//

Wireless Circle

Wireless Circle discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Op dit forum waren er geen echte ervaringen te lezen hoe het allemaal bij Wirelesscircle (WC) / Wireless circle (MVNO) aan toe gaat. Ik wil ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-01-11, 20:30
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard Wireless Circle

Op dit forum waren er geen echte ervaringen te lezen hoe het allemaal bij Wirelesscircle (WC) / Wireless circle (MVNO) aan toe gaat. Ik wil hierbij mijn ervaring tot nu toe delen met jullie: overstap van T-mobile naar WC.

Ook ik was T-Mobile zat en wilde weg, kwam her en der aanbieders tegen. Zo ook dit bedrijf. Ik kende het niet en even googlen leverde alleen negatieve reacties op het internet. Nergens iets positiefs over dit bedrijf kunnen vinden.

Allereerst ben ik op hun website gaan kijken (14-01-2010). Het volgende viel mij meteen op. Zeer warrige goedkoop uitziende site met heel veel fouten. Profileren professioneel te zijn, maar dat is het in elk geval niet.

Belangrijke informatie omtrent het overstappen na je verplichte contractduur ontbreekt. Zelf weigeren ze het duidelijk op de site te vermelden. Volgens hun verwachten ze van je dat je 3 maanden voor einde contract met hen contact opneemt om te beëindigen of over te stappen. Doe je dit niet dat ben je weer een jaar gebonden (staat letterlijk op de site). Maar nadat ik melding maakte dat het wettelijk niet mocht, gaven ze toe dat ze verlengen met een jaar met een opzegtermijn van 1 maand (mondelinge bevestiging). Dergelijke wilden ze niet schriftelijk bevestigen, dit terwijl zulke informatie cruciaal is voor elke gebruiker. Zij weigeren dit ook duidelijk op de site te vermelden. Waarom is mij een raadsel. Informatie omtrent starttarief ontbreekt op de site, per wanneer de bundels ingaan en hoe er wordt afgerekend per gesprek. Dit blijkt op hele minuten te gaan.

Voor mij is het erg belangrijk om elk moment mijn restant belminuten te kunnen zien. Deze info wordt niet door hun gegeven en zij geven aan dat het niet te traceren is (collega A). Afgelopen week heb ik ze op hun eigen leugen betrapt. Volgens collega B kunnen ze het wel natrekken als ze iets fout hebben gedaan. Voor iedereen die een abonnement bij hun heeft en een iphone heeft die gejailbreakt is, kan de programma's call counter en sms counter installeren. Hiermee kan je je belgedrag volgen. Hierdoor voorkom je dat je een hoge rekening krijgt en heb je controle over de bundel.

Vervolgens kreeg ik een melding dat ik het abonnement kon nemen bij WC en op een bepaalde datum geporteerd kan worden. Binnen 2 dagen kreeg ik een brief met een aangebroken simkaart en pincode, welke reeds door hun al geactiveerd was. Onvoorstelbaar dat ze zoiets doen. IK heb na ontvangst met hun gebeld en doorgegeven dat ik de brief pas op een bepaald tijdstip heb gehad en alles wat daarvoor is gebeurd wil ik niet weten en accepteer ook geen verantwoordelijkheid voor. Alleen wilde ik een verklaring van hun dat ik vanaf een bepaald tijdstip de kaart heb gehad en dat ik vanaf daar verantwoordelijk ben. Na heel veel moeite hebben ze toegegeven deze bevestiging te sturen. Ik raad een ieder aan dit ook te doen. Er staat heel veel op internet over niet kloppende rekeningen. Zo handel je veilig.

Vervolgens krijg ik een mail omtrent de porteringsdatum. In die email bevestigen ze dat T-mobile mijn nummer in een prepaid heeft omgezet en dat ik op een bepaalde datum geporteerd zal worden. Ik schrok hiervan. Waar halen zij het recht vandaan om te bevestigen dat T-mobile mijn nummer in een prepaid heeft omgezet. Waarom ik dit raar vind is het volgende. Je krijgt bij WC eerst een tijdelijk nummer totdat je daadwerkelijk bent geporteerd. Met dit tijdelijk nummer bel je tegen hogere prepaidtarieven dan de normale. Uit hun brief zou ik dan kunnen opmaken dat T-mobile ook zoiets heeft. En stel je voor dat T-mobile ook zoiets zou hebben, dan kon ik een megarekening verwachten. Zij geven toe dat ze fout zijn maar weigeren het te gaan corrigeren. Raar maar waar.

Vooralsnog zijn mijn zorgen niet weggenomen. Ik zal dit draadje updaten zodra er iets meer bekend wordt.

