iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Extreem hoge datakosten BEN abonnement door T-mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/67645-extreem-hoge-datakosten-ben-abonnement-door-t-mobile.html)

elsa_nl 09-08-10 10:02

Extreem hoge datakosten BEN abonnement door T-mobile
 
hallo allemaal..

wij zitten met een vervelend probleem.
Onze zoons hebben een Iphone 3G gekocht.
Alvorens deze door de jongens te laten gebruiken hebben wij eerst gekeken dat de telefoon geen internetverbinding via het netwerk zou maken.
Wij hebben voor de jongens een BEN abonnement van 2,99 p/m zonder internet.
ook duidelijk aangegeven dat wij dit niet wilde maar het kon door BEN niet worden geblokkeerd.
Dan moesten we maar het toeganspunt verwijderen, dan zou het ook niet naar internet kunnen.
Met hun vorige telefoontjes kregen wij een sms-je met de instellingen voor internet en MMS en die hebben wij toen gewoon niet geaccepteerd en we hebben handmatig niets toegevoegd.. dus hadden ze ook geen internet mogelijkheid.
Toen wij de simkaartjes in de Iphone deden, kregen we geen sms-je.
Op de website staat dan dat je dan handmatig het toegangspunt moet toevoegen om op internet te kunnen.
Dit hebben wij niet gedaan.
de telefoon hebben wij helemaal gecontroleerd of er iets van BEN als verbinding oid op zou tstaan maar dit was niet het geval.

vervolgens hebben wij onze Wi-Fi code erin gezet en de jongens hebben welgeteld 1 dag met de telefoontjes "gespeeld" toen wij een melding via de sms van BEN kregen dat "ivm extreem hoge kosten de simkaart geblokeerd werd"
Op internet zien we hun rekeningen van € 450 euro!!!!

vanmorgen natuurlijk gelijk gebeld en nu hoorde ik het volgende:

Afgelopen maand zijn er heel veel klachten binnen gekomen bij BEN ivm datakosten die in rekening worden gebracht.
Het schijnt dat, mensen recent een nieuwe update hebben kunnen doen, waarbij er automatisch een internet toegangspunt wordt gemaakt.
maar.. VIA T-MOBILE!!

Dus wij hadden op ons toestel niet moeten zoeken naar BEN gegevens, maar naar T-Mobile gegevens.

Dat is dan toch raar..
dat wij denken geen internettoegangspunt te hebben bij onze provider BEN maar omdat hun op een netwerk van T-mobile draaien, T-mobile automatisch een toegangspunt maakt en vervolgend voor de Wi-Fi die datakosten maakt??

Wat denken jullie wat we hieraan moeten/kunnen doen??
want 450 euro!! :confused: :(

groetjes elsa

dicbro 09-08-10 10:41

Bij de iPhone hoef je niets meer in te stellen wat betreft toegangspunt, bij T-Mobile althans gebeurt dat automatisch. Dit is overigens eenvoudig na te kijken bij Instellingen-Algemeen-Profiel. Daar kan je zien van welk profiel je gebruikt maakt (en ook weer verwijderen).

Een iPhone nemen zonder data-abo vind ik eigenlijk niet handig omdat dit toestel gemaakt is voor veelvuldig internetgebruik. De iPhone maakt voor heel veel programma's gebruik van internet. In jullie geval kan met kinderen kan ik het me echter wel voorstellen dat je niet aan een duur abo vast wil zitten, maar dan nog.

Ik zou met Ben contact opnemen dat dit geen redelijk gebruik is en dat jullie om een coulance regeling vragen. Ook kan je vragen om een specificatie van de kosten, dan kan je zien waar de kosten zitten. Duidelijk is dat dit niet normaal is en dat jullie daar samen uit moeten komen. Gewoon weer bellen, volhouden en "dreigen" met rechtsbijstand enz.enz.

elsa_nl 09-08-10 10:50

je hebt gelijk dat een iphone echt gemaakt is voor internet.
maar daar heb je ook Wi-Fi voor.

hetgeen ons bevreemd is, dat T-mobile kosten kan maken terwijl wij een BEN abonnement hebben.
je hebt het erover dat je niets hoeft in te stellen wat betreft toegangspunt, maar dan ga je ervan uit dat je een t-mobile abonnement hebt, en die hebben we niet.
Wij hebben vanmorgen gelijk gesproken met BEn en die hadden meer klachten gekregen.
ook hebben wij de rechtsbijstand gebeld.

