iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Mijn rechten? T-Mobile slecht bezig. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16667-mijn-rechten-t-mobile-slecht-bezig.html)

Tim de Kl. 18-07-08 23:53

Mijn rechten? T-Mobile slecht bezig.
 
Hoi ***********, --> Geen idee waarom dit wordt gefilterd -- > i P h o n e f o r u m

Ik heb de 3G gekocht, ben der blij mee.
Ik heb alleen problemen met T-mobile en wil graag weten wat ik nu moet doen.

1. Geen tot weinig informatie over het falen en instabiele werking 3G netwerk.
2. 20 minuten in de wachtrij(telefonisch) staan om een vraag beantwoord te krijgen ---> duurt lang voor je service krijgt.
3. My- T-mobile ondersteunt geen merk Apple(klein foutje)
4. Coverage Tool geeft gewoon helemaal niet goed weer waar de dekking echt ligt (Zou hier goed buiten moeten hebben, heb alleen GPRS)
5. GPRS snelheid haalt met vol bereik hier de 55kbit/s, dus vergelijkbaar met Inbelsnelheid.

(6. K750i geeft VOL bereik GPRS, iPhone3G geeft de HELFT.)

Wat kan ik nu doen?
Er is mij 2Mbit/s beloofd, nja... niet vol 2Mbit/s beloofd, maar iig meer dan 55kbit/s... wat dus ongeveer 1/40e is van wat ze je wijs proberen te maken.
Hun informatie (CoverageTool) is foutief, ik heb dit van te voren gechecked, anders had ik geen 3G genomen.

Ook, toen ik WEL een keer doorkwam tot telefonisch contact, zeiden ze dat de dekking GOED zou moeten zijn in mijn stad (Zaltbommel)
Ook zeiden ze dat er een zendmast hier zou moeten zijn binnen 3 maanden, moet ik dan die 3 maanden betalen voor internet??(Kan ik dus korting eisen/vragen?)

Groetjes,
Tim

Redchilly 19-07-08 00:03

Punt 3 is i.d.d. zoeken naar spelden in hooibergen ;)

Verder kun je je beklag doen en een oplossing vragen.
Mijn schoonzus heeft vorig jaar (of 2 jaar terug, weet niet precies meer) een T-Mobile abo afgesloten.
Zij woont in Kortenhoef (klein plaatsje bij Hilversum) en had daar een heel slechte dekking.
Hierover heeft ze meermalen beklag gedaan en heeft 2 opties aangeboden gekregen als oplossing/compensatie.
Of ze kon maandelijks 20% korting krijgen op de factuur voor het ongemak van thuis niet kunnen bellen.
(buiten wel beetje ontvangst, binnenshuis absoluut niet)
Ook kon ze per direct contract ontbinden en overstappen naar andere provider (met nummer behoud).
Ik dacht eerst dat ze de telefoon toen mocht houden, maar die heeft ze terug moeten sturen.
Anders zou ik op mijn zwagers naam een iPhone abo op dat adres afsluiten ;)

Wellicht kun je hier iets mee, maar ik denk niet dat je je iPhone kwijt wilt, maar 20% is natuurlijk mooi meegenomen.

PlaceR 19-07-08 12:08

1. Geen tot weinig informatie over het falen en instabiele werking 3G netwerk.
Er kunnen wat problemen zijn, maar als het van korte duur is en niet structueel zou het onzin zijn om iedereen in te lichten.


2. 20 minuten in de wachtrij(telefonisch) staan om een vraag beantwoord te krijgen ---> duurt lang voor je service krijgt.
Als er veel vragen zijn of het druk is gaat het moeilijk anders. Juist misschien omdat de service vrij uitgebreid is kan het wat langer duren.

3. My- T-mobile ondersteunt geen merk Apple(klein foutje)
Zal wel goedkomen maar is dat nou echt zo'n gigantisch probleem?

4. Coverage Tool geeft gewoon helemaal niet goed weer waar de dekking echt ligt (Zou hier goed buiten moeten hebben, heb alleen GPRS)
En 2 straten verder? er kunnen ook stoorzenders in de lucht hangen. T-mobile maakt deze kaartjes aan de hand van de plaatsing van zendmasten. De omgeving kan ook veel doen met het signaal

5. GPRS snelheid haalt met vol bereik hier de 55kbit/s, dus vergelijkbaar met Inbelsnelheid.
Nog vrij snel voor GPRS

Wat kan ik nu doen?
Er is mij 2Mbit/s beloofd, nja... niet vol 2Mbit/s beloofd, maar iig meer dan 55kbit/s... wat dus ongeveer 1/40e is van wat ze je wijs proberen te maken.
Hun informatie (CoverageTool) is foutief, ik heb dit van te voren gechecked, anders had ik geen 3G genomen.