Laatst gewijzigd door Suriboy777; 29-01-11 om 22:04.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-01-11, 21:42
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Zo, dat klinkt tot zover wel erg negatief..
Een deel van de door jou aangehaalde problemen herken ik niet echt moet ik zeggen.
Ik was, net als TS, klaar met T-Mobile zijn regelmatig slechte dekking en wilde graag naar een beter alternatief, Kpn de voorkeur.
Icm een iPhone 4 kwam ik, mede via dit forum, terecht bij Wireless Circle omdat die een mooi aanbod deden, nl. mooi geprijst abonnement, via kpn-netwerk maar wel onbeperkt internet, bijna het minste bijbetalen voor de iPhone4 en, nog belangrijker, op dat moment wel gewoon binnen 4 werkdagen de iPhone in je handen (ipv weken en weken wachten )
Al met al genoeg reden om contact op te nemen.

Nu ben ik het met je eens dat sommige info op de website slecht of moeilijk te vinden is maar de info mbt het betalen per minuut staat direct midden in je scherm.
1e minuut helemaal betalen, daarna afrekenen per seconde.
Het is niet de beste site die ik ooit gezien heb maar zo slecht als je 'm nu schetst ervaar ik het toch ook weer niet (misschien erg persoonlijk).

Omdat ook ik me graag goed laat informeren voordat ik het diepe inspring met, in dit geval, een nieuwe provider ben ik gaan zoeken op internet.
Ik vond net als TS wel oude info dat de service te wensen overliet en mensen met problemen bij verekeningen etc.
Omdat dit toch redelijk gedateerd was heb ik wat vragen opgesteld en ben gaan bellen met het betaalnummer.
Geen wachtrijen en irritante muziekjes maar vlot iemand aan de lijn, mobiel wandelend door de gangen volgens mij, dat wel.
Ik heb nergens om bevestiging per mail oid gevraagt maar alle info die ik wilde hebben kreeg ik vlot.
Ook de info mbt het verlengen (na looptijd verlenging met opzegtermijn van een maand) kreeg ik netjes te horen.
Waarom ze dan kennelijk nogal moeilijk deden bij jou om een en ander te bevestigen weet ik niet maar heeft ook niet zoveel nut voor ze, gezien ze (mij tenminste) per telefoon wel alles vlot beantwoorden.
Als je dan echt wilt kan je een en ander ook opnemen en zouden ze alsnog een probleem hebben..

Omdat ik nopg niet daadwerkelijk gebruik maak van mijn WC-belbundel (ivm uitloop T-Mobile) kan ik niet zeggen over het inzicht in de resterende belminuten.
Een "counter" hiervoor lijkt dan idd wel raadzaam.

De sim (van Telfort) kreeg ik vlot in de bus en nu je het aangaf herinner ik mij dat mijn simmetje ook al uitgedrukt was, kennelijk doen ze dat dan vaker?

Nummerportering heb ik aangevraagd en zelf heb ik eerst een foutief simnummer doorgegeven.
Kreeg na enkele dagen een mail dat de portering geweigerd was en dat ze binnen 3 werkdage contact zouden opnemen over hoe nu verder.
Hier bleven ze wel in gebreke want ik had meerdere mailwisselingen over ander zaken maar geen reactie hierop helaas.
Uiteindelijk (wederom via het betaalnummer) zelf maar gebeld en telefonisch wel weer vlot geholpen.
Goede nummer doorgegeven en enkele dagen later was de portering wel akkoord.

We zullen zien hoe het gaat lopen vanaf het daadwerkelijke gebruik van de bundel en mogelijk zal ik dan ook hier maar even aanvullen
  #3  
Oud 29-01-11, 22:01
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onyx Bekijk bericht
<knip>
Ik heb ze het echt gevraagd en ze geven duidelijk aan: er wordt op hele minuten afgerekend. Niets van seconden afrekenen. Dit heb ik expliciet van hun mondeling te horen gekregen.

Ik heb niets tegen WC, maar als je een product verkoopt dan doe het enigszins professioneel. Geef de informatie die nodig is duidelijk aan en dwing mensen niet om dat dure 0900 nummer te bellen. Ik ben een kritische klant. Velen sluiten een abonnement af en komen wellicht voor verrassingen te staan. Ik weiger om voor verrassingen te staan en wens goed geïnformeerd aan iets te beginnen.

Het ontvangen van een uitgedrukte sim, reeds geactiveerd met pincode vind jij fijn? Nou ik in elk geval niet. Want wie weet wat er "onderweg" is gebeurd.

Ook ik ben benieuwd wat me nog te wachten staat.

Laatst gewijzigd door Suriboy777; 29-01-11 om 22:06.
  #4  
Oud 29-01-11, 22:48
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Ben zojuist nogmaals naar de site gegaan en daar staat direct al aangegeven dat ze, na de 1e minuut, afrekenen per seconde.
Weet niet wie je gesproken hebt maar die zou ik volgende keer dan eerst eens doorverwijzen naar hun eigen site.
De verschillende medewerkers (3) die ik gesproken heb wisten in elk geval wel hoe het zat.