Zou het aantoonbaar moeten zijn dat er een inbelverbinding op het Tmobile netwerk is geweest?
Lijkt mij dat in de gegevensoverdracht wel moet staan hoe de verbinding tot stand is gekomen.

dat de jongens op internet zijn geweest is ons duidelijk.
daarvoor hadden we de Wi-Fi aan.
dat de t-mobile verbinding voorrang had op de Wi-Fi en zowiezo actief is, dat hadden we niet kunnen weten.

je gaat er ook niet van uit dat vodafone een verbinding aanmaakt terwijl je een KPN abonnement hebt..

dicbro 09-08-10 10:57

Denk dat je op het goede pad bent.
Wi-Fi is niet overal beschikbaar en ik neem aan dat de jongens de iPhone ook onderweg meenemen? Maar goed, dat maakt allemaal niet uit.

Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk, dus Ben maakt altijd verbinding met dat netwerk. Je kan bij instellingen-algemeen-gebruik wel zien hoeveel MB er is verstuurd en ontvangen, maar niet of dat via het 3G netwerk van Ben/T-Mobile is gegaan of via Wi-Fi.
Volgens mij heeft Wi-Fi voorrang op een 3G-verbinding en niet andersom.

Vervelende situatie allemaal zeg.

Mr_recci 09-08-10 11:35

Kijk eens bij 'algemeen -> gebruik' daar zie je hoeveel MB er gebruikt is. Wi-Fi telt hier niet in mee.(Bij mij in ieder geval niet)

elsa_nl 09-08-10 11:55

Het blijkt dat BEN veel meer klachten hierover heeft gekregen.
juist omdat mensen die geen data abonnement hebben er niet vanuit gaan dat er via een andere provider kosten worden gebracht.

als het goed is zou BEN moeten kunnen zien dat er een inbelverbinding is gemaakt met het T-mobile netwerk en niet via de BEN verbinding zoals bij BEN op de websiet staat met als toegangspunt: internet.ben

zodra ik wat hoor, post ik het..

greetz, elsa

ballegooier 09-08-10 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsa_nl (Bericht 522723)
hallo allemaal..

wij zitten met een vervelend probleem.
>verhaal<
Wat denken jullie wat we hieraan moeten/kunnen doen??
want 450 euro!! :confused: :(

groetjes elsa

Beetje mosterd na de maaltijd, maar in iOS4 had je in instellingen -> netwerk een switch "mobiele data" uit kunnen zetten. Dan werkt de data verbinding met mobiele netwerken (dus Wi-Fi werkt dan wel gewoon) uitgezet.
Het gprs rondje of 3G icoontje verdwijnt dan ook (naast de naam van de provider)

En inderdaad; bij het netwerk van t-mobile hoef je geen apn gegevens (handmatig) in te voeren, internet toegang werkt gewoon. Ook als je bijv. express verkeerde gegevens invoert (ter voorkoming dat de iPhone op het internet kan via mobiele netwerk) word dit na een reboot automatisch gereset en zal het internet via mobiele netwerk gewoon weer werken.

elsa_nl 09-08-10 20:00

we hebben dat inmiddels gezien :S

het BEN toegangspunt was niet aangemaakt, alle instellingen waren wij bij langs gelopen om te kijken of er ergens nog iets van BEN tussen stond.
Daarna hebben wij via de Wi-Fi code van ons thuisnetwerk verbinding gemaakt
Wij zijn er niet van uit gegaan dat er na verloop van tijd ( en in dit geval binnen een aantal uren) een andere provider tussendoor komt.
Er staat ook gewoon Ben NL in de display.
Wij hebben geen melding gehad in de zin van:
Uw Wi-Fi verbinding is verbroken, u staat op het punt verbinding te maken met het T-mobile netwerk, dit kan extra datakosten met zich meebrengen.
dan hadden wij ons achter de oren gekrabd waarom in godsnaam T-mobile en hadden wij eerst contact gezocht met de klantenservice van BEN.
Je gaat er ook niet van uit dat vodafone een verbinding aanmaakt terwijl je een KPN abonnement hebt en dat je daardoor datakosten maakt..


hoop dat dit klantvriendelijk wordt opgelost.

groeten elsa

Michel15 09-08-10 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsa_nl (Bericht 522814)
j
dat de jongens op internet zijn geweest is ons duidelijk.
daarvoor hadden we de Wi-Fi aan.
dat de t-mobile verbinding voorrang had op de Wi-Fi en zowiezo actief is, dat hadden we niet kunnen weten.

