//

na 29 november carrier updates overige telco's?

na 29 november carrier updates overige telco's? discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zie dat iedereen het over versie 8 heeft, maar als ik id mijne kijk zie ik dat er KPN 5.0 staat. Of kijk ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20-11-10, 10:34
Atropos Atropos is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Twente
Berichten: 22
Standaard

Ik zie dat iedereen het over versie 8 heeft, maar als ik id mijne kijk zie ik dat er KPN 5.0 staat. Of kijk ik nu verkeerd ?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 21-11-10, 08:37
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs Bekijk bericht
Misschien een hele onozele vraag maar als ik mijn IPhone officieel heb laten unlocken door T-Mobile en nu KPN gebruik en af en toen mijn T-Mobile micro sim terug in de IPhone stop, heeft dit dan ook gevolgen?
Aan wat voor gevolgen denk je? Als je bedoelt dat mogelijk je unlock dan weer weg is: neen, dat is niet het geval. De unlock van T-Mobile is onomkeerbaar, voor altijd en voor alle sims van toepassing.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #23  
Oud 22-11-10, 20:45
Palinghaas Palinghaas is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 34
Standaard

Ik heb trouwens op mijn iPhone 4 met Hi een carrier update van KPN naar versie 9.1 gekregen en ook op de oude 3G met Telfort naar Telfort 9.1
  #24  
Oud 22-11-10, 21:37
Donl Donl is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palinghaas Bekijk bericht
Ik heb trouwens op mijn iPhone 4 met Hi een carrier update van KPN naar versie 9.1 gekregen en ook op de oude 3G met Telfort naar Telfort 9.1
Ik heb nu ook kpn 9.1 met hi abbo. En is je opgevallen dat tethering er ineens bij staat. Net getest met mn mbp via bluetooth en het werkt perfect! Gauw weer uitgezet voordat ik over de FUP gaat. Helaas ging het connecten met mn ipad niet!
  #25  
Oud 22-11-10, 21:41
Palinghaas Palinghaas is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donl Bekijk bericht
Ik heb nu ook kpn 9.1 met hi abbo. En is je opgevallen dat tethering er ineens bij staat. Net getest met mn mbp via bluetooth en het werkt perfect! Gauw weer uitgezet voordat ik over de FUP gaat. Helaas ging het connecten met mn ipad niet!
Als je bij carrier versie 9.0 (de vorige dus ) bij de instellingen bij Tethering de APN (portalmmm.nl) invulde stond tethering er ook bij. Gebruikte het al een tijd op iOS 4 en 4.1

En je gaat niet zo snel over die FUP heen hoor. Ik gebruikte het alleen om een VPN verbinding te kunnen maken (de Experia boxen van KPN adsl blocken dat) en had 80 mb aan pdf artikelen binnen gehaald in een paar maanden tijd. In mijn geval dus niets om me zorgen over te maken.
  #26  
Oud 22-11-10, 22:48
Phobophile Phobophile is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 14
Standaard

Na via iTunes een backup gemaakt te hebben, heb ik mijn carrier settings ook laten updaten. Aanvankelijk wilde ik het niet doen, maar ik las dat het bij sommigen er voor zorgde dat die duizendmaal vervloekte doorschakelmelding eindelijk verdween. Het resultaat (voor een Belgische iPhone met Telfort SIM-only):

- Na de update naar 4.2.1 was ik tethering kwijt. De settings aanpassen zorgde dat ik weer bij Telfort kon tetheren. (Dit was dus met de nieuwe iOS, maar de oude carrier profielen.)
- Na de carrier-update was tethering nog steeds aanwezig en het werkt ook. Geen idee of het te maken heeft met het feit dat ik het voor de carrier-update zichtbaar had gemaakt.
- In het menu zijn de internetinstellingen weg. Ik heb er nu niets te zoeken, omdat tethering toch werkt, maar ik heb daar toch wat gemengde gevoelens bij...
- Na bijna een jaar een 3GS gehad te hebben, ben ik nu eindelijk af van die vermaledijde 'Doorschakelen actief-melding'. Het was een grote teleurstelling toen dat ding er nog was na de update naar 4.2.1, dus ik ben blij dat ik er nu vanaf ben


Naar ik begrepen heb, kun je door een backup terug te zetten terug gaan naar je oude carrier-settings. Handig om voor de update even een backup te maken dus...
  #27  
Oud 22-11-10, 22:58
Palinghaas Palinghaas is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phobophile Bekijk bericht
Na via iTunes een backup gemaakt te hebben, heb ik mijn carrier settings ook laten updaten. Aanvankelijk wilde ik het niet doen, maar ik las dat het bij sommigen er voor zorgde dat die duizendmaal vervloekte doorschakelmelding eindelijk verdween.
Te gek dat had ik nog niet gemerkt! =)
  #28  
Oud 22-11-10, 23:19
sdekker sdekker is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 20
Standaard

Ik heb ook Telfort NL 9.1 als nieuwe Carrier ontvangen nadat ik naar 4.2.1 heb geupdate. Heb een losse iPhone 4 in de UK gekocht.

