iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Snelheid T-Mobile 3G (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16024-snelheid-t-mobile-3g.html)

Redchilly 13-07-08 01:59

Zojuist ook even de test gedaan en ook bij mij is de iPhone over het zelfde Wi-Fi netwerk iets sneller dan mijn iMac.
Voor de grap Wi-Fi uitgeschakeld op de iPhone (verouderd modelletje ;) ) en direct nog een keer de test gedaan.
Ik kan verklappen dat er niets gecashed wordt op de iPhone, na 2 minuten heb ik de test maar afgebroken ;)
Morgen zal ik eens opnieuw kijken wat GPRS voor waardes oplevert.

Edit:
Ik kon toch niet wachten, dus met laatste sigaretje voor vandaag in de hand even buiten gaan staan.
Voor de zekerheid clear cache gedaan op de iPone en een nieuwe Safari pagina geopend.
Tot mijn verbazing haal ik bijna dezelfde resultaten???
Wi-Fi uitgeschakelt, buiten in de tuin, haal ik op GPRS 6871.2 KByte/sec op speedtest.nl
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er iets niet helemaal correct wordt weergegeven.

iCulture 13-07-08 02:14

Modbreak:
Heren? Als volwassenen nu weer graag? (die opmerking geldt voor beiden)


forum.bericht 13-07-08 09:00

Hoe al die testprogramma's werken weet ik niet (er zijn er veel te veel varianten, goede, minder goede, slechte en hele slechte) maar die werken echt niet door gebruik te maken van een cache. Zouden ze dat wel doen dan had geen enkele test waarde en is uitsluitend de eerste meting maatgevend en moeten alle direct volgende supersnelle waardes geven.

Zie ook een simpele webpage waarbij er diverse factoren, deels door de webpage zelf, deels instelbaar door de gebruiker (in geval iPhone kan de gebruiker nagenoeg niets zelf, althans op eenvoudige wijze, instellen) en deels door de browser bepaald.

En zoals al vaker gezegd: de gevonden waardes moeten niet als absolute waardes gezien worden. M.n. de drukte op het Internet is sterk bepalend voor de gevonden snelheid. en zelfs zijn er programma's die nog altijd het verschil tussen "k" (=1.000) en "K" (=1.024) niet snappen.

Voor degenen die graag meten: op Online speedtest - Alken.nl. - vindt je ontelbaar veel meetprogramma's. In alle smaken, geuren en kleuren.

ArB 13-07-08 10:10

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gonny (Bericht 140285)
Lastig: "Safari kan dit bestand niet downloaden"

BBNED werkt prima, zie attachment. :)

En speedtest.nl is wel degelijk erg onbetrouwbaar omdat ik toevallig weet dat ze maar een beperkte aansluiting op internet hebben (hadden iig). Dus zodra het wat drukker met de tests wordt dan is het niet realistisch meer.

zwaan 13-07-08 10:25

Wat ik vind, wat nog niet gezegd is. De snelheid is zeer goed. Ik haal nauwelijks 500 met m'n laptop. Maar ik heb dan nog wel een brak abo :p

iMick 13-07-08 10:56

Ik gebruik tot nu toe altijd Mobile Speed test
en krijg daar realistische getallen uit en ook als ik de test vaker achter elkaar
uitvoer verandert er niks aan de snelheid dus het gebruikt niet je cache

forum.bericht 13-07-08 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 140515)
BBNED werkt prima, zie attachment. :)

En speedtest.nl is wel degelijk erg onbetrouwbaar omdat ik toevallig weet dat ze maar een beperkte aansluiting op internet hebben (hadden iig). Dus zodra het wat drukker met de tests wordt dan is het niet realistisch meer.

Zou kunnen, als ik het over speedtest heb dan praat ik over speedtest.net oftewel Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test. Een van de prettige punten is dat er servers in Nederland staan en je desgewenst zelf kunt kiezen met welke server je wilt werken.

paulmadejong 13-07-08 12:13

Voor zover ik opmaak uit T-Mobile's info hebben we met de iPhone abo's een maximale snelheid van: 2048/348 kbps (kiloBITS per sec), dit komt overeen met 256/48 kBps (kiloBYTES per sec.)

Een beetje redelijk ADSL abonnement is dus wel degelijk sneller. Vergeet ook niet dat de latency (of ping) via 3G erg hoor ligt (vooral als je beweegt) en dit ook ten kosten gaat van je "voelbare" snelheid.

Verder geven geen van de bovengenoemde snelheidstesten een accuraat beeld. Veel servers staan in hte buitenland wat de test niet ten goede komt. Zelf heb ik een glasvezel lijn met 100mbps, wat een theoretisch maximum geeft van 12.5 MB/s. Via speedtest.nl kom ik soms op snelheden van obven de 50MB/s terwijl mijn netwerkkaart dit niet eens aan kan :)

De services in het buitenland komen vaak juist weer niet boven de 8MB/s uit terwijl ik met downloaden toch echt bij sommige servers de 12MB/s weet aan te tikken. Kortom, een goede meting heb ik nog niet gevonden in de zin van een "officiele" speedtest.

marcoryn 13-07-08 12:20

Ik ben benieuwd naar metingen van andere 3g gebruikers..wat halen die via bbned.
Misschien ook handig te vermelden welke plaats de meting plaatsvond?

Ronn 13-07-08 12:24

hier een meting uit Enschede: speedtest, 1ste meting 2919 kBp/sec, tweede meting 8168kBp/sec,meting via inetworktest.com: 867.1kBp/sec

Groet,Ronn

tescione 14-07-08 11:48

1 Bijlage(n)
Bbned heb ik nog niet geprobeerd, maar dit is een meting in Utrecht op 3g.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:46.