iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/17305-3g-dekking-t-mobile-t-mobile-coverage-tool.html)

leama 03-08-08 17:59

Maar je ondertusen wel de volle map laten betalen. Ik word morgen als het goed is terug gebeld met nieuws over mijn bereik en mijn sim-unlock. Ik had gisteren eindelijk een KS medewerker die WEL zich een beetje inzet om je van dienst te zijn. Buiten het slechte bereik werken er echt een hoop lapzwanzen bij t-mobile. Ik had denk ik nu 1 van de weinige gemotiveerde medewerkers. Dus nu hopen op goed nieuws morgen!

pdreissen 03-08-08 18:04

Sorry maar wat een suggestieve opmerking. Ben al meer dan 6 jaar lid van tmobile en niks dan goede ervaringen, zeer vriendelijke en behulpzame medewerkers, nog geen enkele slechte ervaring gehad in deze. Zit wel zakelijk verbonden aan tmobile misschien dat dit enig verschil maakt maar geloof het niet eerlijk gezegd!

joopgij 03-08-08 19:21

Ach, in mijn bedrijf - overgenomen door KPN - zijn de gsm's overgegaan van Vodafone naar KPN. En wat is de grootste klacht: het bereik binnenshuis in sommige panden.

leama 03-08-08 21:27

dan heb ik zeker nu alle rotte appels gehad, niets suggestiefs aan. Het contrast tussen die laatste en al die vorige is gewoon zo groot dat het wel moet opvallen dat die vele male minder waren. Maar dit is wel een beetje off topic geworden nu. Sorry daarvoor.

StarlightNo1 03-08-08 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdreissen (Bericht 159501)
Sorry maar wat een suggestieve opmerking. Ben al meer dan 6 jaar lid van tmobile en niks dan goede ervaringen, zeer vriendelijke en behulpzame medewerkers, nog geen enkele slechte ervaring gehad in deze. Zit wel zakelijk verbonden aan tmobile misschien dat dit enig verschil maakt maar geloof het niet eerlijk gezegd!

Ik wacht nu al 23 dagen op een telefoontje van de technische dienst van t-mobile. Zit namelijk ... zucht .. al vanaf 11 juli zonder bereik thuis en op het werk.

Uit pure frustratie heb ik, in tegen stelling tot de andere 5 telefoontjes, de zakelijke lijn gebeld. Hier werd ik PERFECT!! geholpen .. "ooo ik zie het meneer geen bereik .. even checken ooo nee zit ook geen verbetering aan te komen .. het spijt me ik zal je doorverbinden zodat ze je kunnen vergoeden of het contract laten ontbinden ... nogmaals excuus"

Uiteindelijk zagen ze dat ik geen zakelijke klant was en heb ik nog steeds GEEN oplossing.

Dus JA er zit wel degelijk verschil! Die t-mobile gasten nemen je gewoon niet serieus en NEE ik stel me niet aan heb ECHT 0,00000 bereik !!! @#$!@#@#$ godver word helemaal moedeloos van dat *** bedrijf !

KEESSS 03-08-08 22:34

Ik heb een prive en een zakelijk abonnement. Het maakt wel degelijk verschil hoe ze je dan behandelen.

nomad 03-08-08 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KEESSS (Bericht 159675)
Ik heb een prive en een zakelijk abonnement. Het maakt wel degelijk verschil hoe ze je dan behandelen.

Inderdaad. Zakelijk altijd binnen een dag teruggebeld en perfect geholpen. Particulier wacht ik al een week op een telefoontje.

Mikatjuh 03-08-08 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StarlightNo1 (Bericht 159656)
Dus JA er zit wel degelijk verschil! Die t-mobile gasten nemen je gewoon niet serieus en NEE ik stel me niet aan heb ECHT 0,00000 bereik !!! @#$!@#@#$ godver word helemaal moedeloos van dat *** bedrijf !

