iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Geen Service - (Land: België - Operator: Proximus) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/49111-geen-service-land-belgie-operator-proximus.html)

Mackjenzie 28-11-09 14:58

Geen Service - (Land: België - Operator: Proximus)
 
Beste iPhoneclubbers,

Ik heb op de officiële site v apple een topic geopend over mijn probleem, maar wilde het toch hier eens vragen ook.

Citaat:

Hello Apple,

I have a problem with my one year old iPhone 3G (white, 16gb). Since a week (max 2 weeks), I noticed a huge decrease in signal strength.

Where I used to have 5 bars, I get 2.
Where I used to have 3 bars (or less), I get the "no service" label.

Those are the things I already did, without any succes:
Reset my iPhone in iTunes (installed 3.1.2 again and put my stuff back with the backup)
Reset all (network)settings
Went to the Proximus-store for a new SIM-card (latest generation).
Called Proximus if they know a solution for this problem. They say it's due an update from apple (but I installed 3.2.1 from the release (more then a month ago)).

It's very frustrating to miss important calls because of this. Now I use another phone, without any problems. But I want my iPhone back ... I don't think it's a hardware problem, because my father has exact the same problem with his iPhone 3GS (white, 32Gb).

I really hope to find a solution. Thank you in advance.

iPhone details: iPhone 3G, white 16gb, one year old, running FW3.2.1
Country: Belgium
Provider: Proximus
Link: Apple - Support - Discussions - No service - (Country: Belgium, ...

Alvast bedankt,
Mackjenzie

Edit: ik zie dat mijn topic verplaatst is, maar het probleem situeert zich volgens mij niet bij Proximus ... Aangezien mijn SIM kaart in een ander toestel (Sony Ericsson Xperia X1) wel perfect werkt.

Island 28-11-09 15:07

Contacteer gewoon Proximus met het probleem..

Mackjenzie 28-11-09 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Island (Bericht 388522)
Contacteer gewoon Proximus met het probleem

Citaat:

Those are the things I already did, without any succes:
Called Proximus if they know a solution for this problem. They say it's due an update from apple (but I installed 3.2.1 from the release (more then a month ago)).
Dit heb ik uiteraard al gedaan ;)!!

janvb 03-12-09 23:45

al wat ik kan zeggen is dat ik hetzelfde probleem heb sinds 3.0 eigenlijk al.
ik ben blij dat er nog iemand is
ga ook is informeren bij proximus.
laat wel iets weten

robca1606 22-12-09 22:00

heb hetzelfde probleem, en ligt dus aan de brakke dekking van 3G, en vooral als in huis mijn Wi-Fi beschikbaar is, de iphone gaat dan zelf leuk 3G vinden ondanks dat hij een Wi-Fi ter beschikking heeft, de oplossing is 3G uitzetten als je binnen je huis zit...

Het rare van heel de situatie is dat het bij mobistar geen probleem geeft op de locatie, maar of het dan ligt aan het feit dat mobistar zijn 3G op die plaats beter voorzien is of aan iets anders is maar de vraag...

Als je de 3G/Wi-Fi snel wil wisselen en je hebt een jailbreak op je iphone dan kan je dat snel doen via SBSettings te installeren... Maar goed het is dus geen perfecte oplossing en Proximus schuift het probleem door naar het Iphone toestel...

Dus of 3G aan of Wi-Fi maar zelf een keuze laten maken is een ramp...

bartike 25-12-09 16:44

waar ergens woon je? kan gewoon aan het ontbreken van 3G netwerk liggen.

als ik mijn 3G opzet heb ik hier ook geen service

robca1606 25-12-09 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartike (Bericht 397449)
waar ergens woon je? kan gewoon aan het ontbreken van 3G netwerk liggen.

als ik mijn 3G opzet heb ik hier ook geen service

Daar ben ik het 100% mee eens dat het aan de slechte 3G dekking is maar het rare is dat bij mijn vorige provider (Mobistar) die overgang tussen 3G en geen 3G zonder problemen ging, bij Proximus is het of 3G of geen ontvangst als hij maar eens beperkte dekking heeft... Dus moet de provider het wel degelijk kunnen oplossen zou ik denken? Nu bij Proximus moeten we dit plots manueel doen of mis ik iets? Om Eén of andere reden werkt de Iphone dus anders op Proximus dan op Mobistar, of zijn de instellingsproblemen bij de provider te zoeken...

apotheosis 25-12-09 22:58

Ik heb dit met mobistar soms ook voor hoor mee m'n iphone zeker als ik van 3G kom ofzo of minder bereik heb alhoewel we weten dit evenzeer aan de iphone zelf ook ligt.
Maar ik heb het vooral voor als deze switcht van edge naar 3G en omgekeerd.

Ik snap alleen niet goed waarom mensen van mobistar naar proximus gaan?Das een stap achteruit zetten vind ik.

robca1606 26-12-09 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 397538)
Ik heb dit met mobistar soms ook voor hoor mee m'n iphone zeker als ik van 3G kom ofzo of minder bereik heb alhoewel we weten dit evenzeer aan de iphone zelf ook ligt.
Maar ik heb het vooral voor als deze switcht van edge naar 3G en omgekeerd.

Ik snap alleen niet goed waarom mensen van mobistar naar proximus gaan?Das een stap achteruit zetten vind ik.

Omdat ik een bedrijf heb en mijn mensen op kantoor anders 3 weken zonder ontvangst zaten vanwege een panne bij mobistar in de mast, en ze hebben die pas na 3 weken kunnen oplossen! De reden was dus puur omdat onze klanten problemen hadden met ons te bereiken!

apotheosis 26-12-09 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robca1606 (Bericht 397595)
Omdat ik een bedrijf heb en mijn mensen op kantoor anders 3 weken zonder ontvangst zaten vanwege een panne bij mobistar in de mast, en ze hebben die pas na 3 weken kunnen oplossen! De reden was dus puur omdat onze klanten problemen hadden met ons te bereiken!

Tja,kan gebeuren al moet ik zeggen ik dit nog nooit ben tegen gekomen bij mobistar.Hooguit max 2 dagen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:59.