//

Rekening van €2224.15??? Data verplaatsing mystery!

Rekening van €2224.15??? Data verplaatsing mystery! discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Al heb je 10 emailaccounts,so what? Ik krijg iedere dag van de 2 die ik er heb meer dan 30 emails per dag. Ik download ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 03-11-09, 16:40
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Al heb je 10 emailaccounts,so what?
Ik krijg iedere dag van de 2 die ik er heb meer dan 30 emails per dag.

Ik download er zelfs apps mee als deze een update vragen en geene Wi-Fi nodig hebben en ik surf ook veel via de iphone en mijn max ooit is 650MB die ik verbruikt heb.Dan heb ik al echt een hele maand heel veel mee gesurft enz....

Op drukkere dagen ben ik minstens 35MB kwijt maar zoals gezegd zijnde,ik moet daar al heel lang en veel sites mee bekijken en openen enz...Dat gebeurt niet iedere dag en ook al zou dit zo zijn;10 dagen maal 40MB=400MB.
Ik heb 1GB per maand(voorlopig 2GB).Dus dit wil zeggen ik al minstens 20dagen volop als een gek kan surfen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 04-11-09, 10:45
BeaNer BeaNer is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard Het antwoord

Volgens mij staat je antwoord vandaag op iphoneclub:

iPhone-bezitters met een beperkte databundel moeten beducht zijn op een nieuw ontdekte bug in Safari. Een Estlandse website heeft namelijk ontdekt, dat websites met een zogenaamde Motion JPEG op de achtergrond blijven draaien, ook wanneer je de Safari-browser verlaat. Motion JPEG wordt onder andere gebruikt voor live feeds en webcams. Heb je naar zo’n website gekeken en sluit je Safari af, dan blijft de browser nog steeds als achtergrondproces actief. De videostream blijft ook gewoon doorlopen, ook als je intussen naar een ander tabblad bent gegaan of een andere applicatie hebt gestart. Je merkt als gebruiker niet dat er nog een videostream actief is.

Dit komt overeen met jou verhaal van het bekijken van een webcam
  #23  
Oud 04-11-09, 11:15
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Inderdaad, denk ik ook!

Was mij al eerder opgevallen via SBSettings dat Safari soms aktief blijft als je hem afgesloten hebt. Een 'oplossing' is voorlopig dan checken of het nog aktief is en dan geforceerd sluiten. Dit kan natuurlijk alleen op deze manier bij een geJBte iPhone. Een originele zou je na een webcam sessie moeten respringen of rebooten uit voorzorg. Maar ik neem aan dat hiervoor binnenkort een firmware update komt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BeaNer Bekijk bericht
Volgens mij staat je antwoord vandaag op iphoneclub:

iPhone-bezitters met een beperkte databundel moeten beducht zijn op een nieuw ontdekte bug in Safari. Een Estlandse website heeft namelijk ontdekt, dat websites met een zogenaamde Motion JPEG op de achtergrond blijven draaien, ook wanneer je de Safari-browser verlaat. Motion JPEG wordt onder andere gebruikt voor live feeds en webcams. Heb je naar zo’n website gekeken en sluit je Safari af, dan blijft de browser nog steeds als achtergrondproces actief. De videostream blijft ook gewoon doorlopen, ook als je intussen naar een ander tabblad bent gegaan of een andere applicatie hebt gestart. Je merkt als gebruiker niet dat er nog een videostream actief is.

Dit komt overeen met jou verhaal van het bekijken van een webcam
  #24  
Oud 04-11-09, 11:43
Nobananazzz Nobananazzz is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Dat zou idd een heleboel verklaren.
Bedankt voor de informatie!
  #25  
Oud 04-11-09, 12:12
joeblack2k joeblack2k is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

Nou dat word lachen

KPN verwijst je naar Apple
Apple verwijst je naar de algemene voorwaarden waarin staat dat ze niet
verantwoordelijk zijn voor data gebruik


oftewel.. betalen zul je!
  #26  
Oud 04-11-09, 12:43
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joeblack2k Bekijk bericht
Nou dat word lachen

KPN verwijst je naar Apple
Apple verwijst je naar de algemene voorwaarden waarin staat dat ze niet
verantwoordelijk zijn voor data gebruik


oftewel.. betalen zul je!
zo werkt de wet natuurlijk niet hè. Nu blijkt dat de fout bij Apple ligt zou een rechter daar wel eens anders over kunnen beslissen.
  #27  
Oud 04-11-09, 13:41
joeblack2k joeblack2k is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 Bekijk bericht
zo werkt de wet natuurlijk niet hè. Nu blijkt dat de fout bij Apple ligt zou een rechter daar wel eens anders over kunnen beslissen.

