iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Hollands nieuwe in iPhone 4 GEEN BEREIK IN BUITENLAND (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/95762-hollands-nieuwe-iphone-4-geen-bereik-buitenland.html)

iJob 20-07-11 13:39

Hollands nieuwe in iPhone 4 GEEN BEREIK IN BUITENLAND
 
Ik heb een iPhone 4 en een sim only abbo van Hollands Nieuwe, echter werkt deze nooit in het buitenland (wintersport in Oostenrijk, andere vakanties en nu in zuid-Spanje). Hierdoor kan mijn bedrijf belangrijke orders mislopen, doordat mijn telefoonnummer niet werkt. Ik heb alles geprobeerd met de iPhone, ook een restore, maar niets mocht baten...

Kortom, ik heb zo snel mogelijk een oplossing nodig, want dit telefoonnummer is erg belangrijk!

Duizend maal dank aan degene die de oplossing biedt, tevens €10,- (na 31 juli, wanneer ik terug in Nederland ben).

PS: gezien internet beperkt is, gelieve mailen naar job@e.s.s.i.m.nl
(puntjes weglaten)

corne64 20-07-11 13:46

Buitenland laten activeren door je provider lijkt mij.

ballegooier 20-07-11 23:53

Gauw een simlock vrij toestelletje kopen bij een lokaal winkeltje.

bjklifatih 21-07-11 00:23

Het kan zijn (zoals in Turkije) dat ze de IMEI blokeren zodra je met een telefoon op hun masten zit.
Ik zou dit eerst navragen, voor 10 euro ongeveer kun je je IMEI open laten zetten en kun je altijd in Spanje bellen :).

mail.eve 21-07-11 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iJob (Bericht 692716)
Ik heb een iPhone 4 en een sim only abbo van Hollands Nieuwe, echter werkt deze nooit in het buitenland (wintersport in Oostenrijk, andere vakanties en nu in zuid-Spanje). Hierdoor kan mijn bedrijf belangrijke orders mislopen, doordat mijn telefoonnummer niet werkt. Ik heb alles geprobeerd met de iPhone, ook een restore, maar niets mocht baten...

Kortom, ik heb zo snel mogelijk een oplossing nodig, want dit telefoonnummer is erg belangrijk!

Duizend maal dank aan degene die de oplossing biedt, tevens €10,- (na 31 juli, wanneer ik terug in Nederland ben).

PS: gezien internet beperkt is, gelieve mailen naar job@e.s.s.i.m.nl
(puntjes weglaten)

Wellicht een rare vraag, maar wat zei Hollandse Nieuwe na jouw terugkomst van de wintersport?

iJob 21-07-11 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 692885)
Wellicht een rare vraag, maar wat zei Hollandse Nieuwe na jouw terugkomst van de wintersport?

Niets zinnigs... *****bedrijf, die terugbelmethode al klantenservice werkt al helemaal voor geen meter. Ik ga jullie tips proberen, behalve een nieuw telefoontje kopen. Wanneer er iets heeft gewerkt/werkt laat ik het weten en neem ik even contact op.

Thanks!

Edit: mijn iPhone 4 heb ik in juli 2010 in San Francisco gekocht, zou het daaraan kunnen liggen (mijn 1st gen iPhone kwam ook uit de USA, nooit problemen mee gehad mbt bereik in het buitenland.)

jojo3436 21-07-11 13:00

Aan de telefoon zal het niet liggen. Met veel prepaid abonnementen kan je ook niet standaard bellen in het buitenland. Dit is iets wat je provider moet toestaan/aanzetten.

mail.eve 21-07-11 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iJob (Bericht 692953)
Niets zinnigs... *****bedrijf, die terugbelmethode al klantenservice werkt al helemaal voor geen meter. Ik ga jullie tips proberen, behalve een nieuw telefoontje kopen. Wanneer er iets heeft gewerkt/werkt laat ik het weten en neem ik even contact op.

Thanks!

Edit: mijn iPhone 4 heb ik in juli 2010 in San Francisco gekocht, zou het daaraan kunnen liggen (mijn 1st gen iPhone kwam ook uit de USA, nooit problemen mee gehad mbt bereik in het buitenland.)


Ik snap dat het vervelend is voor je, maar ik krijg toch sterk de indruk dat je zelf verdomd weinig na je wintersport eraan gedaan hebt, sorry! Als dit nummer zo zo zo belangrijk is had je het toen toch wel gelijk laten oplossen.:mad:

remundo7000 31-07-11 18:46

Het ligt aan de provider. Als je niet van ze af kan of wil, koop dan een prepaid sim van een "echte" provider (die roaming toestaat). Schakel je nummer door naar je prepaid nummer. Stop de prepaid sim in je telefoon en ga naar het buitenland.

Let wel op: data roaming is peperduur, roaming met spraak buiten de EU ook. En als je weer in NL bent, haal de prepaid sim er uit, gewone sim er in en doorschakelen uitzetten.

Maar als, zoals je zegt, je werk afhankelijk is van je mobiele nummer, zou ik van Hollands nieuwe afstappen.

NielsZwolle 30-10-11 21:47

Opnieuw opstarten en het probleem is over. Werkte bij mij ook.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:11.