//

Hoge datakosten BEN door dubbeltelefoonnummer?

Hoge datakosten BEN door dubbeltelefoonnummer? discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhone Forummers, Sinds ongeveer 2 maanden heb ik een iPhone. En daar beging ik meteen mijn eerste fout: mobiele data staat standaard aan. Enfin, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-03-11, 19:40
RiccardoHS RiccardoHS is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 10
Standaard Hoge datakosten BEN door dubbeltelefoonnummer?

Beste iPhone Forummers,

Sinds ongeveer 2 maanden heb ik een iPhone. En daar beging ik meteen mijn eerste fout: mobiele data staat standaard aan. Enfin, rekening van Ben betaald, mobiele data uitgeschakeld, zodat ik niet deze maand weer voor een verrassing zou staan.

Nu wil het geval, dat er wéér een rekening ligt, met explosieve datakosten erop. En dat terwijl ik "mobiele data" uit heb geschakeld, en ik keurig netjes de melding krijg: "Safari kan deze pagina niet openen" als ik geen Wi-Fi-verbinding tot mijn beschikking heb.

Nu wil ook nog eens het geval, dat ik zeer regelmatig word gebeld door allerlei organisaties (zoals Studentenwerk), dat ze op zoek zijn naar één of andere student die dit telefoonnummer vóórdat ik hem had heeft gehad.

Mijn vraag dus: Kan deze student nog steeds zijn oude simkaartje (met daarop dus mijn huidige telefoonnummer) gebruiken, terwijl ik het telefoonnummer ook gebruik?
Want dan zou hij dus in feite ook kunnen internetten op mijn kosten. Ik ben er 100% zeker van dat ik niet degene ben die op de servers van Ben heeft geïnternet.

Met vriendelijke groet,
Riccardo de Wit
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-03-11, 20:35
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Nee, duidelijk gevalletje dat goedkoop ook weer eens duurkoop is... Ben is goed bezig...

Jouw nummer mag en kan pas de markt weer op na minimaal 1 jaar inactiviteit van de vorige gebruiker.

Heel vervelend maar je zou de bellers een moeten wijzen op recht van verzet en belmeniet register. Studentenwerk overigens kan zo je nummer uit hun database halen, net zoals elk werving bureau. Maar incasso bureaus e.d zul je even een contract oid moeten toesturen dat jij de nieuwe eigenaar bent van het nummer en dus niet lastig gevallen wilt worden door hun.

Maar nee, de vorige eigenaar kan niet meer bellen met jou nummer. Of BEN zou in het systeem moeten hebben zien staan dat jij 2 simkaarten hebt, lijkt me stug.

iPhone haalt altijd ook zonder dat jij het merkt info online op. Enige wat helpt is een blockade via de provider erop laten zetten of instellingen verwijderen door foutieve gegevens op te geven. Deze herstellen zichzelf wel na reboot of synch met iTunes.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Extreem hoge datakosten BEN abonnement door T-mobile elsa_nl Overige providers Nederland 29 10-05-11 23:05
door veel muziekaankopen ben ik halve bibliotheek ineens kwijt? Fred Pit iPhone algemeen 1 25-01-11 18:18
Ineens stiekem datakosten, ik snap het niet. tomson iPhone algemeen 13 31-03-10 12:32
Hoge kosten internet door later ingaan abonnement lizzymickey Odido (T-Mobile) 5 17-01-10 14:21
BEN (nieuwe BEN; dus via Tmobile) en update naar 2.0.1 - geen GPRS vinnieblanco Overige providers Nederland 5 18-08-08 23:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:47.