Dat de info op de site beter/toegankelijker kan ben ik wel met je eens.
Het noodzaakt bijna om, als je snel iets wilt weten, om dat dure nummer te bellen.
Daarentegen houden ze je (tot dusver) niet minutenlang in een betaalde wachtstand maar handelen het vervolgens wel correct af.
  #5  
Oud 29-01-11, 22:52
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onyx Bekijk bericht
Ben zojuist nogmaals naar de site gegaan en daar staat direct al aangegeven dat ze, na de 1e minuut, afrekenen per seconde.
Weet niet wie je gesproken hebt maar die zou ik volgende keer dan eerst eens doorverwijzen naar hun eigen site.
De verschillende medewerkers (3) die ik gesproken heb wisten in elk geval wel hoe het zat.

Dat de info op de site beter/toegankelijker kan ben ik wel met je eens.
Het noodzaakt bijna om, als je snel iets wilt weten, om dat dure nummer te bellen.
Daarentegen houden ze je (tot dusver) niet minutenlang in een betaalde wachtstand maar handelen het vervolgens wel correct af.
Nu geef ik je gelijk. Ik zie het nu wel voor het eerst op de site staan. Deze informatie stond er hiervoor echt niet op. Dit dwingt dan mij toch een email naar ze te sturen, weet precies wie wat heeft gezegd, om te vragen hoe het zit.
  #6  
Oud 30-01-11, 13:14
DeDouwe DeDouwe is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Maar hoe Zit het met verkeerde facturen etc ? Ik heb nog een vraag over een abonnement met de iPhone 4 daar. Als je een bundel kunt kiezen, staat er bij de iPhone 4 sowieso al 20 euro per maand en eenmalig 159 euro. Komen de kosten van de bundel die je kiest daar nog bij?
  #7  
Oud 30-01-11, 13:35
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

De verhalen over de foute facturen zijn, voor zover ik heb kunnen vinden, allemaal van enkele jaren geleden (2007/2008).
Hoe dat nu zit zal moeten blijken.

Wat een iphone4 abbo betreft kan je (nog tot de 31e) voor de aanbieding kiezen en dan geld dat je €159.- moet bijbetalen en gemiddeld aan €30.- p/mnd zit (voor 2 jaar) voor 250 en 40 sms'jes.

Als je zelf een abbo uitzoekt komt de prijs uiteraard lager uit omdat dat uitgaat van een sim only. Zodra je een telefoon selecteerd komt er een maandbedrag bij.
Voor de iPhone 4 geld nu dus €20.- extra per maand. Andere toestellen zijn vaak wat goedkoper.
  #8  
Oud 30-01-11, 23:58
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Om een simpel voorbeeld te geven: ik heb nu dus een tijdelijk nummer waar je tegen prepaidtarieven kan bellen. Ik wilde dus vandaag de sim testen en de snelheid van het internet op mijn locatie. Ik ga op de website en zoek naar de prepaidtarieven. Kan het nergens vinden. Alleen prepaidtarieven voor bellen en smsen.

Meteen vraag ik me af: hoe moeilijk is het om meteen de prijzen van data bij te zetten. Nu ben ik dus gedwongen om de klantenservice te benaderen om te weten wat de prijzen zijn. Dit omdat ik niet hou van verrassingen.
  #9  
Oud 31-01-11, 01:00
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 Bekijk bericht
Om een simpel voorbeeld te geven: ik heb nu dus een tijdelijk nummer waar je tegen prepaidtarieven kan bellen. Ik wilde dus vandaag de sim testen en de snelheid van het internet op mijn locatie. Ik ga op de website en zoek naar de prepaidtarieven. Kan het nergens vinden. Alleen prepaidtarieven voor bellen en smsen.

Meteen vraag ik me af: hoe moeilijk is het om meteen de prijzen van data bij te zetten. Nu ben ik dus gedwongen om de klantenservice te benaderen om te weten wat de prijzen zijn. Dit omdat ik niet hou van verrassingen.
Heb ook even gekeken en deze in info is inderdaad onvindbaar, of op zijn minst erg onlogisch verstopt..
Wat het betaalnummer betreft, je kan natuurlijk altijd gratis mailen maar dan duurt het 1 tot 5 dagen voor je reactie krijgt (hopen dat het dan wel volledig is).
Wil je snel reactie blijft bellen de snelste oplossing, betaald helaas.

Als je contact hebt moet je ze dit maar eens melden, of misschien nog beter, over een tijdje op dit topic wijzen.
Kunnen ze misschien wat verbeterpunten uit de antwoorden halen
  #10  
Oud 01-02-11, 21:11
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rwiiin Bekijk bericht

<<knip>>
Het gaat niet om klagen hier. Ik geef een waarheidsgetrouwe beeld van dit bedrijf. Ik stoor me mateloos aan de manier hoe ze hun product verkopen. En de manier hoe ze laconiek omgaan met aangedragen verbeterpunten.

