//

Orange data via Orange world??

Orange data via Orange world?? discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) APN internet en verder 2 keer leeglaten werkt perfect voor mij....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 25-03-08, 11:26
ejdvandenberg ejdvandenberg is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 10
Standaard

APN internet en verder 2 keer leeglaten werkt perfect voor mij.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 15-04-08, 12:23
Raggamannn Raggamannn is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 120
Standaard

APN: WAP ? als het goed is zou dit dan via orange WORLD moeten gaan .. en niet via internet acces
  #43  
Oud 06-05-08, 16:44
koolenboer's schermafbeelding
koolenboer koolenboer is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 46
Standaard

ik heb net mijn iphone binnen. Kan internet via gprs (leuk voor als er geen Wi-Fi in de buurt is) Maar het lukt me echt niet om op de orange world portal te komen. Via die portal kun je je data verbruik bekijken en dat vind ik toch wel handig ?

en als ik de instellingen

internet
orange
orange

gebruik. Gaat dit hopelijk toch wel van mijn 25 mb af he ???
ik ga toch niet meer betalen ?
  #44  
Oud 06-05-08, 18:13
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolenboer Bekijk bericht
ik heb net mijn iphone binnen. Kan internet via gprs (leuk voor als er geen Wi-Fi in de buurt is) Maar het lukt me echt niet om op de orange world portal te komen. Via die portal kun je je data verbruik bekijken en dat vind ik toch wel handig ?

en als ik de instellingen

internet
orange
orange

gebruik. Gaat dit hopelijk toch wel van mijn 25 mb af he ???
ik ga toch niet meer betalen ?
Klopt, zorg gewoon dat je binnen die 25 MB blijft.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #45  
Oud 06-05-08, 18:53
koolenboer's schermafbeelding
koolenboer koolenboer is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 46
Standaard

wap.orange.nl is toch het adres van de webportal van orange?
want ik kom er niet op via de iphone?!
  #46  
Oud 07-05-08, 18:55
Downburstx Downburstx is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Ams
Berichten: 61
Standaard

Ik heb sinds eergisteren een Iphone. Nu heb ik een een Orange abbo, maar zonder extra bundel zoals Orange World of iets. Nu heb ik toch 90euro beltegoed, dus met welke instellingen kan ik dan mijn rekening leegtrekken? de combinaties Internet en Orange werken niet, of moet ik andere gegevens hebben.

Overigens snap ik de EDGE instellingen niet helemaal. Ik weet dat er in NL geen EDGE meer is, maar waarom kan ik dan alleen onder de EDGE button mijn gegevens invoeren en niet bijv bij Data Roaming?
  #47  
Oud 07-05-08, 19:17
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolenboer Bekijk bericht
wap.orange.nl is toch het adres van de webportal van orange?
want ik kom er niet op via de iphone?!
Je hoeft ook niet naar de wap.portal; start gewoon Safari en surf een eind weg. Als je instellingen bij EDGE goed staan en je Orange World hebt geactiveerd (!), zal dat ook zonder Wi-Fi lukken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Downburstx Bekijk bericht
Ik heb sinds eergisteren een Iphone. Nu heb ik een een Orange abbo, maar zonder extra bundel zoals Orange World of iets. Nu heb ik toch 90euro beltegoed, dus met welke instellingen kan ik dan mijn rekening leegtrekken? de combinaties Internet en Orange werken niet, of moet ik andere gegevens hebben.

Overigens snap ik de EDGE instellingen niet helemaal. Ik weet dat er in NL geen EDGE meer is, maar waarom kan ik dan alleen onder de EDGE button mijn gegevens invoeren en niet bijv bij Data Roaming?
EDGE staat op de iPhone voor GPRS, logisch toch?
Data Roaming zet je uit (of aan) om te voorkomen dat je ongewild data verbruikt in het buitenland; dit kan behoorlijk in de papieren lopen. € 90,= is zo op in het buitenland!