Beloofd is er niets... Het zijn maximaal haalbare snelheden. en de Coverage tool is niet foutief maar zoals eerder gezegd gebaseerd op mastenplaatsing en niet op metingen ter plaatse.

Ik denk dat je een te groot probleem maakt van een klein iets. Krijg zelfs het gevoel alsof je gewoon echt aan het zoeken bent naar iets om te zeuren.

Grample 19-07-08 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tim de Kl. (Bericht 145904)
1. Geen tot weinig informatie over het falen en instabiele werking 3G netwerk.

Je bent niet de enigste. Dekking van 3G is gewoon niet optimaal.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tim de Kl. (Bericht 145904)
2. 20 minuten in de wachtrij(telefonisch) staan om een vraag beantwoord te krijgen ---> duurt lang voor je service krijgt.

Heb ik gelukkig geen last van aangezien ik een zakelijke abonnement heb.

Citaat:

5. GPRS snelheid haalt met vol bereik hier de 55kbit/s, dus vergelijkbaar met Inbelsnelheid.
GPRS is helaas gewoon traag...

Tim de Kl. 19-07-08 12:41

@ Placer

Misschien zou je ook goed kunnen lezen..
Er is nergens goed bereik in deze streek, heb in een straal van 2 kilometer gechecked en ook bij plekken waar goed binnen moet zijn en ik stond buiten, haalde ik 1 streepje 3G en dit was op een dijk bij de waal(lijkt me optimaal, geen stoorzenders etc.)

Was even na gegaan en dat is idd snel voor GPRS, was onder de indruk van 128kbit/s. SRRY

Waarom zou het onzin zijn als behoorlijk wat mensen er last van hebben.

Over dat punt 3.... er staat toch al (Klein foutje) waarom ga je er dan nog bijzetten dat het geen gigantisch probleem is. Maar het is ook geen probleem om te fixen en dat doen ze gewoon niet.

Er staat toch : nja, niet vol beloofd, maar iig meer dan 55kbit/s.
Of ben jij van mening dat als coverage tool aangeeft dat ik hier buiten bereik zou moeten hebben en ze zeggen dat de max snelheid 2mbit/s is. dat het dan netjes is als ik GPRS heb en dus 55kbit/s.

Btw, ik kan wel 3G van Orange, KPN en Vodafone vinden bij aanbieder zoeken, dus met de omgeving zal het wel meevallen

Tim de Kl. 19-07-08 12:44

@Grample

Gaan ze nog wat doen aan 3G dekking?

@Redchilly

Bedankt voor een antwoord op mijn vraag, ik ga zeker kijken of ik korting kan krijgen, iig tot ze Orange zendmasten met die van T-Mobile samenvoegen.

Grample 19-07-08 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tim de Kl. (Bericht 146176)
@Grample

Gaan ze nog wat doen aan 3G dekking?

Ik hoop het wel !

CrazyWilly 19-07-08 13:15

ik heb altijd korting gehad omdat ik mega slecht bereik had thuis, ik moet zeggen dat is behoorlijk verbeterd en ik heb gewoon vol bereik tegenwoordig.

Dat heeft ook gezorgt dat ik besloten heb om bij tmobile te blijven en te verlengen. :)

StarlightNo1 21-07-08 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PlaceR (Bericht 146127)

....

Beloofd is er niets... Het zijn maximaal haalbare snelheden. en de Coverage tool is niet foutief maar zoals eerder gezegd gebaseerd op mastenplaatsing en niet op metingen ter plaatse.

Ik denk dat je een te groot probleem maakt van een klein iets. Krijg zelfs het gevoel alsof je gewoon echt aan het zoeken bent naar iets om te zeuren.

Dude ... jij hebt zeker geen T-Mobile als provider ... ik kan je zeggen dat mijn iPhone 3g 50% van de tijd op "No Sevice" staat. Ik heb de SIM in meerdere telefoons gebruikt maar telkens hetzelfde probleem. En ik woon en werk niet in een buitengebied. Als ik wel ontvangst heb dan is de kwaliteit van spraak en data wel voldoende.

postbus31 21-07-08 14:33

Hm, heb ik geluk, ondanks dat ik in de prov Groningen woon heb ik, afgezien van thuis (binnen) 80% van de tijd 3G dekking, en met ong 1400kbps een redelijk snelheid. Terwijl de Orange dekking hier @#$^$^* is.

