//

Onbeperkt internet, echt onbeperkt?

Onbeperkt internet, echt onbeperkt? discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben van plan om volgende maand een Iphone 4, 16 GB te kopen. Waar ik over zit te twijfelen is welk abonnement ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-03-11, 17:15
90benjamin90 90benjamin90 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 15
Standaard Onbeperkt internet, echt onbeperkt?

Hallo,

Ik ben van plan om volgende maand een Iphone 4, 16 GB te kopen. Waar ik over zit te twijfelen is welk abonnement ik nu wil hebben. De keus van mij ligt bij KPN of T-Mobile. Ik heb soorgelijke discussies doorgespit, maar deze waren of té oud of niet relevant.

Mijn probleem: KPN en T-mobile geven allebei aan dat een abonnement in samenhang met een Iphone bestaat uit onbeperkt internet. Volgens mij is dat met T-mobile ook het geval. Bij KPN spreken ze hier ook over. Al hoewel gaat de snelheid na het bereiken van het limiet (1000 mb) omlaag. Klopt dit?

Ik momenteel ook bij KPN en hier in het Noorden van het land is het bereik met T-mobile behoorlijk waardeloos, vandaar dat ik misschien wel weinig keus heb in providers als ik kijk naar het bereik.

Waar ik wel mee zit, is dat ik niet steeds wil dat ik over mijn limiet ga van 1000 mb wanneer ik een Iphone doe met een KPN abonnement. Een vraag van mij is tevens of deze 1000 mb wel wordt overschreden. Is dit niet het geval dan maak ik mij natuurlijk druk om niks. Wat is het gemiddelde databundel verbruik als je veel op internet zit (geen radio of youtubefilmpjes ed bekijkt) en je mail veel checked?

In het begin download je natuurlijk veel aps waardoor de datalimiet dicht in de buurt komt, klopt dit ook?

Ik ben benieuwd wat jullie hierop te zeggen hebben. Alle tips omtrent het afsluiten van een abonnement met een Iphone zijn van harte welkom!

Ps: Ik zou een T-mobile Relax 250 abonnement doen met standaard internet en "onbeperkt" smsen.

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door 90benjamin90; 18-03-11 om 17:52.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-03-11, 11:12
Chris56 Chris56 is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 15
Standaard

in het begin in ieder geval ervoor zorgen dat je de Apps via de Wi-Fi binnenhaalt.
Ik kreeg bij de eerste maand van KPN na een aantal dagen al een SMS dat ik boven de FUP zat. Ik heb na een aantal maanden, vanwege de snelheid, mij abo veranderd naar 7200 en max. 1000Mb. Als je geen gekke dingen doet heb je meer dan genoeg aan die 1000Mb. Daarnaast heeft ook KPN plekken genoeg in Nederland met een slechte ontvangst.
Succes met je beslissing

Laatst gewijzigd door Chris56; 20-03-11 om 12:36.
  #3  
Oud 20-03-11, 12:14
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

T-Mobile is echt onbeperkt inderdaad, ook de enige aanbieder die dit aanbod heeft!
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #4  
Oud 20-03-11, 13:41
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Je kan apps via de app store groter dan 20mb toch niet via 3g binnen halen. Dat moet je via Wi-Fi doen.
__________________
If you've been seen fixing it, you will be blaimed for breaking it.
  #5  
Oud 20-03-11, 13:59
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

@Jazzamataz
Als je een jailbreak hebt wel! Dan kan je gewoon apps meer als 20MB downloaden hè.
  #6  
Oud 20-03-11, 14:21
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Ik had het dan ook expliciet over apps uit de app store.
  #7  
Oud 20-03-11, 14:51
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Ja als je een jailbreak hebt is het wel mogelijk UIT DE APPSTORE dingen van meer dan 20MB te downloaden, al dan wel met een tweak.
  #8  
Oud 20-03-11, 15:02
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
T-Mobile is echt onbeperkt inderdaad, ook de enige aanbieder die dit aanbod heeft!
Zeker als je meer dan 1000 MB gebruikt en daarna met 64kb/s tevreden bent.

Kunt dan net zo goed een postduif sturen met je emailberichtje. Komt net zo snel aan.

Onbeperkt internet bestaat niet meer... Alleen met FUPs

Tenzij je alleen data abonnement afsluit, hierop zijn wel onbeperkte bundels te vinden. Maar ik snap serieus niet waarom je Apps zoals infinity blade over je 3G zou binnen willen halen. Duurt een eeuwigheid, en met Wi-Fi ben je binnen 5 minuten klaar.
  #9  
Oud 20-03-11, 15:16
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Dat zal je af en toe verbazen. Mijn 3G met vol bereik is sneller als m'n Wi-Fi
  #10  
Oud 21-03-11, 16:54
90benjamin90 90benjamin90 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 15
Standaard

Dan ga ik de apps gewoon via Wi-Fi downloaden, dat scheelt al een heel stuk qua het bereiken van het datalimiet.

Ik kan dus wel stellen dat het datalimiet bij zowel T-Mobile als KNP hetzelfde is (bij een standaard internet abonnement) en dat bij beide providers de snelheid omlaag gaat na het overschrijven dat de datalimiet van 1000 MB. Klopt dit?

