iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Van standaard Abbonement afkomen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/4231-standaard-abbonement-afkomen.html)

Skitel 28-12-07 13:04

Van standaard Abbonement afkomen
 
Heya,

als ik een iPhone koop (in de VS, Frankrijk, Duitsland of op internet op eBay of Marktplaats) zit er, neem ik aan, standaard het AT&T, Orange of T-Mobile abbonement bij en mij vraag is hoe ik hier het beste onderuit kan komen. Ook wil ik weten welke ik hier, in Nederlands, het best kan nemen en als ik een prepaid simkaart erin doe of ik dan wel kan internetten & mailen.

Iemand?

BVD,
Skitel

Patipod 28-12-07 14:06

Ik heb mijn iphone via Marktplaats gekocht. Ben hem zelf gaan ophalen en heb zo kunnen kijken welke fw erop zat. Dit ivm unlocken. En je wilt uiteraard ook weten wat je koopt. Het is een US 8GB Iphone. Standaard zat er al een kaartje in van AT&T. Maar die haal je er dan gewoon uit. Het beste kun je gewoon een Iphone kopen via Ebay/Marktplaats die nog nieuw in de doos zit. Dan weet je zeker dat er niks geks mee gedaan is. Vervolgens unlock je hem. Wel de firmware in de gaten houden, want de meeste recente Iphones zijn nog niet te unlocken. Uiteraard worden er ook al iphones aangeboden die al geunlockt zijn en al voorzien zijn van diverse applicaties. Bv. Nederlands menu, Nederlandse T9 enz. Het is maar wat je zelf wil. Ik denk dat het ingewikkelder word als je bv. een Iphone in Duitsland koopt met een abbo. Hieraan zit je gewoon vast. Je tekent immers hiervoor een contract. (of zeg ik nu iets wat niet klopt) Je kunt natuurlijk altijd een prepaidkaartje met je iphone gebruiken. Alleen raad ik je aan voor internet geen prepaid te gebruiken. Je bent dan al snel door je tegoed heen. Beter is gewoon een abbo af te sluiten icm met internet. Dan heb je in de meeste gevallen, afhankelijk van je provider, onbeperkt internet en geen extra kosten achteraf. Een internet abbo kost ongeveer 10 euro extra boven op je belabbo.

Groeten,
Patrick

Skitel 28-12-07 14:12

Okay, dat is duidelijk. En is dat unlocken hardware- of softwarematisch?

Patipod 28-12-07 14:22

Ik heb mijn Iphone laten unlocken door een vriend. Maar ik ga ervan uit dat hij dit softwarematig heeft gedaan. Daarvoor kun je het beste even hier rondkijken hoe je dit het beste aanpakt.

Groeten,
Patrick

croiman 28-12-07 21:33

jailbreacken met independence op mac,
ibrikr of breezy kan ook, turbosim enz.... voor activeren en simlockvrij te maken en installer app erop te zetten.
als je t niet juist doet, kun je een brick krijgen, dwz iphone zonder gsm, dus een ipod touch.
je kunt iedere iphone kopen, hoe goedkoop je hem kunt vast krijgen alleen zien da je niet van fabrieks uit een 1.1.2versie hebt. deze kunnen niet unlockt worden, je kunt wel 1.0.2 of 1.1.1 kopen en upgraden naar 1.1.2

Skitel 28-12-07 22:27

Dus 1.0.2 of 1.1.1 kopen, unlocken en DAN naar 1.1.2? Ik las trouwens ergens dat na een update je gehackte iphone onbruikbaar word?

croiman 29-12-07 12:09

na een update of restore met itunes, is je iphone weer "origineel" met die desbetreffende firmware die je hebt gekozen. je iphone moet dan weer geactiveerd worden, en simlockvrij gemaakt worden en gehackt voor native apps (installerApp) te kunnen draaien. Das t nadeel ja. Als je een iphone koopt met firmware 1.1.2, die er standaard opstaat, ben je ******* . kunt wel upgraden naar 1.1.2. mijn iphone had standaard 1.0.2, geupgrade na 1.1.1, en na 2maand nog een upgrade gedaan naar 1.1.2 vorig weekend. en iphone werkt met proximus, edge werkt, youtube en mobilemail werkt, nog niet EEN keer gecrashd. werkt zalig. als je wilt zal ik je anders eens paar screenshots doormailen?

Skitel 29-12-07 14:38

Ok. Maar ik kan dus geen iPhone 1.1.2 firmware sealed in de box kopen @ bijvoorbeeld eBay?

Amp. 29-12-07 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skitel (Bericht 32940)
Ok. Maar ik kan dus geen iPhone 1.1.2 firmware sealed in de box kopen @ bijvoorbeeld eBay?

Jawel, maar die moet je dan zelf unlocken :) op dit moment kan dat alleen nog maar via een TurboSim of een spin-off ervan ;)

Skitel 29-12-07 16:19

Ok :), en daar kan ik bijvoorbeeld StealthSim voor gebruiken?

croiman 29-12-07 18:58

idd die ook, maar een standaard gekochte 1.1.2 is link. je kunt dan met een brick overblijven, dan heb je ipv iphone een ipod touch.

Skitel 29-12-07 20:07

Ok, dan word het lastig gezien het feit ik alleen maar 1.1.2. modellen zie @ internet.

croiman 29-12-07 21:23

er zijn ook 1.1.1 te koop, kijk maar eens op kapaza.be bij computers apple,
staan er tientallen op, wel een beetje prijzig.
of je moet iemand kennen die na engeland of usa gaat die ene wilt meebrengen

Skitel 29-12-07 22:40

Oei, da's idd net iets boven mijn budget. Maar als iemand er in de USA (of ergens anders) 1 in de winkel koopt zit daar toch standaard de nieuweste firmware op?

croiman 29-12-07 23:57

niet perse, er zijn er no in omloop in de winkels enzo met 1.0.2 en 1.1.1 op, 1.1.2 firmware is trouwens nog nie zo lang uit, da was apple's antwoord op t unlocken en jailbreacken waar de meeste gebruikers mee bezig waren, nieuwe firmware die moeilijker te kraken is (was). officiele cijfers van apple was 1/4 was unlocked. ergens op hun site gelezen.

Amp. 30-12-07 16:30

Meh, 1.1.2 een brick? van alle iphoneclubbers en ikzelf, ik heb het 3x gedaan, nog nooit een brick gehad!
Even grote kans als dat je 1.1.1 doet lijkt mij zo, kan niet veel mis gaan

En als dat je niet meer zou kunnen bellen en een iTouch hebt is gewoon een tussenfase tussen simlockvrij maken..

Skitel 30-12-07 17:03

Hoezo een tussenfase? Je krijgt hem dan toch nooit meer normaal.

croiman 29-01-08 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 33276)
Meh, 1.1.2 een brick? van alle iphoneclubbers en ikzelf, ik heb het 3x gedaan, nog nooit een brick gehad!
Even grote kans als dat je 1.1.1 doet lijkt mij zo, kan niet veel mis gaan

En als dat je niet meer zou kunnen bellen en een iTouch hebt is gewoon een tussenfase tussen simlockvrij maken..


hier een youtube filmke van een 1.1.2 iphone bootloader 3.9, die even een brick was lolo, ps filmke is van mij, en was mijne iphone

YouTube - iphone 1.1.2. freacking out

croiman 29-01-08 12:56

mits prullen ermee krijg je hem nog wel normaal trug, zolang je bootloader 3.9 hebt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:47.