Die opmerking die jij maakte dat ze werken aan een tool om het verbruik te laten zien, klopt niet met wat ik te horen kregen op deze zelfde vraag. De KS kon niet zeggen dat ze hieraan werken, laatstaan een streefdatum geven wanneer het wel zou zijn.

Van de KS heb ik echt de indruk gekregen dat 99,999999999% van de klanten geeneens kijkt naar voorwaarden, beperkingen en rekeningen. Klanten willen bellen en betalen klakkeloos.

Ik gaf ze meteen aan dat ik wel kritisch ben en alles wilt weten wat ik zou moeten weten. Schoorvoetend geven ze me keer-op-keer weer gelijk dat ze het beter hadden moeten doen.

Wacht ook met smart af op de portering om definitief t-mobile te dumpen.
  #11  
Oud 01-02-11, 22:55
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Wat de foutieve facturen aangaat is mijn 1e factuur veelbelovend.
Ik had, na een meningsverschil met Wireless Circle over bepaalde voorwaarden, uiteindelijk toch een teruggave toegezegt gekregen.
Deze zou worden verekend op mijn eerst volgende factuur.

Omdat ik nog geen daadwerkelijk gebruik maak van WC (afkorting blijft toch een beetje...apart ) was ik benieuwd of dit goed zou komen.
Zag vervolgens dat ze het te retourneren bedrag netjes hebben gefactureerd, geen bijverschijnselen etc.

Wilde het toch maar even gemeld hebben
  #12  
Oud 01-02-11, 23:48
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onyx Bekijk bericht
Wat de foutieve facturen aangaat is mijn 1e factuur veelbelovend.
Ik had, na een meningsverschil met Wireless Circle over bepaalde voorwaarden, uiteindelijk toch een teruggave toegezegt gekregen.
Deze zou worden verekend op mijn eerst volgende factuur.

Omdat ik nog geen daadwerkelijk gebruik maak van WC (afkorting blijft toch een beetje...apart ) was ik benieuwd of dit goed zou komen.
Zag vervolgens dat ze het te retourneren bedrag netjes hebben gefactureerd, geen bijverschijnselen etc.

Wilde het toch maar even gemeld hebben
Zou je kunnen aangeven welke meningsverschillen je had omtrent de voorwaarden?

Vraag me in alle redelijkheid af of ik toch een foutieve rekening kan krijgen ondanks het feit dat ik mijn tijdelijke nummer niet ga gebruiken totdat ik ben overgezet. Ik vermoed dat je problemen hebt gehad met het moment van daadwerkelijk overzetten. Ze hebben de "timer" niet goed ingesteld..
  #13  
Oud 02-02-11, 00:23
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 Bekijk bericht
Zou je kunnen aangeven welke meningsverschillen je had omtrent de voorwaarden?

Vraag me in alle redelijkheid af of ik toch een foutieve rekening kan krijgen ondanks het feit dat ik mijn tijdelijke nummer niet ga gebruiken totdat ik ben overgezet. Ik vermoed dat je problemen hebt gehad met het moment van daadwerkelijk overzetten. Ze hebben de "timer" niet goed ingesteld..
Nee, daar heb ik niets van vernomen, mijn 1e afrekening was gewoon €0.- , en dan die €45.- retour.
Probleem waar het over ging stond in een ander topic => http://forum.iculture.nl/f41/kopen-v...tml#post622218

Heb direct de uitkomst ook maar even aangevuld
  #14  
Oud 02-02-11, 08:34
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Ook ik zit sinds kort bij WC en dit bevalt me zeer goed t.o. T-M.
Overal bereik en een snelle internetsnelheid die ik bij T-M nooit heb gehad.
Snelle antwoord op vragen en ik zag in oktober 2010 al op hun site staan dat het bellen de 1e minuut geheel werd berekend en daarna per seconde.

Ook was ik erg verbaasd een puzzel simkaart te mogen ontvangen, maar kennelijk een soort van service die ik niet had verwacht.

Vind het wel jammer dat je nergens je bel tegoed kan zien of opvragen.

Tot nu toe bevalt het goed.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #15  
Oud 03-02-11, 11:47
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rwiiin Bekijk bericht
Ik heb ze gebeld, en het zou in de loop van dit jaar geregeld zijn en kun je gewoon je beltegoed opvragen ;-).. Het internet is inderdaad sneller dan bij TM we mogen toch niet klagen met WC
Ach, elke provider heeft wel wat te verbeteren moet je maar denken.
Als het bij W-C het belsaldo is dan wachten we daar maar op.
In de tussentijd houd ik het wel bij met een bel en smscounter.

Voordeel tov T-Mobile: je hebt nu tenminste overal contact om evt. vragen en klachten te mailen
  #16  
Oud 03-02-11, 21:18
wirelesscircle wirelesscircle is offline
• iOS 4.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Thumbs up Suriboy777 bedankt voor je feedback!

