iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   APN niet zelf instellen?? hier een kleine omzeiling. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/82016-apn-niet-zelf-instellen-hier-kleine-omzeiling.html)

patricos 10-01-11 11:54

APN niet zelf instellen?? hier een kleine omzeiling.
 
Beste forum gebruikers..

Hier een kleine maar toch simpel een tutorial voor het zelf instellen van een APN terwijl die niet beschikbaar is

Simpel is een van de providers die het moeilijk maak om zijn / haar APN in te stellen..

Dit is getest op een iPhone 4.

Mocht je een Simpel abonnement hebben dan kan je vast na de netwerkwisseling geen apn meer configureren ( instellingen>algemeen>netwerk ).

Mijn oplossing was het volgende. stop een andere simkaart tijdelijk in de telefoon waarmee het wel is toegestaan een APN in te stellen.

Open datanetwerk op je iPfone en je ziet dan je instellingen zoals hier http://www.ikbenmartijn.be/blog/wp-c...8/IMG_0040.png

Haal opdat moment je simkaart uit je telefoon en plaats de Simpel simkaart in je telefoon. en je zal nog steeds in dat scherm zitten

Vul dan de benodigde gegevens in
apn: internet.access.nl
Gebruikersnaam: leeg laten
Wachtwoord: leeg laten

MMS:
apn: internet.access.nl
Gebruikersnaam: leeg laten
Wachtwoord: leeg laten
MMSC: http://simpelmms
Proxy: 010.010.010.011:8080
Maximale grote: 307200
mmsua leeg laten

Succes! ik heb alles getest en bij mij werkt het, dus zou het bij jullie ook moeten werken :)

Karen1970 12-01-11 17:59

GPRS/EDGE: APN niet zelf instellen?? hier een kleine omzeiling
 
Hoi Patricos,

Nou dat probleem heb ik nu juist precies, gelijk met oude simkaartjes die ik nog in huis had geprobeerd, maar helaas.
Welke simkaartjes zou ik allemaal kunnen proberen denk je?

Hoor graag van je, want dat zal ik t es morgen aan mn collega's vragen en hopen dat zij wel een juist simkaartje hebben....

Hoor graag van je.

Mvg
Karen

patricos 13-01-11 11:09

Vodafone sim help :) maar ook de oude kpn van simpel werkt ook.. alleen het mms gedeelte ben ik niet 100% zeker van. ik verstuur zelf geen mms eigenlijk dus die is in mijn cp uitgeschakeld

Karen1970 13-01-11 18:36

SUPER hij doet t nu, ben zo blij :)
Loop al vanaf 8 dec met dit probleem!!!
Uiteindelijk inderdaad via mijn oude Simpel simkaartje gelukt.

Bedankt!!!

patricos 13-01-11 18:55

Geen dank :)

K had hier een hele discussie over met Simpel en vond het belachelijk dat ze op het net een vage 500mb gratis aanbieden maar vervolgens niet geschikt voor een Iphone of Blackberry...

De custom APN config. werkte ook niet... vandaar dat ik op deze oplossing kwam..

Karen1970 13-01-11 19:18

Ja echt super dat je andere zo wilt helpen, doe je goed!!!
Als je eens wist hoe vaak ik met Simpel aan de lijn heb gezeten hierover... grrrrr

Nu nog t probleem voor de Blackberry Curve van mijn zoontje.... hij heeft zijn netwerkwissel van Simpel op 21 januari en ik voorzie nu al problemen.....

Maarre nogmaal bedankt!!!

Ingrid123 15-02-11 19:22

help verder
 
beste patricos
heel erg bedankt, dit werkt inderdaad. alleen wat moet ik doen nadat ik die velden heb ingevuld. bij simpel.nl staat er dat je dan terug moet gaan naar het startscherm en de iphone vervolgens uit moet zetten. als ik hem dan echter weer aan zet doet internet het niet meer en is mobiel datanetwerk weer uit het menu verdwenen.
weet u een oplossing hiervoor?
alvast bedankt!

hellings 16-02-11 17:02

Ik draag je voor, voor een Lintje. Super!!!!!! het werkt, je wilt niet weten hoeveel tijd ik hier ingestopt hebt:)

kozzie 17-02-11 15:37

apnchanger zoeken in app store.
mijn phone was tmobile gelocked en op deze manier heb
ik een Ben Kaartje erin kunnen doen.

ndeklerk 07-06-11 19:41

beste savas, klinkt hoopvol, maar helaas. ik heb een iphone 3gs v 4.3.3.. abo Ben. ook na rebooten van de iphone geen veranderingen in de instellingen. wat gaat er mis? profiel is geinstalleerd.

ndeklerk 08-06-11 23:43

Dat had ik gedaan. Het blijft een raar fenomeen, want op enig moment is ie het wel gaan doen, welliswaar traag. Ik moet t nog verder uitwerken. Mijn conclusie was dus te vroeg, ik ben dus wel geholpen!

ChickenFool 24-03-12 00:52

Wooh. Bedankt!

Werner1963 17-06-12 19:54

Dit is dan wellicht een fout in de SIM of de telefoon provider doet dit met een speciale reden .
Misschien is dit ook op te lossen ( in de toekomst) door een sms aan te vragen met de instellingen voor mms, internet, ...... Want het gebeurd soms met een IOS dat deze instellingen verloren gaan.


Ik ben blij dat het no toch werkt

dlobel 03-10-12 10:45

Ook ik heb dit zelfde probleem. Het maakt niet uit wat ik instel bij de APN, het werkt gewoon niet. Mijn zoon heeft een simpel abonnement.

Het lijkt erop dat de SIM kaart instellingen aanpast en dat deze instellingen een hogeren prioriteit krijgen dan hetgeen je zelf instelt. op de iPhone 3GS krijg ik het niet aan de praat, niet door de APN te wijzigen en ook niet via zo'n carries profiel.

Ik ben lost ...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:38.