iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Ben instellingen? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/9089-ben-instellingen.html)

84425 10-03-08 17:07

Ben instellingen?
 
Aangezien de GPRS-instellingen van Ben nog niet in de wiki vermeld staan, en de klantenservice van Ben me niet kan helpen aan de gebruikersnaam en wachtwoord voor de instellingen vraag ik het hier. Iemand enig idee? Kom tot zo ver niet verder dan APN: internet.ben. daarmee kan ik echter nog niet internetten.

MahRain 11-03-08 16:19

Deze houd ik even in de gaten, ik krijg ook Ben (wil niet met een jaarabo zitten als er een nederlandse 3g iphone komt ;-)

Amp. 11-03-08 16:38

Ondersteund het wel internet? Simyo doet dat ook niet, en Ben is ongeveer hetzelfde als Simyo duss..
daarom is het ook zo goedkoop leek mij, maarja, ook de reden dat ik nu vodafeun heb!

Pako 11-03-08 16:39

tmobile instellingen werken ook niet?

sjowol 11-03-08 17:56

ben... argh, ze zijn weer terug....
ik heb nog nooit zoveel problemen met een provider gehad, krijg nog 120 gulden (ja idd gulden) van ze zelfs! als de klanten'service' hetzelfde is als "vroagah" dan zou ik deze provider als de pest mijdden.
ik ga er dan ook maar vanuit dat ze geen gprs ondersteunen :P

84425 11-03-08 22:53

echt soepel verloopt het inderdaad nog niet met ben. heb de afgelopen maanden een vodafone en tijdelijk een kpn simkaart gebruikt. met geen van beide problemen. ben simkaart vrijdag jl ontvangen en kan pas sinds gisterenavond gebeld worden en sinds vanmorgen doet gprs het ook.
vertoont overigens nog wel een vreemd nieuwtje: bij een oproep worden mijn contacten niet herkend omdat deze allemaal als +31 etc. in mijn telefoon staan en nu krijg ik telkens alleen oproep: 06 etc. te zien. hoogst irritant.


(€ 9,50 ofzo voor " onbeperkt" internet (lees: +/- 250 mb per maand).
instellingen zijn APN: internet.ben en geen gebruikersnaam/wachtwoord.

(heb voor Ben gekozen om dezelfde reden als MahRain aangeeft. geen zn om me voor een heel jaar aan een abonnement te binden voor het geval dit jaar nog een iphone met 3g in NL komt.)

Amp. 12-03-08 09:19

Je hebt nummerformatie/herkenning erop? anders kan je die er toch afhalen? dan zie je ze ook niet meer als 06 maar +31 :)

Anne 19-03-08 09:37

Waarschijnlijk is iedereen er inmiddels wel achter, maar ik wilde het toch nog even melden. Ik heb namelijk pas sinds verleden week een Iphone en een SIM-kaart van Ben. Heb gisterenavond een beetje zitten klooien en voila! Internet van Ben.

APN: internet.ben
Gebruikersnaam en wachtwoord leeglaten.

Bij mij doet-ie het dan!! :D

vinnieblanco 06-04-08 15:31

Kan het uitmaken welke firmware je hebt?

Ik heb 1.1.3 en een 16gb en een Ben abo. Voorheen had ik telfort en totaal geen problemen met GPRS.

De volgende opties werken bij mij in ieder geval niet:

ben.internet
ben
ben

ben.internet
-
-

internet
tmobile
tmobile

Heeft iemand de gouden tip?

benjamin 09-04-08 15:46

Probeer de tip van de post boven je eens? internet.ben Dat werkte bij mij direct!

Doosje 11-04-08 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anne (Bericht 84258)
APN: internet.ben
Gebruikersnaam en wachtwoord leeglaten.

Bij mij doet-ie het dan!! :D

Bij mij ook !
Maar ik zet het snel weer uit ... want ik heb wel Wi-Fi hier :-)

APN: internet.ben
veranderd naar
APN: internet.bens :-) zo kom ik niet voor verassingen te staan.

Sjonny 12-05-08 10:49

BEN-instellingen
 
:confused:
Heb een BEN-abonnement met internet.
Internet functioneert nog steeds niet.

APN: internet.ben is ingesteld.
Geen Gebruikersnaam en Wachtwoord ingevoerd.
Werkt bij mij nog steeds niet... Ook niet na 'herstel' v.d. Netwerkinstellingen!? Zijn er nog andere instellingen van belang? Bijvoorbeeld de Netwerk Selectie (onder 'Instellingen')
Heb als test de SIM-kaart ook even in een Sony Ericsson gedaan en wat me opviel is dat er dan als provider BEN in het scherm verschijnt terwijl dat bij mijn iPhone T-mobile is. Daarin staat BEN ook niet in het lijstje Netwerk Selectie.
Wieowie helpt???


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:50.