//

Opeens hoge kosten internet met instellingen UIT

Opeens hoge kosten internet met instellingen UIT discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb opeens hoge kosten voor internetverkeer (binnen Nederland, heb pas volgende maand internet abo) terwijl EDGE / 3G / Dataroaming allemaal uitstaat... Ook bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-07-10, 12:48
synnath synnath is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Bij Eindhoven
Berichten: 92
Standaard Opeens hoge kosten internet met instellingen UIT

Ik heb opeens hoge kosten voor internetverkeer (binnen Nederland, heb pas volgende maand internet abo) terwijl EDGE / 3G / Dataroaming allemaal uitstaat...

Ook bij algemeen > en dan verbruik is het inkomend en uitgaand verkeer (op een of andere manier toch nog) iets van 250 KB / 250 KB...

Hoe kan ik dan 50 euro aan kosten buiten de bundel hebben? Al contact op genomen met de provider en die zegt dat ik heb zitten internetten..en heeft GPRS uitgezet maar dat geeft geen garantie...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-07-10, 15:41
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

iOS4 heeft een functie om data uit te zetten..

Maar een iPhone zonder internet?
  #3  
Oud 26-07-10, 20:48
synnath synnath is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Bij Eindhoven
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I Bekijk bericht
iOS4 heeft een functie om data uit te zetten..

Maar een iPhone zonder internet?
Reageer dan gewoon niet.
  #4  
Oud 26-07-10, 20:54
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Je had ook gewoon kunnen zoeken hoor want hier zijn zat topics over..

O.a. je internet settings veranderen zorgt dat je geen internet meer kan gebruiken.. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk

Daar staan ze als het goed is.. moet je netwerk (oid) gebruikersnaam en wachtwoord invullen.. daar gwn wat onzin neerkalken en je kan niet meer op internet.
  #5  
Oud 26-07-10, 21:36
synnath synnath is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Bij Eindhoven
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I Bekijk bericht
Je had ook gewoon kunnen zoeken hoor want hier zijn zat topics over..

O.a. je internet settings veranderen zorgt dat je geen internet meer kan gebruiken.. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk

Daar staan ze als het goed is.. moet je netwerk (oid) gebruikersnaam en wachtwoord invullen.. daar gwn wat onzin neerkalken en je kan niet meer op internet.
Jep.. maar ik kan dat nergens vinden waar ik het moet aanpassen. Ik kan de APN settings helemaal niet vinden.
  #6  
Oud 26-07-10, 21:42
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Probeer eens een simkaart van een andere provider.. Met een vodafone kaartje er in krijg ik die opties wel namelijk

Bij t-mobile weer niet.. raar..
  #7  
Oud 28-07-10, 20:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door synnath Bekijk bericht
Ik heb opeens hoge kosten voor internetverkeer (binnen Nederland, heb pas volgende maand internet abo) terwijl EDGE / 3G / Dataroaming allemaal uitstaat...

Ook bij algemeen > en dan verbruik is het inkomend en uitgaand verkeer (op een of andere manier toch nog) iets van 250 KB / 250 KB...

Hoe kan ik dan 50 euro aan kosten buiten de bundel hebben? Al contact op genomen met de provider en die zegt dat ik heb zitten internetten..en heeft GPRS uitgezet maar dat geeft geen garantie...
Hoe dat kan? Je kunt internet niet UIT zetten op je iPhone. Pas vanaf iOS4 zit er een switch die 'Mobiele Data' uit kan zetten. Had je die al tijdens de periode waar het over gaat? 3G uitzetten is gewoon het soort dataverbinding die je maakt. Data roaming switch doet alleen wel (of niet) in het buitenland. In NL doet die switch helemaal niets.

Je zegt dat je EDGE hebt uitgeschakeld. Hoe heb je dat gedaan dan? (ik zie dat je JB hebt, welke tool heb je hiervoor gebruikt?)

