iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   geen 3G na prepaid >> iPhone abonnement (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16273-geen-3g-na-prepaid-iphone-abonnement.html)

jeroentje 15-07-08 08:54

geen 3G na prepaid >> iPhone abonnement
 
Na 4 uur in de rij te hebben gestaan, nog steeds geen internet op m'n iPhone.

Gisteren op onemorething iemand tegen gekomen die het exact het zelfde had als ik.

Ik had een prepaid kaart met nummer wat ik mee wilde nemen naar m'n iPhone abonnement.
Ik kan ook nu gewoon bellen en SMS-en, maar internetten ho maar

als ik het internet op wil via 3G krijg ik dit

http://farm4.static.flickr.com/3053/...c98cd5f4_o.png

Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: PDP-identiteit niet geacepteerd

zijn er meer mensen die van prepaid overgestapt zijn naar abonnement ???

truckdiver 15-07-08 09:06

waarom eens niet gewoon naar je provider belllen met je probleem,

jeroentje 15-07-08 09:15

heb ik al reeds gedaan.. echter zij weten het ook niet.. wat het probleem is.. ze zien me inloggen, krijgen een foutmelding en kunnen hier niks mee..

volgens hun schijnt er een serie simkaarten te zijn niet niet helemaal compatible is met de iPhone.

truckdiver 15-07-08 09:16

vraag dan misschien een nieuwe simkaart :rolleyes:

jeroentje 15-07-08 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 142509)
vraag dan misschien een nieuwe simkaart :rolleyes:

zit al de 3e simkaart in ;)

Nikooos 15-07-08 11:10

Dan moet je dingen wegstrepen. Vraag dan een nieuwe iphone ;)

jeroentje 15-07-08 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 142585)
Dan moet je dingen wegstrepen. Vraag dan een nieuwe iphone ;)

iPhone is goed, ik heb een kruistest gedaan

mijn SIM in iPhone van collega gedaan en niet kunnen internetten
SIM van collega in mijn iPhone gedaan en gewoon kunnen internetten

Nikooos 15-07-08 13:10

Dan moet je toch inderdaad bij T-mobile gaan. Kan je niet gewoon naar zo'n shop gaan en zeggen dat je niet weggaat voordat het opgelost is.

jeroentje 15-07-08 13:52

vandaag weer SIM kaart laten wisselen (5 euro) geen internet..

men wil pas verder helpen als de afdeling netwerken er mee klaar is..

T-Mobile wil niet aan geheel nieuw nummer beginnen want dan moeten ze een abbo afsluiten.. Stelletje ruk eenden...

Hoe hou je een klant aan het lijntje..

Voorstel om door hun verstrekte prepaid kaart mij te laten internetten wordt van de hand gedaan.. "we zijn met het probleem bezig en u moet maar wachten"

Er wordt dus niks gedaan om de klant tevreden te houden....

Ik overweeg zelf een prepaid kaart te kopen en deze te declareren doormiddel van een klacht..

tjmvdz 15-07-08 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroentje (Bericht 142754)
vandaag weer SIM kaart laten wisselen (5 euro) geen internet..

men wil pas verder helpen als de afdeling netwerken er mee klaar is..

T-Mobile wil niet aan geheel nieuw nummer beginnen want dan moeten ze een abbo afsluiten.. Stelletje ruk eenden...

Hoe hou je een klant aan het lijntje..

Voorstel om door hun verstrekte prepaid kaart mij te laten internetten wordt van de hand gedaan.. "we zijn met het probleem bezig en u moet maar wachten"

Er wordt dus niks gedaan om de klant tevreden te houden....

Ik overweeg zelf een prepaid kaart te kopen en deze te declareren doormiddel van een klacht..

Bij mij hetzelfde probleem, ook van een prepaid naar iphone abo overgestapt, en ik krijg dezelfde foutmelding.
Hij heeft het wel een paar keer gedaan bij mij, maar steeds na een uur gaat het weer mis, mijn case ligt ook bij de technical support....

jeroentje 15-07-08 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tjmvdz (Bericht 142897)
Bij mij hetzelfde probleem, ook van een prepaid naar iphone abo overgestapt, en ik krijg dezelfde foutmelding.
Hij heeft het wel een paar keer gedaan bij mij, maar steeds na een uur gaat het weer mis, mijn case ligt ook bij de technical support....


de mijne ook.. maar ik vind het verdacht dat er meerdere gebruikers die van prepaid naar abonnement zijn overgestapt problemen hebben.

