//

Even een paar vraagjes over Iphone 3G

Even een paar vraagjes over Iphone 3G discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Kun je met een Prepaid kaart ook in App-sotre en Safari (zoja, hvl kost het)?. Dus zonder abonnement. En kan een 2e hands Iphone nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-03-11, 16:21
Ip0d Ip0d is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 80
Standaard Even een paar vraagjes over Iphone 3G

Kun je met een Prepaid kaart ook in App-sotre en Safari (zoja, hvl kost het)?. Dus zonder abonnement.
En kan een 2e hands Iphone nog lang mee als je er voorzichtig mee doet?
Bij deze iphone werkt de Wi-Fi ni meer. Moet ik daarmee naar Reparateur of is er 1 oplossing voor?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door Ip0d; 17-03-11 om 16:24.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-03-11, 16:59
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dat kan, beltegoed heeft geen relatie met de app store.
Wil je niet alleen gratis, maar ook betaalde Apps downloaden, dan heb je iTunes tegoed nodig. Daarvan kun je tegoed kaarten kopen bij oa Dixons of online in diverse winkels...
Je kunt ook je bankrekening via Click and buy koppelen.

Dat de Wi-Fi het niet meer doet is een bekend euvel. Je kunt het id laten repareren (als je het de moeite waard vindt) maar soms is de oorzaak softwarematig. Google maar eens op Wi-Fi fix cydia. Om die oplossing te proberen moet je wel jailbreaken.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-03-11 om 17:04.
  #3  
Oud 17-03-11, 17:27
Ip0d Ip0d is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Dat de Wi-Fi het niet meer doet is een bekend euvel. Je kunt het id laten repareren (als je het de moeite waard vindt) maar soms is de oorzaak softwarematig. Google maar eens op Wi-Fi fix cydia. Om die oplossing te proberen moet je wel jailbreaken.
Maar wat kunnen de oorzaken zijn?
Hoe repareren ze Wi-Fi eigenlijk. Ik bdl: als het scherm kapot is kun je het repareren maar kun je Wi-Fi niet zelf herstellen zeg maar?
En is Wi-Fi fix cydia met risico?
Dus je kunt niet op app store of Safari met een Wi-Fi die t niet doet?

Laatst gewijzigd door Ip0d; 17-03-11 om 17:44.
  #4  
Oud 17-03-11, 17:47
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

geen Wi-Fi -> geen draadloos netwerk -> geen data -> geen appstore/safari of ander dingen waar je internet voor nodig hebt.
  #5  
Oud 17-03-11, 19:16
Ip0d Ip0d is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
geen Wi-Fi -> geen draadloos netwerk -> geen data -> geen appstore/safari of ander dingen waar je internet voor nodig hebt.
En bellen?
Kan ik de Wi-Fi dan zelf herstellen, of moet dat echt bij een expert?
Want die manier met Cydia is denk ik niet succesvol en kans op fouten.
  #6  
Oud 17-03-11, 19:28
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Natuurlijk kan je wel bellen, dat gaat niet via Wi-Fi. Misschien moet je handleiding sectie het kopje 'beginners' bovenaan deze site even raadplegen en je inlezen.
Wi-Fi kan net als een kapot scherm gerepareerd worden, omdat het een onderdeel is. Het is een chip, namelijk. Met een antennetje eraan.
Nou, suk6
Overigens kan je ook op internet / Safari / App store etc. via het mobiele telefoonnetwerk (via GPRS of UMTS)
Als je bijv. Vodafone Prepaid hebt, krijg je gratis mobiel internet voorzover ik weet. Ik weet niet wat je nu hebt, en of je dus online kunt zonder Wi-Fi.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-03-11 om 19:30.
  #7  
Oud 17-03-11, 20:06
Ip0d Ip0d is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Natuurlijk kan je wel bellen, dat gaat niet via Wi-Fi. Misschien moet je handleiding sectie het kopje 'beginners' bovenaan deze site even raadplegen en je inlezen.
Wi-Fi kan net als een kapot scherm gerepareerd worden, omdat het een onderdeel is. Het is een chip, namelijk. Met een antennetje eraan.
Nou, suk6
Overigens kan je ook op internet / Safari / App store etc. via het mobiele telefoonnetwerk (via GPRS of UMTS)
Als je bijv. Vodafone Prepaid hebt, krijg je gratis mobiel internet voorzover ik weet. Ik weet niet wat je nu hebt, en of je dus online kunt zonder Wi-Fi.
Nou, kijk het zit zo: Ik ga een 2e hands Iphone 3G kopen voor €100,- waarvan de Wi-Fi het niet meer doet.
Ik heb een Hi sim-kaart(10,-). Die ga ik erop doen.
En nou weet ik pas echt wat een Wi-Fi is. Maar is het duur?
En je zei dat zelf herstellen ook mogelijk is, maar is het nou riskant of niet?
  #8  
Oud 17-03-11, 20:12
nickholtus nickholtus is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 316
Standaard