Beste Suriboy777,

Laat ik me even voorstellen; ik ben Chris en ben manager marketing & communicatie bij wireless circle. Het is goed om te zien dat er discussie ontstaat rondom ons merk. Zoals jullie in het straatbeeld kunnen zien, zijn we (nog) te klein om heel veel reclame te maken. Geen TV-commercials, af en toe een spot op de radio: we adverteren voornamelijk online. Als manager waardeer ik jullie kritische opmerkingen en suggesties voor verbetering. Jullie zijn het uiteindelijk die ons groot kunnen gaan maken. Eerlijk is eerlijk dat een aantal jaren geleden problemen waren rondom facturatie en nummerportering maar er is inmiddels een aardige slag in professionalisering gemaakt. We zijn bijvoorbeeld sinds 2010 ISO gecertificeerd. Dit is een nationaal keurmerk die onze kwaliteit en interne procedures kritisch onder de loep heeft genomen en deze waarborgt maar ook monitort. Onverhoopt kunnen natuurlijk altijd problemen ontstaan of omstandigheden waarvoor we geen automatische oplossing kunnen bieden of situaties waar we simpel weg nog niet bij stil hebben gestaan. Ik zal in ieder geval proberen op de bovenstaande uiteengezette argumenten een goed antwoord te geven.
Citaat:
"Ik kende het niet en even googlen leverde alleen negatieve reacties op het internet. Nergens iets positiefs over dit bedrijf kunnen vinden."
Dat is natuurlijk erg jammer en helaas ook het nadeel van internet. Berichten blijven jarenlang staan. Wij zijn een kleine provider en hebben geen capaciteit voor het inhuren van een contentmanager. Positieve reacties van klanten worden veel minder vaak op internet gepost, geen wonder dat er dus meer negatieve reacties dan positieve naar voren komen. Om klanten toch een goede indruk te kunnen geven van de service die wireless circle biedt, maken wij gebruik van het keurmerk ‘Klanten vertellen’. Op onze homepage kun je deze klantwaarderingen bekijken.

Citaat:
Allereerst ben ik op hun website gaan kijken (14-01-2010). Het volgende viel mij meteen op. Zeer warrige goedkoop uitziende site met heel veel fouten. Profileren professioneel te zijn, maar dat is het in elk geval niet.

We doen erg ons best om ook onze website meer te professionaliseren maar ik geef als toe dat daar nog heel wat verbeter- en actiepunten in zitten. We zijn al druk bezig met een nieuwe website waarbij ook de bestelpagina's onder handen worden genomen. Eind februari wordt deze gelanceerd. Surf tegen die tijd nog een keertje naar onze website.


Citaat:
Belangrijke informatie omtrent het overstappen na je verplichte contractduur ontbreekt. Zelf weigeren ze het duidelijk op de site te vermelden. Volgens hun verwachten ze van je dat je 3 maanden voor einde contract met hen contact opneemt om te beëindigen of over te stappen. Doe je dit niet dat ben je weer een jaar gebonden (staat letterlijk op de site). Maar nadat ik melding maakte dat het wettelijk niet mocht, gaven ze toe dat ze verlengen met een jaar met een opzegtermijn van 1 maand (mondelinge bevestiging).

Dit klopt helaas. Op de website stond 3 maanden van tevoren maar dit is inmiddels landelijk gewijzigd naar een maand. Ik heb dit dan ook meteen laten veranderen op de website zodat het voor iedereen duidelijk is. Spreekt voor zich dat dit niet beschreven is om het klanten die weg willen extra moeilijk te maken. Ik wil met onze klanten bouwen aan het merk wireless circle. Met klanten die weg willen valt wireless cirle niet te versterken.

Citaat:
Informatie omtrent starttarief ontbreekt op de site, per wanneer de bundels ingaan en hoe er wordt afgerekend per gesprek. Dit blijkt op hele minuten te gaan.

Op de homepagina van onze website staat duidelijk vermeld dat we de eerste minuut afronden en daarna per seconde. Dit is echter wel voor leden die na 19 november hun contract hebben afgesloten en voor mensen die zelf actief hun abonnement vernieuwen. We hebben geen starttarief en op de FAQ van de website staat hier dat de bundels ingaan op de eerste dag van een nieuwe maand.


Citaat:
Voor mij is het erg belangrijk om elk moment mijn restant belminuten te kunnen zien. Deze info wordt niet door hun gegeven en zij geven aan dat het niet te traceren is (collega A). Afgelopen week heb ik ze op hun eigen leugen betrapt. Volgens collega B kunnen ze het wel natrekken als ze iets fout hebben gedaan.
Wij kunnen dat inderdaad nog niet inzien. We zijn druk in overleg met onze provider hoe wij ook over deze dienst kunnen beschikken. De bedoeling is dan ieder lid op my.wirelesscircle.nl live bundelrestanten kan inzien. We hopen dat we deze service in 2011 kunnen aanbieden. Collega B is in dit geval dus iets te voorbarig geweest.