Helemaal met je eens het zijn een stelletje @#&^&zakken!

koomansf 03-08-08 22:58

Natuurlijk heeft een gsm signaal last van muren, enz. Maar toch, met Orange heb ik binnen hier (dorpje in noord west Brabant) een " volle bak" met UMTS. Met TMO heb ik buiten en binnen geen ontvangst. En in zo'n klein dorp kunnen de GSM antennes toch nooit ver uit elkaar staan ?.
Gebruik nu een I-sim met m'n Orange sim, en dat werkt goed (geen UMTS, en standaard Orange GPRS instellingen werken niet).

KEESSS 03-08-08 23:11

Partikulieren hebben in tegenstelling tot zakelijke klanten dan wel vaak vette korting gekregen op de iPhone. Dus denk daar dan maar aan ;)

Mikatjuh 03-08-08 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KEESSS (Bericht 159705)
Partikulieren hebben in tegenstelling tot zakelijke klanten dan wel vaak vette korting gekregen op de iPhone. Dus denk daar dan maar aan ;)

Ja dat klopt ook wel... Maar ik verwacht wel voor 30 euro per maand de functies die er op horen niet waar ;)

hadimassa 03-08-08 23:53

Jongens, jongens toch! In dit draadje gaat het volgens mij nog steeds om 2 dingen: 1. de kwaliteit van het netwerk van t-mobile en 2. de ontvangst/ kwaliteit van de Iphone 3G. Als ik mijn simkaart terugzet in mijn vorige Nokia (6300) dan heb ik, aantoonbaar, een betere ontvangst dan met de Iphone. En dan vergelijk ik dus alleen maar simpelweg telefoneren.....Deze telefoon, hoe geweldig dan ook, heeft dus simpelweg een minder "bereik". Of dit voor alle exemplaren geldt weet ik niet. Je zou dus 2 exemplaren op de zelfde plek moeten testen. Als je dan tegelijkertijd ook nog een simlockvrije 3G op een ander netwerk zou kunnen draaien dan rolt de kwaliteit van Tmobile er ook wel uit. Wie kan nou eens zo'n testje doen?

Dani1 03-08-08 23:59

ik heb de iphone sinds 25 juli en nog geen 1 keer 3g gehad,terwijl ik volgens t-mobile volop 3g zou moeten hebben waar ik woon..baal er toch wel van.. want gprs is simpelweg supersloom

wil 04-08-08 08:46

Net wat vreemds ontdekt. Als ik de iphone op mijn bureau leg, heb ik ontvangst. Wel minimaal met 1 streepje. Als ik de Iphone oppak heb ik meteen "geen service" Zou het vasthouden van de Iphone ook al de ontvangst beperken.

Mikatjuh 04-08-08 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 159849)
Net wat vreemds ontdekt. Als ik de iphone op mijn bureau leg, heb ik ontvangst. Wel minimaal met 1 streepje. Als ik de Iphone oppak heb ik meteen "geen service" Zou het vasthouden van de Iphone ook al de ontvangst beperken.

Het licht dus waarschijnlijk toch aan de antenne van de Iphone!

Celf 04-08-08 10:39

Als ik de threads bij Apple zelf doorlees zijn er talloze gebruikers (het wordt misschien wel een record thread bij Apple support) die hun sim op verschillende toestellen uitgetest hebben en telkens tot dezelfde conclusie komen. Hun Nokia, SE etc. heeft WEL 3G ontvangst...hun iPhone NIET. posts waar de telco de schuld wordt gegeven worden steeds minder en langzamerhand neemt het gemor op de site van apple toe. Er lijkt zich een serieus hardware probleem af te tekenen en da's misschien meteen de reden waarom Apple nog niet gereageerd heeft. Met Mobile Me reageerde men direct omdat men wist dat het probleem relatief snel op te lossen was. Met een hardware probleem (inferieure componenten?? niet van gangbare telecomfabrikanten??) kost het heel wat meer tijd.