Wat voor provider bevalt jullie het beste? Kpn of T-Mobile? Voordeel van KPN is dat ik een E-klant ben en dat ik korting krijg op een nieuw abbonement, hoeveel weet ik niet..

Bedankt voor de reacties!
  #11  
Oud 21-03-11, 17:36
Chris56 Chris56 is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 15
Standaard

Ik ben gegaan voor KPN (jarenlang klant) gegaan i.v.m. met mijn goede ervaringen, maar moet zeggen dat ik nu toch teleurgesteld ben in hun 3G bereik. Ik zit in het hele land, maar meer dan 3 streepjes heb ik nooit. Ook de snelheid van internet is niet altijd snel. Ik heb een 7,2 Mb/s abo, maar ik zit meestal met 3G tussen de 750 Kb/s en 1,25 Mb/s.

Maar goed van T-Mobile hoor je ook regelmatig verschillende berichten.
  #12  
Oud 19-04-11, 15:35
hiker hiker is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 34
Standaard

Ik zat te denken om over te stappen van T-Mobile i-150 abo naar SIM Only van KPN + snel internet, 7,2 MB/s.

Maar als ik hier lees dat de snelheid in de praktijk tegen valt en de ontvangst in sommige delen van het land ook niet optimaal is, twijfel ik weer.

Welke provider + abo adviseren jullie?

Ik bel max. 150 min. p.m. en stuur 20 sms'jes en verbruik meestal geen 1000 MB via 3G.
  #13  
Oud 19-04-11, 15:39
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Elke provider heeft zo z'n mankementjes, mijn voorkeur ligt persoonlijk bij Vodafone, aangezien deze gewoon degelijke support hebben (naar mijn eigen ervaring) en heb dan ook nooit een andere provider gezien. Als je een beetje afgelegen woont zoals ik, en je gaat dan wandelen of iets, ik heb altijd 3G. Dus ik heb niet veel te klagen, snelheid daarentegen valt wel flink tegen naar mijn inzien. Maar dat zal eraan liggen dat ik misschien een verouderd abonnement heb. En mijn vader heeft met z'n iPhone 4 ook veel beter bereik als ik met die van mij. Dus als je mij om advies zou vragen zou ik je Vodafone voorleggen!
  #14  
Oud 10-12-11, 12:14
altee altee is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 12
Standaard

internet onbeperkt?, niet dus. Heb nu zelf bij t-mobile een i150. Zou tot 1 gb data mogen gebruiken, daarna gaat de snelheid omlaag naar 64 kb. Kreeg ik laatst een SMS van t-mobile dat ik mijn databundel had verbruikt (1 gb) en dat mijn snelheid zou worden verlaagd. Heb ik nagekeken in mijn toestel, bleek volgens mij dat ik 600 mb had verbruikt. Tmobile gebeld, en wat blijkt: zij ronden op dag basis het verbruik naar boven af! Dus wanneer je 1,1 mb hebt gebruikt, wordt dit door tmobile aan het eind van de dag naar 2 mb afgerond. Ongelofelijk! Ben dus 40% van mijn bundel kwijt, gewoon verdampt.
  #15  
Oud 10-12-11, 13:03
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door altee Bekijk bericht
internet onbeperkt?, niet dus. Heb nu zelf bij t-mobile een i150. Zou tot 1 gb data mogen gebruiken, daarna gaat de snelheid omlaag naar 64 kb. Kreeg ik laatst een SMS van t-mobile dat ik mijn databundel had verbruikt (1 gb) en dat mijn snelheid zou worden verlaagd. Heb ik nagekeken in mijn toestel, bleek volgens mij dat ik 600 mb had verbruikt. Tmobile gebeld, en wat blijkt: zij ronden op dag basis het verbruik naar boven af! Dus wanneer je 1,1 mb hebt gebruikt, wordt dit door tmobile aan het eind van de dag naar 2 mb afgerond. Ongelofelijk! Ben dus 40% van mijn bundel kwijt, gewoon verdampt.
Dan kan er toch maximaal 30 mb (=3%) 'verdampen' per maand?
  #16  
Oud 10-12-11, 13:26
altee altee is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 Bekijk bericht
Dan kan er toch maximaal 30 mb (=3%) 'verdampen' per maand?
Zo had ik het nog niet bekeken. Dan ben ik benieuwd hoe Tmobile haar berekening maakt. Blijft een feit dat ik 600 mb heb gebruikt, en volgens Tmobile zat ik boven de 1024 mb. Ik meet mijn data verbruik met een app en op het toestel zelf kun je ook je gebruik aflezen.
Reageren

Labels
abonnoment, datalimiet, onbeperkt



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onbeperkt mobiel internet MacApp Overige providers Nederland 31 21-12-10 16:43
BEN onbeperkt internet vraag lordleo Overige providers Nederland 14 04-05-10 00:22
Onbeperkt internet? Inyigo Archief 1 17-06-09 00:01
Vodafone onbeperkt internet aan? Rubske Vodafone 21 05-11-08 17:37
onbeperkt internet laura87 Odido (T-Mobile) 8 21-09-08 15:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:23.