Dit begrijp ik ook niet en is bij mij absoluut niet zo, Wi-Fi heeft voorrang.

Hebben de jongens ook buitenshuis gebruik gemaakt van de iPhone ?
En vonden ze het niet vreemd dat ze daar ook verbinding hadden ?

Hoe dan ook, ik vind dat mensen veel eerder een sms moeten krijgen en niet pas bij 450 euro, dus ik hoop dat je eruit komt met ze

elsa_nl 09-08-10 21:31

Ze hebben geen buitenshuis gebruik gemaakt.
we hebben het toestel ook maar een aantal uur in gebruik gehad toen we de sms melding kregen.
waarschijnlijk is de verbinding met de Wi-Fi even verbroken geweest en heeft T-mobile het gelijk overgenomen.
maar ja.. dan kom ik er weer bij dat ik het raar vind dat T-mobile dat kan doen terwijl wij een BEN abonnement hebben :(

van de klantenservice van BEN heb ik begrepen dat de kosten zo snel zijn gegaan dat ze al zo hoog zaten voordat BEN een melding kreeg dat er kosten werden gemaakt.
Normaal zou je mij 150 al een waarschuwing moeten krijgen.
en bij 200 wordt je geblokkeerd.
maar ze hadden het dus niet op tijd door, en dan gaat de meter dus ook door :(

BenKlant 02-03-11 18:53

Hoi,

Ik zit met hetzelfde probleem, heb onlangs een Nokia N8 gekocht.
En heb meteen mijn Wi-Fi instellingen aangepast om via mijn draadloze thuisnetwerk verbinding te maken met het internet.

Ik heb ook een Ben abonnement zonder data bundel.
En nu moet ik opdraaien voor de kosten van dataverbruik van € 635,-

Heeft u de kosten alsnog moeten betalen, en wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt, mvg.

elsa_nl 02-03-11 21:07

Na 3 maanden bekvechten hebben wij helaas aan het kortste einde getrokken.
BEN gaf aan het vervelend te vinden voor ons maar niets te willen doen aan de rekening.
Bedankt BEN!:mad:

Suriboy777 03-03-11 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BenKlant (Bericht 647319)
Hoi,

Ik zit met hetzelfde probleem, heb onlangs een Nokia N8 gekocht.
En heb meteen mijn Wi-Fi instellingen aangepast om via mijn draadloze thuisnetwerk verbinding te maken met het internet.

Ik heb ook een Ben abonnement zonder data bundel.
En nu moet ik opdraaien voor de kosten van dataverbruik van € 635,-

Heeft u de kosten alsnog moeten betalen, en wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt, mvg.

Een vraagje: ik kanme herinneren dat je van BEN een sms kreeg voor de internet instellingen. Ik had ook een abonnement en ik heb die instellingen geweigerd. Dus ik kon niet op het internet gaat. Waarschijnlijk heb jij die sms ook gehad en geaccepteerd en wellicht daarmee 'de kraan' opengezet. Want he is een doodzonde om zoveel te betalen, dit terwijl je een internetabonnement kon afsluiten bij Ben voor €9,95.

Daarnaast. JE merkt toch ook dat Ben internet toch traag is. Bij ben kan je je rekening online volgen. Dus had je ook kunnen zien dat je datakosten opliepen. Waarschijnlijk wist je dit niet.

Maar al met al, ik vrees het ergste dat het toch betalen zal worden. Ben kent geen coulance. Maar je kan het altijd proberen. Gooi het op onnozelheid m.i..

BenKlant 03-03-11 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsa_nl (Bericht 647383)
Na 3 maanden bekvechten hebben wij helaas aan het kortste einde getrokken.
BEN gaf aan het vervelend te vinden voor ons maar niets te willen doen aan de rekening.
Bedankt BEN!:mad:


Bedankt voor je reactie,

Heel vervelend is dat, dat je gewoon onbewust kosten maakt en dan ook nog moet gaan betalen!!:mad:
Ik heb al een klachtenbrief geschreven, en zal die morgen versturen.
In de hoop op een goede afhandeling!

