iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   [T-Mobile] Gemiste oproep maar iPhone niet overgegaan (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/1709-t-mobile-gemiste-oproep-maar-iphone-niet-overgegaan.html)

Jakiie 26-10-08 21:40

Ik heb daar dus nooit last van, maar heb hier ook altijd VOL GSM bereik en GRPS + 3G..

alvani 04-12-08 19:40

Zijn er, net als ik, meer mensen die nog steeds last hebben van dit probleem? Het komt bij mij helaas nog dagelijks voor dat mijn iPhone 3G gewoon aan staat, vol bereik heeft en dat ik toch een SMS-je krijg met de melding dat ik zojuist een oproep gemist heb. Terwijl de iPhone helemaal niet over ging en ik ook niet aan het bellen, internetten of iets anders was. Zeer irritant!

ghaagsma 04-12-08 19:58

Heb ik ook nog steeds last van, heel irritant.

Fasty 04-12-08 20:10

toevallig vandaag ook gehad.. En ook vol bereik

Locutus 04-12-08 20:33

Ik heb het ook vrij vaak. Bij mij komt het vooral voor op mijn werk en thuis. Beide zijn gebieden waar ik bijna tot geen 3G bereik heb (al zou ik dat wel moeten hebben volgens T!=Mobile).

Op het moment dat ie "klappert" tussen 3G en GSM/GPRS ben je niet bereikbaar. Dat wisten ze van de klantenservice van T-MO me te vertellen... De oplossing.... 3G uitzetten en twee maanden 50% korting... beetje jammer.

alvani 05-12-08 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Locutus (Bericht 227065)
Op het moment dat ie "klappert" tussen 3G en GSM/GPRS ben je niet bereikbaar. Dat wisten ze van de klantenservice van T-MO me te vertellen... De oplossing.... 3G uitzetten en twee maanden 50% korting... beetje jammer.

Het moet niet gekker worden! Dus als ik het goed begrijp, erkent T-Mobile het probleem, maar zeggen ze doodleuk dat je dan 3G maar uit moet zetten. Dat is toch geen oplossing?!
Op mijn Nokia N95 met T-Mobile, die ik hiervoor had, had ik nooit last van deze problemen. Ligt het dan aan de iPhone? Of aan T-Mobile? Of aan beide?

Locutus 05-12-08 11:38

Mwa T-Mobile zal nooit zeggen dat ze het probleem erkennen natuurlijk.
Ze geven alleen een "work-around". Ik heb overigens tijdens de afwezigheid van mijn iPhone gebruik gemaakt van een Samsung SGH-I200.
Deze had op het T-Mobile netwerk hetzelfde probleem. Dus bij mij ligt het in ieder geval niet aan de iPhone.

t-mobileklanten 06-02-09 21:45

Al jaren tevreden klant bij T-mobile met een Nokiatoestel. Tot november 2008. Smsjes komen ineens uren later dan verstuurd en ik blijk ook oproepen te missen die ik nooit heb gekregen (geen belsignaal). Na enkele weken ergernis neem ik contact op met de klantenservice van T-Mobile. Het probleem is niet bekend bij T-Mobile, zo wordt verteld en ze hebben geen idee wat het kan zijn. Er wordt gesuggereerd dat het probleem aan mijn toestel zou liggen en gevraagd of ik de tijden van gemiste oproepen wil registreren. Die zijn inmiddels ontelbaar. In de maanden erna blijf ik dagelijks oproepen niet krijgen, zonder melding daarvan terwijl mijn toestel naast me ligt en ontvang ik smsen soms hele dagen later. Inmiddels bel ik regelmatig voor de zekerheid naar mijn voicemail om te kijken of ik niet toevallig weer een oproep heb gemist zonder dat ik het wist en krijg dan een bericht dat soms al meer dan een hele dag oud is. Na enkele weken begint het probleem zich ook voor te doen bij mijn man die eveneens al jaren T-mobileklant is en de Iphone gebruikt. Ik en anderen proberen hem dagelijks vergeefs te bellen en worden rechtstreeks met zijn voicemail verbonden terwijl ook hij zijn toestel naast zich op zijn bureau heeft liggen. Ook hij neemt na verloop contact op met T-mobile en besluit niet meteen te zeggen dat zijn vrouw dit probleem ook al weken heeft en T-mobile daarvan op de hoogte heeft gebracht. Tot onze stomme verbazing wordt er ook nu door de (overigens aardige medewerker) beweerd dat T-mobile nog nooit van dit probleem heeft gehoord! Vreemd. Mijn man stelt dat hij zijn abonnement zal ontbinden als het probleem niet wordt opgelost. T-mobile stelt voor dat hij een nieuw abonnement krijgt met nummerbehoud en een nieuw toestel. Als het probleem zich blijft voordoen dan kan hij kosteloos zijn abonnement ontbinden en moet hij op zoek naar een nieuwe provider. De komende week zal blijken of dit nieuwe toestel en abonnement de oplossing is. Als mijn man verteld dat zijn vrouw hetzelfde probleem heeft zegt T-mobile dat het uniek is dat twee mensen in hetzelfde huis dit probleem ondervinden. Maar na het lezen van dit forum geloof ik dat we beiden straal voor de gek worden gehouden door T-mobile want het probleem is blijkbaar al een hele tijd bekend. Waarom zeggen ze dit dan niet gewoon?

