iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Update software - geen internet meer met G3 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/78207-update-software-geen-internet-meer-g3.html)

KIN174 22-11-10 21:30

Update software - geen internet meer met G3
 
Afgelopen week de software van iPhone 3GS geupdated naar versie 4.1
Nu doet internet het niet meer via G3.
Melding dat ik geen abonnement zou hebben. (Ik heb Vodafone)

Wie weet hier een oplossing voor?

Vriendelijke groet
Marij

W3stland 22-11-10 22:34

Gewoon internet instellingen weer invoeren of 3g aanzetten

KIN174 23-11-10 08:17

3G staat aan.
Na de installatie heb ik gegevens opnieuw ingegeven bij Mobiele Datanetwerk.
Verdere internet instellingen kan ik niet vinden.
Kun je aangeven waar ik dat moet zoeken?
vr.gr. Marij

Twinky 23-11-10 09:19

Hee, dit heb ik nu ook! Met Vodafone, na de update naar 4.2.

Help!

Twinky 23-11-10 11:55

Weet iemand iets?

hrorije 23-11-10 13:51

Ik kan ook mijn apn instellingen niet meer terugvinden na de update.
Waardeloos nu kan ik alleen maar via Wi-Fi internetten. Wie weet raad???

Twinky 23-11-10 17:31

yes, gevonden. De internetinstellingen zijn veranderd. Bij Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiele datanetwerk

En dan

APN: live.vodafone.com
Username: vodafone
Password: vodafone

hrorije 23-11-10 17:36

Bij mij niet want na mobile datanetwerk geen asn

KIN174 23-11-10 18:08

Ik heb van de Vodafone winkel de instellingen doorgekregen.
Die had ikzelf al weer ingevuld, en ze bleken ook goed te zijn:
office.vodafone.nl (omdat het een zakelijk abonnement is) en 2x vodafone.
Maar dan nog kan ik niet via 3G op internet :confused:
Deze melding krijg ik:
"Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk: U hebt geen abonnemenet op een mobiele dataservice"

Wat nu?

vr.gr. Marij

huibregt 24-11-10 09:47

Volgens Vodafone is het soms nodig om de iPhone even in vliegtuigmodus te zetten en weer er vanaf om de 'nieuwe' instellingen te activeren. Volgens mij helpt het dan ook (en is wellicht beter i.v.m. leegmaken cache etc.) om de iPhone helemaal uit te zetten en weer op te starten.

puccini 24-11-10 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 604182)
Ik heb van de Vodafone winkel de instellingen doorgekregen.
Die had ikzelf al weer ingevuld, en ze bleken ook goed te zijn:
office.vodafone.nl (omdat het een zakelijk abonnement is) en 2x vodafone.
Maar dan nog kan ik niet via 3G op internet :confused:
Deze melding krijg ik:
"Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk: U hebt geen abonnemenet op een mobiele dataservice"

Wat nu?

vr.gr. Marij

Vodafone bellen misschien ???

KIN174 24-11-10 14:43

Ik heb ook met de vodafone winkel een maildiscussie hierover.
Zij weten niet veel meer dan jullie ;)

Als mijn man straks thuis komt, ga ik de adviezen van Huibregt nog uitproberen.

KIN174 24-11-10 22:03

Morgen ga ik de helplijn van Vodafone (1200) bellen.
Volgens de winkel is er niets aan de hand met het abonnement.
Zij denken dat het aan de update van iPhone ligt.

hjm1 25-11-10 09:54

Ik kan na de update 4.2.1 op mijn 3g (HI-KPN) niet meer bij "instellingen, algemeen, netwerk, mobiele data" om de apn ect. in te vullen. Ik kan alleen nog mobiele data aan/uit zetten. Als ik er een verlopen sim in doe van Vodafone dan werkt het wel en kan dus APN wel invullen! Als ik die sim er weer uit haal en de KPN sim erin doe gaat het niet meer. Wie kan mij helpen want internet werkt niet meer en dat is balen!!!!

puccini 25-11-10 10:06

Dat schijnt met de nw ios 4.2.1 niet meer in te stellen te zijn, je hebt ook zeker de providerupdate welke je ontving geinstalleerd?
Bij mij zijn die instellingen ook niet meer te benaderen, maar IPhone werkt goed.

hjm1 25-11-10 10:25

Dat is juist het probleem, ik heb die provider update ook niet gezien/gekregen.....

puccini 25-11-10 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hjm1 (Bericht 605161)
Dat is juist het probleem, ik heb die provider update ook niet gezien/gekregen.....

Ik denk dat je hem toch op de een of andere manier binnen hebt gekregen.
Overigens jij hebt het probleem en ik ook , hebben andere (KPN/HI) gebruikers er ook last van?

hjm1 25-11-10 10:38

Is er dan een verschil dat je met Vodafone wel de APN instellingen kunt doen en met KPN/HI niet? Ik ben nu ook thetering kwijt!
Ik lees ook veel over een IPCC bestand van verschillende providers is die niet ergens te downloaden?

puccini 25-11-10 10:51

Dat zou best kunnen, het is toch een andere provider met andere voorwaarden.

herk0039 25-11-10 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hjm1 (Bericht 605170)
Is er dan een verschil dat je met Vodafone wel de APN instellingen kunt doen en met KPN/HI niet? Ik ben nu ook thetering kwijt!
Ik lees ook veel over een IPCC bestand van verschillende providers is die niet ergens te downloaden?

Er is wel degelijk verschil in provider instellingen: gekeken/vergeleken met andere!

-Bij Vodafone gewoon instellen zoals in verleden, let op: kleine lettertjes!

-Bij mij (Telfort), is instellen niet benaderbaar maar, alleen maar Mobiele data inschakelen, maar dit was met de update al ingesteld -hoefde er niets aan te doen- en functioneert goed!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:34.