Blackherrie 21-07-08 16:34

Hier ook geen 3g (Heerewaarden). Terwijl de mast ongeveer in de tuin staat hier. ;)
Heb tot zaltbommel gereden, straatjes bij ons in het dorp (kreeg te horen paar jaar terug dat we in de schaduw van de mast zitten). Maar goed hoe ik rij ik krijg pas bereik met 3g als ik richting den bosch ga (eigenlijk over de maas pas).

Dus dat kaartje dat online staat klopt geen ene rukkie dukkie van.

Tim de Kl. 21-07-08 17:13

Er zijn dus genoeg mensen met dit probleem...
Heerewaarden en Zaltbommel, ligt vrij dicht bij elkaar, volges mij ligt het precies net buiten het bereik van een zendmast in het zuiden en ook net buiten die van het noorden.

Een chatmedewerker zei wel dat er binnen 3 maanden er een mast in de buurt komt.
Vraag me af of die mast er dit jaar al is dan *-)

Maar goed... ik ga wel weer met T-mobile bellen, dan begin ik nu en kan ik over een half uur praten

Blackherrie 22-07-08 16:28

laten we hopen dat er wat uitkomt. Aan de andere kant heb ik liever 3g waar ik ben als ik niet thuis ben ;)

StarlightNo1 22-07-08 18:18

Net maar even een mailtje gestuurd naar : Apple - iPhone - Feedback met daarin de klacht van slecht bereik met T-Mobile.

kingcoco 31-08-09 20:51

klantenservice
 
ongelovelijk die t-mobile maffia. Ik snap niet dat de regering/politie/consumentenbond hier niks aan doet en geen goed onderzoek naar het geval doet. Ik ben t-mobile helemaal zat. Ik heb namelijk nog een geval. Mijn iphone(waarbij na een paar dagen al het geluid stuk ging). Heb ik uiteidnelijk na mijn vakantie op laten halen. Tussen 4 en 8 word er dan gezegd. Uiteindelijk kwam hij pas rond 9 uur. iets voor 8ten belde ik en vroeg ik waar die ophaaldienst bleef. De mevrouw heeft toen zelf gebeld en gevraagd hoe lang het zou duren mij werd kwart voor 9 gezegd. Nu vandaag zou mijn iphone teruggebracht worden. weer tussen 4 en 8. Aangezien ik tot kwart voor 4 naar school moest belde ik even om te vragen of ze misschien kon kijken hoelaat ik op de lijst stond. Zei kon mij geen nummer geven en na 5 keer vragen zelfs niet. Terwijl die andere vrouw een tijd geleden wel zelf belde. dus ik kon die les niet volgen omdat k moest wachten op mijn iphone. Maar hij kwam niet zelfs nu is hij nog niet gearriveerd. 10 minuten voor 8 belde k weer naar de t-mobile dienst vol irritatie. De betreffende habbibi kon mij alleen maar een 0900 nummer geven van de dienst en zogenaamd niet zelf bellen zoals die vrouw 2 weken geleden wel deed. Snapt iemand het nog? daarbij vond ik de klantenservice heel laks en had ik het gevoel dat er totaal geen moeite gedaan werd. Er moet gewoon is een keer actie ondernomen worden.

XIII 31-08-09 21:58

Bij voldoende klachten wil de Consumentenbond wel een groepsactie ondernemen.

Alleen zijn er (nog?) niet voldoende klachten...

kuotje 31-08-09 22:10

geduld is een schone zaak denk.
want er komt dnek wel een 3G mast in Zaltbommel
woon zelf in Kerkdriel (vlakbij jou denk dat je het wel kent)
en we hebben sinds 1maand-2maanden 3G :D :D en kerkdriel is 2x zo klein als zaltbommel dus ik denk dat het wel daar komt.
Alhoewel heerewaarden denk niet de kans krijgt voor 3G.

magoed wie ben ik .

Redchilly 31-08-09 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kingcoco (Bericht 345782)
ongelovelijk die t-mobile maffia. Ik snap niet dat de regering/politie/consumentenbond hier niks aan doet en geen goed onderzoek naar het geval doet. Ik ben t-mobile helemaal zat. .....

