iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Dekking T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/19787-dekking-t-mobile.html)

seminifeer 01-09-09 12:07

haha
 
T Mobile klantenservice meldde mij dat ik op een superlocatie woonde met 3 masten om me heen. Ik zou dus een superbereik moeten hebben.

Met de Nokia klopt dat inderdaad, met de Iphone 3Gs was het zelfs buiten in de tuin een probleem.

RoelvdBerg 01-09-09 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z (Bericht 345958)
Ach, het is allemaal afhankelijk van je locatie.
Woon je buiten de Randstad of een andere redelijk grote stad, zou ik eerst heel goed informeren hoe de dekking is, want in mijn ervaring is die vaak rampzalig slecht,inclusief de normale GSM dekking.
3G is vaak al helemaal een mooie droom.
Afgelopen week paar dagen in Hoenderloo geweest, en daar had ik zelfs regelmatig geen dekking, het is verdomme 2009.....

Ja pete daar heb je wel beetje gelijk in.
Hoelang bestaat bijv ben (nu wat op een moment Tmobile werd) of Orange?
Echt best wel lang.
Ja het is wel zo dat het 1800 netwerk meer masten nodig heeft maar ze verdienen genoeg om dat te verbeteren.
maarja willen zo graag de iphone en zijn dus vaak aangewezen op Tmobile.
Vodafone heeft wel beter bereik bij mij nieuwe adres dat is wel waar.
Maarja Iphone unlocked kost me gewoon teveel.
We kiezen er zelf voor dus eigenlijk moeten we niet zeuren.

seminifeer 01-09-09 19:41

Je kan natuurlijk ook een telefoon kopen met een goede ontvangst, ...maar ja....daar staat geen appeltje op !!

RoelvdBerg 01-09-09 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer (Bericht 346173)
Je kan natuurlijk ook een telefoon kopen met een goede ontvangst, ...maar ja....daar staat geen appeltje op !!


Daarom zeg ik we kiezen er zelf voor ;) :P

Basrose 03-09-09 19:17

Ik heb op sommige lokaties ook erg slecht bereik!!

Nu had ik T-mobile gebeld hierover en ze zouden er naar kijken.

Van de week kreeg ik een sms van T-mobile waarin stond:
U heeft contact met ons opgenomen over dekking. We hebben geprobeerd u telefonisch te bereiken. Dit is helaas niet gelukt.

DUHHH hoe willen ze me bellen als ik geen bereik heb!! moeten ze maar eens de dekking uitbreiden.

Baphi 05-09-09 08:02

Gisteren na contact met klantenservice en aftersales is mijn contract ontbonden en kan ik mijn iPhone 3G kostenloos houden vanwege extreem slechte dekking (gsm en 3G) in huis en op 't werk. Toestel is al simlockvrij gemaakt voordat mijn klacht was ingediend.
Nu maar een geschikt Vodafone of KPN abonnement zoeken met een volwassen dekking!

ballegooier 05-09-09 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bas-3g (Bericht 347607)
Gisteren na contact met klantenservice en aftersales is mijn contract ontbonden en kan ik mijn iPhone 3G kostenloos houden vanwege extreem slechte dekking (gsm en 3G) in huis en op 't werk. Toestel is al simlockvrij gemaakt voordat mijn klacht was ingediend.
Nu maar een geschikt Vodafone of KPN abonnement zoeken met een volwassen dekking!

Dan heb je echt vet geluk, ik heb ook gelezen van mensen die hun iPhone dan dus mooi op konden sturen. Ik heb heb zelf ook geen 3G bereik thuis (en buiten ook niet in mijn buurt) maar ik heb het opgegeven. Ik heb gemerkt dat het KPN netwerk (werktelefoon) op meerdere plaatsen waar ik vaak ben al geen of slechte GSM bereik heeft, vergeleken met mijn T-Mobile iPhone. Dus die hoop heb ik ook al laten varen. Volgend jaar, als mijn abonnement afgelopen is, maar eens naar Vodafone kijken...

Baphi 07-09-09 18:54

Vet geluk, kweet niet. Ik heb gewoon mijn poot stijf gehouden en ben heel vriendelijk en rustig gebleven. Uiteindelijk kon T-mobile niet waarmaken wat ze beloven en daar betaalde ik niet weinig voor! Morgen ga ik een Vodafone supersim only abonnement afsluiten. Goedkoop en veel waar voor je geld!

SXR 08-09-09 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door srf0611 (Bericht 345634)
Ik niet, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik m'n iPhone nog niet heb.. :D
Op het forum lees ik dat er heel veel mensen zijn die hier last van hebben. Typ maar in: 'Bereik' of 'Dekking'; Een hele lijst van mensen die er last van hebben. Ik heb ook ergens gelezen dat T-mobile dekking op je huisadres garandeert. ;)

En dat je contract ontbonden kan worden als dekking op je huisadres onvoldoende is. Maar ik ben benieuwd of je in dit geval je iPhone mag houden , en unlocken , en vervolgens overstappen naar een andere provider....

Je betaalt wel voor het toestel iig.

seminifeer 17-09-09 08:47

pffffffffff Het is bekend dat de ontvangstkwaliteit van een Iphone slecht is, dit gecombineerd met het wat slechtere netwerk vanTMobile geeft natuurlijk regelmatig ontvangstproblemen. Dit is een algemeen bekend feit.

Maar ik vind dat je niet moet piepen. Je kon het van tevoren weten.....ennuh....je kan wel zeggen dat een geweldige Iphone hebt.

