iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Orange data via Orange world?? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/8876-orange-data-via-orange-world.html)

ugene 27-09-07 17:02

Orange data via Orange world??
 
hallo mensen, ik vroeg me af of het mogelijk is via Orange world uit je belbundel ook te kunnen internetten? Of kan ik op een andere manier met Orange een of andere internetverbinding krijgen als ik geen toegankelijk Wi-Fi hotspot in de buurt heb??

:confused::confused:

Spree 27-09-07 21:13

Ja, dat kan met de Orange World optie. Wel APN instellen op 'internet', daarmee heb je 25 MB vrij/maand. Kost geloof ik 6 euro uit je bundel.

ugene 28-09-07 08:49

Denk dat ik dat eens ga proberen. Alleen APN instellen op internet, hoe en waar moet ik dat doen? Is er een manual voor deze instellingen via Orange world?

Spree 28-09-07 11:52

Orange World aanzetten via de Orange website of klantenservice. Zie nu dat ze naast de 'normale' 25 MB/maand ook Orange World Extra hebben, daarbij krijg je voor € 15,- 100 MB/maand.
Mocht je nog een 'oud' abonnement hebben (afgesloten voor begin 2006), dan heb je overigens slechts een limiet van 2 MB. Via de klantenservice kun je je abonnement laten vernieuwen, waarna je ook toegang hebt tot de nieuwe limieten.

Op mijn GSM gebruik ik de volgende instellingen:

APN: internet
user: (niks)
password: (niks)

Dat zou op de iPhone ook moeten werken (heb die van mij nog niet binnen...).

ugene 28-09-07 17:33

Ik vraag me af in welk menu ik deze instellingen in mijn iphone moet zetten. Orange world is inmiddels geactiveerd als het goed is nu nog zien dat ik verbinding krijg...:confused:

iCulture 28-09-07 17:58

Internet-instellingen voor iPhone GPRS/EDGE

ugene 28-09-07 23:06

het is gelukt heb de instellingen zoals Spree ze zei dus zonder user en w8 woord, het werkt wel? Kan ik die beter niet veranderen zoals in de bovenstaande link naar Orange voor beiden??

iCulture 28-09-07 23:11

Meestal maakt dat niets uit . bij T-Mobile kun je ook met en zonder username/wachtwoord doen. Als de APN maar goed is en je data-abonnement is geactiveerd.

atQuest 10-10-07 10:59

Via Orange kan je wel internetten (GPRS) maar wanneer je dan gebeld wordt schakelt de telefoon gelijk door naar voicemail. Je bent dus niet bereikbaar als je gprs actief aan het gebruiken bent.

Controleren op je telefoon:


*3001#12345#* en druk dan op Call Je komt dan in de FieldTest.app. Ga vervolgens naar GPRS Information. Kijk wat voor nummer er achter nom staat.

1 = WEL bereikbaar tijdens gebruik van GPRS
2 = NIET bereikbaar tijdens gebruik van GPRS

Overigens hebben providers vaak Nom1, Nom2 en Nom3 torens, het is een kwestie van geluk op welke toren je zit en of je dus kan gprs-en en bereikbaar zijn...

stephenvis 11-10-07 11:41

Ik wil mischien ook orange word aansluiten maar wat moet ik me voorstellen met 25 mb? als een mailtje al 10 mb is ofso (met bestanden) heb je dan nog maar 15 mb over en hoevaak gebruiken jullie het?

atQuest 11-10-07 12:00

Klopt, 25- 10 = 15 MB over:

25MB = € 6,- per maand,
100MB = € 15,- per maand

overigens is 10 MB voor een mailtje wel heel veel...

stephenvis 11-10-07 12:10

Dankjewel,

Soms stuur ik met gmail wel eens mailtjes met 10 mb , maar hoe groot is een site?

atQuest 11-10-07 12:19

Orange.nl is +- 150KB dit forum: 80-100 KB.. De iphone werkt met caching, dus een tweede bezoek zal minder zijn.. hoe dat precies zit is echter gokken.

Als je wilt internetten over GPRS en een 10 MB mail wil versturen ben je wel ff bezig. Je kan mobiel internet nu eenmaal niet hetzelfde gebruiken als je internetaansluiting thuis.

Mijn advies: neem het 25MB abo, en hou je GPRS dataverbruik goed in de gaten. Wanneer je veel verbruikt, upgraden.

Mail: stel je email verstandig in, zodat je niet teveel inlaadt.

stephenvis 11-10-07 12:27

dankjewel!!!!! maar wat bedoel je met stel je mail verstandig in??

atQuest 11-10-07 12:44

Dat je niet 100 berichten inlaadt.. Mijn advies; doe de mailinstellingen wanneer je Wi-Fi hebt, en kijk wat er gebeurt.

Op gmail kan ja via pop-acces een instructie vinden hoe je met de tag "recent:" e.e.a. kan beperken.. https://mail.google.com/support/bin/...y?answer=72454

sjowol 23-11-07 20:42

ok nou heb ik lekker eindelijk een vraagje dus...
ik dacht laat ik dat apparaat eens goed gaan benutten en ik gooi er 25 mb op voor 6 eur.

maar nu heb ik dus apn: orange world (is dat nog HoOfDLeTtEr gevoelig ofnie? ik heb geen idee hoe het hoort te werken aangezien ik nooit gprs heb gebruikt)
en de rest leeg...
na een herstart had ik ene blauw blokje (FW 1.1.2) dus dacht ha fijn ik heb gprs maar helaas, als ik Wi-Fi uitzet en alleen edge aan krijg ik in safari de error: "could not activate edge you are not subscribed to edge"

dussss..... orange world gebruikers.. wat doe ik fout???

atQuest 23-11-07 20:56

APN: internet
Username: orange
password: orange

:)

hoofdletters boeien niet geloof ik..

sjowol 23-11-07 21:14

hebik en werkt dus niet.. proberde net edge aan en uit te zetten en nu zit ik vast in recovery mode... (toevallig hetzelfde als nu in de unlock 1.1.2 speelt...) dus dat ff fixen dan probeer ik het nog eens....)
edit: tijdens het typen springt ie weer op het appeltje.. zou ibrickr hem er toch uitgetrokken hebben? humm nee, weer dat "laadrondje"dat vastloopt... ik ga restoren k#tzooi!

atQuest 24-11-07 00:50

w8 ff.. je edge settings brengen je in recovery mode?? wat is er precies gebeurt?

sjowol 24-11-07 05:03

je wil het niet weten.. te arelaxed!
maar toch: ik had itoggle wou edge ff uit en aan doen om te kijken of het dan zou werken, toen zette ik perongeluk ook de telefoon uit en toen ging het miss.. helemaal vast en niet meer naar springboard willen dus ik gewoon uitgezet en herstart en toen wou hij nietmeer opstarten... kreeg het appletje met het laadringetje erover (heb ik nognooit op het appeltje gehad) en da ging steeds langzamer tot het stopte en dan gewwoon blijven staan.
itunes en ibrickr zagen hem wel gewoon als aan-staande foon dus enterrecovery en dan met ibrickr.. we rood scherm maar mooi niet booten.
dus uiteindelijk ff restore gedaan en alles doet het weer
jawel ook de gprs!!
was me het avondje wel


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:49.