Bedenk dat de Regering/Consumentenbond/Politie (wtf?) zal concluderen dat de bezorgdienst (TNT/UPS/iets-van-die-strekking) niet van T-mobile is. T-mobile staat in deze ook machteloos.
Ik ben het er mee eens dat de service van T-mob zeer wisselend is,
ligt er maar net aan welk jaars-studentje je toevallig aan de lijn krijgt denk ik.
Het bezorgen echter, wat nu jou probleem/frustratie is, heeft echter niets met T-mobile te maken.
Maar je hoeft geen Sherlock Holmes te zijn om dat zelf ook te bedenken denk ik ;)

En geloof mij, de "bezorg-maffia" is vele malen frustrerender dan de "T-maffia".

yingie 01-09-09 00:14

En uiteindelijk moet je het zo zien: Apple is met T-Mobile in zee gegaan omdat dat bedrijf mee wilde in de voorwaarden van Apple. Als het Apple te doen was geweest om de best mogelijke provider, dan waren ze in zee gegaan met of KPN of Vodafone. In de US bood (en biedt) Verizon een veel beter netwerk dan AT & T, maar wilde Verizon niet mee in de deal van Apple (namelijk veel geld betalen voor het mogen verkopen van de iPhone én een deel van de gegeneerde inkomsten via de iPhonebezitters naar Apple). Hoewel ik verder geen enkel probleem heb met Apple's pogingen om het systeem gesloten te houden, vind ik ze op het gebied van provider-keuze niet erg goed. Maar ja, ze hebben 36 miljard dollar op de bank staan (in contanten, welteverstaan) dus ze zullen ergens wel iets goed doen.

Overigens: als je het geld ervoor uit wil geven, kun je een iPhone ook helemaal vrij aanschaffen in België of Italië. Ik bel nu gewoon op het Vodafone-netwerk en heb alleen op sommige treintrajecten geen bereik.

Phoef 01-09-09 00:33

Ik heb een zendmast op.. 25/30m van me huis staan, en binnen ook geen 3g, Buiten heel soms.
Nu moet ik zeggen dat dit de eerste keer is dat ik een smartphone heb, en mobiel internet, en ik heb wel altijd gewoon 5/6 balkjes met dat Rondje ( UMTS ? ) en vind dat eigenlijk best wel redelijk snel, soms. Tuurlijk altijd ff w8ten. maar niet té lang nog.

Maar als ik dan 3G heb, damn snel :P Ik hoop overgrens dat als ik weer naar school ga, ik wel dekking in de stad heb, ( coolsingel ).

seminifeer 01-09-09 08:38

Apple is de fabrikant die het meest per toestel verdient. De andere fabrikanten kunnen niet eens in de schaduw staan. Ook Nokia niet!
Dit komt omdat de Iphone een toestel is wat iedereen zo hip vind dat men de nadelen voor lief neemt. (providerkeuze, gesloten systeem en slechte ontvangst van het toestel)
Het lukt Apple nog steeds, om die bakken met geld te verdienen dus waarom zouden ze iets veranderen. Pas zodra de stroom geld op begint te drogen gaan ze zich aanpassen.

Wat betreft de netwerkdekkingstool, in het forum is er genoeg over geschreven. Iedereen weet dat de Iphone in vergelijking met andere toestellen heel slecht scoort wat betreft de ontvangstkwaliteit.
Het netwerk van TMobile is ook niet het beste, maar ja ze zijn ook niet bepaald de duurste provider. Alle waar naar zijn geld. Je kan ook naar Vodafone of KPN. Bij Vodafone is de netwerksnelheid ook nog eens hoger dan bij TMobile.

Ik denk maar zo, je koopt een pakket (provider+telefoon) met de voor- én de nadelen. Maar je moet pas kopen als de voordelen zwaarder wegen als de bekende nadelen.

Shady15 01-09-09 19:59

Het is ook wel een erg makkelijke redenering om er klakkeloos van uit te gaan dat alles werkt. Als klant wordt er van je verwacht dat je zelf ook een beetje onderzoek doet. Je kunt bij twijfel bijvoorbeeld een prepaidkaartje voor 5 of 10 euro kopen. T-mobile kan je namelijk niks garanderen, sterker nog toen ik mijn Iphone telefonisch bestelde vertelde de medewerker mij dat ik 100% geen 3g thuis zou ontvangen. Dit wist ik ook al maar toch fijn om een bevestiging te krijgen.
Daarom kan ik me best wel ergeren aan die types die hier lopen te eisen recht te hebben op 3g. Thuis heb je Wi-Fi, vele malen sneller dan 3g.

Het telefonisch bereik vind ik wel terecht, omdat laten we eerlijk wezen, dat is toch de hoofdreden om een telefoon te kopen + provider. Echter geldt ook hier weer voor dat er van je verwacht wordt van tevoren een beetje onderzoek te doen. Je kan zelfs bij collega's, familie, vrienden enz. navragen hoe T-mobile bij hun is (als ze er gebruik van maken, vast wel een paar).

