iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   ah prepaid microsim (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/91021-ah-prepaid-microsim.html)

zonneke_schijnt 14-05-11 23:43

ah prepaid microsim
 
Ik heb zojuist een ipad 2 3g besteld zonder abonnement. Nu heeft AH een microsim prepaid. Heeft iemand daar ervaring mee. Volgens hun zit het op de KPN netwerk.
Hoe is de dekking ervan?

graag reacties

boomer21 15-05-11 19:52

Geen ervaring wel belangstelling
 
Ik denk dat goed werkt want heb gewoon iPhone met Aldi prepaid en dat werkt ook goed werkt ook via KPN waar kan je die micro sim trouwens krijgen

XIII 15-05-11 20:02

Die AH microsim kun je kopen in de AH winkels...

zonneke_schijnt 15-05-11 20:41

klopt,
in de winkel en via hun site. via de bonus krijg je ook nog eens korting, dus voor 2.50 euro heb je al een micro-sim. de Aldi ken ik niet maar het zal ongetwijfeld wel iets vergelijkbaars zijn. nu gaan we straks naar frankrijk en zit te denken om daar een prepaid van een france telecom te kopen. dan zijn de kosten voor internet goedkoper dan via een nederlandse provider toch? iemand daar ook ervaring mee?

juwlez 15-05-11 22:00

schaap, kan je net zo goed een prepaid micro sim van VF halen, kost je 20 euro, heb je 10 euro btg en 1 GB internet!!!

zonneke_schijnt 15-05-11 23:12

klinkt ook niet gek, al ben ik wel een mooi schaapje ;).

gregre 18-05-11 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juwlez (Bericht 673882)
schaap, kan je net zo goed een prepaid micro sim van VF halen, kost je 20 euro, heb je 10 euro btg en 1 GB internet!!!

oef ... jij bent t schaap. Met die sim kun je no way in t buitenland internetten. Of je krijgt geen verbinding, of die 20 Euro zijn zo weg. Ik reis de hele wereld rond lees maar eens een van de vele threads: "no pdp connection... " etc op dit forum. Lees de threads over de Ierse prepaid sim cards op dit forum (meer dan een jaar geleden begonnen).

De slimste manier om goedkoop in t buitenland te internetten, blijft in t land waar je gaat een prepaid sim te kopen. Door alle providers wordt je gen..id. En dan druk ik mij nog beschaafd uit. Velen hebben van de buitenlandse valkuil mogen proeven. Vodafoon staat nr 1 op de zwarte lijst met zn buitenlandse downloads. sorry VF

zonneke_schijnt 18-05-11 22:56

Ja, wat je verteld lees ik inderdaad ook op andere fora. Ik koop dus wel een locale simkaart. Bedankt voor alle reacties. Van mij mag hier een slotje op.

gregre 19-05-11 21:34

Ik denk niet dat je hier een slotje op moet doen.

Nu je een ah sim gaat kopen wil je toch weten hoe t zit met een abbo bijv de IPAD START van VF.

Ipad start van VF kost op hun internet site zeggen ze E 10. Link je in op 2e pagina dan kost hij daadwerkelijk (na 3 mnd) E 20 (addertje onder t gras). Bij VF krijg je 500 MB voor E 20 + abonnement, tegen de AH prepaidkaart E 10 voor 133 MBs. Een abbo LIJKT goedkoper en handiger want er staat immers op de VF pagina: (Internationaal mobiel internet op je laptop of iPad - Vodafone.nl ) dat je bij dit abbo voor E 7,50/dag (niet onbeperkt) ook internet in t buitenland kunt krijgen. Je hoeft hiervoor alleen met klantenservice te bellen. Ook hier zit een adder onder het gras. Als je bijna 45 minuten mobiel gewacht hebt in het buitenland, krijg je van klantenservice te horen dat je met het "Ipad Start" abonnement toch echt niet international kunt internetten. Daarvoor moet je namelijk weer persoonlijk met leg.bewijs naar een NL vodafoonwinkel gaan om een buitenland abonnement af te sluiten, waardoor je dat idiote bedrag van E 7,50/dag in het buitenland mag gaan betalen.

Overweeg je een abbo af te sluiten? Bezint eer ge begint! Ik zeg mijn abbo op. Blij te horen dat er
Prepaid is (vorig jr kon dat niet). Je past dan automatisch je consumenten gedrag aan, minder gemakzuchtig.