BenKlant 03-03-11 00:27

Dat is nou het ergste van alles, ik heb geen bericht ontvangen van Ben voor instellingen en ik kon ook niet op het internet totdat ik Wi-Fi had ingesteld via mijn draadloze netwerk van huis. Sindsdien kon ik pas gebruik maken van internet, dus ging ik er daarom ook vanuit dat ik gratis aan het internetten was.

Ik zal het hier ook zeker niet bij laten, ik ga tot het uiterste. :mad:

simlockvrij 03-03-11 00:37

tsja, vroeger toen je alles handmatig in moest stellen en daar 3 uur mee bezig was, was ook iedereen ontevreden. en een iphone zonder internet is als een ferrari op banden van een skelter!
en misschien had u zich af moeten vragen of de jongens al oud genoeg zijn voor een iphone, en niet gewoon een nintendo ds hadden moeten krijgen?

wel ben ik van mening dat men u eerder had moeten waarschuwen, laat dat duidelijk zijn.

Guest-20180925190238 03-03-11 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BenKlant (Bericht 647484)
Ik zal het hier ook zeker niet bij laten, ik ga tot het uiterste. :mad:

Het "uiterste" is in zulke gevallen het Hof van Beroep (Cassatie is zelden mogelijk). En ik hoop dat je daar gelijk krijgt, maar ik denk het niet. Rechters zijn meestal niet erg ontvankelijk voor "onbewust" gedrag en "onwetendheid".

Maar mocht je gelijk krijgen opent dat natuurlijk veel mogelijkheden. Je kan dan als consument pleiten dat je onbewust te veel energie hebt verbruikt want je kende de instellingen van die ingewikkelde nieuwe thermostaat immers niet en je hebt ook geen bericht ontvangen van de leverancier hoe je die thermostaat moet instellen enz... enz... enz...

elsa_nl 03-03-11 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 647486)
misschien had u zich af moeten vragen of de jongens al oud genoeg zijn voor een iphone, en niet gewoon een nintendo ds hadden moeten krijgen?

Het spijt me zeer maar van zulke reacties gaan me de haren recht overeind staan!
Dus als je een Iphone hebt moet je perse een internetabonnement hebben?
Er bestaat toch ook Wi-Fi?
A. hebben de jongens het niet gekregen maar hard voor gewerkt en gespaard.
B. hebben ze een Nintendo, waar ze overigens ook hard voor hebben gespaard, maar dat is appels met peren vergelijken. Je kan met een nintendo niet bellen. De Iphone is niet gekocht voor de spelletjes..
C. Wij hebben geen instellingen geaccepteerd en zelf het internet toegangspunt van BEN geblokkeerd.
Bij ons was de discussie dat de kosten zijn gemaakt door het T-mobile netwerk omdat BEN daarop draait en daar hadden wij geen rekening mee gehouden dat zoiets mogelijk kon zijn en nee, wij hebben geen toegangspunt van t-mobile toen gezien en gingen dus die paar minuten, we spreken hier over in meen 43 minuten totaal, vanuit dat dat dus het thuisnetwerk was.

Maar goed, wij hebben aan het kortste eind getrokken zoals ik al zei.. na 3 maanden kwam er een dreiging voor een BKR registratie en die wilde ik niet!
Daarbij komt natuurlijk ook dat, hoe k.t het ook is, de datakosten zijn immers wel gemaakt.. dus ..
jammer dat BEN zoveel reclame maakt over hoe leuk, makkelijk enzo ze zijn en op het moment dat zoiets als dit gebeurd weet ineens de hele klantenservice afdeling niet hoe ze mensen te woord moeten staan.
geloof mij.. ik heb een log bijgehouden van pagina's lang!! met wie ik heb gesproken, wat voor briefwisseling er is geweest, wat reacties waren, beloftes enz.. frustrerend!!

Succes! Ik hoop dat het je lukt!!