uiteraard maar dan moet je niet met een rechtsbijstand jurist/advocaat aankomen.. en je moet het dan echt graag willen.. tegen apple strijden
  #28  
Oud 04-11-09, 16:33
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

En wat als je gewoon het tabblad met de motion jpeg afsluit?
  #29  
Oud 06-11-09, 16:09
Azazel Azazel is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Belgïe
Berichten: 38
Standaard

Normaal moet die stream dan stoppen neem ik aan? Maar is wel een goeie vraag!
  #30  
Oud 03-12-09, 12:03
Nobananazzz Nobananazzz is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Laatste nieuws!
Krijg net een telefoontje van KPN met de mededeling dat ze mijn aangetekende brief hebben gelezen en de rekening uit "coulance" hebben teruggebracht naar €329.-.€300.- voor de datakosten en de rest belkosten.
Blijft nog een berg geld,maar ik ga er niet meer moeilijk over doen.
  #31  
Oud 03-12-09, 13:04
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

Blijft idd een hoop geld ...maar heb je al eens gechect via winscp of je niet toevallig toch een gejailbreakte iPhone hebt gekocht , weet van een kennis dat dit ook kan , zij kocht hem in een legale telefoonwinkel en er stond gewoon OpenSSH op , gevolg ....hoop gedonder net als jij .


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nobananazzz Bekijk bericht
Laatste nieuws!
Krijg net een telefoontje van KPN met de mededeling dat ze mijn aangetekende brief hebben gelezen en de rekening uit "coulance" hebben teruggebracht naar €329.-.€300.- voor de datakosten en de rest belkosten.
Blijft nog een berg geld,maar ik ga er niet meer moeilijk over doen.
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #32  
Oud 20-12-09, 15:12
lezabeau lezabeau is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Zelfde probleem hier ! Factuur van 3500 € van proximus gekregen voor mobiel internet. Zonder dat ik het besefte heb ik 771 connecties gemaakt voor 41925 minuten (zijnde 29 dagen !!!). Heb er zelf geen gebruik van gemaakt ! Instellingen geconfigureerd om MMS te kunnen verzenden, en lap. Géén enkele waarschuwing van proximus gekregen, desondanks 10 jaar trouwe klant. Een regelrechte schande ! Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt die te betalen. Dat ze mij maar juridisch vervolgen, de dieven. Hou jullie op de hoogte ...
  #33  
Oud 20-12-09, 15:33
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezabeau Bekijk bericht
Zelfde probleem hier ! Factuur van 3500 € van proximus gekregen voor mobiel internet. Zonder dat ik het besefte heb ik 771 connecties gemaakt voor 41925 minuten (zijnde 29 dagen !!!). Heb er zelf geen gebruik van gemaakt ! Instellingen geconfigureerd om MMS te kunnen verzenden, en lap. Géén enkele waarschuwing van proximus gekregen, desondanks 10 jaar trouwe klant. Een regelrechte schande ! Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt die te betalen. Dat ze mij maar juridisch vervolgen, de dieven. Hou jullie op de hoogte ...
welk contract heb je?
Want ik had vroger de GenerationMTV en daar stond in dat je een verwittiging kreeg als je factuur het bedrag van €30 overschreed.
Als je ook zo iets hebt staan in je contract kan je daar naar verwijzen.

Als je van plan bent om een data abonnement te nemen kun je een vriendelijk gesprek voeren met de klantendienst.
Meestal stelt men zelf voor (omdat het de eerste keer is dat je zo hoog zit) om een data abonnement te nemen en gewoon eerst het verbruikte volume in het data abonnement steekt. (dan zal het je iets van een 20 a 30 euro kosten)

