iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   FACETIME (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/76214-facetime.html)

iphoneEd 26-10-10 21:47

FACETIME
 
weet iemand wat de kosten van facetime zijn?? :confused::confused: Ik heb het op de mac staan en mijn iPhone 4
Werkt perfekt maar weet niet of ik straks een rekening krijg van waar je een ongeluk schrikt :eek:

Robkro 27-10-10 11:46

Facetime gaat via Wi-Fi en is dus gratis.

pclahsen 27-10-10 12:16

Tot je jailbreakt en dan kan het over 3G en gaat het wel wat kosten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robkro (Bericht 591948)
Facetime gaat via Wi-Fi en is dus gratis.


Bomans 27-10-10 12:18

Waarom kost het je geld als je via 3G belt?

Je hebt toch een data abo?

Chrisl 27-10-10 12:24

Lijkt me idd als je onbeperkt data abbo hebt dat het niks extra kost.

pclahsen 27-10-10 16:56

@Bomans en Chrisl: natuurlijk hebben jullie gelijk. Ik ging er van uit dat bij flink facetimen je de fair user policy vast snel zal schenden en dan, afhankelijk van je provider natuurlijk, er sancties komen, met evt meerkosten. Hebben jullie trouwens al ervaring met facetime via 3G? En is het dataverbruik inderdaad zo hoog als ik denk of valt het mee?

Bomans 27-10-10 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 592229)
@Bomans en Chrisl: natuurlijk hebben jullie gelijk. Ik ging er van uit dat bij flink facetimen je de fair user policy vast snel zal schenden en dan, afhankelijk van je provider natuurlijk, er sancties komen, met evt meerkosten. Hebben jullie trouwens al ervaring met facetime via 3G? En is het dataverbruik inderdaad zo hoog als ik denk of valt het mee?

Ik heb een 2GB limiet ... dus zal vast niet in de problemen komen.

Echter niet veel ervaring met facetime via 3G.

iphoneEd 30-10-10 14:14

Facetime werkt toch alleen bij een Wi-Fi verbinding. Als ik het aanklik vraagt ie steeds om een Wi-Fi verbinding. In het begin deed ie het goed en nu blijft ie steeds hangen omdat ie probeert verbinding te maken.

pclahsen 30-10-10 23:41

Als je jailbreakt kun je een app installeren waardoor facetime denkt dat je op Wi-Fi zit terwijl je alleen 3G hebt, dus dan werkt het gewoon.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd (Bericht 593485)
Facetime werkt toch alleen bij een Wi-Fi verbinding. Als ik het aanklik vraagt ie steeds om een Wi-Fi verbinding. In het begin deed ie het goed en nu blijft ie steeds hangen omdat ie probeert verbinding te maken.


mulderslag 31-10-10 23:26

mijn face time is verdwenen van mijn Iphone, wie weet hoe ik dat kan herstellen?

iphoneEd 31-10-10 23:56

Hoef toch niet te jailbreaken. Als ik op de Mac mezelf aanklik voor FaceTime (mijn iPhone) rinkelt het wel op mijn iPhone maar verbinding krijg ik niet meer. Als ik op mijn iPhone mijn Mac "bel" rinkelt de Mac niet meer. Het heeft eerder wel allemaal gewerkt maar nu niet meer. Snap niks meer van.
Iemand??

Shampie 02-11-10 19:58

Hoe facetime (bel) je vanaf een Iphone4 naar een MAC toe?
Moet je dan zijn email adres in zijn contactlijst hebben staan, en dan daarheen 'bellen'??

VoltrefferVick 05-11-10 10:10

Ik bel regelmatig facetime via 3G, werkt prima

Santiago 05-11-10 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shampie (Bericht 595124)
Hoe facetime (bel) je vanaf een Iphone4 naar een MAC toe?
Moet je dan zijn email adres in zijn contactlijst hebben staan, en dan daarheen 'bellen'??

Klopt, email adres is de account naam.

Reverb 06-11-10 20:39

Hoe werkt het als je facetime via email naar een andere iphone? Die optie heb je namelijk ook. Krijg je dan een pushbericht ofzo?

Granny Smith 08-11-10 13:59

FaceTime op iMac
 
Hopelijk in de goeie topic:
Na het downloaden en installeren van de beta-versie van FaceTime op mijn iMac gebeurde er dit:
Het programma opende met het verzoek je eigen Apple ID account in te voeren of een geheel nieuwe accountnaam aan te maken.
Mijn Apple-account gegevens ingevoerd en vervolgens ging het 'wieltje' boven in het scherm draaien... en draaien... en draaien... en draaien... en draaien. Verder gebeurde er helemaal niets.
Nu is dit een beta-versie maar op sommige fora las ik al dat het hier en daar gelukt was om met FaceTime te bellen tussen iMac en iPhone. Vraag: wat doe ik fout?

iMac OSX Versie 10.6.4
iPhone 4 (4.1)

iphoneEd 09-11-10 20:44

Werkt bij mij nu goed. Af en toe blijft ie bellen en krijg niet de verbinding. Jammer dat het alleen werkt met Wi-Fi. Hoor en zie dat het met jailbreak dan ook met 3G kan. Heb helemaal geen ervaring met jailbreaken, snap daar ook helemaal niks van en weet ook niet of dat kwaad kan.

KK001 09-11-10 23:22

Ik zou hem eventjes verwijderen en opnieuw installeren, bij mij werkt hij namelijk goed..

Granny Smith 10-11-10 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KK001 (Bericht 598358)
Ik zou hem eventjes verwijderen en opnieuw installeren, bij mij werkt hij namelijk goed..

Dank voor je suggestie.
Dat (verwijderen en opnieuw installeren) heb ik inmiddels al vier keer gedaan en aan Apple gerapporteerd, maar noppes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:01.