Ik heb persoonlijk liever internet op m'n iPhone dan nummerbehoud.. maar hier wilt T-Mobile niet aan mee werken..

Crp 15-07-08 22:17

Hier precies hetzelfde. Ik ben ook overgestapt van prepaid naar abbo. En geen 3G verbinding. Ik heb gister nog wel wat gespeeld met GPS onder het rijden en heeft het heel ff gedaan (+/- 2min) Maar voor de rest krijg ik al vanaf het begin precies dezelfde foutmelding.

iKev 18-07-08 11:53

hmm, mijn vriendin en ik hebben allebei nog een prepaid t-mobile op dit moment. Ik denk dat ik nog even een paar weekjes wacht met de aanschaf van een iPhone, tot t-mobile zn zaakjes op orde heeft.

iKev 22-07-08 15:30

update: kan iemand van hierboven bevestigen of de problemen al opgelost zijn? merci!

jeroentje 22-07-08 15:41

sorry, ik ben net terug van een lang weekendje weg.

Ik kan bevestigen dat het internetten werkt !!

maar wat nu het probleem is geweest is nog niet duidelijk, ik ga hier nog een brief oversturen naar T-Mobile.

Crp 22-07-08 15:49

bij mij werkt het nog niet, moet ik t-mobile bellen? Of word dit probleem automatisch opgelost? Naar welk nummer moet ik bellen trouwens? Gewoon de klantenservice!

jeroentje 22-07-08 16:01

1200 op je telefoon.. succes!!

Franca 25-07-08 10:48

Nou, ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ook ik ben van prepaid naar abbonnement gegaan en internet werkt alleen via Wi-Fi maar dat is niet de bedoeling want dan ben je afhankelijk van niet beveiligde internet van anderen. Vanochtend gebeld maar omdat ze een andere grote storing hebben helpen ze me niet. Ik moet vanmiddag nog maar eens bellen:mad: Ik vind dit geen stijl van T-mobile. Ook werkt mijn "my T-mobile" niet meer.

Crp 25-07-08 13:01

ik woensdag gebeld en mijn nummer werd doorgegeven. Gisteravond deed mijn verbinding het eindelijk :) vanochtend kreeg ik een smsje van tmobile dat het was opgelost.

iKev 26-07-08 16:43

kan je het omzetten van een t-mobile prepaid naar t-mobile iPhone abonnement met nummerbehoud ook doen bij The Phone House danwel Belcompany? Of kan dit alleen in de T-mobile winkel?

merci!

Franca 26-07-08 16:48

Beste iKev,

Ik heb de mijne via Belcompany laten omzetten. Dat gaat prima (behalve dat internet nog niet werkt maar ik kreeg net een sms dat ze ermee bezig zijn) Bij mij deed mijn Iphone het meteen nadat ik hem via Itunes had geactiveerd.

Succes!!

groetjes,Franca

iKev 26-07-08 16:54

ok, perfect!

groeten,
kevin

Franca 30-07-08 09:09

Mijn internet werkt ook sinds gisteren. Ik kreeg een sms van T-mobile dat het was opgelost maar toen werkte het nog niet. Ik heb Belcompany gebeld en die konden mij telefonisch niet uitleggen wat ik zou moeten aanpassen in mijn instellingen dus ik ben naar hun toegegaan. Het bleek dus dat het alleen een kwestie was van helemaal uit zetten en dan weer aanzetten. Jammer dat ze me dit niet door de telefoon konden zeggen...... Nou ja, het werkt en daar ben ik super blij om.

bullmastiff 30-07-08 12:29

Ik was overgegaan van Orange naar T-Mobile net voor ze met het nieuws van de te leveren iPhone kwamen. Ik kon mijn sim-only niet meer omzetten naar een aanbieding met iPhone. Wel zou ik gebruik kunnen maken van de instellingen als ik over was naar T-Mobile. Vandaag gebeld of ik de internet instellingen kon krijgen......NIET DUS!!! Als je geen T-Mobile iPhone hebt ondersteunen ze de support niet!!!!! Rukkers!!!! Nu kan ik dus nog niet mobiel internetten.
Weet iemand de instellingen of heeft iemand een tip wat ik nu het beste kan doen?

Franca 30-07-08 16:18

Aan de instellingen kan je zelf niets doen,dat moet T-mobile voor je aanpassen. Ik kon voordat mijn internet geregeld was wel internetten maar alleen via Wi-Fi. Daar waren er toch best wel wat beschikbaar van. Misschien lukt het je wel met Wi-Fi.

iKev 01-08-08 12:37

heb gisteren mijn iPhone opgehaald bij TPH. Omdat ik mijn (prepaid) nummer wil behouden, moest een formulier gefaxt naar T-Mobile en vermoedelijk zal het 10 dagen duren eer het nummer overgezet is.

