//

Hi eindeloos online i.c.m iphone 3G 114 kb...traaagggg....

Hi eindeloos online i.c.m iphone 3G 114 kb...traaagggg.... discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik heb vandaag een eindeloos online bundel bij Hi afgesloten, en deze was meteen geactiveerd. Echter, met verschillende speedchecks en op verschillende plaatsen haal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-09-09, 21:35
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard Hi eindeloos online i.c.m iphone 3G 114 kb...traaagggg....

Hoi,


ik heb vandaag een eindeloos online bundel bij Hi afgesloten, en deze was meteen geactiveerd.
Echter, met verschillende speedchecks en op verschillende plaatsen haal ik een downloadsnelheid van 115 kb max, terwijl volgens Hi een snelheid van 384 de norm is op dit moment.
Nu begrijp ik dat je misschien nooit helemaal de snelheid zal halen, maar dit is toch wel heel erg traag...

Dus na het lezen van een aantal berichten hier op het forum heb ik de helpdesk gebeld met de vraag of ze mijn bundel wilden resetten.
Dit hebben ze gedaan, ik heb de netwerkinstellingen gereset en de simkaart er een minuut of 15 uitgehaald met de iPhone uitgeschakeld.(dit moest even volgens de klantenservice van Hi)

Maar helaas, ook na deze handelingen niet meer dan 115 kb ownload en rond de 50 upload.

Wat kan dit nu zijn?

Zijn er meerdere oplossingen mogelijk?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-09, 21:40
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Heb e het ook op verschillende plaatsen in Nederland getest of alleen maar op 1 positie? Kan natuurlijk aan die ene mast liggen waar je contact mee hebt.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 03-09-09, 22:03
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Heb e het ook op verschillende plaatsen in Nederland getest of alleen maar op 1 positie? Kan natuurlijk aan die ene mast liggen waar je contact mee hebt.

Nee eigenlijk alleen in mijn eigen woonplaats.
Heb pas sinds vanmiddag 14 uur de bundel...

We zijn een dag verder, en na meerdere reboots ligt de download snelheid nog steeds rond de 118 kb.
Ik heb vanmorgen weer de helpdesk gebeld en ze vertelden mij dat ze alles gedaan hebben wat ze konden doen, en dat ik dan maar een xtra snel bundel moest nemen, omdat deze 3 keer zo snel is.
Dus snel omgerekend kom ik dan zeker op de 345 kbs? nog niet eens de snelheid die ze beloven bij het eindeloos online abonnement!

Ik vind het echt schandalig dat de klanten zo misleid worden, en iedereen lekker maken met een snelheidsverhoging naar 385 kb.

Ik haal nog niet eens de snelheid van voor de verhoging!

Ik heb Hi genomen omdat de tarieven gunstig zijn, en omdat ik na 2 jaar iPhone nu toch wel eens op internet wil buiten Wi-Fi, maar ik heb er nu al spijt van.

Het gaat uiteraard helemaal niet om die 5 euro meer per maand, maar om het principe!


Helaas zit ik er een jaar aan vast, maar zodra ik er vanaf ben ga ik weer terug naar tmobile of een andere provider.

Laatst gewijzigd door iMario; 16-10-09 om 21:09. Reden: Opschonen.
  #4  
Oud 04-09-09, 14:46
mutsop mutsop is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 57
Standaard

Jij vindt dat 118 kb Traaaaaaaaaaaaaaag is?
Het is mobiel internet! Dat ze je misleiden met valse publiciteit, tot daar aan toe. Maar om te gaan discusieren over de traagheid van jouw abbonement, vind ik toch wel even overdreven hoor.

Wij Belgen hopen op zulke abbonementen. Voor ongelimiteerd mobiel internet zal je gemakkelijk 70 euro betalen als het niet meer is.
  #5  
Oud 04-09-09, 16:08
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Ik vind het inderdaad erg traag ja.
Zeker als ik hier verhalen lees van mensen die zelfs met Hi 347 kb\s halen.

Dus ik vind mijn discussie zeer zeker niet overdreven.