Wi-Fi is gratis mits je thuis draadloos internet hebt
  #9  
Oud 17-03-11, 20:29
Ip0d Ip0d is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 80
Standaard

Iemand nog antwoord??
En ik heb gezocht op internet, Wi-Fi laten repareren kost €100,-!
Dus kom ik uit op 200 voor maar een 2e hands Iphone
  #10  
Oud 17-03-11, 21:35
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Simpel: Koop die dan niet, maar een andere, die het wel gewoon goed doet. Je koopt toch geen stukke iPhone voor maar liefst 200 ballen? Daar heb je ook prima werkende voor.... :?
  #11  
Oud 17-03-11, 22:40
Ip0d Ip0d is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Simpel: Koop die dan niet, maar een andere, die het wel gewoon goed doet. Je koopt toch geen stukke iPhone voor maar liefst 200 ballen? Daar heb je ook prima werkende voor.... :?
Dat is dan waar. Maar als ik hem nou koop voor 100. En dan op 1 of ander manier de Wi-Fi toch werkend kan krijgen? Of is dit bijna onmogelijk?
Denk je echt dat die Wi-Fi chip dan kapot is en niet meer software matig te herstellen is?
Die gast wou ook niet dat ik iets ging uit testen dus ik moet t maar zo
  #12  
Oud 17-03-11, 22:43
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Als je niks mag testen zou ik hem sowieso al niet kopen. Kan dat er meer scheelt dan alleen een kapotte Wi-Fi ...
  #13  
Oud 17-03-11, 23:08
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Ik zou voor een schade toestel hoe dan ook nooit kopen als je zelf geen idee hebt hoe je dit kan fixen.

Voor een goede tweede hands iPhone betaal je wel zo'n bedrag... Ik heb de mijne voor 250 verkocht. Wel met nieuwe kast en scherm eromheen oude had nogal veel gebruikersschade en bracht niet zoveel op bij inruil shops.
  #14  
Oud 18-03-11, 10:26
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ip0d Bekijk bericht
Dat is dan waar. Maar als ik hem nou koop voor 100. En dan op 1 of ander manier de Wi-Fi toch werkend kan krijgen? Of is dit bijna onmogelijk?
Denk je echt dat die Wi-Fi chip dan kapot is en niet meer software matig te herstellen is?
Die gast wou ook niet dat ik iets ging uit testen dus ik moet t maar zo
Alles kan maar een hardware fout kun je niet software matig oplossen natuurlijk, maar het is jouw risico. Als je een kat in de zak koopt, ben je eerder 100 euro achter de wagen dan dat het je wat oplevert. Hoop er nou maar niet teveel op dat het Wi-Fi probleem software matig is.
Dat kwam weliswaar vaker voor, maar is zelfs áls het software matig is, niet altijd 'tot leven' te brengen, zoals je wellicht gelezen zult hebben als je je erin hebt verdiept.
Als je de iPhone niet eens mag testen, voldoet je aankoop al niet aan de eerste koop-tip van iPc: test de iPhone zelf en sluit hem aan op iTunes om te testen of het geen fake toestel is.
Nou. Succes met je aankoop, maar kom niet hier huilen als het niet werkt
  #15  
Oud 18-03-11, 16:58
Ip0d Ip0d is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Alles kan maar een hardware fout kun je niet software matig oplossen natuurlijk, maar het is jouw risico. Als je een kat in de zak koopt, ben je eerder 100 euro achter de wagen dan dat het je wat oplevert. Hoop er nou maar niet teveel op dat het Wi-Fi probleem software matig is.
Dat kwam weliswaar vaker voor, maar is zelfs áls het software matig is, niet altijd 'tot leven' te brengen, zoals je wellicht gelezen zult hebben als je je erin hebt verdiept.
Als je de iPhone niet eens mag testen, voldoet je aankoop al niet aan de eerste koop-tip van iPc: test de iPhone zelf en sluit hem aan op iTunes om te testen of het geen fake toestel is.
Nou. Succes met je aankoop, maar kom niet hier huilen als het niet werkt
Bedankt voor het mooie antwoord!
En ik ga al een andere nemen. Hij meldde vandaag da i gecrashed was
  #16  
Oud 19-03-11, 13:30
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Omdat je alweer een nieuw topic over de aankoop van een 3G hebt gestart gaat deze per direct op slot.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een paar korte vraagjes Destiny Chat en geruchten 14 26-08-09 14:45
Een paar vraagjes over mn net nieuwe iPhone ~boi iPhone algemeen 12 12-12-08 11:02
Een paar vraagjes.. Pleurat Archief 3 23-08-08 21:06
Paar vraagjes Bomans iPhone algemeen 14 20-02-08 20:23
Een paar iPhone vraagjes Ceaty Archief 1 04-12-07 14:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:11.