iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Extreem hoge datakosten BEN abonnement door T-mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/67645-extreem-hoge-datakosten-ben-abonnement-door-t-mobile.html)

Guest-20180925190238 03-03-11 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 647518)
Of is betalen schuld bekennen?

Om een afsluiting te vermijden kan je altijd betalen onder voorbehoud van recht en zonder enige nadelige erkenning.

evanraalte 03-03-11 10:16

Zoek op google: FakeAPN, heeft mij veel rekeningen bespaard;)

blackoutzz 03-03-11 10:17

Even voor de duidelijkheid: BEN zit op tmobile netwerk dus dan is het logisch dat de telefoon deze instellingen gebruikt voor internet.

Ouders adviseer ik altijd wekelijks de rekening te bekijken, om hoge kosten te voorkomen.

Als BEN aangeeft dat jullie niet boven een bepaald bedrag zouden kunnen uitkomen, lijkt het me dat je daar iets uit kunt halen. Want BEN is dan in gebreke door de blockade niet correct uit te voeren. Ik zou informatie opvragen bij je rechtsbijstand hierover.

En om dit te voorkomen, zou ik een blockade laten plaatsen zodat internet niet verbruikt kan worden bij de provider zelf. Dit kan bij elke provider. Meestal plaatst een bedrijf een blockade op een abonnement als de rekeningen extreem hoog oplopen vrij snel en krijgt men een service sms met verzoek om contact op te nemen. Tenminste zo werkt het bij de grote providers... Hun dochters, tja goedkoop zegt niet altijd kwaliteit en service.

Succes met de afhandeling. Persoonlijk vind ik het schandelijk dat het voorkomt, maar daarintegen, je legt een te grote verantwoordelijkheid bij een kind. M'n dochter vind koken heel leuk maar zonder toezicht, laat ik haar niet in de keuken bezig zijn.

Helaas denk ik ook dat het complete bedrag kwijt laten schenden niet mogelijk is, rechter zal hoogstwaarschijnlijk ook wijzen op de plicht dat een ouder controle zou moeten "weten" wat een kind uitspookt. Nu is dat makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard...

elsa_nl 03-03-11 10:55

Even voor de duidelijkheid.., de jongens zijn hier niet verantwoordelijk voor, dat zijn wij als ouders. Als dit mijn telefoon was geweest, was het ook gebeurd en we zaten erbij , dus hoeveel controle wil je hebben.
We hadden ons laten voorlichten in de telefoonwinkel en gedaan wat ze hadden aangegeven.
En inderdaad.. 2,50 per MB, dat is in ons geval een rekening geworden van 450 euro voor 43 minuten internet.
In 1 avondje tijd, dus kijken op internet naar je rekening heeft in dit geval ook weinig zin aangezien het niet per direct wordt bijgewerkt ;)
Dus wekelijks je rekening bekijken online had absoluut geen nut gehad.
En toen we het abonnement afsloten bij BEN hebben we contact gehad met de klantenservice om internet te laten blokkeren, dat staat zelfs zwart op wit, het was toen alleen niet mogelijk, ( mei 2010 ) later inmiddels wel maar toen was het te laat.
enne, niet elke profider kan dat. KPN heeft ons via de email laten weten, toen wij op zoek waren naar een andere provider, dat het ook niet mogelijk was bij hun.

Wij hebben inderdaad betaald, maar vergeet niet dat ons bericht al van vorig jaar na de zomervakantie is.
Wij hebben 3 maanden lopen "knokken", uiteindelijk haast gesmeekt om in ieder geval een deel van de rekening dan niet te hoeven betalen.
Maar helaas, we kregen zelfs een boete over het in eerste instantie niet betalen van de rekening en 25 euro heraansluitkosten voor de simkaart omdat deze was geblokkeerd.
Juist omdat wij geen negatieve BKR wilden hebben wij de datakosten uiteindelijk betaald.
Wij hadden recent namelijk net een programma gezien op TV wat voor ellende het is om een negatieve BKR melding weg te krijgen als je in je gelijk staat.
Toen wij die narekening kregen van de heraansluitkosten, terwijl wij het abonnement al hadden opgezegd, toen had ik het helemaal gehad.
Ik denk dat ik nog nooit zo boos aan de telefoon ben geweest als toen.
Uitendelijk hebben ze dat ingetrokken, maar dat is allemaal pas in januari dit jaar afgerond.

Het is inderdaad een leer voor de volgende keer.
Een dure leer dan wel!
We hebben het nu anders.
De iphones zijn de deur uit en hebben plaats gemaakt voor Android toestellen.
Daar staan een paar handige apps bij op waarbij wij de datakosten, bel en sms kosten direct in de gaten kunnen houden en zelf een blok op kunnen zetten bij een x bedrag.
ook zijn wij over gegaan naar een andere provider waarbij wij ook min-max bedragen hebben.

Suriboy777 03-03-11 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsa_nl (Bericht 647554)
De iphones zijn de deur uit en hebben plaats gemaakt voor Android toestellen.
Daar staan een paar handige apps bij op waarbij wij de datakosten, bel en sms kosten direct in de gaten kunnen houden en zelf een blok op kunnen zetten bij een x bedrag.
ook zijn wij over gegaan naar een andere provider waarbij wij ook min-max bedragen hebben.

