iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Onbeperkt internet Ben instellen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/46820-onbeperkt-internet-ben-instellen.html)

marc1992 26-10-09 10:05

Onbeperkt internet Ben instellen
 
Kan iemand mij heel simpel uitleggen wat ik moet doen om onbeperkt internet bij Ben in te stellen. Lees allemaal over het APN invullen, maar op mijn telefoon krijg ik uberhaupt die optie niet. bedankt iig.

MrFCUUnknown 02-11-09 13:24

Gister nog gedaan.

Doe het volgende:

1. Doe je tel uit, stop er een andere simkaart in dan ben of t-mobile (ik had vodafone sim erin gedaan)
2. Start tel op.
3. De apn instellingen zullen nu actief zijn
4. Ga naar het apn instelling scherm en vul nog niets in. (Uit me blote hoofd: Instellingen --> Algemeen --> Netwerk --> APN)
5. Terwijl het apn instellingen scherm open staat, haal je de sim eruit en plaats je de ben sim.
6. Vul bij APN: internet.ben (zonder .nl) in
7. Sla op er reboot telefoon

Bij mij werkt het daarna vlekkenloos.

insomaniak 26-11-09 08:57

Ben Internet
 
Geachte Mensen,

Ik zit met een probleempje ..
Dit is eht volgende:

Ik heb een abonnement van BEN (werkt op t mobile netwerk) en hierbij heb ik ook een internetbundel van BEN.
Bellen gaat prima en ontvangst (bereik) ook geen problemen mee gehad.

Nu probeer ik vervoglens op internet te gaan met mijn iphone maar dit lukt niet. Ik heb eerdere berichten gelezen van APN instellingen en het wisselen van een simkaart terwijl je in de netwerkinstellingen zit, maar als ik dit doe dan komt het genoemde APN of Cellurar data niet tevoorschijn.

Iphone details:
Iphone 3GS
Firmare 3.1.2
Simlock van T-Mobile
Geen Jailbreak

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Of kan dit alleen met een jailbreak van bijvoorbeeld blackrain?
Dit vind ik namelijk een beetje risky ..

Als iemand een oplossing heeft, kunt u dit dan sturen naar:
d.jabroer@gmail.com

Hartstikke bedankt!

Michel15 26-11-09 09:14

Discussies samengevoegd

insomaniak 26-11-09 09:21

Ik heb het bovenstaande geprobeerd.
Maar ik krijg die instellingen niet te zien, waar ik dit kan instellen.

MrJericho 12-12-09 02:05

Ik heb dit probleem ook, in het verleden kon ik een andere sim erin stoppen en dan zag ik het menu wel. Ik heb een herstel gedaan zonder backup terug te zetten en nu krijg ik dat menu dus niet meer (met andere sim kaart erin). Weet iemand een andere oplossing?

MrJericho 12-12-09 11:43

Ik heb na lang zoeken een oplossing gevonden voor dit probleem. Download eerst via www.blackra1n.com de jailbreak applicatie. Als je dit hebt uitgevoerd staat er in je iphone een icoon blackra1n, start deze op. Hierna heb je de keuze hem via "snow" je telefoon te unlocken. Kies voor deze optie.

Nu je telefoon geunlockt is kun je er een andere simkaart instoppen als BEN of T-mobile. Ga nu wederom naar instellingen - algemeen - netwerk en je hebt er wel een optie bij. Zet nu bij APN -> internet.ben en stop je BEN simkaart erin. Nu ga je terug en je kunt internetten!

SanderW 07-06-10 17:55

heeft iemand de oplossing voor mobiel internet van Ben instellen op iPhone 2G?

&tony8 11-11-10 14:49

1 goedemiddag! Ik heb een gejaibreakte iphone 3G os 4.0.1!

Ik heb sinds kort internet van Ben. Ik heb ook goed gelezen wat hierboven allemaal geschreven is en uitgevoerd. Maar het mocht bij mij niet baten. Wat ik allemaal gedaan heb is via unlockit.co.nz zelfs mijn apn geprobeerd te veranderen maar dan geeft mijn iphone aan met een pop-up er kan slechts een apn-configuratie tegelijk worden geïnstalleerd. ik heb zelfs een via apple iphon configuratieprogramma gedownload om en legale manier mijn APN te veranderen. Maar weer niks.

Als eerste: Hoe kom ik van mijn al geinstaleerde APN af waar ik echt niks over kan vinden (zelfs niet in mij settings)
En ten tweede hoe installeer ik toch nog ben internet op mijn iphone?

ballegooier 12-11-10 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door &tony8 (Bericht 599058)
1 goedemiddag! Ik heb een gejaibreakte iphone 3G os 4.0.1!

....

Als eerste: Hoe kom ik van mijn al geinstaleerde APN af waar ik echt niks over kan vinden (zelfs niet in mij settings)
En ten tweede hoe installeer ik toch nog ben internet op mijn iphone?

1 goedenavond.
Instellingen -> algemeen -> stel opnieuw in -> herstel netwerk instellingen.
2e weet ik niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:42.