Baphi 17-09-09 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer (Bericht 352715)
pffffffffff Het is bekend dat de ontvangstkwaliteit van een Iphone slecht is, dit gecombineerd met het wat slechtere netwerk vanTMobile geeft natuurlijk regelmatig ontvangstproblemen. Dit is een algemeen bekend feit.

Maar ik vind dat je niet moet piepen. Je kon het van tevoren weten.....ennuh....je kan wel zeggen dat een geweldige Iphone hebt.

Sorry? Niet moet piepen?? Je betaalt €30/mnd voor een service die voor 25% van de tijd wordt waargemaakt! Ik snap niet dat iedereen zo gemakzuchtig is in het accepteren van dit soort feiten.

Mijn abonnement is gisteren echt stopgezet en ik had al een vodafone super sim only abonnement afgesloten, ongeveer een week geleden.

Gistermiddag dus "no service", hop T-mobile-sim eruit, Vodafone-sim erin, aanzetten en: full pull 3G dekking! En ik had met T-mobile met geluk een (GPRS)dekking van twee streepjes...

Da's voor mij zo helder als wat! Bye bye T-mobile!

Bas

kuotje 17-09-09 12:43

iedereen zijn eigen ding. Ik heb nog nooit problemen gehad met T-mobile
wel met vodafone en knp
want bij vodafone heb ik een blox ( onbeperkt smsen ) afgesloten. 1e maand ff dol smsen en krijg een rekening van 300euro
ik bellen: jaaa hij was nog niet geactiveerd volgende maand pas ( en dat door die leuke reclames op tv van SMS NU zorgeloos ofzo )

volgende maand denk ik aah nu kan ik lekker rustig smsen. weer een rekening van 400
en bleef maar doorgaan.

en wanneer ze geld willen reageren ze binnen een dag. maar als ze geld terug moeten geven moet je er 1-2maanden achter na gaan en heeft me moeite gekost.

seminifeer 17-09-09 13:21

struisvogelpolitiek
 
Bij mij in huis en in de achtertuin. Iphone3Gs géén 3G ontvangst. Nokia E71 volledig 3G. Allebei met T-Mobile.
Waar zou dat dan aan liggen ????????

Het is bekend dat het netwerk van Vodafone beter is........maar het is óók bekend dat de ontvangst van de Iphone maar matig is. Maar je bent blijkbaar een Iphonefan die dat maar niet wil geloven.

kuotje 17-09-09 13:23

ligt aan de slechte antenne van de iphone. Bereik van de iphone is ook ******
nokia is daarin veel beter.

antonp 29-12-09 16:41

Een tijdje geleden was ik in Gent en daar kon ik niet anders concluderen dan dat Edge daar een stuk sneller dan 3G in Nederland.

sjaak750i 29-12-09 17:00

t-mobile sucks idd wat is dekking,woon in zeeland vlak bij brabant en
heb amper verbinding,ligt eraan waar ik ga zitten in de huiskamer,krijg veel meldingen van GEEN NETWERK op mn iphone,ik heb gelukkig Wi-Fi thuis anders had ik het NOOOOIT gedaan,zo gauw de iphone ook door andere providers worden verkocht
schop ik die hele t-mobile naar buiten

King1987 29-12-09 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjaak750i (Bericht 398699)
t-mobile sucks idd wat is dekking,woon in zeeland vlak bij brabant en
heb amper verbinding,ligt eraan waar ik ga zitten in de huiskamer,krijg veel meldingen van GEEN NETWERK op mn iphone,ik heb gelukkig Wi-Fi thuis anders had ik het NOOOOIT gedaan,zo gauw de iphone ook door andere providers worden verkocht
schop ik die hele t-mobile naar buiten

Een maatje van mij woont in Kruiningen, die heeft goed bereik met zn T-mobile 3Gs (daarvoor 3G). Wel zo eerlijk om te zeggen dat hij inderdaad op sommige plaatsen geen bereik heb waar ik dat wel heb met KPN, maar dit geld ook zeker andersom hoor!

Stephan0501 29-12-09 19:48

Ik denk dat het handig is als we een soort " bestand / kaartje " aanleggen met de verschillende provincies, wie daar wat voor problemen heeft met dekking.

Zuid Holland :

- Stephan0501, Locatie Voorschoten, Binnen geen 3G, buiten perfecte 3G verbinding

Kopier mijn tekst en plaats die van jouw erbij.

gr Stephan

Fooly 29-12-09 23:38

Hier in Tilburg Zuid (Noord Brabant) zeer slechte ontvangst met Iphone op Tmobile netwerk. Vroeger met mijn Nokia N95 voldoende dekking.

Tijdens bellen valt Iphone thuis redelijk vaak weg door gebrek aan voldoende bereik. Tmobile geeft zelf toe dat bereik in Tilburg Zuid minimaal is. Je zou zeggen dat hier voldoende mensen wonen om de investering in bereik terug te verdienen.

Rene K. 30-12-09 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fgeer (Bericht 345734)
Nog een paar opmerkingen hierover.
1. Hoe werkt dit, wordt er een soort veld opgewekt, dat dan weer wordt opgevangen door de iPhone antenne. Of is dit allemaal onzin.
Wie is zo technisch onderlegt om dit uit te kunnen leggen.
2. Op internet zijn genoeg handleidingen te zien hoe je een iPhone moet openen.


Whaa stink er niet in...

Leuk hoor die 2 fotos erbij..

De linker heeft slecht ontvangst met 3g... En dan springt die van mij ook over op gewoon internet (zonder 3g) met meer ontvangst..zoals de rechter telefoon..
Dus infeite is er niets veranderd.........


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:54.