Sowieso wel inbellen, want met niets doen bereik je maar 1 iets en dat is dat je op de preventel lijst komt, en daar wil je niet opstaan
  #34  
Oud 20-12-09, 16:04
lezabeau lezabeau is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Hey, bedankt voor je reactie. Ik heb één van die smile pakketten, dus ik weet niet of ze contractueel moeten verwittigen. Denk je dat ze zouden willen meewerken aan een oplossing ? Ik heb geen probleem om een data abbonement te nemen, en een deel van de factuur te betalen, maar zeker niet alles. Ik ga zeker morgen bellen want vandaag is er niemand te bereiken.
  #35  
Oud 20-12-09, 16:06
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezabeau Bekijk bericht
Hey, bedankt voor je reactie. Ik heb één van die smile pakketten, dus ik weet niet of ze contractueel moeten verwittigen. Denk je dat ze zouden willen meewerken aan een oplossing ? Ik heb geen probleem om een data abbonement te nemen, en een deel van de factuur te betalen, maar zeker niet alles. Ik ga zeker morgen bellen want vandaag is er niemand te bereiken.
heb geen idee hoe het zit bij de smile bundels maar
normaal gezien zal dat geen probleem zijn. Meestal gaan ze het je zelf voorstellen om een data abonnement te nemen.
Leg gewoon vriendelijk je probleem uit en de medewerker zal je normaal wel vooruit helpen.
laat weten hoe het afgelopen is
  #36  
Oud 20-12-09, 16:11
lezabeau lezabeau is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Doe ik zeker ! en bedankt voor de hulp, want voelde mij gelijk een beetje wanhopig worden. En nu maar hopen op een goed gesprek (dat mij een paar 1000 euro zal besparen) morgen ...
  #37  
Oud 21-12-09, 18:25
lezabeau lezabeau is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

k ben ondertussen zelf door Proximus gecontacteerd (rijkelijk laat, maar toch) en ze zijn met een héél redelijk voorstel op de proppen gekomen. In plaats van het aantal connectie-minuten aan te rekenen, betaal ik nu voor de hoeveelheid opgeladen en verstuurde data-volumes. Dit heeft mijn factuur van 3525 € teruggebracht tot ... 56 € (inclusief abonnement, telefoons en SMSen). Pak van mijn hart en een dikke pluim voor proximus ! En inderdaad een vriendelijke telefoontje naar de klantendienst kan wonderen doen ...
  #38  
Oud 21-12-09, 18:38
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezabeau Bekijk bericht
k ben ondertussen zelf door Proximus gecontacteerd (rijkelijk laat, maar toch) en ze zijn met een héél redelijk voorstel op de proppen gekomen. In plaats van het aantal connectie-minuten aan te rekenen, betaal ik nu voor de hoeveelheid opgeladen en verstuurde data-volumes. Dit heeft mijn factuur van 3525 € teruggebracht tot ... 56 € (inclusief abonnement, telefoons en SMSen). Pak van mijn hart en een dikke pluim voor proximus ! En inderdaad een vriendelijke telefoontje naar de klantendienst kan wonderen doen ...
zoals ik zei
ze beseffen ook wel dat je dat niet wou, en ondertussen hebben zij toch weer een data abonnement verkocht
maar als het goed gaat, moet je het ook zeggen natuurlijk!
blij dat het goed afgelopen is
  #39  
Oud 21-12-09, 19:42
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

is idd een pak van je portomenee ........wel super voorstel trouwens ,moet je hier proberen .
  #40  
Oud 28-12-09, 14:55
ehjvandijk ehjvandijk is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Red face

Vers op het forum sinds vandaag, en wel direct reactie op dit topic.

Ook ik werd verrast met een rekening van KPN met 465,68 euro internetkosten (361,208 MB) na aanschaf van een iphone in november 2009. Het betreft een 3GS 32Gb. Ik heb bij dataverkeer geen instrellingen ingevoerd, dataroaming staat uit, 3GS functionaliteit staat uit. Ik ging er steeds van uit dat hij alleen via wi-fi info ophaalde. Ik snap niet hoe er toch dataverkeer heeft plaatsgevonden dat KPN in rekening kan brengen. Heb een flexibel-abbo zonder data/internetbundel.
KPN gebeld: een vriendelijke dame geeft aan dat ze me wel voor 9,95 een internetbundeltje kan aanbieden.
Iemand tips hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen door instellingen in iphone te wijzigen, of moet ik dan per se jailbrkn?? Iemand een voorbeeldbrief die hij succesvol naar KPN heeft gestuurd? Alle hulp is welkom
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nog nooit rekening van T-mobile gehad KoenvW Odido (T-Mobile) 19 23-11-08 10:36
Foute rekening/receipt van iTunes linda_menkhorst Archief 1 17-09-08 19:33
Wat moet ik verder nog instellen tegen rekening van buitenland? The Quote Internet in buitenland (roaming) 10 20-07-08 17:06
[Vraag] Wat moet ik verder nog instellen tegen rekening van buitenland? The Quote Archief 1 18-07-08 12:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.