Daarbij heb ik voor het topic niet voor niets Nederland gezet, aangezien ik niet in Belgie zit en ook niet weet hoe de snelheden daar zijn.
Voor jullie is dit misschien snel, naar Nederlandse maatstaven is dit ver beneden de maat!
  #6  
Oud 04-09-09, 16:25
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Als je snel internet wou ging je naar vodafoon of T-mobile niet naar Hi. Check eerst eens op een andere plek of je het daar wel haalt. Niet overal heb je evenveel bereik
  #7  
Oud 04-09-09, 17:41
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ik heb ook Hi eindeloos online, zelfde (snelheid?) haha erg traaggggggggg idd.
mja Hi levert ook maar 128kb dacht ik hoor dusja je krijgt wel het maximum van wat ze leveren, das dan weer een groot verschil met thuis internet want daar betaal ik voor 20mb en krijg ik maar tussen de 1,1 en 1,6 binnen...
Dacht dat Hi ging verhogen naar 256kb
  #8  
Oud 04-09-09, 17:50
sh4dy sh4dy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

ik heb ook hi eindeloos online.. en echt crapp speeds..
haal ook precies die 114 die jullie hebben schiet echt niet op
is de moeite niet waard om te internetten.. *** hi
maar als ik hjem in me nokia doe kan ik kiezeen uit KPN internet of Mobiel internet
als ik mobiel internet kies gai k wel een stuk sneller.... echter kan ik niet deze opties niet kiezen op iphone..
schiet nie op zeg de bundel weer op denk ik
  #9  
Oud 05-09-09, 13:08
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe Bekijk bericht
Als je snel internet wou ging je naar vodafoon of T-mobile niet naar Hi. Check eerst eens op een andere plek of je het daar wel haalt. Niet overal heb je evenveel bereik

Nee da's waar, maa rheb het gisteren op verschillende plaatsen geprobeerd, en helaas....overal t zelfde...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Ik heb ook Hi eindeloos online, zelfde (snelheid?) haha erg traaggggggggg idd.
mja Hi levert ook maar 128kb dacht ik hoor dusja je krijgt wel het maximum van wat ze leveren, das dan weer een groot verschil met thuis internet want daar betaal ik voor 20mb en krijg ik maar tussen de 1,1 en 1,6 binnen...
Dacht dat Hi ging verhogen naar 256kb

Tja (snelheid)

Volgens de site van Hi leveren ze 384 kb\s

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sh4dy Bekijk bericht
ik heb ook hi eindeloos online.. en echt crapp speeds..
haal ook precies die 114 die jullie hebben schiet echt niet op
is de moeite niet waard om te internetten.. *** hi
maar als ik hjem in me nokia doe kan ik kiezeen uit KPN internet of Mobiel internet
als ik mobiel internet kies gai k wel een stuk sneller.... echter kan ik niet deze opties niet kiezen op iphone..
schiet nie op zeg de bundel weer op denk ik

Nee het is indd niet de moeite...
Wilde gisteren een foto emailen, was ie gewoon ontzettend lang mee bezig.
Dat kan toch niet meer in deze tijd van snel internet en zo?
Waarom kan Hi niet gewoon net als Tmobile en Vodafone snel internet aanbieden en dan zonder Fair use policy...

Ik heb m deze maand gratis, was een probeer aktie van Hi, maar ga m denk ik ook opzeggen, want hiervoor 10 euro per maand betalen is weggegooid geld.....

Laatst gewijzigd door iMario; 16-10-09 om 21:09. Reden: Gebruik voortaan de MQuote-knop.
  #10  
Oud 05-09-09, 14:33
sh4dy sh4dy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellyfish Bekijk bericht
Ik heb m deze maand gratis, was een probeer aktie van Hi, maar ga m denk ik ook opzeggen, want hiervoor 10 euro per maand betalen is weggegooid geld.....
haha ja ik heb deze maand ook gratis maja je hebt gelijk ja 10 euro voor deze crap schiet niet op... *** hi.. heb ook nog net verlengd haha *****zooi anders had ik mooi vodafone simonly gepakt..
maandag ff belle of ik nog kan anuleren
  #11  
Oud 05-09-09, 18:48
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sh4dy Bekijk bericht
haha ja ik heb deze maand ook gratis maja je hebt gelijk ja 10 euro voor deze crap schiet niet op... *** hi.. heb ook nog net verlengd haha *****zooi anders had ik mooi vodafone simonly gepakt..
maandag ff belle of ik nog kan anuleren

Tja mijn abo is donderdag ingegaan, dus zit er voor een jaar aan vast!
Niet om vrolijk van te worden...