Ik denk dat je ook Orange World aan moet (laten) zetten, anders kun je internet via GPRS vergeten.
  #48  
Oud 08-05-08, 19:19
koolenboer's schermafbeelding
koolenboer koolenboer is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 46
Standaard

Even een vraagje over de EDGE netwerkgegevens in het gebruik menu van de iphone.
bij mij staat nu bij verstuurd 815kb en bij ontvangen 3.4 mb
moet je dit nu bij elkaar optellen om te zien hoeveel je gebruikt hebt ?
want als ik op mijn orange world account kijk zie ik dat ik 800 kb verbruikt heb.
loopt orange achter of moet ik alleen bij de verstuurd kolom kijken ?

alvast bedankt
  #49  
Oud 11-05-08, 15:06
Punt2008 Punt2008 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 36
Standaard

Ik krijg als het goed is deze week of volgende week ook mijn iphone binnen en zit helaas nog even vast aan orange (tot begin 2009)... Heb de helpdesk al gebeld of ik niet kan overstappen naar t-mobile.. ze zijn immers samen gegaan.. maar dat kan niet zei de beste man... alleen pas 3 maanden voor het einde van het contract (11/2008)..

Kan daardoor dus niet het onbeperkte mobiel internetten van t-mobile gebruiken, maar moet orange world gaan gebruiken.. Ik kan alleen echt totaal geen gevoel bij de 25mb krijgen... Wat zijn jullie ervaringen?? Hebben jullie allemaal orange world 25 of ook mensen de extra versie van 100mb?
  #50  
Oud 11-05-08, 15:40
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik heb Orange World 25 en heb er zat aan. Maar: Ik doe nu dan ook bijna alles via Wi-Fi. Mijn mailcheck doe ik evt. via GPRS als ik belangrijke/interessante mail verwacht, en nu en dan zoek ik eens een telefoonnummer, check een tussenstand oid.
Het is heel erg afhankelijk van wat je gaat doen met je iPhone. Wil je voortdurend kunnen internetten, dan is het krap; doe je zoals ik dan is het dus goed te doen.

Mocht je niet voldoende blijken te hebben aan die 25 MB, dan zou je zelfs nog kunnen overwegen een prepay-met-onbeperkt internet te nemen. Heb daar iets van gelezen hier ergens, misschien moet je even zoeken.
Anders alvast tóch een T-Mobile (of andere provider, de goedkoopste?) sim only nemen. Is ws. goedkoper dan buiten je internetbundel gaan.
En wie weet zijn er nog meer opties.......
  #51  
Oud 25-07-08, 11:44
koolenboer's schermafbeelding
koolenboer koolenboer is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 46
Standaard

ik kom met mijn nogmale orange world bundel van 6 euro (25mb)
net niet rond elke maand. Heb nu volgende maand voor 15 euro orange world extra (100mb) hopelijk heb ik daaraan genoeg. ik denk zelf van wel
want ik gebruik gprs alleen voor mijn push email, buienradar app, msn en wat klein surf werk als ik op mijn werk ben. Thuis een prima Wi-Fi netwerk liggen met 2x airport express en een timecapsule
dus ik internet het meest thuis.

wat verbruiken jullie gemiddeld aan data (2g gebruikers?)
wat denken jullie, zal ik met die 100 euro bundel het redden ?
zondag gaat de bundel in
ik houd jullie op de hoogte
  #52  
Oud 28-07-08, 15:11
Moumentai's schermafbeelding
Moumentai Moumentai is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 87
Standaard

Dus als ik het goed begrijp. Kan je dus Orange World krijgen voor 5 euro per maand en dan krijg je 25 MB per maand. En de instellingen daarvoor op je iPhone is dus alleen bij APN ''internet'' invoeren en de rest leeg?
  #53  
Oud 05-08-08, 23:53
rivellagirl rivellagirl is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard Orange World werkt niet meer

Ik heb een hele tijd 113 op mijn Iphone gehad, en had ook Orange World goed werkend met instellingen:
APN: internet
Naam: leeg
Paswoord: leeg

