//

Ben Simkaart in T-Mobile gelockte iPhone 3G

Ben Simkaart in T-Mobile gelockte iPhone 3G discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Forumleden, Ik bezit al een hele tijd een iPhone 3G. Voorheen was ik klant bij Vodafone en moest ik mijn gesimlockte iPhone 3G steeds ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-10-10, 12:28
Tom! Tom! is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 25
Question Ben Simkaart in T-Mobile gelockte iPhone 3G

Beste Forumleden,

Ik bezit al een hele tijd een iPhone 3G. Voorheen was ik klant bij Vodafone en moest ik mijn gesimlockte iPhone 3G steeds unlocken met software (ultrasn0w). Sinds kort ben ik overgestapt van provider, naar Ben. Ben is een dochterbedrijf van T-mobile. Als ik de Ben simkaart in mijn iPhone stop krijg ik linksboven op het scherm van mijn iPhone T-Mobile te zien. Logisch, want Ben maakt gebruik van het netwerk van T-mobile.
Misschien voel je de vraag al aankomen: ik wil graag upgraden (met jailbreak) naar iOS 4.1. Ik wil graag weten of een Ben Simkaart werkt op een iPhone met T-mobile simlock, want dit zou voor mij het jailbreaken vele malen makkelijker maken.
Mijn model: MB497DN (ik las dat DN stond voor T-mobile in NL, DE en Oostenrijk)

Met vriendelijke groet,
Tom
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-10-10, 13:55
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Na een jaar kan je een t-mobile simlocked iPhone gratis laten unlocken volgens de link hieronder.

Tip: legaal je iPhone simlockvrij maken door T-Mobile (Update) - iPhone - iPhoneclub.nl
  #3  
Oud 24-10-10, 15:33
Tom! Tom! is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 25
Standaard

Ik ben nooit klant geweest bij T-mobile en heb mijn iPhone tweedehands gekocht. Volgens mij geldt dan deze regeling niet
  #4  
Oud 24-10-10, 15:40
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Niemand in je omgeving met een t-mobile abbo welke voor jouw wil bellen?
  #5  
Oud 24-10-10, 16:22
Tom! Tom! is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 25
Standaard

Mijn vader. Maar hij heeft zelf een Blackberry. Ik weet niet of dat uit maakt o.i.d? Zo nee, hoe zou ik dat dan moeten doen?
  #6  
Oud 25-10-10, 14:02
Grunnen Grunnen is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 21
Standaard

upgraden naar 4.1 met tinyumbrella zodat je baseband kunt houden, dan weet je zeker dat je nog kan unlocken.
  #7  
Oud 25-10-10, 14:10
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom! Bekijk bericht
Mijn vader. Maar hij heeft zelf een Blackberry. Ik weet niet of dat uit maakt o.i.d? Zo nee, hoe zou ik dat dan moeten doen?
Volgens mij kan dat gewoon hoor..... Gewoon je vader laten bellen met T-Labiel en hem jouw imei nummer door laten geven.
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #8  
Oud 25-10-10, 14:21
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Allereerst; Een BEN simkaart werkt niet in een toestel met T-Mobile simlock.

Officieel is T-Mobile verplicht het toestel na een jaar kosteloos te unlocken. Het toestel is immers zeker een jaar oud omdat het een 3G 16GB betreft.
Maar of je meteen een medewerker treft die je helpt dat is de vraag. Nummer van de unlocklijn is 070-3056007.
  #9  
Oud 25-10-10, 16:58
Tom! Tom! is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 25
Standaard

@Chrisl: Mijn vader heeft een zakelijk abonnement. Wel stom als het zo makkelijk is; hebben zij niet een lijstje van Imei nummers per abonnee? Kan het gewoon niet geloven xD

@Wouter: Het lijkt mij inderdaad lastig om de juiste medewerker te vinden.. T-mobile streeft natuurlijk ook naar winst, en omdat ik geen abonnementen heb afgesloten met T-mobile hebben ze ook niks aan mij verdient, waardoor ik zou zeggen dat ze daarom 120,- in rekening brengen. Als ik het goed begrijp moet ik dus het volgende doen:
1. Unlocklijn bellen (070-3056007)
2. Zeggen dat ik een iPhone 3G 16GB heb, en dat hij dus al ouder is dan 1 jaar, zeggen dat ik hem 2e hands heb gekocht en geen klant ben bij T-mobile, maar dat zij (nog) verantwoordelijk zijn voor de iPhones in NL en ik hun dus het beste kon bellen.
3. Vragen of ze hem willen unlocken (denk dat dit lastig zal worden; maar je weet maar nooit! .. )
4. Gewoon de unlockstappen volgen die op de T-mobile website staan als het gesprek is beëindigd?
Zijn er verder nog dingen die van belang zijn tijdens het bellen?