Succes maandag!
  #12  
Oud 05-09-09, 22:53
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Hi (KPN) mag dan wel traag zijn, maar de 3,6Mb waarmee Vodafone adverteert haal ik nooooooit. Meestal ligt het rond de 800-1024kbps, en dan bedoel ik niet downloadsnelheid he...Dus niet dat je denkt dat ik een liedje van 5mb binnen 5 sec. heb (heb het over internetsnelheid, dus kbit en niet kbyte).
En thuis mag ik van geluk spreken als ik 3G bereik heb met Vodafone (buiten heb ik echter altijd 3G). Met KPN heb ik zowel binnen als buiten volle 3G...
  #13  
Oud 06-09-09, 02:32
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks Bekijk bericht
Hi (KPN) mag dan wel traag zijn, maar de 3,6Mb waarmee Vodafone adverteert haal ik nooooooit. Meestal ligt het rond de 800-1024kbps, en dan bedoel ik niet downloadsnelheid he...Dus niet dat je denkt dat ik een liedje van 5mb binnen 5 sec. heb (heb het over internetsnelheid, dus kbit en niet kbyte).
En thuis mag ik van geluk spreken als ik 3G bereik heb met Vodafone (buiten heb ik echter altijd 3G). Met KPN heb ik zowel binnen als buiten volle 3G...

Tja ik merk inderdaad dat er verschillende resultaten behaald worden met Hi.
Ik baal er wel erg van, vooral omdat ik juist blij was dat ik eindelijk mijn iPhone volledig kon gebruiken dmv internet...


Maar helaas, verkeerde keuze!

Kan ik er verder nog iets aan doen bij Hi?
Want ik behaal de oude snelheid van 128 kbs dus nog niet eens...
  #14  
Oud 06-09-09, 12:49
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Hier net zo, haal ook maar 117.

128 streams lukt al niet.

Ligt niet helemaal aan KPN, want met een andere phone lukt het wel.

Waarom zouden ze uitzending gemist geweigerd hebben, misschien dat iedereen er achter komt dat een iphone qua GPS en hsdpa eigenlijk een *****ding is
  #15  
Oud 06-09-09, 12:58
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Hier ook, heb het 2 keer gemeten op 2 verschillende plaatsen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto-1.jpg‎ (36,1 KB, 41x gelezen)
Bestandstype: jpg foto.jpg‎ (54,9 KB, 37x gelezen)
  #16  
Oud 06-09-09, 12:58
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Hier net zo, haal ook maar 117.

128 streams lukt al niet.

Ligt niet helemaal aan KPN, want met een andere phone lukt het wel.

Waarom zouden ze uitzending gemist geweigerd hebben, misschien dat iedereen er achter komt dat een iphone qua GPS en hsdpa eigenlijk een *****ding is

Dus met dezelfde simkaart i een andere tel heb je wel de juiste snelheid?
Hmmm... dan moet er toch ergens een oplossing zijn?
Want bijvoorbeeld met Tmobile haal je wel de juiste snelheid....
  #17  
Oud 06-09-09, 13:08
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellyfish Bekijk bericht
Dus met dezelfde simkaart i een andere tel heb je wel de juiste snelheid?
Hmmm... dan moet er toch ergens een oplossing zijn?
Want bijvoorbeeld met Tmobile haal je wel de juiste snelheid....
Dat zei ik niet, maar een 128 stream lukt wel.
  #18  
Oud 06-09-09, 14:32
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Mensen....

