iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Minuten afronding stemtegen! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/76796-minuten-afronding-stemtegen.html)

woestewillem 02-11-10 22:49

Minuten afronding stemtegen!
 
Kpn en Vodafone ronden zoals de meeste waarschijnlijk al wisten tegenwoordig bel minuten naar boven af oftewel als je 10 gesprekken heb van 1minut en 2 seconden kost dat je 20 bel minuten in plaats van 10minuten en 20 seconden.
Dit houd in dat je 58% duurder uit ben dan voorheen.

Diefstal is het ik zeg teken de Petitie klik hiet MELDPUNT*/*Vara Kassa

forrestgumpx 03-11-10 10:40

Getekend. Vind het erg gemeen

woestewillem 04-11-10 18:35

Oke dan!!!

iphoneEd 05-11-10 03:35

En diefstal loont niet, zeggen ze....... Voor hun wel en het word ook nog eens geaccepteerd door iedereen, lijkt het wel.
Moet je tegen je baas zeggen dat je 5 minuten langer hebt gewerkt, mag je dan ook afronden naar boven en een UUR schrijven dan....... Denk dat je dan ontslagen word omdat dat diefstal is.

vuurvreter 05-11-10 07:21

Afronden naar hele minuten is zeker diefstal en daarom heb ik getekend.
Maar je niet opgemaakte belminuten laten verdwijnen vindt ik nog veel erger, dat men daar niets aan doen.

Twinky 05-11-10 08:19

ik heb ook getekend, het gaat veel te hard zo! De eerste minuut kan ik me wel voorstellen maar na die eerste mag het wat mij betreft gewoon per seconde.

Santiago 05-11-10 12:02

Ook getekend en naar mensen in mijn omgeving gestuurd. Mensen dit is zeer belangrijk, dus met zijn alle kunnen we hier iets aan doen.

1e minuut in rekening brengen, is gedeeltelijk begrijpelijk, maar na de 1e minuut naar boven afronden is diefstal!

woestewillem 05-11-10 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Santiago (Bericht 596478)
Ook getekend en naar mensen in mijn omgeving gestuurd. Mensen dit is zeer belangrijk, dus met zijn alle kunnen we hier iets aan doen

Zo mag ik het horen goed bezig allemaal.

seminifeer 07-11-10 09:28

'Afronden belminuten mag niet' | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Lijkt me duidelijk wat hier gezegd wordt. Interessant als je nu een brief gaat schrijven waarbij je verwijst naar de Europese wetgeving. Wat zal er dan gaan gebeuren.

Guuz 07-11-10 09:48

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen nu Neelie achter ons staat :)

Crazydriver 07-11-10 13:40

Ik wordt volgens mij niet op de hele minuut afgerekend.
Mijn rekeningen zijn ietwat hoger maar dat komt ook deels doordat ik er nu internet bij heb.
Heb sinds 1.5 jaar een smartphone en net nog ff voor de zekerheid de rekening nagekeken en ik betaal gelukkig nog steeds per seconden.
Zijn er toevallig mensen die dat kunnen zien op hun rekening (KPN HI).

Twinky 07-11-10 13:43

Afronden per minuut is niet toegestaan
 
Het naar boven afronden van belminuten mag niet. Dat zei eurocommissaris Neelie Kroes zaterdagavond in het televisieprogramma Kassa. Volgens Europese regels moeten mobiele belbedrijven per seconde afrekenen.

Sommige Nederlandse telecombedrijven brengen voor een gesprek dat een minuut en een seconde duurt twee minuten in rekening. En dat mag volgens Europese regels niet, zegt Kroes. "De Europese wetgeving staat boven de Nederlandse wetgeving."

KPN heeft onlangs, na forse kritiek van consumenten, besloten om weer per seconde af te rekenen.

Bron: FOK/Novum

iScorpio 07-11-10 13:45

//Topics samengevoegd

Twinky 07-11-10 14:45

oeps, had dit topic niet gezien.

Ik vraag me af op welke termijn het zou gebeuren. Ik zit bij Vodafone en zou het graag weer terugveranderd hebben...

Hans Nuenen 07-11-10 16:41

nieuw aanbod van kpn gehad, van personel sim 155 naar flexibel 145 met een hele euro korting. Wel 10 minuten minder, zo gaan ze om met klant die al 13 jaar mobiel actief is met kpn. Ze worden bedankt.

woestewillem 07-11-10 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crazydriver (Bericht 597188)
Ik wordt volgens mij niet op de hele minuut afgerekend.
Mijn rekeningen zijn ietwat hoger maar dat komt ook deels doordat ik er nu internet bij heb.
Heb sinds 1.5 jaar een smartphone en net nog ff voor de zekerheid de rekening nagekeken en ik betaal gelukkig nog steeds per seconden.
Zijn er toevallig mensen die dat kunnen zien op hun rekening (KPN HI).