Overigens moet ik zeggen dat mij is aangegeven dat er bij € 250 euro automatisch een blok op je simkaart komt en dat de kosten dus niet naar die 600 nogwat euro hadden moeten kunnen komen.

ballegooier 03-03-11 09:02

Tja hoe vervelend het ook is voor jullie, mijns inziens had je dit niet echt goed kunnen weten. Maar je had je er wel van kunnen verzekeren dat dit niet mis zou kunnen gaan. Zo heb je aangenomen (of het is je verteld) dat je wanneer je geen Apn gegevens invoert, geen mobiele data verkeer op gang kan komen. Ben zit echter op het t-mob netwerk en die Apn gegevens worden telkens automatisch geconfigureerd op een iPhone (zgn carrier settings) Je had het even moeten testen of het toestel wel echt niet op internet kon, als Wi-Fi uit stond of even buiten het bereik van je Wi-Fi. Als de iPhone in standby staat, krijgt Wi-Fi nl geen voorrang op het mobiele data netwerk (push meldingen etc gaan dan over het mobiele datanetwerk zoals gprs of 3G) Ik denk echt dat als je er meer ervaring mee had gehad, je hier wel van bewust was geweest. Mijn vrouw heeft ook een iPhone 3G zonder data abonnement en die simkaart is pas vanuit een oude Nokia in die iPhone gezet, nadat het data verkeer door de klantenservice van t-mob was uitgeschakeld. Ook omdat ooit een handig neefje op die Nokia iets had uitgehaald waardoor datakosten op de volgende sim-only rekening verschenen. Dat ook nog even getest en idd: ze kon niet op internet zonder Wi-Fi en dat kon je ook zien doordat er geen gprs of 3G icoontje te zien was. Heel triest dat Ben niet tenminste bijv alles boven de €250,- terug heeft betaald, als ze zelf zeggen dat de simkaart rond dat bedrag geblokkeerd zou moeten zijn...

Suriboy777 03-03-11 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 647509)
Heel triest dat Ben niet tenminste bijv alles boven de €250,- terug heeft betaald, als ze zelf zeggen dat de simkaart rond dat bedrag geblokkeerd zou moeten zijn...

Idd heel triest van Ben. Ik snap niet waarop het limtie zo h oog moet zijn. Voor €250 heb je bij Ben gewoon 25mnd een internet abonnement a la €9,95. Het kan een manier zijn om mensen geld uit de zakken te kloppen.

Het tarief van Ben is €2,50 voor 1 MB, dan is het byzonder sneu dat je voor 254MB zo veel moet betalen. Dat is gelijk aan 3 of 4 youtube filmpjes.

Kan me nog steeds niet voostellen dat dit nog mogelijk is, mensen zo'n hoge rekening krijgen voor een mobiel internet abonnement.

Vraagje: je hebt betaald, maar je kan toch verder 'vechten' met Ben om je gelijk te halen. Of is betalen schuld bekennen?

Guest-20180925190238 03-03-11 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 647518)
Of is betalen schuld bekennen?

Om een afsluiting te vermijden kan je altijd betalen onder voorbehoud van recht en zonder enige nadelige erkenning.

evanraalte 03-03-11 10:16

Zoek op google: FakeAPN, heeft mij veel rekeningen bespaard;)

blackoutzz 03-03-11 10:17

Even voor de duidelijkheid: BEN zit op tmobile netwerk dus dan is het logisch dat de telefoon deze instellingen gebruikt voor internet.

Ouders adviseer ik altijd wekelijks de rekening te bekijken, om hoge kosten te voorkomen.

Als BEN aangeeft dat jullie niet boven een bepaald bedrag zouden kunnen uitkomen, lijkt het me dat je daar iets uit kunt halen. Want BEN is dan in gebreke door de blockade niet correct uit te voeren. Ik zou informatie opvragen bij je rechtsbijstand hierover.

En om dit te voorkomen, zou ik een blockade laten plaatsen zodat internet niet verbruikt kan worden bij de provider zelf. Dit kan bij elke provider. Meestal plaatst een bedrijf een blockade op een abonnement als de rekeningen extreem hoog oplopen vrij snel en krijgt men een service sms met verzoek om contact op te nemen. Tenminste zo werkt het bij de grote providers... Hun dochters, tja goedkoop zegt niet altijd kwaliteit en service.

Succes met de afhandeling. Persoonlijk vind ik het schandelijk dat het voorkomt, maar daarintegen, je legt een te grote verantwoordelijkheid bij een kind. M'n dochter vind koken heel leuk maar zonder toezicht, laat ik haar niet in de keuken bezig zijn.

