iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Blackberry internet op iPhone4. Hoe? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/82203-blackberry-internet-op-iphone4.html)

TisDeDennis 12-01-11 13:01

Blackberry internet op iPhone4. Hoe?
 
Ik heb gezien dat er een paar topics zijn over Blackberry internet op iPhone en dat dit mogelijk is.
Maar mijn vraag, wat ik niet precies kan vinden, werkt dit direct of zijn er instellingen die je moet aanpassen en welke instellingen zijn dat dan?

Ik heb nu nog een Blackberry maar jullie zijn het vast allemaal met me eens dat ik moet overstappen op een iPhone 4.
Dit is het enige wat mij nog tegenhoud omdat ik er niet veel over kan vinden hoe het werkt.

Alvast bedankt,
Dennis

Scooter 12-01-11 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TisDeDennis (Bericht 626795)
Ik heb gezien dat er een paar topics zijn over Blackberry internet op iPhone en dat dit mogelijk is.
Maar mijn vraag, wat ik niet precies kan vinden, werkt dit direct of zijn er instellingen die je moet aanpassen en welke instellingen zijn dat dan?

Ik heb nu nog een Blackberry maar jullie zijn het vast allemaal met me eens dat ik moet overstappen op een iPhone 4.
Dit is het enige wat mij nog tegenhoud omdat ik er niet veel over kan vinden hoe het werkt.

Alvast bedankt,
Dennis

Naar je provider bellen of naar een winkel gaan en vragen om je Blackberry abonnement over te zetten naar een gepaste Iphone abonnement

TisDeDennis 13-01-11 12:17

Is dit echt noodzakelijk? Aangezien ik ook lees dat het gewoon kan zonder je abonnement om te zetten.

azt33 13-01-11 13:07

Je kan het ook gebruiken zonder het om te zetten. Alleen is de prijs van een BIS/BES abonnement vaak duurder dan een 'gewone' mobiele Internet abonnement, vandaar dat er vaak geadviseerd wordt om het om te zetten. Mocht je af en toe ook je BB willen gebruiken, dan zou ik je BIS/BES abonnement houden.

Typ 81 13-01-11 14:33

Omzetten is inderdaad absoluut niet nodig! Je hebt met BB namelijk geen datalimiet en je hebt sneller internet dan normaal. Ik heb de afgelopen 4 maanden ook BB internet van Vodafone gebruikt op een iPhone 4. Geen probleem en lekker snel.

Instellingen bij Vodafone gewoon als normaal:

live.vodafone.com

Vodafone

Vodafone

TisDeDennis 13-01-11 15:59

Typ 81, okee dankje! Dan staat mijn besluit nu zeker helemaal vast.

azt33, BIS is inderdaad iets duurder, gelukkig had ik mijn abonnement tijdens een voordeelactie afgesloten dus dat scheelt wel. Verder heb ik geen problemen met de prijs.

azt33 13-01-11 16:24

Ik heb precies hetzelfde, mijn actieprijs is ook minder dan wat je voor een Internetbundel bij een provider zou betalen.

Veel plezier ermee!

Sybren 13-03-11 12:33

Goedemiddag,

Ik heb even een vraagje, ik heb een abonnement van Hi. Met Blackberry Internet (heb korting zolang mijn abonnement loopt, dus de prijs maakt niet uit) maar kan ik gewoon kosteloos internetten op een iPhone met dit abonnement?

Groet

jeef112 12-04-11 10:51

Ik ben in Jan van BB overgestapt naar iPhone4! Onwijs tevreden maar mis mijn ping! Dus ik heb mijn abonnement omgezet naar BIS weer. Ik was van plan om een 2e nr te nemen voor de iPhone (sim-only+internet van BEN; erg voordelig) met ongemak van 2 nummers :-(
maar nadat ik jullie berichten las ben ik mijn iPhone gaan uitproberen met mijn BIS-simkaart. Eerst deed het data-gedeelte het niet maar nadat ik bij instellingen > algemeen > schakel 3G in gedaan had doet alles het weer.
Mijn vraag:
1) heb ik dat zo goed gedaan of kom ik straks voor onvoorzienen extra data kosten zitten?
2) moet ik de instellingen anders doen?

danseresje 05-05-11 14:25

Hoi,
Na alle verschillende dingen die ik op internet had gelezen hierover (de 1 zegt het kan wel, de ander zegt het kan niet, nog een ander zegt je maakt kosten buiten je bundel) heb ik maar de Hi klantenservice gebeld in de hoop iemand aan de telefoon te krijgen die een beetje verstand van zaken heeft.

Ikzelf heb een Hi bel&sms 35 + eindeloos online met blackberry abonnement met een BB9700. Ik ga van de zomer naar Amerika en Canada en in Canada wordt de Iphone4 simlockvrij verkocht. En met de huidige koers is hij daar veel goedkoper dan hier. Ik zat er dus over te denken om daar de Iphone4 te kopen maar wilde eerst weten of mijn abonnement met internet van Hi dan nog wel werkt gezien mijn huidige abonnement nog ruim een jaar loopt.

Vrouw van de Hi klantenservice zei:
Een abonnement met blackberry internet moet gewoon werken in iedere andere telefoon (mits simlockvrij natuurlijk) omdat je in principe gewoon een internet bundel hebt met extra blackberry service er bovenop. Mocht de data het niet meteen doen op de nieuwe telefoon dan kunnen de Hi klanten kijken op www.hi.nl/toestelinstellingen om te kijken hoe het nieuwe toestel moet worden ingesteld om het internet te laten werken.
Ze zei ook dat er dan dus geen extra kosten buiten je bundel worden gemaakt.

Groeten

bennie010 06-05-11 13:54

Dat kan werken, mits de instellingen correct zijn.

azt33 06-05-11 14:10

Bij mij werkt het zonder problemen, ik gebruik sinds januari mijn Hi abonnement met BIS in mijn iPhone 4. Je moet wel rekening houden dat het mobiele Internet wel langzamer is. Ik heb trouwens geen instellingen hoeven aan te passen.

bennie010 06-05-11 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azt33 (Bericht 671038)
Bij mij werkt het zonder problemen, ik gebruik sinds januari mijn Hi abonnement met BIS in mijn iPhone 4. Je moet wel rekening houden dat het mobiele Internet wel langzamer is. Ik heb trouwens geen instellingen hoeven aan te passen.

Kan soms hoef je idd niets aan te passen. BIS is gwn een server achter het normale internet! Dus je kunt altijd internetten met een bb abo


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:44.