iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Abonnement verlengen, welke provider?? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/75172-abonnement-verlengen-welke-provider.html)

sanderis 15-10-10 12:29

Abonnement verlengen, welke provider??
 
Hallo allemaal,

23 Oktober mag ik mijn abonnement eindelijk verlengen. Momenteel heb ik de iPhone 3G en wil overstappen naar de iPhone 4.

2 Jaar geleden heb ik via 2call.nl mijn iPhone besteld in combinatie met een T-Mobile Relax abonnement. Nou zat ik weer op die site te kijken en nu is dat (volgens mij) niet meer mogelijk en kan je alleen de iPhone met het "speciale" iPhone abonnement bestellen.

Omdat ik dan een stuk duurder uit ben en las dat binnenkort ook KPN en Vodafone de iPhone 4 leveren, zit ik heel erg te twijfelen wat nou de beste keus is.

Ik betaal nu 43 euro per maand, voor 300 belminuten, sms bundel maximaal en web&walk Plus.

Wat kan ik volgens jullie het beste doen?

Alvast bedankt!

Damys4 16-10-10 14:53

Sim only ABO nemen bij Vodafone en iPhone 4 los kopen dan ben je het goedkoopst uit....ik ben nu al 1,5 jaar contract vrij met mijn sim en val gelukkig niet onder de nieuwe FUP regeling :)
Vodafone probeert alles om mij een nieuw contract aan te bieden maar ik trap er niet meer in(in contracten dan.....)

rwin67 11-11-10 10:11

kpn verlengen duurder uit met iphone 4 dan nieuw abb
 
Wie heeft er ervaring met je abbo verlengen van de Kpn met de iphone 4
Ik bel al 14 jaar met kpn en als ik nu een abbo wil met iphone 4 betaal ik 190 euro meer voor het toestel als wanneer ik een nieuwe klant ben. belachelijk toch. Ik verleng mijn eigen abbo toch niet maar neem een duur iphone abbo??
Als ik met behoud van nr overstap naar HI ben ik wel een nwe klant terwijl ik toch blijf bellen met kpn. Vodafone wordt zo wel steeds aantrekkelijker.

Kriek 11-11-10 10:53

Ik heb dezelfde ongein met HI, ik dacht over 2 jaar ben ik dan wel 20 euro duurder maar ik hoef niet naar belgie nu ben ik over 2 jaar 210 euro duurder.
Overstappen van de 1 naar de ander lijkt tegenwoordig het beste middel.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rwin67 (Bericht 598907)
Wie heeft er ervaring met je abbo verlengen van de Kpn met de iphone 4
Ik bel al 14 jaar met kpn en als ik nu een abbo wil met iphone 4 betaal ik 190 euro meer voor het toestel als wanneer ik een nieuwe klant ben. belachelijk toch. Ik verleng mijn eigen abbo toch niet maar neem een duur iphone abbo??
Als ik met behoud van nr overstap naar HI ben ik wel een nwe klant terwijl ik toch blijf bellen met kpn. Vodafone wordt zo wel steeds aantrekkelijker.


kneusteun 11-11-10 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kriek (Bericht 598920)
Ik heb dezelfde ongein met HI, ik dacht over 2 jaar ben ik dan wel 20 euro duurder maar ik hoef niet naar belgie nu ben ik over 2 jaar 210 euro duurder.
Overstappen van de 1 naar de ander lijkt tegenwoordig het beste middel.

Ik ben ook opgestapt om dezelfde reden.

B3rt 11-11-10 14:36

Wat moest je betalen bij een verlenging bij hi en met welk abbo en duur?

Ik zit ook bij hi en wil verlengen (kan pas op 20-11 volgens hi), echter hi geeft geen prijs door. Als de verleng prijzen niet ongeveer hetzelfde zijn als nieuw ga ik niet wachten en neem een nieuw abo bij kpn, telfort of mtv met nummer behoud.

Wil je dus svp vermelden wat je iphone4 kost met verlenging en welk abo en contract duur?

Thx

kneusteun 11-11-10 15:55

Iphone 4 wouden ze niet exact geven, maar 3gs moest ik bijna 300 euro bijbetalen :S
Terwijl ik al 12 jaar lang hetzelfde abbo bij hun heb en toch wel wat klanten korting had verwacht.

Dus ik had geen zin om te wachten en heb een VF abbo genomen.

Kriek 11-11-10 16:03

Gewoon op de hi site iphone aan klikken en dan zeggen dat je abbo wil verlengen

B3rt 11-11-10 16:24

Ja dat gaat dus niet, ik kan pas vanaf de 20ste verlengen.
Je gaat dan naar je persoonlijke HI pagina en daar staat alleen dat verlengen pas kan vanaf 20-11 en je wordt weer terug naar de webshop gestuurd.

Ik heb ook al gebeld en ook aan de tel geven ze geen prijs van het toestel bij verlenging, ook vermelden ze dat de prijs varieert per abonnee en per persoon wordt gekeken wat je moet bij betalen. (wat ik pure onzin vind)

Ik hoor nu allemaal geruchten dat de prijs van het toestel veel hoger is als een nieuw abonnement, als dat inderdaad het geval is dan stap ik gewoon over naar KPN en krijg ik wel de "normale" prijs.

Ik ben dus benieuwd wat de gemiddelde bij betalings prijs is, naar gelang die prijs beslis ik of ik verleng of nu al voor een ander abonnement neem bij KPN.