Citaat:
Vervolgens kreeg ik een melding dat ik het abonnement kon nemen bij WC en op een bepaalde datum geporteerd kan worden. Binnen 2 dagen kreeg ik een brief met een aangebroken simkaart en pincode, welke reeds door hun al geactiveerd was. Onvoorstelbaar dat ze zoiets doen.

Naar aanleiding van je telefonische melding heeft het management van wireless circle zich over de voor- en nadelen gebogen. Het voordeel van het versturen van een voorgeactiveerde simkaart, is dat je meteen gebruik kunt maken van je simkaart en niet hoeft te wachten tot de eerst volgende werkdag. Het uit de kaart halen van de SIM kaart kan bij de iPhone abonnementen niet anders omdat de SIMS naar micro-formaat geknipt moeten worden.

De SIMkaart zit in een dichte geplakte envelop en na ontvangst moet je de simkaart binnenmelden bij het Klanten Contact Centrum. In theorie zou het kunnen dat iemand gebruik maakt van de simkaart voordat hij bij jou op de deurmat beland maar wij hebben hier in ieder geval nooit een melding over gehad in de afgelopen 10 jaar. Kiezen we ervoor om de kaart geblokkeerd te versturen kunnen we de simkaart voor je activeren nadat je de kaart hebt binnengemeld. Deze procedure neemt echter meer tijd in beslag. Pas de volgende werkdag kun je met je simkaart bellen. Vanuit het oogpunt van de klant hebben we er dus voor gekozen voorgeactiveerde simkaarten te versturen. Heb je eindelijk je iPhone in huis, dan is het natuurlijk niet leuk dat je moet wachten op een werkende simkaart voordat je hem kan gebruiken.
Naar aanleiding van je opmerkingen gaan we de simkaarten voortaan versturen in een verzegelde envelop. We plakken dan een extra sticker op de verpakking . Als deze zegel is verbroken dan moet je als klant direct contact op nemen met de klantenservice en wireless circle hierover informeren.
Citaat:
Vervolgens krijg ik een mail omtrent de porteringsdatum. In die email bevestigen ze dat T-mobile mijn nummer in een prepaid heeft omgezet en dat ik op een bepaalde datum geporteerd zal worden. Ik schrok hiervan. Waar halen zij het recht vandaan om te bevestigen dat T-mobile mijn nummer in een prepaid heeft omgezet. Waarom ik dit raar vind is het volgende. Je krijgt bij WC eerst een tijdelijk nummer totdat je daadwerkelijk bent geporteerd. Met dit tijdelijk nummer bel je tegen hogere prepaidtarieven dan de normale. Uit hun brief zou ik dan kunnen opmaken dat T-mobile ook zoiets heeft. En stel je voor dat T-mobile ook zoiets zou hebben, dan kon ik een megarekening verwachten. Zij geven toe dat ze fout zijn maar weigeren het te gaan corrigeren. Raar maar waar.
Dit is erg vreemd. Wij laten jouw T-Mobile nummer niet omzetten door T-Mobile naar pre-paid. Ik heb direct ook even gekeken welke brief er wordt verstuurd naar klanten die een post-paid abonnement hebben met nummerbehoud en dat is onderstaande brief.

"Welkom als nieuw lid van de wireless circle, het mobiele studenten netwerk.

Je bestelling is door ons verwerkt en geaccepteerd. Je hebt gekozen voor nummerbehoud van je huidige nummer bij [NAAM PROVIDER]. We verwachten dat je nummer overgezet wordt naar wireless circle op de door jou opgegeven datum. Vanaf dat moment ben je dus bereikbaar op je nieuwe sim-kaart. Je krijgt van ons per e-mail bericht zodra je nummer is overgezet. Wanneer je drie weken voor je gewenste overstapdatum nog geen bericht van ons hebt gehad, neem dan contact met ons op.

We raden je aan om tot die tijd je nieuwe simkaart niet te gebruiken, omdat je dan tegen prepaid-tarieven en zonder bundels belt, smst en internet.

Meer informatie over nummerbehoud, gebruik van je simkaart en tips om je aanvraag goed te laten verlopen vind je op www.wirelesscircle.nl/nummerbehoud."

Ik denk dat je het bericht verkeerd begrepen hebt. Je krijgt van ons een simkaart toegestuurd met daarop een tijdelijk nummer in het geval dat je op nummerbehoud wacht. Met dit tijdelijke nummer kun je totdat je nummerbehoud plaats vindt, bellen tegen prepaid tarieven a 22 cent per minuut en bericht. Er is dus absoluut geen sprake van een omzetting van je T-Mobile nummer naar prepaid!

