iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   IPCC file voor Ben gebruikers (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/44777-ipcc-file-voor-ben-gebruikers.html)

PaneVino 29-09-09 21:59

IPCC file voor Ben gebruikers
 
1 Bijlage(n)
Hallo Allemaal,

Ik heb een IPCC file gemaakt die specifiek is voor het Ben-netwerk.

De IPCC is inclusief Voicemail-nummer, Klanterservice-nummer, simpel logo, Internet APN en MMS APN. Ook zijn deze settings gewoon te editten op de iPhone zelf (na het laden van de IPCC)


Zonder deze kun je wel bellen, maar zie je bovenin "T-Mobile" staan. Verder moet je voor Internet de APN aanpassen (wat redelijk eenvoudig is), maar dat kan niet op de iPhone zelf.

De IPCC laat zich installeren via iTunes. Hij hangt aan dit bericht... Alleen effe hernoemen naar .ipcc ipv .zip (NIET uitpakken dus!)
ALT inhouden en klikken op 'Zoek naar update'. Dan de IPCC selecteren et voila.

De IPCC maakt het gewoon mooi compleet.

Mauw 02-10-09 21:11

Ik krijg geen mogelijkheid om het bestandje te selecteren bij mijn Windows computer via SHIFT Update Zoeken, hij kan alleen maar .ipws bestanden vinden. wat nu?

PaneVino 03-10-09 21:03

Oh, dan moet je waarschijnlijk de carrier-bundle-testing in iTunes aan zetten...

In Terminal typen :

defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE

Mauw 04-10-09 14:00

Die carrier-bundle-testing, waar kan ik die vinden in Itunes?

Alvast bedankt

PaneVino 04-10-09 15:19

Door die regel is Terminal te typen wordt dat geactiveerd. Daarna kun je WEL die ipcc-file kiezen als je "ALT-Zoek naar update" klikt.

Mauw 04-10-09 22:02

Het is me nog niet helemaal duidelijk want ik heb geen idee hoe je bij Terminal komt,

Sorry voor al deze vragen maar kom er echt niet uit.
Alvast bedankt!

kal_el 05-10-09 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mauw (Bericht 360806)
Het is me nog niet helemaal duidelijk want ik heb geen idee hoe je bij Terminal komt,

Sorry voor al deze vragen maar kom er echt niet uit.
Alvast bedankt!

je hebt geen mac maar een windows ;)
in windows is het iets in het dosvenster (start => uitvoeren => cmd)

daar tik je
"C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1

uiteraard als iTunes daar is geïnstalleerd.
en vergeet de Quotes niets!

TJM03 16-10-09 10:37

Werkt toch sorry

pmilten 19-10-09 16:17

PaneVino bedankt! Ik had hetzelfde probleem met Ben. Nu niet meer!
Goed werk man!:)

PaneVino 19-10-09 16:19

Grappige is dat je ook de tethering zo heel goed onder controle kunt houden. Het aan en uitzetten en het zichtbaar zijn van de schakelaar zit namelijk ook in die ipcc-file.

Mooi dat meer dan ik er profijt van hebben.

pmilten 19-10-09 16:22

Zekersteweten. Ik ben er al een week mee aan het rommelen. Deze post was nog niet zo makkelijk te vinden. Die settings van het mobiele data netwerk waren namelijk ook bij mij verborgen, tot nu toe.

Ook nog tips om bluetooth en Wi-Fi snel aan en uit te zetten? Of moet ik dan echt jailbreaken? Ook al is die er niet voor 3.1.2.

PaneVino 19-10-09 16:25

Snel aan/uit zetten van Wi-Fi/BT ... dat gaat volgens mij alleen goed met enkele Jailbreak-apps... Met PwnAge 3.1.4 is het mogelijk 3.1.2 te JB'en (al heb ik dit niet gedaan).

Bomans 19-10-09 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pmilten (Bericht 370269)
Of moet ik dan echt jailbreaken? Ook al is die er niet voor 3.1.2.

Blackra1n.

deuxani 23-10-09 09:37

Dit is een hele mooie IPCC! Zeker een aanrader voor alle BEN gebruikers... bedankt PaneVino!!

MMS werkt alleen nog steeds niet bij mij. De settings staan gewoon op:

APN: mms.ben
Username:
Password:
MMSC: http://www.benmms
MMS Proxy: 010.010.010.011:8080
MMS Max Message size: 300000
MMS UA Prof URL:

Of moet je een bepaald aantal maanden klant zijn van BEN voordat je kan MMSen ofzo?! :confused: Lijkt me onlogisch.

PaneVino 23-10-09 15:01

HMMzz, Ik heb die settings overgenomen van de Ben-website. Dat zouden dus de juiste moeten zijn.

Ik zie alleen dat ik die Homepage niet heb overgenomen. Je kunt de settings ook handmatig wijzigen (dat heb ik in de IPCC namelijk ingesteld). MMS UA, wellicht dat die ingevuld moet zijn : http://benmms

(Ik ben niet zo'n MMS'er. je kunt hem dus beter even zelf testen :) )

marc1992 25-10-09 23:38

Kan iemand me gewoon typen wat je Internet APN moet invullen, want kan de bijlage niet openen vanwege niet in het bezit van Winzip. Dit is trouwens toch nodig voor het gebruik van onbeperkt internet?

King1987 25-10-09 23:42

Off-topic
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marc1992 (Bericht 374477)
Kan iemand me gewoon typen wat je Internet APN moet invullen, want kan de bijlage niet openen vanwege niet in het bezit van Winzip. Dit is trouwens toch nodig voor het gebruik van onbeperkt internet?

Download hier winzip :)


PaneVino 26-10-09 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marc1992 (Bericht 374477)
Kan iemand me gewoon typen wat je Internet APN moet invullen, want kan de bijlage niet openen vanwege niet in het bezit van Winzip. Dit is trouwens toch nodig voor het gebruik van onbeperkt internet?

Dat staat gewoon op de ben-website hoor. Bij de Vragen en dan Technisch...

marc1992 26-10-09 10:27

Alleen kan ik op mn iphone nergens apn vinden/toevoegen, kun je me vertellen hoe ik dit moet toevoegen

PaneVino 26-10-09 10:53

Tja, DAARVOOR (en om gelijk de goede settings in te stellen) heb ik ook die IPCC geschreven, omdat op het T-Mobile netwerk de default ipcc zegt dat die settings niet edit-baar zijn!

Dus, of lekker hacken of even goed lezen hoe je die IPCC installeert.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:28.