Er zit nu tijdelijk een andere SIM-kaart in, met een ander nummer. In de winkel zeiden ze me dat ik daar wel al kon mee bellen (tegen prepaid tarief, dus vooral niet mee internetten want dat is duur).

SIM zit erin, unlocken met bijgeleverde pin werkt ook..maar toch krijg ik steeds GEEN SERVICE bovenaan te zien. T-Mobile bij de aanbieders selecteren in de instellingen werkt ook niet.

Is dit normaal? Heb wel aangegeven dat mn nieuwe abo pas in moet gaan als mn oude nummer is over gezet. Misschien is dat het?

Surfen en emailen via Wi-Fi werkt prima.

merci!

Franca 01-08-08 15:11

Wat een raar verhaal, iKev. Ik heb de mijne bij Belcompany gehaald en mijn nummer was meteen overgezet. Dat hebben ze namelijk aangegeven op dat formulier.(het ging bij hun online trouwens, zij hoefden niets te faxen) Dat is juist het voordeel dat je het bij een winkel haalt. Als je het zelf regelt dan duurt het inderdaad 10 dagen maar via de winkel absoluut niet. Wel moest ik hem activeren via Itunes. Pas daarna deed hij het.

Groetjes,Franca

iKev 01-08-08 16:42

Onze prepaid-kaarten waren te oud voor in de iPhone (oa nog een oud Ben-kaartje) en die nummerportering konden ze blijkbaar niet in het computersysteem doorgeven, maar alleen via de fax.

Al hadden ze me wel gezegd dat ik met de nieuwe sim in de Iphone al kon bellen, nog voor het abo ingaat maar dan tegen een hoger tarief. Toch krijg ik steeds "Geen Service" en dat vind ik nogal raar.

Nouja, nog 9 werkdagen te gaan. Geeft me de tijd om alle nummers en contacten netjes in het adresboek te zetten.

bullmastiff 02-08-08 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franca (Bericht 156451)
Aan de instellingen kan je zelf niets doen,dat moet T-mobile voor je aanpassen. Ik kon voordat mijn internet geregeld was wel internetten maar alleen via Wi-Fi. Daar waren er toch best wel wat beschikbaar van. Misschien lukt het je wel met Wi-Fi.

Dat T-Mobile dat moet doen kreeg ik ook te horen. Maar die ondersteuning leveren ze niet. Via Wi-Fi lukt het goed, maar het aantal punten waar dat kan vind ik tegenvallen. Zal per regio ook verschillend zijn natuurlijk.
Toch maar eens een brief aan de klantenservice sturen;)

Sqrooge 05-08-08 00:27

Ik heb sinds 2 augustus ook een iPhone, gehaad bij the phone house. ben van prepaid naar abo gegaan. kan gewoon bellen en sms-en alleen het internet doet het niet wel weer via Wi-Fi, en bij toeval doet ook my-tmobie het niet

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iKev (Bericht 153691)
kan je het omzetten van een t-mobile prepaid naar t-mobile iPhone abonnement met nummerbehoud ook doen bij The Phone House danwel Belcompany? Of kan dit alleen in de T-mobile winkel?

merci!


iKev 05-08-08 13:38

Mmm, dus jouw tijdelijke sim deed het meteen? Ik heb nog steeds 'Geen Service'.
merci!

Marbo 06-08-08 23:58

zijn de problemen nu opgelost als je je pre paid nummer laat overzetten? IK heb een goed nummer dat ik niet kwijt wil nl. Of is het handig eerst je iPhone te activeren en na een week pas je nummer over zetten?

iKev 07-08-08 21:44

ik laat mijn prepaid nummer overzetten op de nieuwe sim. Maar het duurt wel 10 werkdagen vooraleer het overgezet is, althans volgens The Phone House waar ik mn iPhone gekocht hebt. T-Mobile heeft hier nl een achterstand.

Ik heb ervoor gekozen om mijn nieuw abonnement pas in te laten gaan als mijn nummer overgezet is. Vandaar dat ik momenteel nog niet met de iPhone kan bellen. Over 5 werkdagen doet hij het dan hopelijk.

Je kan de telefoon wel al activeren in iTunes, er zit een nieuwe sim in. Dus ik ben de iPhone nu aan het inrichten, contacten toevoegen etc. En in de tussentijd surf ik ermee op mijn Wi-Fi-netwerk.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:57.