Ik hoop dat ik je vragen naar wens heb kunnen beantwoorden. Zoals je ziet luisteren we wel degelijk naar commentaar van buitenaf. We zijn geen grote en logge organisatie en werken met een team van professionele en enthousiaste mensen die allemaal vinden dat bellen niet zo duur hoeft te zijn. Daarom besparen we op tv-commercials en andere vormen van massareclame. Alle investeringen die hierin worden gedaan moeten tenslotte ergens vandaan komen. Wij willen niet dat onze leden hiervan de dupe worden. We moeten het dus voornamelijk van positieve reacties hebben en mensen die bereid te investeren in kleine aanbieders zoals wireless circle. De grote providers wekken de suggestie dat je een gratis toestel krijgt, dit is echt niet het geval. Zij verghogen de beltarieven bij een abonnement en verdienen op die wijze het toestel terug.


Bij wireless circle bel je altijd tegen dezelfde sim-only tarieven en tegen inkoopprijs kun je een toestel toevoegen aan je abonnement. We zijn op dit moment niet voor niets de goedkoopste aanbieder van een iPhone4 abonnement. De inkoopprijs wordt plus €5 verzendkosten doorberekend aan de klant en je hebt vervolgens de mogelijkheid het toestel binnen 12 of 24 (zonder rente!) af te betalen. Toestelprijs + kosten voor je bundels = abonnement prijs per maand. Transparanter kunnen wij het niet maken.

Wireless circle was in 2001 de eerste telecom aanbieder die SIM-kaarten los ging verkopen zodat je niet verplicht was een toestel bij je abonnement af te nemen. Ook kleine spelers in de telecomindustrie kunnen dus wel degelijk een verschil maken

Ik zou in ieder geval graag met jullie de dialoog aangaan. Zonder jullie kan wireless circle niet bestaan. Heb jij dus tips voor ons wat we beter en anders kunnen doen laat het ons weten. Stuur gewoon een mail met je tips naar
dit e-mail adres met als onderwerp:Tips voor wireless circle. We staan open voor suggesties en doen er echt wat mee!


Groeten,


Chris
wireless circle
  #17  
Oud 04-02-11, 01:28
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wirelesscircle Bekijk bericht
We zijn geen grote en logge organisatie en werken met een team van professionele en enthousiaste mensen die allemaal vinden dat bellen niet zo duur hoeft te zijn. Daarom besparen we op tv-commercials en andere vormen van massareclame. Alle investeringen die hierin worden gedaan moeten tenslotte ergens vandaan komen. Wij willen niet dat onze leden hiervan de dupe worden. We moeten het dus voornamelijk van positieve reacties hebben en mensen die bereid te investeren in kleine aanbieders zoals wireless circle.
Ik zou in ieder geval graag met jullie de dialoog aangaan. Zonder jullie kan wireless circle niet bestaan. Heb jij dus tips voor ons wat we beter en anders kunnen doen laat het ons weten. Stuur gewoon een mail met je tips naar dit e-mail adres met als onderwerp:Tips voor wireless circle. We staan open voor suggesties en doen er echt wat mee!


Groeten,


Chris
wireless circle
Beste Chris,

Ik ben sinds kort overgestapt van T-M na heel veel klachten en zonder begrip of antwoord van T-M naar Wireless Circle.

Deze overstap is mij goed bevallen, en direct contact bij onduidelijkheden worden echt snel opgelost is mijn ervaring tot nu toe.

Maar het bellen naar jullie klantenservice is schandalig duur en in beperkte mate bereikbaar. Als ik jullie op de goedkoopste manier wil wil bellen (met de vaste huislijn) is dit niet mogelijk omdat ik dan aan het werk ben.

Als je service wil bieden aan je klanten (wij dus) moet de prijs naar beneden en moet de bereikbaarheid vergroot worden.

Het is nu geloof ik € 0,35 p/m tussen 09.00 en 16.00 uur, en dat lukt mij niet via de vaste lijn ivm het werk.
Wat ik ook erg jammer vindt is de prijsdaling, net nadat ik een abbonnement hebt afgesloten, daar wordt ik niet vrolijk van.

Maar ik ben wel tevreden over de snelheid van het netwerk en de netwerkdekking.

MvG

Vuurvreter
  #18  
Oud 04-02-11, 17:09
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wirelesscircle Bekijk bericht
<<knip>>
Chris, dank voor uw heldere uiteenzetting. Uw eerlijke uitgebreide reactie noopt mij ook een reactie te plaatsen.

Als klant eerder verbonden te zijn geweest bij T-Mobile/KPN/Vodafone ben je een zekere mate van uitstraling/professionaliteit en handelen gewend. Zoals eerder vermeld: uw bedrijf is niet echt bekend en hetgene wat te vinden is, spreekt niet in uw voordeel.

Ten eerste vind ik het fijn dat iemand van de organisatie zelf reageert op mijn simpele concerns. Dit geeft aan hoe betrokken jullie zijn met het product. Nu je aangeeft dat er binnenkort een andere website gelanceerd wordt, kan ik enigszins begrijpen dat jullie liever energie steken in de nieuwe site en de oude site laten voor wat het is.