Heb nu een werkende voicemail knop, geen doorschakelmelding (heeeel irritant) en tethering. Top!
__________________
iPhone 8GB US 1.1.4
  #29  
Oud 23-11-10, 01:15
WiZzi WiZzi is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik kreeg de carrier update naar 9.1 pas met de update naar 4.2.1. Nu heb ik alleen geen verbinding meer met mobiel internet? Iemand anders die dit probleem ook heeft? Ben heel erg blij dat ik een tethering optie erbij heb en geen irritante doorschakeling melding meer krijg, maar mobiel internet is toch wel handig... Zeker nu ik met de carrier update geen instellingen meer kan veranderen weet ik niet waar ik het zoeken moet...
  #30  
Oud 23-11-10, 11:26
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WiZzi Bekijk bericht
Ik kreeg de carrier update naar 9.1 pas met de update naar 4.2.1. Nu heb ik alleen geen verbinding meer met mobiel internet? Iemand anders die dit probleem ook heeft? Ben heel erg blij dat ik een tethering optie erbij heb en geen irritante doorschakeling melding meer krijg, maar mobiel internet is toch wel handig... Zeker nu ik met de carrier update geen instellingen meer kan veranderen weet ik niet waar ik het zoeken moet...
Ik heb sinds gisteren op een iPhone 4 de KPN NL 9.1 carrier update maar heb wel gewoon mobiel internet KPN surf en mail extra snel. Zojuist SIM kaart in een oude 3GS gedaan en daar carrier update uitgevoerd. Ook daarmee gewoon mobiel internet.

Kan vreemd genoeg ook niet meer de netwerk instellingen prefs vinden. Die zijn dus niet meer nodig na de laatste 9.1 carrier update
  #31  
Oud 29-11-10, 23:45
RogerR RogerR is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 22
Standaard

Heb sinds vorige week ook de carrier update. Zakelijk abonnement van KPN. Zit nu op KPN NL 9.1. Binnen Nederland gewoon mobiel internet, maar ben net terug uit Engeland en krijg daar geen internet verbinding. Melding verschijnt van "geen mobiel data abonnement", terwijl ik dat wel altijd gehad heb. Ligt volgens mij aan de ge-update APN instellingen, maar die kan ik niet veranderen. Iemand hier ook ervaring mee en hopelijk oplossing?
  #32  
Oud 30-11-10, 06:46
Juul_AST Juul_AST is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 13
Standaard

Waarschijnlijk staat je data roaming uit?
  #33  
Oud 30-11-10, 09:46
RogerR RogerR is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juul_AST Bekijk bericht
Waarschijnlijk staat je data roaming uit?
Nee, dat heb ik wel gechecked

3G aan
Mobiele data aan
Dataroaming aan
Internet-tethering uit

het vreemde is ook dat als ik dezelfde sim-kaart in mijn Blackberry (werk) stop, dan heb ik wel internet toegang.
Binnen Nederland met dezelfde instellingen werkt het wel, zowel op de iPhone als op de BB.
  #34  
Oud 30-11-10, 09:57
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

het is zo vreemd dat sinds de carrier 9.1 update de internet instellingen sowieso verdwenen zijn

wellicht een leuke vraag voor KPN support nu ze zelf ook de iPhone 4 verkopen en - daarom ? - carrier 9.1 update hebben uitgebracht
  #35  
Oud 30-11-10, 22:19
Ruut Ruut is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard KPN klantenservice raadt carrier update 9.1 af

Naar aanleiding van de carrierupdate 9.1 van KPN die ik accepteerde en verlies van de instelmogelijkheden voor mobiele data belde ik met klantenservice. Daar kwamen de volgende berichten uit:
1. KPN ondersteunt vooralsnog geen visual voicemail , misschien later ....
2. Accepteren van carries update werd afgeraden. Er zijn 'issues' waarover KPN met Apple in de slag is. Men raadde mij aan de iPhone te backuppen, vervolgens de contents te wissen en vervolgens de back-up terug te zetten.

Nog niet gedaan omdat alles nog lijkt te werken. Afgelopen vrijdag in Duitsland geweest en daar werkte mobiel data ook nog gewoon. MMS niet getest.
FWIW
  #36  
Oud 01-12-10, 07:38
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruut Bekijk bericht
Naar aanleiding van de carrierupdate 9.1 van KPN die ik accepteerde en verlies van de instelmogelijkheden voor mobiele data belde ik met klantenservice. Daar kwamen de volgende berichten uit:
1. KPN ondersteunt vooralsnog geen visual voicemail , misschien later ....
2. Accepteren van carries update werd afgeraden. Er zijn 'issues' waarover KPN met Apple in de slag is. Men raadde mij aan de iPhone te backuppen, vervolgens de contents te wissen en vervolgens de back-up terug te zetten.