Jammer dat u bent overgegaan de iphones de deur uit te doen. Zowel Ben had beter kunnen optreden in dit geheel. Ik denk alvorens u hieraan begonnen was, had u kunnen informeren naar extra kosten voor internet en hoe die te voorkomen. Check, nogmaals check en dubbelcheck.

In principe had het niet zover hoeven te komen. Om een simpel voorbeeld te geven. Ik ga volgende week op vakantie. Ik heb al van te voren geinformeerd waar ik gratis Wi-Fi heb. Sowieso, alle internet via provider uitgeschakeld. Voordat ik het vliegtuig in stap. Ook geinformeerd naar voicemails. Gelukkig staan die uit. Zo heb ik in elk geval actie ondernomen om geen verrassingen te krijgen. Je moet maar net weten dat je op deze aspecten moet letten.

putnik 03-03-11 12:46

Betalen is absoluut niet schuld bekennen.Ik zou er een brief naar OPTA schrijven.Met beklaag erover.Er voor de Wi-Fi zouden geen kosten mogen berekend worden.Het lijkt meer dat het allemaal gebeurde over 3G oftewel via mobiele netwerk.
Ook zou ik aan Kassa en Radar schrijven. Die kunnen soms veel meer bereiken omdat er TV achterzit(dus enorm slechte reclame)dan enkeling.

putnik 03-03-11 12:49

Vraag meteen aam moderators! Kan er een apparte topic met dergelijke klachten geopend worden.Met de bedoeling klacht en krachtbundeling.Als er veel mensen met eenzelfde klacht zijn sta je immers sterker in je schoenen. En er zijn advocaten ertussen.

simlockvrij 03-03-11 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsa_nl (Bericht 647505)
Het spijt me zeer maar van zulke reacties gaan me de haren recht overeind staan!
Dus als je een Iphone hebt moet je perse een internetabonnement hebben?
niets moet, maar daar zijn ze wel voor bedoeld
Er bestaat toch ook Wi-Fi?
als alternatief voor 3g ja, het is en blijft een MOBIELE telefoon
A. hebben de jongens het niet gekregen maar hard voor gewerkt en gespaard.
dat is niet mijn punt, u kunt ook kopen lezen i.p.v. krijgen
B. hebben ze een Nintendo, waar ze overigens ook hard voor hebben gespaard, maar dat is appels met peren vergelijken. Je kan met een nintendo niet bellen. De Iphone is niet gekocht voor de spelletjes..
en een iphone is bedoeld om draadloos internet te gebruiken
C. Wij hebben geen instellingen geaccepteerd en zelf het internet toegangspunt van BEN geblokkeerd.
Bij ons was de discussie dat de kosten zijn gemaakt door het T-mobile netwerk omdat BEN daarop draait en daar hadden wij geen rekening mee gehouden dat zoiets mogelijk kon zijn en nee, wij hebben geen toegangspunt van t-mobile toen gezien en gingen dus die paar minuten, we spreken hier over in meen 43 minuten totaal, vanuit dat dat dus het thuisnetwerk was.
de smartphones van vandaag de dag stellen zichzelf in, dat is opzich wel logisch, en daarom is het moeilijker om van internet af te blijven dan er op te komen. misschien had de familie zich wat meer moeten verdiepen in de materie in zo'n afwijkend geval.

Maar goed, wij hebben aan het kortste eind getrokken zoals ik al zei.. na 3 maanden kwam er een dreiging voor een BKR registratie en die wilde ik niet!
Daarbij komt natuurlijk ook dat, hoe k.t het ook is, de datakosten zijn immers wel gemaakt.. dus ..
jammer dat BEN zoveel reclame maakt over hoe leuk, makkelijk enzo ze zijn en op het moment dat zoiets als dit gebeurd weet ineens de hele klantenservice afdeling niet hoe ze mensen te woord moeten staan.
geloof mij.. ik heb een log bijgehouden van pagina's lang!! met wie ik heb gesproken, wat voor briefwisseling er is geweest, wat reacties waren, beloftes enz.. frustrerend!!
dit gedeelte kan ik heel goed begrijpen van uw kant, en het is niet netjes van Ben om op deze manier hun hakken in het zand te zetten, en wat meer coulance was zeker op zijn plaats geweest.

Succes! Ik hoop dat het je lukt!!

Overigens moet ik zeggen dat mij is aangegeven dat er bij € 250 euro automatisch een blok op je simkaart komt en dat de kosten dus niet naar die 600 nogwat euro hadden moeten kunnen komen.

ik hoop dat u er alsnog uit kan komen, hebt u geen rechtsbijstandverzekering voor het verschil van 350,- te verminderen op de rekening?

elsa_nl 03-03-11 21:11

Dan moet je bij BenKlant zijn.
Hij schopt deze topic omhoog.
Wij zijn er niet met BEN uit gekomen, ik hoop dat het BenKlant wel lukt.

youpm 10-05-11 22:05

ik heb de oplossing voor geen verdere kosten. schakel "mobiele data" uit. ik heb ongeveer een kwartiertje per ongeluk met deze optie aan geinternet met Wi-Fi aan en had al 52 euro extra kosten gekregen...:mad:
veel suc6 voor de andere met veel hogere kosten!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:31.