Echt trouwens al super bedankt voor jullie hulp
  #10  
Oud 25-10-10, 17:46
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Volgens mij is elke provider, dus ook T-mobile in nederland wettelijk verplicht na minimaal een jaar een telefoon te unlocken als dat gevraagd wordt. Waar jij die telefoon hebt gekocht en of je klant bent bij die provider is volgens mij niet van belang. Maar misschien ben ik te optimistisch??
  #11  
Oud 25-10-10, 17:56
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Volgens mij is elke provider, dus ook T-mobile in nederland wettelijk verplicht na minimaal een jaar een telefoon te unlocken als dat gevraagd wordt. Waar jij die telefoon hebt gekocht en of je klant bent bij die provider is volgens mij niet van belang. Maar misschien ben ik te optimistisch??
Er is geen hier geen wet over. Er is een afspraak tussen de OPTA en de providers. Maar verder is je vermoeden correct. Maar het probleem is dat T-Mobile hier de macht heeft. Wanneer zij zeggen dat ze het niet doen dan kun je zeggen wat je wil maar gebeurd het niet. Enige wat je dan kunt doen is een klacht indienen bij consuwijzer en dit ook communiceren met T-Mobile.
  #12  
Oud 25-10-10, 18:02
Tom! Tom! is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grunnen Bekijk bericht
upgraden naar 4.1 met tinyumbrella zodat je baseband kunt houden, dan weet je zeker dat je nog kan unlocken.
TinyUmbrella is volgens mij alleen geschikt voor de iPhone 4.
  #13  
Oud 26-10-10, 10:47
PaneVino PaneVino is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Nieuw-Vennep
Berichten: 27
Standaard

Je kunt die Ben kaart gewoon in een ge-sim-lockte iphone gebruiken. Het is technisch een t-mobile-kaart met een andere sticker erop.
  #14  
Oud 26-10-10, 17:18
Tom! Tom! is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaneVino Bekijk bericht
Je kunt die Ben kaart gewoon in een ge-sim-lockte iphone gebruiken. Het is technisch een t-mobile-kaart met een andere sticker erop.
Dat dacht ik eerst ook, maar volgens Wouter is dit niet zo.
  #15  
Oud 26-10-10, 17:19
PaneVino PaneVino is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Nieuw-Vennep
Berichten: 27
Standaard

Goed, als Wouter dit proefondervindelijk heeft vastgesteld, dan is het zo...
Als hij gewoon denkt/vindt dat het zo is, dan vrees ik voor hem dat ik gelijk heb.
  #16  
Oud 26-10-10, 17:36
Tom! Tom! is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaneVino Bekijk bericht
Goed, als Wouter dit proefondervindelijk heeft vastgesteld, dan is het zo...
Als hij gewoon denkt/vindt dat het zo is, dan vrees ik voor hem dat ik gelijk heb.
Ik wil je maar al te graag geloven hoor
  #17  
Oud 26-10-10, 17:50
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik heb het niet zelf getest maar heb dit gelezen op het forum van T-Mobile. Zou te maken hebben met verschillende netwerk codes.
  #18  
Oud 31-10-10, 11:14
perryhendrikx perryhendrikx is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 30
Standaard

Ik heb het wel zelf getest en ondervonden dat mijn Ben simkaart niet werkte. Ik heb toen boos naar T-mobile gebeld met de mededeling dat het toestel al bijna 3 jaar oud was en geunlocked moest worden. Temeer omdat ik met mijn Ben kaart allang T-mobile klant dacht te zijn. Trof gelukkig een vriendelijke medewerkster die ook behulpzaam was. Technisch was er wel degelijk verschil tussen een Ben en een T-mobile simkaart. Wel moest ik ruim 3 weken geduld hebben. Na deze tijd kreeg ik netjes een brief met daarin de procedure voor het simlockvrij maken van het toestel. Nu kan er niet alleen de T-mobile kaart in, maar ook mijn Rabo-mobiel simkaart
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Activatie nieuwe simlockvrije iphone 3Gs lukt niet ( BEN simkaart ) Porrit iPhone algemeen 3 08-12-11 22:47
Ben simkaart en T-mobile gelockte iPhone 3GS Hemmik Overige providers Nederland 4 02-08-10 14:44
T-Mobile BEN MMS instellingen 3g Iphone FW 3.0 HOE IN TE STELLEN pepstra Odido (T-Mobile) 7 07-04-10 11:17
Kan je in een gelockte T-mobile iphone een Orange simkaartje gebruiken. henrie69 Odido (T-Mobile) 2 28-03-09 21:52
iphone met oude BEN simkaart walk3r Overige providers Nederland 9 22-08-08 09:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:27.