Daarna geupgrade naar 2.0. Volgens mij heeft Orange World/GPRS toen nog gewerkt. Maar na afgelopen weekend werkt orange world niet meer. Heeft iemand een idee of er iets veranderd is?
  #54  
Oud 09-08-08, 22:05
PieNr1 PieNr1 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rivellagirl Bekijk bericht
Ik heb een hele tijd 113 op mijn Iphone gehad, en had ook Orange World goed werkend met instellingen:
APN: internet
Naam: leeg
Paswoord: leeg

Daarna geupgrade naar 2.0. Volgens mij heeft Orange World/GPRS toen nog gewerkt. Maar na afgelopen weekend werkt orange world niet meer. Heeft iemand een idee of er iets veranderd is?
Zelfde probleem hier met een Iphone 1.0 geupgrade naar 2.0 via de customfirmware. Ik krijg deze melding : "Safari kan de pagina niet openen, omdat de computer niet is verbonden met het internet"

Als er een oplossing is hoor ik dat graag.
  #55  
Oud 09-08-08, 22:30
rivellagirl rivellagirl is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard Orange World werkt weer

Ik heb bij instellingen staan:
APN: internet
gebruikersnaam: orange
wachtwoord: orange

Ik had de moet al opgegeven. Maar gister morgen stond er ineens weer het logootje van de G. En mijn internet deed het weer. Orange en T-mobile zijn denk ik erg bezig met het netwerk.

Suc6
  #56  
Oud 09-08-08, 22:42
PieNr1 PieNr1 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Het rare is dat wanneer ik hem uit zet en dan weer aan dat ik dan voor een tijdje weer kan internetten via Orange World. Na een tijdje krijg ik opeens die melding weer.

Ik heb zojuist Bossprefs er af gehaald om te kijken of dat misschien het probleem veroorzaakt. Als dat niet het geval is dan ga ik hem morgen terug zetten naar 1.1.4 om te kijken of dat helpt.
  #57  
Oud 09-08-08, 23:01
rivellagirl rivellagirl is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard

Oke hou me op de hoogte, ik heb bosprefs er wel op staan. ik heb wel fix user dir Permissions gedraaid. Dat was voor de mail.
Maar ik heb nu al 2 dagen weer Internet via orange, wel lekker hoor .
  #58  
Oud 13-08-08, 23:30
PieNr1 PieNr1 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Na veel dingen proberen heb ik gisteren toch maar gedowngrade naar 1.1.4 en het lijkt te hebben gewerkt. Vandaag de gehele dag GPRS en geen foutmelding meer. Ik denk toch dat er in 2.0 iets niet goed zit.
  #59  
Oud 16-08-08, 22:01
joppedevries joppedevries is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard

hey, ik heb orange en over 3 weken vodafoon.
vandaag een volledig nieuwe 3g gekocht, heel blij mee.
maar als ik de 3g aandoen van doet mijn telefoon het niet meer.
hoe werkt dit?
  #60  
Oud 28-10-08, 19:47
arcibald arcibald is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Standaard

Oke..... call me stupid, maar....
Ik heb sinds vorige week een iphone, omdat ik mn orange-abbo mocht verlengen en maar een iphone-abbo heb gekozen.
Nu moet ik nog t/m 25-01-09 met mn orange-abbo werken, maar wil wel internetten op mn ip en heb een orangeworldbundel genomen.
ik heb alles geprobeerd maar ik krijg het op geen enkele manier aan de praat.
Ook de tips op dit forum helpen niets. Om van de helpdesk van orange nog maar te zwijgen..... wat een drama is dat!!!!

wie kan me helpen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone via Orange l3art Koopinformatie Rest Europa 18 24-07-09 23:14
iphone16gb met orange world,zonder tmobile, help!! vinal16 Archief 2 18-11-08 12:04
iPhone icm Orange World? Iphone-Newbe Overige providers Nederland 7 05-08-08 23:53
Orange World proxy.pac werkt niet? Dutch_Razor Overige providers Nederland 3 23-07-08 23:27
EDGE met Orange World Vinno Overige providers Nederland 3 20-03-08 15:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:07.