Citaat:
|
Zoek op google: FakeAPN, heeft mij veel rekeningen bespaard;)
|
Even voor de duidelijkheid: BEN zit op tmobile netwerk dus dan is het logisch dat de telefoon deze instellingen gebruikt voor internet.
Ouders adviseer ik altijd wekelijks de rekening te bekijken, om hoge kosten te voorkomen. Als BEN aangeeft dat jullie niet boven een bepaald bedrag zouden kunnen uitkomen, lijkt het me dat je daar iets uit kunt halen. Want BEN is dan in gebreke door de blockade niet correct uit te voeren. Ik zou informatie opvragen bij je rechtsbijstand hierover. En om dit te voorkomen, zou ik een blockade laten plaatsen zodat internet niet verbruikt kan worden bij de provider zelf. Dit kan bij elke provider. Meestal plaatst een bedrijf een blockade op een abonnement als de rekeningen extreem hoog oplopen vrij snel en krijgt men een service sms met verzoek om contact op te nemen. Tenminste zo werkt het bij de grote providers... Hun dochters, tja goedkoop zegt niet altijd kwaliteit en service. Succes met de afhandeling. Persoonlijk vind ik het schandelijk dat het voorkomt, maar daarintegen, je legt een te grote verantwoordelijkheid bij een kind. M'n dochter vind koken heel leuk maar zonder toezicht, laat ik haar niet in de keuken bezig zijn. Helaas denk ik ook dat het complete bedrag kwijt laten schenden niet mogelijk is, rechter zal hoogstwaarschijnlijk ook wijzen op de plicht dat een ouder controle zou moeten "weten" wat een kind uitspookt. Nu is dat makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard... |
Even voor de duidelijkheid.., de jongens zijn hier niet verantwoordelijk voor, dat zijn wij als ouders. Als dit mijn telefoon was geweest, was het ook gebeurd en we zaten erbij , dus hoeveel controle wil je hebben.
We hadden ons laten voorlichten in de telefoonwinkel en gedaan wat ze hadden aangegeven. En inderdaad.. 2,50 per MB, dat is in ons geval een rekening geworden van 450 euro voor 43 minuten internet. In 1 avondje tijd, dus kijken op internet naar je rekening heeft in dit geval ook weinig zin aangezien het niet per direct wordt bijgewerkt ;) Dus wekelijks je rekening bekijken online had absoluut geen nut gehad. En toen we het abonnement afsloten bij BEN hebben we contact gehad met de klantenservice om internet te laten blokkeren, dat staat zelfs zwart op wit, het was toen alleen niet mogelijk, ( mei 2010 ) later inmiddels wel maar toen was het te laat. enne, niet elke profider kan dat. KPN heeft ons via de email laten weten, toen wij op zoek waren naar een andere provider, dat het ook niet mogelijk was bij hun. Wij hebben inderdaad betaald, maar vergeet niet dat ons bericht al van vorig jaar na de zomervakantie is. Wij hebben 3 maanden lopen "knokken", uiteindelijk haast gesmeekt om in ieder geval een deel van de rekening dan niet te hoeven betalen. Maar helaas, we kregen zelfs een boete over het in eerste instantie niet betalen van de rekening en 25 euro heraansluitkosten voor de simkaart omdat deze was geblokkeerd. Juist omdat wij geen negatieve BKR wilden hebben wij de datakosten uiteindelijk betaald. Wij hadden recent namelijk net een programma gezien op TV wat voor ellende het is om een negatieve BKR melding weg te krijgen als je in je gelijk staat. Toen wij die narekening kregen van de heraansluitkosten, terwijl wij het abonnement al hadden opgezegd, toen had ik het helemaal gehad. Ik denk dat ik nog nooit zo boos aan de telefoon ben geweest als toen. Uitendelijk hebben ze dat ingetrokken, maar dat is allemaal pas in januari dit jaar afgerond. Het is inderdaad een leer voor de volgende keer. Een dure leer dan wel! We hebben het nu anders. De iphones zijn de deur uit en hebben plaats gemaakt voor Android toestellen. Daar staan een paar handige apps bij op waarbij wij de datakosten, bel en sms kosten direct in de gaten kunnen houden en zelf een blok op kunnen zetten bij een x bedrag. ook zijn wij over gegaan naar een andere provider waarbij wij ook min-max bedragen hebben. |
Citaat:
In principe had het niet zover hoeven te komen. Om een simpel voorbeeld te geven. Ik ga volgende week op vakantie. Ik heb al van te voren geinformeerd waar ik gratis Wi-Fi heb. Sowieso, alle internet via provider uitgeschakeld. Voordat ik het vliegtuig in stap. Ook geinformeerd naar voicemails. Gelukkig staan die uit. Zo heb ik in elk geval actie ondernomen om geen verrassingen te krijgen. Je moet maar net weten dat je op deze aspecten moet letten. |
Betalen is absoluut niet schuld bekennen.Ik zou er een brief naar OPTA schrijven.Met beklaag erover.Er voor de Wi-Fi zouden geen kosten mogen berekend worden.Het lijkt meer dat het allemaal gebeurde over 3G oftewel via mobiele netwerk.
Ook zou ik aan Kassa en Radar schrijven. Die kunnen soms veel meer bereiken omdat er TV achterzit(dus enorm slechte reclame)dan enkeling. |
Vraag meteen aam moderators! Kan er een apparte topic met dergelijke klachten geopend worden.Met de bedoeling klacht en krachtbundeling.Als er veel mensen met eenzelfde klacht zijn sta je immers sterker in je schoenen. En er zijn advocaten ertussen.
|
Citaat:
|
Dan moet je bij BenKlant zijn.
Hij schopt deze topic omhoog. Wij zijn er niet met BEN uit gekomen, ik hoop dat het BenKlant wel lukt. |
ik heb de oplossing voor geen verdere kosten. schakel "mobiele data" uit. ik heb ongeveer een kwartiertje per ongeluk met deze optie aan geinternet met Wi-Fi aan en had al 52 euro extra kosten gekregen...:mad:
veel suc6 voor de andere met veel hogere kosten! |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:31. |