redhead 07-02-09 12:50

Mmmm...

toevallig had ik er gisteren ook last van. Wel een sms'je van een een voicemail. Maar er was nooit een oproep geweest. Dit was op mijn werk.
Wel heb ik op mijn werk, heel slecht bereik met alleen maar 2G, tevens was mijn batterij zo goed als op 10%.

Dit alles met een iPhone 3G.

Maar ik denk dat T-mobile zijn netwerk gewoon niet geheel op orde heeft en dat zelf ook nog eens niet door heeft. Daarom ontkennen ze het meestal.
Als ze zelf geen storingen zien in de systemen (eventueel gelijktijdig met een storings melding van een klant) dan ontkennen ze het waarschijnlijk.

Jeordy 08-02-09 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door t-mobileklanten (Bericht 253831)
Als mijn man verteld dat zijn vrouw hetzelfde probleem heeft zegt T-mobile dat het uniek is dat twee mensen in hetzelfde huis dit probleem ondervinden. Maar na het lezen van dit forum geloof ik dat we beiden straal voor de gek worden gehouden door T-mobile want het probleem is blijkbaar al een hele tijd bekend. Waarom zeggen ze dit dan niet gewoon?

Hier precies hetzelfde probleem. Zo erg zelfs dat ik thuis helemaal niet kan bellen of gebeld kan worden. 3G uitzetten is de enige optie.

Als ik 10 meter van mijn huis sta gaat het, met 3G aan, wel goed...

Mijn vriendin heeft het niet zo erg als ik, met een Samsung G800, maar ook zij kan niet altijd bellen of gebeld worden. In hetzelfde huis heb ik nog een Samsung U600 die nergens last van heeft. Ook met T-mobile.

De iPhone heeft een slechter bereik dan andere telefoons, laat dat duidelijk zijn, maar het netwerk van T-Mobile is echt heel erg slecht. Heel erg.

Bij de Servicedesk van T-Mobile snappen ze er niets van, maar het is mij duidelijk dat het te maken heeft met 2 factoren:

1
Het 'switch-gedrag' van de iPhone, welke niet vast kan houden aan Edge of 3G. Ik merk het als ik uit de appstore download en stelselmatig de telefoon zie switchen tussen 3G en Edge, beide 100% bereik.... En dat op een Appje van nog geen 1MB.

2
Waardeloos T-Mobile netwerk.

Ik heb er trouwens, na de update naar 2.2.1 ontzettend veel hinder van. Meer dan voorheen.

sime 08-02-09 18:33

Dit probleem het ik ook met mijn nokia E61 met KPN dus het is denk ik niet een fout van alleen de Iphone of T-mobile.

john1340 10-02-09 12:55

heb het probleem ook met een Iphone, en of 3G nu aan of uit staat, het maakt niet uit. Eerder had ik dit met de SE Xperia. Het ligt dus niet aan het toestel denk ik maar aan de provider, in mijn geval KPN. Bellen naar hen heeft overigens geen zin, ze erkennen erkennen het probleem niet en het ligt altijd aan het toestel. Ze hebben al een nieuwe sim gestuurd maar het probleem blijft.

cuanto 18-03-10 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sven (Bericht 25881)
Het is wel een probleem zeker wanneer je het toestel zakelijk gebruikt. Je wil toch graag vlot reageren naar je relaties.

Ik heb echter T-Mobile gebeld en hun het probleem verteld. Ze weten eigenlijk niet zo goed wat er aan de hand is maar ze vertelde mij het volgende...

Nieuwe toestellen op de markt zijn zeer geavanceerd en maken continue gebruik van het netwerk. Dit doen ze op een andere manier dan de oudere modellen in het verleden. Dit heeft onder andere te maken met alle functies in de toestellen. Het beste is om elke dag gemiddeld 2 keer je toestel geheel aan en uit te zetten.

.... blijft raar vindt ik zelf....

en door hem uit te zetten verhelp je dat probleem?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:12.