Info over de ah prepaid simcard (moet je lezen want de ah medewerkers weten van niks):
http://www.ah.nl/mobiel/article.jsp?trg=mobiel/prepaid.internet.home

En mocht je gebruik maken van Wi-Fi, installeer dan niet de 4.3.3 versie=regelrechte hel zowel op Ipad 1 als Ipad2

zonneke_schijnt 20-05-11 12:42

ik kan overal op Wi-Fi, maar met zo'n goedkope sim kaart kan ik op internet als het perse moet. daarom vind ik die van VF dus te duur (addertje had ik ook gelezen). daarom lijkt me de ah sim een perfecte oplossing voor die enkele keer dat ik niet op Wi-Fi zit. In buitenland schaf ik toch een locale prepaid aan. Orange heeft ze ook in hun pakket.

cobele 23-05-11 20:04

ah prepaid sim
 
Kocht een ah prepaid sim voor m'n ipad2 maar het lukt me niet het bijbehorende software te downloaden; wie kan mij helpen?

zonneke_schijnt 23-05-11 21:40

Ik heb inmiddels toch maar besloten om een prepaid van VF te kopen. Dit hoofdzakelijk vanwege de snelheid van internet en de goede dekking en Blox. Er was 1 maar: hoe activeer je je microsim via sms?? gelukkig had ik nog een oude Nokia in huis waarbij je de simkaart in klemt. De microsim kan er op 2 manieren in en bij de 2e keer accepteerde hij de activatiecode. Dus heb ik nu een werkende prepaid simkaart van VF voor die keren dat ik op 3G ben. Thuis zit ik altijd op Wi-Fi en dan heb ik de 3G uit. Je hebt wel extra gegoed gekregen die maar een maand geldig is, dus straks nog maar even op 3G. De ah kaart zou makkelijker te activeren zijn omdat deze speciaal voor de iPad gemaakt is. Op de ah site staat precies hoe je de sim moet activeren. Succes!

XIII 23-05-11 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cobele (Bericht 676354)
Kocht een ah prepaid sim voor m'n ipad2 maar het lukt me niet het bijbehorende software te downloaden; wie kan mij helpen?

Voor de iPad is er geen bijbehorende software...

cobele 23-05-11 22:05

OK, bedankt!

boomer21 26-05-11 21:28

Ipad2
 
Was net om de microsim in de ah winkel te halen zijn ze niet op voorraad worden bijna niet verkocht mag over een paar dagen bellen als ze er zijn.

misterxx2 27-05-11 01:18

Weet niet waar je woont, maar bij ons bij de servicecounter (Weert) zijn er genoeg!

Jupsin 27-05-11 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boomer21 (Bericht 677294)
Was net om de microsim in de ah winkel te halen zijn ze niet op voorraad worden bijna niet verkocht mag over een paar dagen bellen als ze er zijn.

Je kon ze ook via de AH Website bestellen toch?
Kun je altijd nog doen.

pcmarcel 04-06-11 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonneke_schijnt (Bericht 676388)
... hoe activeer je je microsim via sms?? gelukkig had ik nog een oude Nokia in huis waarbij je de simkaart in klemt. De microsim kan er op 2 manieren in en bij de 2e keer accepteerde hij de activatiecode. Dus heb ik nu een werkende prepaid simkaart van VF voor die keren dat ik op 3G ben. Thuis zit ik altijd op Wi-Fi en dan heb ik de 3G uit. ...!

Hoe activeer je je microsim via SMS ?
Welke activatiecode bedoel je en waar moet je die naar sms-en ?
Als ik de microsim in m'n iPhone doe kan ik alles prima doen. Als ik 'm in m'n iPad doe dan wordt aangegeven dat er niet aangemeld kan worden op het data netwerk :confused:
Instellingen zouden goed moeten zijn : office.vodafone.nl als APN en Vodafone als Username en password.
Ik kom verder in de documentatie nergens tegen dat je ergens een code heen moet sms-en om internet te activeren.

rholtmeulen 09-06-11 21:16

hallo

ik volg dit even , ik heb namelijk ook een microsim van de AH aangeschaft voor mijn ipad 2 .
deze geplaatst.
ik zie nu ook dat ik verbinding heb met kpn .
maar als ik nu bv safari open krijg ik de melding.
"mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk u hebt geen abonnement op een mobiele dataservice.

wat heb ik gemist??

ik hoor het graag groet Romano

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 juni 2011 om 21:40 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rholtmeulen (Bericht 681727)
hallo

ik volg dit even , ik heb namelijk ook een microsim van de AH aangeschaft voor mijn ipad 2 .
deze geplaatst.
ik zie nu ook dat ik verbinding heb met kpn .
maar als ik nu bv safari open krijg ik de melding.
"mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk u hebt geen abonnement op een mobiele dataservice.

wat heb ik gemist??

ik hoor het graag groet Romano

heb het inmiddels al gevonden,
toch maar even melden misschien heeft iemand er nog wat aan.

bij APN instellingen stond onder APN "internet" ingevuld hier moet je alles leeg laten!!!

Amien 03-07-11 12:11

AH sim only is niet meer te koop? kan 'm niet vinden op hun website (alleen met dongle), meisje achter de balie (Den Haag) keek alsof ze water zag branden :)

Iemand een linkje?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:57.