iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   EDGE & GPRS problemen iphone 3g ios4 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/62633-edge-and-gprs-problemen-iphone-3g-ios4.html)

geertgroen 24-06-10 17:38

EDGE & GPRS problemen iphone 3g ios4
 
Ik heb een probleem met mijn jailbroken iphone 3G. Net geupdate met redsnow naar ios4 en met ultrasnow geunlocked. Prima, alles doet het zoals het neem ik aan hoort, maar ik kan alleen internetten via Wi-Fi. Ik heb via KPN volledig bereik en ook het '3G' icoontje is ook gewoon zichtbaar. Maar op de een of andere manier doet het Internet het niet. Dit geld ook voor GPRS.

Graag hoor ik van iemand met dezelfde problemen of iemand die een oplossing heeft.

adkokx 24-06-10 20:12

Internet met KPN
 
ik had hetzelfde probleem
> instellingen
>> algemeen
>>> netwerk
>>>> mobile data

invullen bij Mobile data

APN -> internet
Gebruikersnaam -> KPN
Wachtwoord -> gprs

hieronder alle instellingen van alle aanbieders
http://www.iphoneclub.nl/iphone-faq/...ge-umts-hsdpa/

Pidi 24-06-10 20:47

Had hetzelfde probleem.
Dit werkt.
Thanks.

puccini 25-06-10 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adkokx (Bericht 475134)
ik had hetzelfde probleem
> instellingen
>> algemeen
>>> netwerk
>>>> mobile data

invullen bij Mobile data

APN -> internet
Gebruikersnaam -> KPN
Wachtwoord -> gprs

hieronder alle instellingen van alle aanbieders
Internet-instellingen voor GPRS/EDGE van Nederlandse operators - iPhone - iPhoneclub.nl




Dit is niet correct ! ! ! !




Het moet zijn:

Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.

zie: KPN - Apple iPhone 3G - Internet - handmatig instellen

svw 25-06-10 16:16

Ik heb dus het zelfde probleem met mijn jailbreak 3G naar ois4, ik kan het internet niet gebruiken dat doet het niet en als ik naar netwerk---> mobiele data ga dan kan ik helemaal geen APN , gebruikernaam en wachtwoord invullen!
Weet iemand wat ik moet doen en wil iemand mij helpen??

Ik heb trouwens Vodafone als provider!

woutervandenworm 25-06-10 18:56

Hier ook geen settings voor portalmmm. En ook geen 3G bereik!

geertgroen 25-06-10 23:03

Ik kwam zojuist het volgende tegen:

Ga naar unlockit.co.nz op je iphone via Wi-Fi kies je provider en install daarna de apn changer en hij zal werken.

Ik heb het nog niet getest. Iemand al andere oplossingen?

Het is namelijk inderdaad niet mogelijk bovenstaande info in te voeren.

Gelukt!!!!

svw 26-06-10 17:15

geen internet
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertgroen (Bericht 476451)
Ik kwam zojuist het volgende tegen:

Ga naar unlockit.co.nz op je iphone via Wi-Fi kies je provider en install daarna de apn changer en hij zal werken.

Ik heb het nog niet getest. Iemand al andere oplossingen?

Het is namelijk inderdaad niet mogelijk bovenstaande info in te voeren.

Gelukt!!!!


Bij mij werkt het niet hoor. Als ik naar unlockit.co.nz dan geeft hij een foutmelding.dus kan ik hem niet installeren heeft iemand daar een oplossing voor?

geertgroen 30-06-10 10:45

Gaf hij bij mij eerst ook. Ik heb gevraagd of hij de instellingen via mail kon sturen. Vanuit daar kon ik wel bij de APN changer file komen en voila, geritseld..

Beejay 30-06-10 21:40

Ik heb dit probleem ook, voor Mobile Vikings dan, iemand daar een oplossing voor?

plto 08-07-10 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puccini (Bericht 475618)
Het moet zijn:

Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.

zie: KPN - Apple iPhone 3G - Internet - handmatig instellen

De website van KPN klopt niet meer. Ik had het volgende verschijnsel: Over GPRS en 3G geen webverkeer mogelijk (maar wel email, vreemd genoeg). KPN gebeld en bij Mobiele data, APN invullen: basicinternet
Alles werkte weer hierna. Wanneer de website werd aangepast, kon de vriendelijke helpdesk mevrouw niet zeggen. Ik heb overigens een zakelijk abonnement, weet niet of dat iets uitmaakt.

emanuelos 15-08-10 21:09

Mobiele data instellingen is bij mij helemaal verdwenen... Apn profiel gedownload, maar kan het dus niet meer handmatig instelllen... Iemand een oplossing om mobiele data instellingen weer terug te krijgen op iPhone 4 4.0.1?

Bubbly 16-08-10 08:45

Sommige providers maken het APN (mobiele data) menu onzichtbaar, zodat je dat niet kunt aanpassen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door emanuelos (Bericht 532117)
Mobiele data instellingen is bij mij helemaal verdwenen... Apn profiel gedownload, maar kan het dus niet meer handmatig instelllen... Iemand een oplossing om mobiele data instellingen weer terug te krijgen op iPhone 4 4.0.1?

Unlockit - APN Changer for your iPhone
Surf hierheen op je iPhone. (Gebruik Wi-Fi zodat je het kunt bereiken)

- Continue
- Custom APN
- Carrier: NL - xxx [< kies je provider]
- Create profile
- Volg de rest van de stappen :)

ballegooier 16-08-10 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door emanuelos (Bericht 532117)
Mobiele data instellingen is bij mij helemaal verdwenen... Apn profiel gedownload, maar kan het dus niet meer handmatig instelllen... Iemand een oplossing om mobiele data instellingen weer terug te krijgen op iPhone 4 4.0.1?

Even een ander simkaartje erin stoppen (KPN of andere niet-t-mob sim), dan het instellingen menu opstarten, mobiele data gegevens openen (die wordt wel getoond bij andere simkaarten). Simkaart weer ruilen terwijl je het scherm zo aan laat, dan je gegevens invoeren. Klaar

Bubbly 16-08-10 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 532461)
Even een ander simkaartje erin stoppen (KPN of andere niet-t-mob sim), dan het instellingen menu opstarten, mobiele data gegevens openen (die wordt wel getoond bij andere simkaarten). Simkaart weer ruilen terwijl je het scherm zo aan laat, dan je gegevens invoeren. Klaar

Zo had ik het de eerste keer ook gedaan. Maar die site in m'n vorige reactie is een stuk sneller dan een (bijv.) KPN sim er in te stoppen ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:56.