APN Gegevens kun je idd alleen zien zodra je een niet-t-mobile simkaart in je iPhone hebt gestopt (moet die wel simlock-vrij zijn dus) Echter, de apn gegevens veranderen of wissen helpt niet echt. Met t-mobile kun je ook zonder gebruikersnaam en ww op internet (dacht ik) en / of na aan/uit zetten van je iPhone worden de apn gegevens opnieuw automatisch (goed) ingesteld.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 28-07-10 om 20:43.
  #8  
Oud 28-07-10, 21:09
synnath synnath is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Bij Eindhoven
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Hoe dat kan? Je kunt internet niet UIT zetten op je iPhone. Pas vanaf iOS4 zit er een switch die 'Mobiele Data' uit kan zetten. Had je die al tijdens de periode waar het over gaat? 3G uitzetten is gewoon het soort dataverbinding die je maakt. Data roaming switch doet alleen wel (of niet) in het buitenland. In NL doet die switch helemaal niets.

Je zegt dat je EDGE hebt uitgeschakeld. Hoe heb je dat gedaan dan? (ik zie dat je JB hebt, welke tool heb je hiervoor gebruikt?)

APN Gegevens kun je idd alleen zien zodra je een niet-t-mobile simkaart in je iPhone hebt gestopt (moet die wel simlock-vrij zijn dus) Echter, de apn gegevens veranderen of wissen helpt niet echt. Met t-mobile kun je ook zonder gebruikersnaam en ww op internet (dacht ik) en / of na aan/uit zetten van je iPhone worden de apn gegevens opnieuw automatisch (goed) ingesteld.

Heb Ben als provider, dus werkt via het t-mobile netwerk.

Ik had Edge uitgeschakeld via SBSettings.

Laatst gewijzigd door synnath; 28-07-10 om 21:42.
  #9  
Oud 28-07-10, 22:08
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door synnath Bekijk bericht
Heb Ben als provider, dus werkt via het t-mobile netwerk.

Ik had Edge uitgeschakeld via SBSettings.
Ik lees daar idd wisselende ervaringen over, over die toggle van SBSettings. Werkt je gprs dan nog wel, of ook niet meer?
Hoe dan ook, het wordt lastig om voor jou als consument te bewijzen dat je geen data hebt gebruikt. Zelfs je 'gebruik' scherm onder instellingen -> info kun je het kopje mobiele data resetten.
  #10  
Oud 29-07-10, 00:11
Mr_recci Mr_recci is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 217
Standaard

Ik gebruik nu al 3 jaar een iPhone ( eerst 2G en nu 3G). Zit op 3.1.3. Ik zet 3G en DATA/EDGE uit in Sbsettings. Daar staat dan ook Data IP: 127.0.0.1. Als ik dan iets probeer te openen met internet staat er. Mobiel netwerk niet beschikbaar.
  #11  
Oud 29-07-10, 11:55
synnath synnath is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Bij Eindhoven
Berichten: 92
Standaard

Kreeg zelf wel gewoon een correct Data IP address. Na installatie van FakeAPN werd dit 127.0.0.1.

De kosten buiten de bundel zijn trouwens opeens gewijzigd op het overzicht, het is nu opeens 10 euro buiten de bundel. Rare gang van zaken...

Ik weet niet of ie nog via GPRS verbinding kan maken..
  #12  
Oud 29-07-10, 13:56
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door synnath Bekijk bericht
Ik heb opeens hoge kosten voor internetverkeer (binnen Nederland, heb pas volgende maand internet abo) terwijl EDGE / 3G / Dataroaming allemaal uitstaat...

Ook bij algemeen > en dan verbruik is het inkomend en uitgaand verkeer (op een of andere manier toch nog) iets van 250 KB / 250 KB...

Hoe kan ik dan 50 euro aan kosten buiten de bundel hebben? Al contact op genomen met de provider en die zegt dat ik heb zitten internetten..en heeft GPRS uitgezet maar dat geeft geen garantie...
Mss er ergens een app is die je hebt die blijft draaien en daardoor blijft data zuipen ongeacht je alles hebt afstaan dan??


Ik merk trouwens ook op ondanks ik via edge en 3g zelf nog niks heb gedaan qua surfen en ik thuis zelfs naar Wi-Fi gewoon overschakel dat ik toch een beetje data kwijt ben, zo zie je maar, geen risico's nemen.