Desalniettemin, ook een klein bedrijf moet zijn prioriteiten kunnen vastleggen. Gelukkig pakken jullie het goed aan, wellicht ter overweging om meer vaart achter bepaalde zaken te zetten. Nemende in overweging dat jullie deze informatie ook eerlijk communiceren naar de klant toe.

Ten derde, werken aan de uitstraling is in jullie geval heel erg belangrijk. Het negatieve schrikt mensen af en jullie moeten jezelf meer van de goede kant laten zien. Dit advies dien je in een breder perspectief te plaatsen.

Ten vierde wat mij ten zeerste heeft verbaasd is dat geen enkele andere klant eerder een opmerking heeft gemaakt omtrent het reeds geactiveerd versturen van de simkaarten. Positief dat jullie de hint hebben begrepen en actie hebben ondernomen.

Ten vijfde: voor wat betreft het prepaid/abonnement gedeelte heb ik letterlijk uit uw correspondentie kunnen halen: "Je aanvraag voor nummerbehoud van je huidige prepaid nummer bij T-Mobile is verwerkt. Je nummer zal overgezet worden op xx/xx/2011. Dit is tevens dan ook de ingangsdatum van je wireless circle contract." Dit schijnt wellicht een scriptfout te zijn. Reeds aan de KS medegedeeld maar zij begreep het niet. Ik heb nimmer T-mobile gezegd om mijn huidige abonnement om te zetten in een prepaid. Ten tweede jullie hadden meteen kunnen zien bij de aanvraag dat het in deze ging om nummerbehoud. Maar goed: denk dat dit niet erg is. Maar ik hoop dat u mij kunt begrijpen dat ik elk woord serieus neem die jullie corresponderen. En als ik zie dat iets niet klopt, maak ik meteen melding. Ik wens geen verrassingen te krijgen.

Ten zesde: ik vind het heel vervelend dat jullie op een duur nummer bereikbaar zijn. IK zou je willen adviseren om nogmaals naar het tarief te kijken en wellicht indien je het wenst te handhaven en in overweging te nemen de emails binnen 1 werkdag te beantwoorden. Dit is prettiger dan de 4/5 werkdagen, zoals dat nu het geval is.

Als laatste wil ik aanhalen dat ik een jaar ben gebonden aan jullie. Het is niet mijn meest prettige overstap geweest. Maar gelukkig dat mijn zorgen zijn weggenomen.

Op de nieuwe site zal ik zeker terugkomen en aangeven wat beter kan. Mede de vele verhalen die ik las op internet, heb ik maar een abonnement van 1 jaar genomen, dit terwijl ik graag voor 2 jaren het actie-tarief zou willen vastleggen. Zie dit als een missed-opportunity en seduce us to stay longer with your company!

Wellicht een idee om een universitair student in de vorm van een stage een onderzoek te laten doen hoe je snel/goedkoop aan image branding zou kunnen doen. Ik kan je een contactpersoon geven bij de Erasmus Universiteit waar je je opdracht (gratis) zou kunnen plaatsen. Wellicht een HBO-er te laten werken aan web-content. Denk dat je heel veel progressie kan boeken op zeer korte termijn.

Laatst gewijzigd door Suriboy777; 04-02-11 om 22:46.
  #19  
Oud 06-02-11, 21:36
wirelesscircle wirelesscircle is offline
• iOS 4.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

Hallo Suriboy777, bedankt voor je reactie. Naar aanleiding van je nieuwe reactie en die van Vuurvreter kan ik je in ieder geval melden dat ik aan het kijken ben naar een vervanger voor het 0900-nummer. Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden. Wat betreft de image branding zijn alle participaties welkom dus als je het kan sturen naar info@wirelesscircle.nl t.a.v. marketing zou ik dat erg fijn vinden. Ik hoop vaker de dialoog aan te gaan met jullie. Hopelijk dan niet over problemen maar over hoe tevreden jullie zijn ;-)
  #20  
Oud 14-02-11, 21:26
tattoo1000's schermafbeelding
tattoo1000 tattoo1000 is offline
• iOS 7.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: duitsland
Berichten: 21
Standaard

Beste Chris aangezienik zojuist mijn abo heb opgezegd even een paar vraagjes ik werk in het grensgebied en zit vaak op een duitse mast hoe wordt dat dan berekend????

sorry zie het al

als ik een tip mag geven zou ik daar iets aan doen is veel te duur spijt me zeer .

al mijn vragen zijn beantwoord via jullie site dus ik weet even genoeg
kom er nog wel eens op terug
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 bij Wireless Circle? DeDouwe Koopinformatie Nederland 3 26-04-11 18:56
Wireless circle partyboyr Overige providers Nederland 1 07-10-10 20:59
Hardeschijf Wireless, winter200 iPhone accessoires en onderdelen 2 23-05-10 19:32
iPhone van tijd tot tijd 'frozen' met draaiende 'loading' circle in het midden JuRGiE iPhone algemeen 0 18-01-10 10:45
Texas One Wireless blackhole Koopinformatie Nederland 1 26-11-08 09:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:02.