iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Ben.nl 3G internet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/69465-ben-nl-3g-internet.html)

richard250 22-08-10 18:03

Ben.nl 3G internet
 
Hallo,
Ik heb een iPhone 3Gs en mijn internet abonnement gaat 1 september in.
Ik heb nu mijn twijfels of het 3G internet werkt.
Zoals jullie weten zit ben op T-Mobile netwerk.

Als ik nu 3G inschakel gaat het bereik naar 1 streepje en vervolgens Geen service gaat dit ook gebeuren als ik straks het internet abo heb? Ik kan nu nog mijn internetcontract annuleren totenmet 1 sep.

ballegooier 22-08-10 22:19

Ja dat gebeurt straks ook. Dat je een internet bundeltje bij je abonnement afsluit wil niet zeggen dat op dát moment je ontvangst ineens beter wordt.
Helaas dus. Je kunt natuurlijk ook overwegen om thuis gebruik te (gaan) maken van Wi-Fi. Of gewoon via gprs verbinding te internetten (het bolletje ipv het 3G icoontje) Dat gaat ook, maar alleen een stuk trager.

DrDecibel 22-08-10 22:28

wat ik zo heb gehoord is BEN niet ideaal icm je Iphone
3g schijnt echt heel belabberd te werken
Helaas want de kosten zijn wel erg laag bij BEN

richard250 24-08-10 03:21

ok, toch vaag want je zou zeggen het gaat allemaal over 1 lijn ik ga t voor een maandje proberen is het niets kun je m dr zo weer afgooien.
Ben.nl is wel makkelijk in dat soort dingen.

richard250 24-08-10 03:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 541006)
Ja dat gebeurt straks ook. Dat je een internet bundeltje bij je abonnement afsluit wil niet zeggen dat op dát moment je ontvangst ineens beter wordt.
Helaas dus. Je kunt natuurlijk ook overwegen om thuis gebruik te (gaan) maken van Wi-Fi. Of gewoon via gprs verbinding te internetten (het bolletje ipv het 3G icoontje) Dat gaat ook, maar alleen een stuk trager.

ik heb thuis alle streepjes ontvangst maar als ik dan 3g inschakel gaat hij dus naar geen service.

huibregt 24-08-10 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door richard250 (Bericht 542396)
ok, toch vaag want je zou zeggen het gaat allemaal over 1 lijn ik ga t voor een maandje proberen is het niets kun je m dr zo weer afgooien.
Ben.nl is wel makkelijk in dat soort dingen.

Hoe bedoel je "gaat over 1 lijn"? 3G werkt op een totaal andere frequentie dan GPRS. Je merkt het overschakelen naar die andere frequentie niet als je goede 3G ontvangst hebt. Alle streepjes ontvangst als jij 3G hebt uitgezet betekent goede ontvangst op de GPRS frequentie. Schakel jij 3G in, dan gaat hij de ontvangst van de 3G frequentie aangeven. Is die zeer slecht, dan gaan je streepjes inderdaad sterk terug tot zelfs "geen service". Hij zou dan echter voor dataontvangst terug moeten schakelen naar GPRS (rondje links boven in het display). Waarschijnlijker is dan ook dat je instellingen voor dataontvangst niet juist staan.

deuxani 24-08-10 10:09

Ik heb zelf ook BEN en ben er relatief tevreden over. Het is echt supercheap en je belt en internet gewoon op het netwerk van T-Mobile, alleen is het 3G internet een stuk trager (384Kbps tegenover 2Mbps bij een iPhone abonnement).
Maar het T-Mobile netwerk waar je op zit is natuurlijk een heel ander verhaal ;) In Amsterdam heb ik bijna overal perfect bereik met 3G en GSM, maar zoals bij mijn vriendin thuis (Westerpark) werkt GPRS gewoon totaal niet (zowel op haar T-Mobile als mijn BEN abonnement), terwijl 3G dan weer wel werkt met vol bereik. Maar ondanks het volle bereik valt deze vaak genoeg ook weer compleet weg, waardoor je dus gewoon helemaal niet kan internetten. Dus ik zou zeggen, gewoon uitproberen een maandje. Bevalt het, houden, bevalt het niet, op naar Vodafone :D (Het is toch maandelijks opzegbaar)

Fleetwood 24-08-10 10:19

Ligt heel erg aan de regio, hier werkt het perfect.
maar heb je 3g binnen getest of buiten?
binnen heb ik op t-mobile en ben beide geen 3G,
maar daar hebben we Wi-Fi natuurlijk

richard250 24-08-10 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deuxani (Bericht 542535)
bevalt het niet, op naar Vodafone :D (Het is toch maandelijks opzegbaar)

Wat bedoel je hiermee?
Dat ik een vodafone abo moet afsluiten of is er een bepaalde manier dat je internet van vodafone op je ben sim krijgt lijkt me onwaarschijnlijk maarja wat kan er tegenwoordig niet:rolleyes:.

Suriboy777 24-08-10 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door richard250 (Bericht 543057)
Wat bedoel je hiermee?
Dat ik een vodafone abo moet afsluiten of is er een bepaalde manier dat je internet van vodafone op je ben sim krijgt lijkt me onwaarschijnlijk maarja wat kan er tegenwoordig niet:rolleyes:.

Overstappen naar Vodafone bedoelt hij!

richard250 24-08-10 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 543093)
Overstappen naar Vodafone bedoelt hij!

Dacht ik al;),

Dat met dat het signaal wegvalt was een foutje als ik even wacht 30 sec ofzo dan gaat ie weer gewoon op het GSM netwerk en dan bruikt hij vermoedelijk GPRS


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:01.