Klopt jij heb nog een contract voor de nieuwe minuten regeling, als je hem nu verlengd of een nieuw contract afsluit heb je het pas

woestewillem 07-11-10 18:31

Ik hoop dat ze het aan passen voor juni dan kan ik dan zorgeloos een nieuw contract afsluiten met een nieuw iPhone 5

z-nyx 07-11-10 19:52

heb getekend , aanpakken die handel :)

ropiesst 10-11-10 15:10

Heerlijk he die draaikonten?

Volgens de Europese Commissie bestaat er geen aanleiding om aan te nemen dat de Nederlandse wetgeving in strijd is met de Europese wetgeving met betrekking tot het afronden van belminuten. Dat laat eurocommissaris Neelie Kroes weten. Afgelopen zaterdag liet Kroes in Kassa nog weten dat het afronden op minuten niet mag.
Kroes laat weten dat zij reageerde op het feit dat volgens de Europese wetgeving het afronden van roaming naar minuten illegaal is. Volgens de Europese wetgeving moeten telecomproviders per seconde afrekenen na de eerste 30 seconden. Er bestaat volgens de Europese Commissie geen aanleiding om aan te nemen dat de Nederlandse wetgeving in strijd is met de Europese.
Er bestaan geen Europese telecomregels over het afrekenen per minuut of per seconde. Wel hebben het Europees Parlement en de EU-landen besloten in juni 2009 dat providers een waarschuwing en afsluiting moeten aanbieden als de rekening een bepaalde limiet heeft bereikt door roaming. Vanaf 1 juli 2010 ging de limiet van 50 euro automatisch gelden, tenzij klanten aangeven daar geen prijs op te stellen.

Pascale_P 17-11-10 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 596346)
Afronden naar hele minuten is zeker diefstal en daarom heb ik getekend.
Maar je niet opgemaakte belminuten laten verdwijnen vindt ik nog veel erger, dat men daar niets aan doen.

Helemaal mee eens, daar zouden ze ook iets aan moeten doen.
Ik hou elke maand over en ben die minuten kwijt, maar als je er 1x overheen gaat kun je flink bijbetalen, belachelijk.

Guuz 17-11-10 17:58

Ik heb een nieuw aanbod gekregen van KPN:

'Wij bieden aan om uw abonnement om te zetten in een zojuist geintroduceerd nieuw abonnement Bedrijfsflexibel 2010. Bij dit abonnement wordt per seconde afgerekend en geldt per gesprek een starttarief van € 0,10. De maandelijkse kosten voor dit abonnement bedragen EUR 12,50.'

Klinkt redelijk, lijkt mij....

Delvenaartje 18-11-10 12:14

Heb een nieuw abonnement aangeboden gekregen van Hi, wat mij eigenlijk best goed is bevallen.

Betaalde voorheen € 35,- en had een korting waardoor ik € 32,50 per maand betaalde.
Van Hi kreeg ik de aanbieding: € 6,50 korting op de maandelijkse abonnementskosten, zo lang het abonnement loopt. (En deze loopt t/m november 2012!)

Plus dat ik na de 1e minuut, gewoon weer per seconde betaal, ipv een afronding naar de minuten.

Prima geregeld, al zeg ik het zelf :D

Rdammert 18-11-10 16:20

Ik kreeg ook een goede aanbieding. Lager maandbedrag. Lagere tarieven en betalen per sec ipv per minuut.

Poitrrr 20-11-10 17:28

Waar kun je ergens zien of je per minuut of per seconde betaald?

vuurvreter 22-11-10 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rwiiin (Bericht 603333)
ik heb een abbonement bij Wireless circle (Wireless Circle) en betaal de eerste minuut volledig en na die minuut betaal ik per seconde. Heb dus helemaal geen last van de minuten afronding en betaal gewoon voor wat ik bel.

En hoe bevalt het daar?
En de internet snelheid, is dat wat?

vuurvreter 22-11-10 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rwiiin (Bericht 603574)
Ik heb er geen problemen mee gehad.
Het is een KNP netwerk en heb overal bereik.
Het internet is ook snel, de pagina's zijn vrijwel direct geladen. je hoeft dus niet lang te wachten op bijvoorbeeld je gezochte resultaten.

Ik ben er erg tevreden over

Dankje, ik weet genoeg ;)

FERZX9R 26-11-10 23:30

Zow.... ook maar even voor 2 personen ingevuld, dit kun je niet genoeg doorsturen lijkt mij.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.