die minder goed dan telfort is. Ik zeg altijd: je moet kijken naar wat je hebt, en niet naar wat je niet hebt. en dat is met vrijwel alles zo. Ik ben tevreden over telfort, ik heb altijd goed bereik, en op technisch gebied geen enkele klacht. Dus dan kan ik wel alleen maar beter en beter willen, en overswitchen naar een provider die op papier 'beter' is, maar waarom zou ik dat risico nemen als ik tevreden ben met telfort? In eerste instantie wou ik dus even verder kijken dan alleen Telfort door dit topic te openen, maar nu ik ben na gaan denken, zie ik eigenlijk geen reden om voor een paar eurotjes het risico te nemen om naar een andere provider over te stappen.
  #16  
Oud 13-08-09, 19:05
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Ik ben net overgestapt van:

Telfort Sim only 1 jaar (sinds september 2006)
500 min / 17,95 p/m
300 sms / 7,50 p/m
internet / 10,00 p/m

naar:

Vodafone Sim only 1 jaar
425 min / 30,00 p/m (eerste zes maanden 50%korting)
sms blox / 10,00 p/m
internet / 9,50 p/m

Ik heb nog een iPhone 2G, maar mijn telfort sim in 3G toestellen geprobeerd en dan is het internet gewoon om te janken, dus om een iphone goed te gebruiken waar hij voor gemaakt is zou ik wel een provider kiezen met een degelijke internsnelheid. Dus KPN(Extra snel), T-Mobile of Voafone. Ligt een beetje waar je in de buurt bent en of je dekking daar goed is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat kan ik het beste nemen? Makstra Jr. Overige providers Nederland 10 24-08-09 20:28
iPhone 3G: Welke UNLOCK is het beste?? Brinkster Unlock 16 04-02-09 20:03
Ik wil weg bij T-mobile wat kan ik het beste nemen daaf Odido (T-Mobile) 6 15-12-08 00:15
Welke Photoshop het beste? jeremy14 Jailbreak apps en thema's 16 02-08-08 20:27
België: Welke provider het beste voor iPhone in België absrnd Overige providers België 9 09-12-07 15:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:57.