Nog niet gedaan omdat alles nog lijkt te werken. Afgelopen vrijdag in Duitsland geweest en daar werkte mobiel data ook nog gewoon. MMS niet getest.
FWIW
Prima dat je gebeld hebt en niet slim van de KPN om carrier updates uit te brengen die je eigenlijk niet moet installeren. Het is de KPN zullen we maar zeggen

Ik ben benieuwd of ze nu nog steeds worden aangeboden. In NL heb ik verder weinig problemen dus ik wacht wel even af tot er een nieuwe release aan komt.
  #37  
Oud 08-12-10, 16:16
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

@ButcherJF bedankt voor je antwoord.

Ik dacht er inderdaad aan of dan mijn simlock er weer opzat,
maar heb het even geprobeerd en het is dus niet het geval.
  #38  
Oud 14-12-10, 16:18
RogerR RogerR is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 22
Standaard

Vanmorgen weer een nieuwe update van de carier instellingen van KPN. Dacht even "zou het dan toch....".

Echter ook na deze update (KPN NL 9.2) is het niet mogelijk de mobiele data instellingen aan te passen. Ik heb niet afgewacht of deze update wel dataverkeer in buitenland mogelijk maakt, want las in andere thread al van iemand dat dat niet het geval is met 9.2.
Daarom maar de optie 1 van KPN advies uit eerdere Post opgevolgd en Firmware 4.2.1 opnieuw geinstalleerd via Restore. Wel eerst reservekopie gemaakt natuurlijk. Onderweg wat probleempjes tegengekomen, maar uiteindelijk is de Restore goed gelukt en ben ik nu terug op carrier 9.0. Nu kan ik weer zelf de APN instellingen invullen voor data, MMS en Internet-tethering.

Krijg nu wel vervelend genoeg om de haverklap de melding dat er nieuwe carrierinstellingen zijn en of ik die wil accepteren. Uiteraard niet!
Iemand enig idee hoe je die melding kunt onderdrukken?
  #39  
Oud 14-12-10, 21:56
Ruut Ruut is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard

Na mijn eerdere slechte ervaringen met carrier update 9.1 opnieuw KPN-klantenservice aan de lijn gehad toen 9.2 zich aandiende. Volgens KPN zouden iPhone gebruikers nu zonder risico 9.2 moeten kunnen installeren (uitgaande van een directe update vanaf 9.0). Men vertelde mij dat als aanvullend gevraagd wordt om als 'standaardinstelling' te accepteren, dit niet met ok te honoreren. En dit voor evt volgende updates ook niet te doen. Ik heb geconstateerd dat een update van 9.2 over 9.1 niet leidt tot herstel van de instelmogelijkheden van de APN-isntellingen. Ben nog niet dapper geweest voor een restore ...
  #40  
Oud 15-12-10, 00:30
Jemco Jemco is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RogerR Bekijk bericht
Vanmorgen weer een nieuwe update van de carier instellingen van KPN. Dacht even "zou het dan toch....".

Echter ook na deze update (KPN NL 9.2) is het niet mogelijk de mobiele data instellingen aan te passen. Ik heb niet afgewacht of deze update wel dataverkeer in buitenland mogelijk maakt, want las in andere thread al van iemand dat dat niet het geval is met 9.2.
Daarom maar de optie 1 van KPN advies uit eerdere Post opgevolgd en Firmware 4.2.1 opnieuw geinstalleerd via Restore. Wel eerst reservekopie gemaakt natuurlijk. Onderweg wat probleempjes tegengekomen, maar uiteindelijk is de Restore goed gelukt en ben ik nu terug op carrier 9.0. Nu kan ik weer zelf de APN instellingen invullen voor data, MMS en Internet-tethering.

Krijg nu wel vervelend genoeg om de haverklap de melding dat er nieuwe carrierinstellingen zijn en of ik die wil accepteren. Uiteraard niet!
Iemand enig idee hoe je die melding kunt onderdrukken?
Deed je tethering het nog wel na die update?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iOS 4.2 nu op 16 of 24 november larssie111 Archief 45 22-11-10 15:06
4G en KPN Spanning bij de telco's? Underground Chat en geruchten 33 16-08-10 20:42
Overige Geheugen Gkidstyle Archief 1 27-03-09 22:43
Capaciteitsbalk Overige 1.6 GB? Jvwely Archief 1 15-01-09 20:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:09.