Kortom genoeg mogelijkheden om simpel onderzoek te doen. Een vakantie boek je ook niet zomaar, je gaat bijv informeren naar de locatie, prijs, cultuur enz.
Verder biedt T-mobile ondanks alles de mogelijkheid bij slecht ontvangst om je contract te ontbinden of 20% korting.

Nu ben ik het wel met jullie eens dat T-mobile wat meer mag gaan investeren om hun bereik te verbeteren, zodat al die Iphone klanten na 2 jaar willen blijven.

XIII 01-09-09 22:03

Jij gaat wel erg ver in wat je redelijk vindt als "onderzoeksplicht"...

Als T-Mobile op hun website aangeeft dat op een bepaalde postcode 3G bereik is en het is er in de praktijk niet, vind ik dat ik hun daar op mag aanspreken (vooral als dat zoals in mijn geval op alle voor mij belangrijke locaties het geval is). Het zou echt zot zijn als ik op al die locaties met een iPhone van iemand anders moet gaan proberen of het werkt, of het hele internet moet doorzoeken om te zien of anderen daar toevallig problemen hebben! Prepaid is geen optie door de koppelverkoop. Of stel je voor om eerst een iPhone in België te kopen voor je hier een abonnement met iPhone afsluit?

Of telefonisch bereik de hoofdreden is om een iPhone te kopen hangt er maar net van af wat je met het apparaat doet. Voor mij is het veel meer een always-connected internet device dan een telefoon (mits dat 3G bereik OK was).

T-Mobile biedt maar in beperkte gevallen ontbinding of korting. Op mijn werk is 3G vrijwel altijd afwezig, bij familieleden is 3G zelfs buiten altijd afwezig. Thuis werkt het regelmatig in sommige kamers in mijn huis. Omdat ik thuis 3G heb kom ik niet in aanmerking voor ontbinding of korting, ook al zou er op alle locaties gewoon 3G bereik zijn volgens hun website. Ontbinding/korting mag echter alleen als je thuis geen 3G bereik hebt (en ja, daar heb ik ook Wi-Fi). Echt idioot; een mobiel apparaat en dan alleen naar de thuissituatie kijken...

Als je dan ook nog ziet hoe lang ze doen om op een klacht te reageren en hoe er dan gereageerd wordt, hoop ik toch echt dat er een groepsactie van de Consumentenbond komt, of iets anders, waardoor ze eindelijk klantgerichter worden!

Shady15 01-09-09 22:59

Ik probeer niets goed te praten wat betreft het slechte bereik van T-mobile. Het ging mij er om dat ik op dit forum las dat iemand betaalde voor 3G, dus overal 3G bereik zou moeten hebben. Verder is die coverage tool van T-mobile een indicatie, je kan er geen rechten aan ontlenen.

Wat betreft de onderzoeksplicht, je gaat een overeenkomst aan voor 2 jaar, dus mag er van je verwacht worden dat je wat research doet. Heb je bijvoorbeeld met T-mobile gebeld over het 3G bereik in jouw leefomgeving? Als je dat hebt gedaan en T-mobile had aangegeven een uitstekende dekking te kunnen leveren, dan had je recht tot klagen naar mijn mening.

Ik zelf heb voor mijn bestelling met T-mobile gebeld over het bereik, er werd mij in de eerste instantie afgeraden om een abonnement af te sluiten, omdat ze geen goede dekking konden garanderen, 3g is in mijn dorp al helemaal niet aanwezig. Daarna is mij het voorstel gedaan om een prepaid kaartje te kopen om het uit te testen, indien ik toch wou doorzetten. Dit was echter niet nodig, omdat mijn moeder orange had en nu belde met T-mobile. Het mobiel bereik was dus goed genoeg.

Het zal vast niet voor alle medewerkers van T-mobile gelden maar de meeste medewerkers zijn vrij eerlijk als het om de dekking gaat. Dit doen ze vooral om klachten te voorkomen over het bereik. Wel erg fout als medewerkers dat niet zouden doen, maargoed.

XIII 01-09-09 23:40

Degene die mij hielp was blijkbaar een "echte verkoper"; hij gaf geen enkele waarschuwing...
(oh jawel, toestel meteen kopen anders had hij enkele weken geen 3GS meer :rolleyes:)

Ik weet niet of de analogie met huizen verkopen opgaat, maar ik zie geen 3G bereik op een plek waarvan de koper aangaf dat het er wel was als een verborgen gebrek waarvan de koper de plicht heeft deze te melden... En dat heeft mijn verkoper dus niet gedaan.

Los van onderzoeks- & meldplicht zou T-Mobile zich gewoon wat klantvriendelijker en flexibeler kunnen opstellen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:57.