Ik denk gewoon dat T-Mobile weliswaar geen geweldige dekking heeft in NL maar dat de hoofdmoot van het probleem gezocht moet worden bij de iPhone. Er zijn gewoon veel te veel gebruikers met problemen...teveel om het nog toeval of pech te noemen. Lees er de buitenlandse fora maar op na. Apple zit met deze iPhone in de gevarenzone. Slechte levertijden, inferieure kwaliteit (behuizing, ontvangst, batterij en softwarebugs) vragen om een spoedige stellingname....die er mogelijk niet komt. Jammer. Ondanks mijn kritiek op dit toestel wil ik 'm erg graag aanschaffen....zodra de problemen verholpen zijn.

StarlightNo1 04-08-08 10:43

Citaat:

Net wat vreemds ontdekt. Als ik de iphone op mijn bureau leg, heb ik ontvangst. Wel minimaal met 1 streepje. Als ik de Iphone oppak heb ik meteen "geen service" Zou het vasthouden van de Iphone ook al de ontvangst beperken.
Bij mij precies hetzelfde ik heb het zelfde heb nu een plek op mijn bureau afgetekend waar ik 1 streepje heb. Ik kan nu een gesprek aanenemen met oordopjes, zodra de telefoon maar iets beweegt staat er meteen "no service" dus iemand bellen is geen mogelijkheid.

Citaat:

Het licht dus waarschijnlijk toch aan de antenne van de Iphone!
Nee dit is te kort door de bocht. In mijn geval heeft hetzelfde t-mobile kaartje in mijn Nokia namelijk precies dezelfde problemen. Ik weet dus dat het echt aan het T-mobile netwerk ligt.

Citaat:

Als je dan tegelijkertijd ook nog een simlockvrije 3G op een ander netwerk zou kunnen draaien dan rolt de kwaliteit van Tmobile er ook wel uit. Wie kan nou eens zo'n testje doen?
Dit zou inderdaad heel interessant zijn, ik heb dit ook al een aantal keer aangegeven. Alleen lijkt het erop dat niemand met een andere provider dan T-Mobile hier op het forum komt. Misschien omdat ze gewoon geen problemen hebben ? :)

Celf 04-08-08 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StarlightNo1 (Bericht 159923)
Nee dit is te kort door de bocht. In mijn geval heeft hetzelfde t-mobile kaartje in mijn Nokia namelijk precies dezelfde problemen. Ik weet dus dat het echt aan het T-mobile netwerk ligt.

Dit is heel goed mogelijk dat jij in een gebied zit met matige\slechte ontvangst. Als ik echter de threads over dit onderwerp lees kan ik niet anders concluderen dat het overgrote deel van de gebruikers met problemen, problemen hebben met de ontvangst van de iPhone...en niet met andere toestellen op hetzelfde netwerk met dezelfde sim. Er zijn zelfs mensen die met hun toestel naar de AT&T winkel zijn gegaan en staande naast een AT&T medewerker met een iPhone een significant slechtere ontvangst hebben.

StarlightNo1 04-08-08 11:24

Ik zou best wel eens een test willen doen met iemand die een unlocked toestel heeft icm een vodafone of KPN sim. Bijvoorbeeld hier in de omgeving eindhoven, rijden we gewoon een dagje/half dagje rond en posten we de resultaten hier op het forum. Als we de route goed uitstippelen kunnen we een boel ophelderen en naast elkaar zetten.

leama 04-08-08 12:21

Ik heb juist om het te kunnen testen met mijn Vodafone SIM een unlock code aangevraagd bij T-Moblie ter waarde van 120 euro. Het is alleen jammer dat het bij het aanvragen de eerste keer mis was gegaan (fout t-mobile) en dat ik nu opnieuw moet wachten. Ik heb geen idee hoe lang want de ene zegt 6 weken en de ander zegt weer dat het met een paar dagen geregeld zou moeten zijn. We wachten af. Als ik test resultaten heb met mijn Vodafone SIM laat ik dat hier zeker weten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.