iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Mobiel internet Simpel via T-mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/79698-mobiel-internet-simpel-via-t-mobile.html)

Drinkyoghurt 10-12-10 04:33

Mobiel internet Simpel via T-mobile
 
Sinds kort is Simpel overgestapt naar het T-mobile netwerk. Vanwege de overstap krijg je de eerste 6 maanden gratis toegang tot het 3G netwerk, maar dit is mij tot op het heden niet gelukt.

Ik krijg steeds dit te zien: ""Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"

Ik heb via unlockit geprobeerd een custom apn voor het t-mobile netwerk erop te zetten maar dat lukte niet, dus ik heb een restore gedaan met een verse 4.1 en nu werkte het wel, maar alsnog geen internet.

De gegevens waren:

Name: internet
Username: tmobile
Password: tmobile

zonder custom APN werkt het ook niet en de simpel klantenservice kan ik niet bellen omdat het een 0900 nummer is en ze die niet toestaan ( :rolleyes: )

Heeft iemand hier geluk gehad met het instellen van 3G op het nieuwe Simpel/T-mobile netwerk?

Drinkyoghurt 10-12-10 05:03

Het is opgelost.

instellingen moeten zijn:

Name: internet.acces.nl
Username: leeg
Wachtwoord: ook leeg

bereik is trouwens wel bar slecht met 3G, en accu gaat erg snel leeg.

kees_k 10-12-10 07:39

waar kan je dit instellen? ik heb ook simpel en krijg de zelfde foutmelding....

Drinkyoghurt 10-12-10 12:34

Ga naar www.unlockit.co.nz , daar kun je een custom APN maken. Stel bij provider NL T-mobile in.

kees_k 10-12-10 13:47

heb dit geprobeerd je had dit ook aangegeven in een andere post.
maar helaas werkt dit niet.

heb je miss nog een ander idee?

Drinkyoghurt 10-12-10 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kees_k (Bericht 613065)
heb dit geprobeerd je had dit ook aangegeven in een andere post.
maar helaas werkt dit niet.

heb je miss nog een ander idee?

Bij mij werkte het pas na een restore zonder het terugzetten van de backup, dus als nieuwe iPhone configureren. Daarna die custom APN instellen. Anders weet ik het ook niet. Ik heb hier zelf lang naar gezocht en kon er weinig over vinden en dit is het enige wat werkte.

pdeg69 07-02-11 19:15

Onderstaande van poster hrorije was voor mij de oplossing:

Ik heb het voor mekaar gekregen. Heb toen ik in het scherm algemeen/netwerk was, mijn simkaart verwisseld voor mijn oude simkaart waar ik wel mijn apn instellingen kon doen. Toen mijn nieuwe simkaart erin gedaan en de instellingen gemaakt dus: apn internet.access.nl wachtwoord en gebruikersnaam blanco gelaten. En het werkte gelukkig. Heb nu internet met mijn nieuwe t-mobile sim.

My gear: 3G, iOS 4.2.1 (8C148), BB 06.15.00, JB met Redsn0w

zdp 14-02-11 13:23

ik heb een vraag over mijn iphone 2g.
die gebruik ik nu ook. alleen krijg ik daar hetzelde probleem als hierboven beschreven.
Ik kan alleen geen APN instellingen wijzigen. daar heb ik alleen VPN instellingen.
Internet.acces.nl kan ik wel invullen alleen maar de "beschrijving"0 en "account" moet ik ook invullen.
Heeft iemand hier een oplossing voor of eerder dit probleem gehad?

jaspara 28-02-11 16:31

Handleiding Simpel netwerkwissel
 
Hallo,

Ik heb het internet nu werkend gekregen.
Hieronder een kleine handleiding:

  1. Stop je oude Simkaart in de iPhone.
  2. Ga naar Instellingen > Netwerk > Mobiele Datanetwerk.
  3. Verander de instellingen als volgt:
    APN:
    internet.access.nl
    gebruikersnaam:
    leeg
    wachtwoord:
    leeg
  4. Stop nu de nieuwe simkaart in de iPhone en herstart de iPhone.

Nu zou het moeten werken :)

edjohan 01-03-11 00:36

Hallo ik heb ook van Simpel een half jaar lang internet maar wat hier boven staat al verschillende keren geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.
Wie weet er een andere oplossing?????????????????

Help help..........

Gilberto 09-05-11 22:45

inderdaad, internet.access.nl access me dubbel S anders blijf je bezig.
Verder klopt de beschrijving exact. oude kaartje erin. gegevens veranderen en klaar

Gilberto 09-05-11 22:45

wel je simpel kaartje er weer in nadien.... :)

Drinkyoghurt 09-05-11 23:24

ja internet.access met dubbele S, in mijn APN staat ie goed, hier had ik me vertyped :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:07.