Als je echt maar 250kb hebt verbruikt dan kan dit naar mijn weten toch geen 50 euro kosten?
  #13  
Oud 09-08-10, 10:36
webferret webferret is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Op een kustvaarder...
Berichten: 49
Standaard

Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag; ik heb een iPhone overgenomen van iemand en daar mijn kpn sim ingestopt. Dit werkt prima verder.

Ik heb echter geen internet abbo op die sim. Op de iPhone heb ik in de Instellingen onder Netwerk alles uitgezet (3G, Data roaming en Mobiele Data) want ik wil niet dat als ik buiten het bereik van m'n Wi-Fi toch ineens internetverbinding heb vanwege de hoge kosten (zie post van TS).

Ik ga dus ook niet zomaar ergens zitten internetten of Google maps gebruiken ofzo (vandaar dat ik geen internet abbo hoef).

Heb ik mijzelf hiermee ingedekt of zit ik alsnog met het risico op onvoorziene kosten?
  #14  
Oud 09-08-10, 10:39
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

als je de data toggle uitzet via sbsettings zie je als het goed in het sbsettings scherm dat je data ip adres iets van 127.1.0.0 is
  #15  
Oud 09-08-10, 10:41
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

en dan krijg je mobieldata netwerk activeren niet mogelijk melding als je naar een webpage wilt gaan
  #16  
Oud 09-08-10, 11:04
webferret webferret is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Op een kustvaarder...
Berichten: 49
Standaard

En blijft dan de Wi-Fi verbinding thuis wel werken?
  #17  
Oud 09-08-10, 11:16
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

ja dan schakel je aleen 3g engrps en zo uit
  #18  
Oud 09-08-10, 20:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eentje Bekijk bericht
ja dan schakel je aleen 3g engrps en zo uit
gprs kun je niet uitschakelen. De switch 'mobiele data' uitzetten in instellingen -> netwerk is voldoende (instelling is alleen vanaf iOS4). Je kunt het zien doordat het 3G icoontje / GPRS bolletje verdwijnt boven in je beeld.
Je kunt het ook nog controleren door je gebruik bij te houden in instellingen -> algemeen -> gebruik: gegevens mobiel data netwerk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webferret Bekijk bericht
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag; ik heb een iPhone overgenomen van iemand en daar mijn kpn sim ingestopt. Dit werkt prima verder.

Ik heb echter geen internet abbo op die sim. Op de iPhone heb ik in de Instellingen onder Netwerk alles uitgezet (3G, Data roaming en Mobiele Data) want ik wil niet dat als ik buiten het bereik van m'n Wi-Fi toch ineens internetverbinding heb vanwege de hoge kosten (zie post van TS).

Ik ga dus ook niet zomaar ergens zitten internetten of Google maps gebruiken ofzo (vandaar dat ik geen internet abbo hoef).

Heb ik mijzelf hiermee ingedekt of zit ik alsnog met het risico op onvoorziene kosten?
Dus ja: dit is voldoende. Data roaming gaat over dataverkeer in het buitenland, die switch doet in NL niets.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 09-08-10 om 20:51.
  #19  
Oud 09-08-10, 22:22
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

Ballengooiert je hebt de bal mis gegooit

topic starter waar ik op reageer heeft geen ios4 daarnaast werkt die data toggle van sbsettings bij mij wel geen 3G en geen gprs bij mr recci ook en bij vrienden van mij ook

Laatst gewijzigd door eentje; 09-08-10 om 22:24. Reden: Typo typen op iPhone gaat wel is mis
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3G: 3G uit, iphone ongebruikt: toch hoge kosten docholiday Overige providers Nederland 2 29-05-10 13:18
Hoge kosten internet door later ingaan abonnement lizzymickey Odido (T-Mobile) 5 17-01-10 14:21
Hoge Kosten (Family) Eduardboon Odido (T-Mobile) 2 29-09-09 09:09
hoge kosten gprs in 2.0 tbeumer@ iPhone algemeen 3 24-07-08 23:34
Op vakantie Hoge kosten? sharcy15 Archief 11 20-12-07 20:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.