Helaas denk ik ook dat het complete bedrag kwijt laten schenden niet mogelijk is, rechter zal hoogstwaarschijnlijk ook wijzen op de plicht dat een ouder controle zou moeten "weten" wat een kind uitspookt. Nu is dat makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard...

elsa_nl 03-03-11 10:55

Even voor de duidelijkheid.., de jongens zijn hier niet verantwoordelijk voor, dat zijn wij als ouders. Als dit mijn telefoon was geweest, was het ook gebeurd en we zaten erbij , dus hoeveel controle wil je hebben.
We hadden ons laten voorlichten in de telefoonwinkel en gedaan wat ze hadden aangegeven.
En inderdaad.. 2,50 per MB, dat is in ons geval een rekening geworden van 450 euro voor 43 minuten internet.
In 1 avondje tijd, dus kijken op internet naar je rekening heeft in dit geval ook weinig zin aangezien het niet per direct wordt bijgewerkt ;)
Dus wekelijks je rekening bekijken online had absoluut geen nut gehad.
En toen we het abonnement afsloten bij BEN hebben we contact gehad met de klantenservice om internet te laten blokkeren, dat staat zelfs zwart op wit, het was toen alleen niet mogelijk, ( mei 2010 ) later inmiddels wel maar toen was het te laat.
enne, niet elke profider kan dat. KPN heeft ons via de email laten weten, toen wij op zoek waren naar een andere provider, dat het ook niet mogelijk was bij hun.

Wij hebben inderdaad betaald, maar vergeet niet dat ons bericht al van vorig jaar na de zomervakantie is.
Wij hebben 3 maanden lopen "knokken", uiteindelijk haast gesmeekt om in ieder geval een deel van de rekening dan niet te hoeven betalen.
Maar helaas, we kregen zelfs een boete over het in eerste instantie niet betalen van de rekening en 25 euro heraansluitkosten voor de simkaart omdat deze was geblokkeerd.
Juist omdat wij geen negatieve BKR wilden hebben wij de datakosten uiteindelijk betaald.
Wij hadden recent namelijk net een programma gezien op TV wat voor ellende het is om een negatieve BKR melding weg te krijgen als je in je gelijk staat.
Toen wij die narekening kregen van de heraansluitkosten, terwijl wij het abonnement al hadden opgezegd, toen had ik het helemaal gehad.
Ik denk dat ik nog nooit zo boos aan de telefoon ben geweest als toen.
Uitendelijk hebben ze dat ingetrokken, maar dat is allemaal pas in januari dit jaar afgerond.

Het is inderdaad een leer voor de volgende keer.
Een dure leer dan wel!
We hebben het nu anders.
De iphones zijn de deur uit en hebben plaats gemaakt voor Android toestellen.
Daar staan een paar handige apps bij op waarbij wij de datakosten, bel en sms kosten direct in de gaten kunnen houden en zelf een blok op kunnen zetten bij een x bedrag.
ook zijn wij over gegaan naar een andere provider waarbij wij ook min-max bedragen hebben.

Suriboy777 03-03-11 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsa_nl (Bericht 647554)
De iphones zijn de deur uit en hebben plaats gemaakt voor Android toestellen.
Daar staan een paar handige apps bij op waarbij wij de datakosten, bel en sms kosten direct in de gaten kunnen houden en zelf een blok op kunnen zetten bij een x bedrag.
ook zijn wij over gegaan naar een andere provider waarbij wij ook min-max bedragen hebben.

Jammer dat u bent overgegaan de iphones de deur uit te doen. Zowel Ben had beter kunnen optreden in dit geheel. Ik denk alvorens u hieraan begonnen was, had u kunnen informeren naar extra kosten voor internet en hoe die te voorkomen. Check, nogmaals check en dubbelcheck.

