iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Hi eindeloos (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/9694-hi-eindeloos.html)

Aeschere 20-03-08 11:35

Hi eindeloos
 
Hallo,

Als eerste post gelijk maar een probleem wat al veelvuldig besproken is op dit forum maar waar ik nog geen werkende oplossing voor heb gevonden.

Zodra ik verbinding probeer te maken met internet krijg ik de melding "Could not activate EDGE:PDP authentication failed". Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd zoals:

- GPRS activeren (stond al aan)
- APN (internet) ingevuld, ook geprobeerd met bijbehorende login en wachtwoord (kpn, gprs)
- iPhone Restore
- Sim eruit, reboot, sim erin truucje
- HI klantenservice gebeld. (Lijkt erop dat de iphone niet automatisch overschakelt naar GPRS, hier hebben wij geen oplossing voor. Ga maar naar een verkooppunt)

Maar helaas, het heeft niet mogen helpen. Ik blijf nog steeds dezelfde melding ontvangen.
Via Wi-Fi werkt internet wel, maar ja, zo'n verbinding heb ik niet overal.
Ik heb een Hi 20 abonnement met een Hi Eindeloos online bundel en een ge-jailbreakte 1.14 iphone.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Bvd.

Kriek 20-03-08 15:55

Welke GPRS instellingen gebruik. Ik moet ze namelijk blanco laten in tegen stelling tot hier in de wiki staat. Gebruik namelijk ook HI eindeloos. Wel moet ik zeggen dat ik zinds een half jaar een nieuw simkaart heb omdat me oude gewoon overleden was. Dus mischien kan het daar ook aan liggen.

Aeschere 21-03-08 10:09

Helaas. De eerste keer dat je de sim erin stopt en nadat je telefoon restored zijn de edge instellingen leeg. Maar ook met deze instellingen wil internet niet werken.
Ik heb HI nogmaals gebeld en na veel heen en weer gevraag bij de TD gaan ze nu de status van mijn telefoonnummer op hun netwerk bekijken. Dit kan 1-5 werkdagen duren. Ik ben benieuwd of dat wel wat uithaalt. Anders wordt het misschien toch eens tijd om over te gaan op een andere provider.

CadmanF 21-03-08 18:06

Ik heb ook Hi Eindeloos en ook ik heb helemaal niks ingesteld in de telefoon... Gewoon abonnement afgesloten en daarna kon ik meteen online...

28juni 22-03-08 00:32

heb je wel 1200 gebeld en gprs geactiveerd dat moet namelijk bij kpn optie 2 in het menu. Komt namelijk niet terug in je verhaal.

Aeschere 22-03-08 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aeschere (Bericht 84798)
Hallo,
- GPRS activeren (stond al aan)

Staat als eerste in het lijstje...

sleeb000 23-03-08 19:58

HI
 
Ik heb ook een Hi abb. met hi eindeloos werkt eerst ook niet maar na contact te hebben gehad met de helpdsek bleek de optie data niet goed te zijn door gevoerd, daarna geen enkel probleem meer.

jemave 23-03-08 20:04

ik heb dit probleem ook gehad en ook bij mij was de oplossing gewoon HI bellen en ook bij de TD zitten zeuren .. daar lag bij mij idd de fout en na 3 -4 dagen was het verholpen... nog steeds belachelijk dat het niet in 1 keer kan

ayfoon 26-03-08 16:01

Ik heb sinds kort de iPhone en nu heb ik een Hi Eindeloos Online abonnement en op m'n oude toestel werkt dit gewoon prima. Per sms alle instellingen ontvangen en opgeslagen. Via Hi werkt dit niet. Wat moet ik nu doen om alsnog te kunnen internetten?
Abo is wel actief want in oude toestel doet ie het gewoon.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:52.