Dus wie heeft er al een verleng prijs gekregen van HI?

Kriek 11-11-10 16:29

untitled | Flickr - Photo Sharing!

Ga niet voor alles doen maar dit is met 1 of 2 jaar velenging voor iphone4 16gb

wouter1981 11-11-10 16:32

Hier is een excel sheet met een prijsoverzicht

B3rt 11-11-10 16:34

allemaal leuk en aardig maar dit zijn verkoop prijzen bij een **NIEUW** abonnement, deze gelden **NIET** bij verlenging van je abonnement. (bij HI)

Bij verlenging hanteerd kpn/hi afwijkende aanschaf/bij betaal prijzen voor het toestel en daar gaat het mij om, niet om het toestel prijs bij een nieuw abonnement

wouter1981 11-11-10 16:41

Prijs bij verlenging kan voor iedereen verschillend zijn omdat dit veelal afhankelijk is van de klantwaardering.

Bij T-Mobile was het voor de prijsverhoging zo dat iedereen, bestaande en nieuwe klanten, dezelfde prijs betaalde voor de iPhone. Dit gold bij de iPhone abonnementen. Bij de Relax abonnementen kregen mensen wel korting.

Kriek 11-11-10 16:47

t-mobile is geen kpn zie mijn vorige post voor de verleng prijzen en ja ik ben een klant van het eerste uur bij hi

wouter1981 11-11-10 16:57

@Kriek Volgens mij kun je beter een nieuw abonnement afsluiten bij Hi/KPN dan verlengen. Die prijzen slaan nergens op.

thunder 12-11-10 11:17

KPN hanteert al jaren andere prijzen bij verlenging en nieuwe klanten. Als je weinig belt en nagenoeg niet buiten je bundel komt, betaal je als bestaande klant de hoofdprijs voor een nieuw toestel bij verlenging.

Ik ben 3 jaar geleden bij de primafoon geweest voor de toen populaire N95. Moest als bestaande klant 350€ bijbetalen bij een verlenging van 2 jaar. Voor een abo bij VF met een lagere prijs en dezelfde telefoon hoefde ik 125€ te betalen voor hetzelfde toestel en dezelfde belminuten/sms. Nog beter was dat ik een week na de overstap werd gebeld dat ik teveel had betaald voor me toestel en dat ik naar de winkel moest komen om 25€ terug te krijgen. Dus uiteindelijk maar 100€ betaald voor het toestel! 250€ verschil met KPN!

KPN zou eens wat meer moeten doen voor haar klanten, dan hou je ze ook beter vast. Voor zover ik weet hanteert VF wel dezelfde prijzen voor nieuwe klanten en verlengers.

Vorige week bij VF verlengd met een Iphone4 en kreeg maandag de sms dat deze wordt uitgeleverd per week 48 op volgorde van bestelling. De prijs was hetzelfde als voor een nieuwe abonnee.

Chris56 12-11-10 15:02

Heb 6 weken geleden voor 2 jaar verlengd bij KPN (Zakelijke Belbundel). Mijn vraag aan KPN naar een nieuwe iPhone4........KPN antwoord: "Neen meneer, wij gaan de iPhone echt niet leveren. Hebben we niet en ziet er ook niet naar uit dat we hem gaan leveren".
Mijn oplossing; dealer heeft voor een origineel simlockvrije iPhone4 gezorgd, wat korting eraf en € 470,00 bijbetalen. Incl. een abo met 'zorgeloos internetten'.........Nou, de fair use policy van KPN is niet zorgeloos maar ronduit belachelijk. Bij 170Mb(!) (een nieuw speeltje, dus wat apps erop gezet) kreeg ik al een SMS met een waarschuwing. Nog nooit heb/had ik een filmpje bekeken of iets aan radio streamen gedaan. Alleen maar mailen, een beetje nu.nl en (uiteraard) iPhoneclub bekeken.
Nu worden mijn gesprekken zomaar afgerond naar hele minuten en had ik achteraf gezien de iPhone voor niks gehad. Maar goed, dat van dat bijbetalen wisten we, maar dat afronden niet en dat stinkt naar oplichting. Het internet staat er bol van, Kassa heeft er in een uitzending aandacht aan besteed, maar KPN...........doet niks. Arrogantie ten top!
Over 2 jaar, minus zes weken, ben ik daar na meer dan 10 jaar gewoon weg. En dan heb ik het nog geen eens over het slechte 3G bereik gehad.
Ze denken bij KPN dat ze de markt bezitten, maar volgens mij moet je die verdienen........door tevreden klanten.
Voor mij de volgende keer Vodafone!!

tjr 15-11-10 12:29

Verlengen bij KPN via de website werkt sowieso al een aantal dagen niet. De telefonische verkoop afdeling "heeft hem nog niet". Dus schiet sowieso niet op daar.

palta 15-11-10 23:45

Toen ik bij de KPN winkel klaagde over de update prijs voor klanten met een A profiel gaf de verkoper een mogelijke workaround. Dwz aan het eind van het abonnement omzetten in pre-paid en kort daarna weer omzetten in het abonnement en dan geldt weer de prijs van een nieuw abonnement.

Bij de smartphoneshop geven ze bij verlengen dezelfde prijs aan als bij een nieuw abonnement.

thunder 16-11-10 09:48

Leuk zo'n workaround, maar kan je dan nog je nummer meenemen? En het is natuurlijk belachelijk dat jij als bestaande klant een trucje moet uithalen om je korting te halen...... :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:50.