In principe had het niet zover hoeven te komen. Om een simpel voorbeeld te geven. Ik ga volgende week op vakantie. Ik heb al van te voren geinformeerd waar ik gratis Wi-Fi heb. Sowieso, alle internet via provider uitgeschakeld. Voordat ik het vliegtuig in stap. Ook geinformeerd naar voicemails. Gelukkig staan die uit. Zo heb ik in elk geval actie ondernomen om geen verrassingen te krijgen. Je moet maar net weten dat je op deze aspecten moet letten.

putnik 03-03-11 12:46

Betalen is absoluut niet schuld bekennen.Ik zou er een brief naar OPTA schrijven.Met beklaag erover.Er voor de Wi-Fi zouden geen kosten mogen berekend worden.Het lijkt meer dat het allemaal gebeurde over 3G oftewel via mobiele netwerk.
Ook zou ik aan Kassa en Radar schrijven. Die kunnen soms veel meer bereiken omdat er TV achterzit(dus enorm slechte reclame)dan enkeling.

putnik 03-03-11 12:49

Vraag meteen aam moderators! Kan er een apparte topic met dergelijke klachten geopend worden.Met de bedoeling klacht en krachtbundeling.Als er veel mensen met eenzelfde klacht zijn sta je immers sterker in je schoenen. En er zijn advocaten ertussen.

simlockvrij 03-03-11 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsa_nl (Bericht 647505)
Het spijt me zeer maar van zulke reacties gaan me de haren recht overeind staan!
Dus als je een Iphone hebt moet je perse een internetabonnement hebben?
niets moet, maar daar zijn ze wel voor bedoeld
Er bestaat toch ook Wi-Fi?
als alternatief voor 3g ja, het is en blijft een MOBIELE telefoon
A. hebben de jongens het niet gekregen maar hard voor gewerkt en gespaard.
dat is niet mijn punt, u kunt ook kopen lezen i.p.v. krijgen
B. hebben ze een Nintendo, waar ze overigens ook hard voor hebben gespaard, maar dat is appels met peren vergelijken. Je kan met een nintendo niet bellen. De Iphone is niet gekocht voor de spelletjes..
en een iphone is bedoeld om draadloos internet te gebruiken
C. Wij hebben geen instellingen geaccepteerd en zelf het internet toegangspunt van BEN geblokkeerd.
Bij ons was de discussie dat de kosten zijn gemaakt door het T-mobile netwerk omdat BEN daarop draait en daar hadden wij geen rekening mee gehouden dat zoiets mogelijk kon zijn en nee, wij hebben geen toegangspunt van t-mobile toen gezien en gingen dus die paar minuten, we spreken hier over in meen 43 minuten totaal, vanuit dat dat dus het thuisnetwerk was.
de smartphones van vandaag de dag stellen zichzelf in, dat is opzich wel logisch, en daarom is het moeilijker om van internet af te blijven dan er op te komen. misschien had de familie zich wat meer moeten verdiepen in de materie in zo'n afwijkend geval.

Maar goed, wij hebben aan het kortste eind getrokken zoals ik al zei.. na 3 maanden kwam er een dreiging voor een BKR registratie en die wilde ik niet!
Daarbij komt natuurlijk ook dat, hoe k.t het ook is, de datakosten zijn immers wel gemaakt.. dus ..
jammer dat BEN zoveel reclame maakt over hoe leuk, makkelijk enzo ze zijn en op het moment dat zoiets als dit gebeurd weet ineens de hele klantenservice afdeling niet hoe ze mensen te woord moeten staan.
geloof mij.. ik heb een log bijgehouden van pagina's lang!! met wie ik heb gesproken, wat voor briefwisseling er is geweest, wat reacties waren, beloftes enz.. frustrerend!!
dit gedeelte kan ik heel goed begrijpen van uw kant, en het is niet netjes van Ben om op deze manier hun hakken in het zand te zetten, en wat meer coulance was zeker op zijn plaats geweest.

Succes! Ik hoop dat het je lukt!!

Overigens moet ik zeggen dat mij is aangegeven dat er bij € 250 euro automatisch een blok op je simkaart komt en dat de kosten dus niet naar die 600 nogwat euro hadden moeten kunnen komen.

ik hoop dat u er alsnog uit kan komen, hebt u geen rechtsbijstandverzekering voor het verschil van 350,- te verminderen op de rekening?

elsa_nl 03-03-11 21:11

Dan moet je bij BenKlant zijn.
Hij schopt deze topic omhoog.
Wij zijn er niet met BEN uit gekomen, ik hoop dat het BenKlant wel lukt.

youpm 10-05-11 22:05

ik heb de oplossing voor geen verdere kosten. schakel "mobiele data" uit. ik heb ongeveer een kwartiertje per ongeluk met deze optie aan geinternet met Wi-Fi aan en had al 52 euro extra kosten gekregen...:mad:
veel suc6 voor de andere met veel hogere kosten!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:45.