iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Twee simkaarten, zelfde nummer. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/52801-twee-simkaarten-zelfde-nummer.html)

Duprezz 26-01-10 12:42

Twee simkaarten, zelfde nummer.
 
Hallo,

Ik vraag me af of het mogelijk is om 2 simkaarten te hebben met hetzelfde nummer. Aangezien je bij bijvoorbeeld een super sim only van vodafone je simkaart alleen in een iphone kan doen. Wanneer deze dus stuk is kan je je simkaart ook wel weg gooien.

Groeten,

Duprezz

onny0808 27-01-10 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duprezz (Bericht 409083)
Hallo,

Ik vraag me af of het mogelijk is om 2 simkaarten te hebben met hetzelfde nummer. Aangezien je bij bijvoorbeeld een super sim only van vodafone je simkaart alleen in een iphone kan doen. Wanneer deze dus stuk is kan je je simkaart ook wel weg gooien.

Groeten,

Duprezz

Bij t-mobile kan het wel, heb het zelf ook.

Duprezz 27-01-10 21:54

Bedankt voor je reactie!

Hoe gaat dit dan in z'n werk als je bijvoorbeeld een smsje krijgt. Die ontvang je dan op 2 telefoons? En is je 2e dan prepaid of ook gewoon je abbo?

Groeten,

Duprezz

onny0808 27-01-10 23:04

Het zijn 2 kaarten voor 1 mobilenr., het is dus 1 abo. Je kunt ze wel gelijktijdig (in 2 telefoons) gebruiken, maar je zal het smsje maar op 1 kaart / telefoon ontvangen. De kaart /telefoon waar je het laatst mee gebeld hebt zal het smsje ontvangen, geldt ook voor binnenkomende telefoongesprek. En je kunt ook maar met 1 telefoon internetten. Voordelen voor mij zijn dat ik de 2 simkaarten in 2 telefoons kan plaatsen, 1 voor in mijn iPhone en 1 voor in mijn htc (met name voor tom tom) en als het nodig is kan ik mijn iPhone uitzetten en mijn htc gebruiken zonder dat ik mijn simkaart elke keer uit mijn iPhone hoef te halen.

Iphone3Gs 28-01-10 11:01

Inderdaad je hebt 1 abbo met 1 mobiele telefoon nummer dus ook 1 afschrift en 1 provider je kunt niet 2 verschillende providers hebben of de 1 prepaid en de andere abbo.

Wat ik mijn nog geheug is dat ik vroeger nu praat ik nog over die zwart wit mobieltjes in de auto stapte en dan moest ik mijn telefoon uit zetten en de andere aan om deze in mijn carkit te gebruiken. nu is het allemaal bleuthoot geworden dus ik heb geen 2 simkaarten meer en ook geen 2 telefoon's meer, maar het was vaak wel verrekte makkelijk 2 telefoon's,vooral voor de mensen die de hele dag op 2 verschilende plaatsen zitten, of steeds 1 (natuurlijk de iphone niet) telefoon vergeten.

Duprezz 28-01-10 16:57

Ik wil dit gebruiken omdat bij een supersimonly van vodafone alleen je simkaart in de iphone kan worden gebruikt. Nu zou ik er zeg maar 1 reserve willen hebben met hetzelfde nummer die in elke telefoon gebruikt kan worden. Is dit ook mogelijk volgens jullie?

Groeten,

Duprezz

onny0808 28-01-10 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duprezz (Bericht 410099)
Ik wil dit gebruiken omdat bij een supersimonly van vodafone alleen je simkaart in de iphone kan worden gebruikt. Nu zou ik er zeg maar 1 reserve willen hebben met hetzelfde nummer die in elke telefoon gebruikt kan worden. Is dit ook mogelijk volgens jullie?

Groeten,

Duprezz

Met een t-mobile abo kan het wel, weet niet of vodafone het ook heeft.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:11.