iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Dataroaming uitschakelen met BigBoss' stappenplan (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/47347-dataroaming-uitschakelen-bigboss-stappenplan.html)

kimwispel 02-11-09 15:37

Dataroaming uitschakelen met BigBoss' stappenplan
 
Hallo,
ik had het probleem zoals blijkbaar vele anderen: Na update naar 3.0 is mijn internetrekening ineens gigantisch hoog. Ik ben het stappenplan van Bigboss nagegaan:
How To Disable EDGE (Maybe) On 3.0 | iPhone News, Help and Guides

maar bij stap 6 loop ik vast. Wat wordt er bedoeld met data IP? Waar kan ik dit vinden?!

Alvast bedankt. Ik hoop het echt te kunnen oplossen want het is nogal irritant!

bart2jes 02-11-09 15:46

Stap 6 is een controle stap: als in SBsettings bij Data IP Adress staat: N/A zit je goed en ga je door!

Michel15 02-11-09 15:53

Fakeapn schijnt ook goed te werken ;)

maceddy 02-11-09 16:01

De optie 'dataroaming uitschakelen' via de standaard Instellingen app werkte bij mij prima in Portugal....

kimwispel 02-11-09 16:03

@Michel15: fakeAPN werkt bij mij niet, dan is mijn batterij binnen een aantal uurtjes leeg omdat hij toch verbinding probeert te maken (zie het artikel)
@bart2jes: ja dat begrijp ik, maar wáár kan ik dat precies vinden? Ik neem aan dat ze niet mijn Wi-Fi ip bedoelen, want daar zit het probleem niet. Waar kan ik dan de data ip vinden?

bedankt

bart2jes 02-11-09 16:17

Bij mij staat het gewoon direct onder Wi-Fi ip... Bij jou niet?? :S

De Generaal 02-11-09 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimwispel (Bericht 378132)
@Michel15: fakeAPN werkt bij mij niet, dan is mijn batterij binnen een aantal uurtjes leeg omdat hij toch verbinding probeert te maken (zie het artikel)
@bart2jes: ja dat begrijp ik, maar wáár kan ik dat precies vinden? Ik neem aan dat ze niet mijn Wi-Fi ip bedoelen, want daar zit het probleem niet. Waar kan ik dan de data ip vinden?

bedankt

Zoals Bart2jes zegt; dat kun je terugvinden in SB Settings. Ik weet niet of je dat al hebt. Zo niet; SB Settings is te vinden in Cydia. Die installeren en vervolgens kun je dan zien waar je Data-ip op staat.

kimwispel 02-11-09 16:37

Oh sorry ik ben een vrouw met niet echt een optimale iPhone kennis, dus ik dacht dat met SB settings iets heel anders werd bedoelt! Nu begrijp ik eindelijk waar jullie het over hebben.. Ik ben de stappen nog eens nagegaan en het lijkt te werken. Er wordt wel de opdracht gegeven om op safari te gaan via je datanetwerk, en dan nogeens de data IP te controleren. Ik heb mijn Wi-Fi uitgeschakeld om dit te kunnen doen. Maar zodra ik hem weer inschakel, zoekt het data Ip ook weer naar een nieuw getalletje. Maar ik ga er vanuit dat als ik Wi-Fi ingeschakeld laat, het wel gewoon werkt.

Bedankt allemaal!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:28.