iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Hi Eindeloos Online Maar Niet Heus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/58430-hi-eindeloos-online-maar-niet-heus.html)

mvveelen 27-04-10 10:04

Hi Eindeloos Online Maar Niet Heus
 
Er zijn al meerdere klachten naar voren gekomen over de FUP die Hi hanteert, en ondergetekend is gisteren ook in snelheid omlaag gezet omdat hij de FUP overschreden heeft.

Ik heb hierover 3 (!!) keer gebeld vanmorgen met ze en er wordt niet alleen verkeerde informatie verstrekt, maar veelal ook géén informatie. Zo zou ik na 08:00 uur terug moeten bellen omdat de technische dienst zou kunnen nakijken wat mijn verbruik zou zijn geweest (blijkt dus niet waar te zijn) en men kan alleen maar zien dat ik in snelheid ben teruggezet maar niet wat er verbruikt is of wat de gemiddelde FUP van deze maand is.

Ik bekijk géén Youtube filmpjes via 3G (wel heel af en toe via Wi-Fi) en gebruik geen streaming audio ofzo. Ik gebruik mijn mail (gmail/exchange), ik twitter af en toe en open es wat websites (ook niet veel). Eigenlijk geen die-hard dataverbruiker, maar wel 10 keer meer dan de gemiddelde Hi-gebruiker ?!?! Gaat er bij mij niet in.

Het stoort me dan ook dat ik nergens iets kan checken om het dataverbruik in de gaten te houden en ook de informatie / behulpzaamheid bij KPN laat sterk te wensen over.

Ik werk voor een dochteronderneming van KPN en eerlijk gezegd schaam ik me er diep voor. Een dergelijke onderneming zou toch juist voorop moeten lopen met databundels, service en oplossend vermogen ? De 3 kernwaarden van KPN lijken me hier ook niet van toepassing meer, wat straal je nu dan uit ?

Er werd mij tijdens één van de telefoongesprekken verteld dat als KPN meer van dit soort meldingen zou krijgen, dat ze dan vast wel zouden zorgen dat het opgelost zou gaan worden. Vandaar ook dit nieuwe topic in de hoop dat we onze krachten kunnen bundelen en in voorkomende gevallen dan ook daadwerkelijk een klacht indienden tegen deze gang van zaken mbt. de FUP (die elke maand weer anders is bij hun).

Via de website een klacht indienen gaat op dit moment niet ivm. een fout in het webformulier, dus wordt het een brief schrijven naar :

Klantenreakties
Postbus 13500
9700EG Groningen

Op het forum van TROS Radar loopt ook een draadje en misschien kunnen mensen die ditzelfde probleem ondervinden daar ook hun ei kwijt opdat zij er wellicht een item in zien en stappen gaan ondernemen.

The Unbelievable 10-05-10 17:40

Je kan met je iPhone bij instellingen>Algemeen>Gebruik zien hoeveel je hebt verzonden/ontvangen met je Data abbo. Kijk eens hoeveel daar staat!

mvveelen 10-05-10 17:44

Al gedaan en ik verbruik gemiddeld zo'n 6-7Mb per dag. Ze beweren dat het gemiddelde van alle Hi gebruikers rond de 25Mb per maand (!!!!) ligt en ja, dan kom ik per maand al gauw boven de 10 x FUP = 250Mb.

Hi is wat mij betreft dan al gauw einde verhaal, ook het snellere abonnement heeft een FUP van 750Mb en dat is naar mijn mening ook eigenlijk al achterhaald. Ze tellen de klanten die 1Mb per maand verbruiken ook mee......

Kortom, denk dat ik aan het eind van de looptijd overstap naar Vodafone ofzo, eentje waar ze niet zo bekrompen doen en WEL met hun tijd meegaan.

Edit :

7 mei om 09:18 gereset en nu (10 mei 16:47) staat de teller op 4,2Mb up en 19,7Mb down (dus totaal zo'n 24Mb in 3,5 dag). Ik zit daarbij met "kromme tenen" om maar niet een website te openen en maar niet teveel te twitteren met foto's erbij. Daar gaat je plezier in mobiel internet :-(

tomst80 25-05-10 13:13

Beste MvVeelen,

Bij alle providers geld een Fair Use Policy. Dat is dus wat je al zelf aan gaf dat je 25MB per maand mag gebruiken. Zit je daar over heen met het gemiddelde van 10x word je snelheid naar beneden gezet. Ik snap dat mensen soms wel denken waarom heet het dan onbeperkt. Als je naar het vodafone heen gaat zou je het zelfde probleem krijgen. Deze provider heeft ook een Fair Use Policy maar dan van 50MB. Het internet van vodafone is 28x sneller dan dat van het HI. Dus je mag het 25MB meer gebruiken en het is 28x sneller. Het jammere is als je een overstap maakt naar Vodafone heb je die verdomde aansluitkosten (24.50) weer. Ik werk zelf in een telecom winkel en heb dus even naar gekeken wat het beste is en het snelste is.

MvGr. Tom

mvveelen 25-05-10 13:18

tomst80, als mijn contract (bijna) is afgelopen is er vast wel een leuke actie bij ze. En 28 keer sneller is leuk, maar niet echt heel erg nodig. Waar het mij om gaat is dat ik nog weinig heb gelezen of problemen met de FUP bij Vodafone. Ja, of ik moet voor T-Mobile gaan, maar zet toch enigszins mijn vraagtekens bij hun dekkingsgraad.....of ik moet achterlopen op de ontwikkelingen ?

Ik wil helemaal niet continu youtube filmpjes kijken via 3G ofzo, maar zoals ik nu mijn iPhone gebruik vind ik netjes en eigenlijk let ik er de laatste tijd al heel erg op en dat vind ik niet nodig. Ik wil dus echt onbekommerd gebruik kunnen maken van mobiel internet.

tomst80 25-05-10 13:23

Dan is vodafone wel iets voor je. Hun hebben nu dat actie, dat als je Bel+Sms+Web neemt 50% korting krijgt op een jaar van je abo kosten. Het internet is zo wie zo sneller altijd beter dan het trage internet van KPN (Hi) is zit er zelf ook over naar te denken om over te stappen. Je kunt 4 maanden voor je einde datum een overstap doen dus zou anders even bellen met kpn of even op je inlog kijken...

Gr. Tom

mvveelen 25-05-10 13:27

Hahaha, ik moet nog wel even wachten hoor, contract loopt tot begin 2011 en dan zullen er vast wel weer andere acties zijn. Maar bedankt voor de tips !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:07.