iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   BEN 3G probleem iPhone 4 (4.2.1) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/79005-ben-3g-probleem-iphone-4-4-2-1-a.html)

scrobz 01-12-10 14:28

BEN 3G probleem iPhone 4 (4.2.1)
 
Hallo,

Ik heb een unlocked iphone 4 gekocht via de apple store in Duitsland. Mijn abonnement verloopt via BEN en ik heb sinds deze maand ook een internetbundel aangeschaft. Het lukt mij echter niet om een werkende 3G verbinding te krijgen.

Ik heb op dit forum gezocht en en een thread gevonden met tips. Zo ben ik naar Unlockit - APN Changer for your iPhone gegaan en heb ik daar een profiel voor BEN ingeladen. Ik zie echter nog steeds niet het 3G logo verschijnen.

Bij BEN kunnen ze me niet echt helpen. Ik merk dat de professionaliteit sterk afhankelijk is van de persoon die je spreekt. Zo gaf een medewerker aan dat ik niet zomaar mag stellen dat alle telefoons worden ondersteunt. Een ander gaf aan dat ik naar bel.nl moet om tekst en uitleg op te vragen. Helaas is deze site sterk verouderd.

Zijn er meer mensen die problemen hebben of heeft iemand nog een andere oplossing?

apotheosis 01-12-10 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scrobz (Bericht 609012)
Hallo,

Ik heb een unlocked iphone 4 gekocht via de apple store in Duitsland. Mijn abonnement verloopt via BEN en ik heb sinds deze maand ook een internetbundel aangeschaft. Het lukt mij echter niet om een werkende 3G verbinding te krijgen.

Ik heb op dit forum gezocht en en een thread gevonden met tips. Zo ben ik naar Unlockit - APN Changer for your iPhone gegaan en heb ik daar een profiel voor BEN ingeladen. Ik zie echter nog steeds niet het 3G logo verschijnen.

Bij BEN kunnen ze me niet echt helpen. Ik merk dat de professionaliteit sterk afhankelijk is van de persoon die je spreekt. Zo gaf een medewerker aan dat ik niet zomaar mag stellen dat alle telefoons worden ondersteunt. Een ander gaf aan dat ik naar bel.nl moet om tekst en uitleg op te vragen. Helaas is deze site sterk verouderd.

Zijn er meer mensen die problemen hebben of heeft iemand nog een andere oplossing?

Alles staat toch ingesteld?

Instellingen-algemeen-netwerk-mobiel datanetwerk en dan zie je APN staan enz...
Ik ben bv bij proximus en daar moet ik alleen bovenaan de APN invullen en ik kan surfen enz...

scrobz 01-12-10 19:52

Correct,

Ik kan niet bij die instellingen die jij benoemt. Ik heb het gedaan via de APN changer zoals vermeld in mijn post.

Ik heb zojuist getest met een simkaart (t-mobile) van een collega. Via de juiste APN instellingen kom ik gewoon op 3G. Het probleem ligt dus niet bij mijn telefoon.

silwit 01-12-10 21:01

Gister nog gedaan.

Doe het volgende:

1. Doe je tel uit, stop er een andere simkaart in dan ben of t-mobile (ik had vodafone sim erin gedaan)
2. Start tel op.
3. De apn instellingen zullen nu actief zijn
4. Ga naar het apn instelling scherm en vul nog niets in. (Uit me blote hoofd: Instellingen --> Algemeen --> Netwerk --> APN)
5. Terwijl het apn instellingen scherm open staat, haal je de sim eruit en plaats je de ben sim.
6. Vul bij APN: internet.ben (zonder .nl) in
7. Sla op er reboot telefoon

albidarzey 18-12-10 21:16

Volgens mij moet het gewoon werken met unlock it. Heb je op de plek van testen wel 3G van t-mobile (via ben abbo?)

lukeiphone 30-01-11 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door silwit (Bericht 609295)
Gister nog gedaan.

Doe het volgende:

1. Doe je tel uit, stop er een andere simkaart in dan ben of t-mobile (ik had vodafone sim erin gedaan)
2. Start tel op.
3. De apn instellingen zullen nu actief zijn
4. Ga naar het apn instelling scherm en vul nog niets in. (Uit me blote hoofd: Instellingen --> Algemeen --> Netwerk --> APN)
5. Terwijl het apn instellingen scherm open staat, haal je de sim eruit en plaats je de ben sim.
6. Vul bij APN: internet.ben (zonder .nl) in
7. Sla op er reboot telefoon

Ik heb dit gedaan met m'n iPhone 3g, alleen in de bovenhoek blijft nogsteeds t-mobileNL staan, klopt dit? Verder werkt internet gewoon, ook met 3g, maar ik weet dus nog niet zeker of dit wel van mn Ben eindeloos internet afgaat...?

boink 31-01-11 00:29

Ben gaat via t mobile dus je ziet gewoon inderdaad dat je op t mobile netwerk zit


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:19.