Bestaande klanten hebben 128 en nieuwe klanten hebben 384...Dit komt omdat het sinds juli/augustus is veranderd van 128 naar 384...Voor de nieuwe klanten wordt het gelijk 384, bestaande klanten worden overgezet van 128 naar 384, maar dat gebeurt in fases...

Dus de een heeft nu sneller dan de ander, uiteindelijk heeft iedereen 384...

Als je echt sneller internet wilt moet je de Extra nemen, kost 15 euro en heb je 1mb...

En oja...het is MAXIMAAL 128, of 384 of 1mb...veel mensen verwachten dat ze ook daardwerkelijk de aangegeven snelheid behalen, maar dat is het maximum dat je theoretisch kan behalen...Praktijk wijkt echter altijd af wegens bereik etc..
  #19  
Oud 06-09-09, 15:12
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks Bekijk bericht
Mensen....

Bestaande klanten hebben 128 en nieuwe klanten hebben 384...Dit komt omdat het sinds juli/augustus is veranderd van 128 naar 384...Voor de nieuwe klanten wordt het gelijk 384, bestaande klanten worden overgezet van 128 naar 384, maar dat gebeurt in fases...

Dus de een heeft nu sneller dan de ander, uiteindelijk heeft iedereen 384...

Als je echt sneller internet wilt moet je de Extra nemen, kost 15 euro en heb je 1mb...

En oja...het is MAXIMAAL 128, of 384 of 1mb...veel mensen verwachten dat ze ook daardwerkelijk de aangegeven snelheid behalen, maar dat is het maximum dat je theoretisch kan behalen...Praktijk wijkt echter altijd af wegens bereik etc..

Dat van die snelheidsverandering weet ik, maar ik was geen bestaande klant, ik heb sinds donderdag een abbonement op Hi, en sinds donderdag apart een eindeloos online bundel.

Ben dus een nieuwe klant en zou dus de 384 kb\s snelheid moeten hebben, wat ik dus niet heb.
118 kb\s max...

En dan zegt de klantenservice van Hi dat ze niets kunnen doen.
Dit kan toch niet zomaar....

Zou een restore van mijn iPhone iets uithalen?
Misschien ver gezocht maar toch...
  #20  
Oud 06-09-09, 15:26
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellyfish Bekijk bericht
Dat van die snelheidsverandering weet ik, maar ik was geen bestaande klant, ik heb sinds donderdag een abbonement op Hi, en sinds donderdag apart een eindeloos online bundel.

Ben dus een nieuwe klant en zou dus de 384 kb\s snelheid moeten hebben, wat ik dus niet heb.
118 kb\s max...

En dan zegt de klantenservice van Hi dat ze niets kunnen doen.
Dit kan toch niet zomaar....

Zou een restore van mijn iPhone iets uithalen?
Misschien ver gezocht maar toch...
Je zou dan eigenlijk inderdaad 384 moeten hebben. De klanten service zou hier wel wat aan kunnen doen. Ik denk persoonlijk dat ze de verkeerde hebben aangevinkt voor jou...(Ik werk zelf bij KPN in de winkel) Toen de nieuwe internetsnelheid kwam kon ik voor klanten 2 verschillende data abo's aanvragen, Surf&Mail Totaal (of Hi Eindeloos Online) en Surf&Mail Totaal 2009 (of Hi Eindeloos Online 2009). We hadden dus toen zowel de oude als de nieuwe in het systeem staan...

Zou dus zomaar kunnen dat ze je per ongeluk op de oude hebben gezet...

Een restore zou niks uit kunnen maken trouwens...

Laatst gewijzigd door ASNNetworks; 06-09-09 om 15:30.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HI Eindeloos online jdh009 Overige providers Nederland 2 27-08-10 23:56
Hi Eindeloos Online BramW Overige providers Nederland 2 30-03-10 16:43
Hi eindeloos online doen of niet? Echt eindeloos? iPown Overige providers Nederland 7 09-01-10 02:42
Iphone 3GS in combinatie met een HI 25 abbo en Eindeloos Online Randy_Orton1986 iPhone algemeen 7 06-10-09 15:13
Hi eindeloos online + Iphone davidvt Overige providers Nederland 13 02-08-08 14:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:21.