iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Legale unlock door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25562-legale-unlock-door-t-mobile.html)

Nicky75 08-11-09 21:50

Je kunt het nr. ook bellen met een gewone telefoon of andere mobiel.
Het gaat hun om het imei nummer van de telefoon en het nummer van je prepaid.

peter1968 08-11-09 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @rtin (Bericht 381453)
ALs je de prepaid simkaartmethode wilt gebruiken om te unlocken, moet je dan naar dat speciale nummer bellen met een telefoon waar die prepaidkaart inzit, of kan het bijv. ook met de huistelefoon? ik wil nl. precies die 120 euro op die sim zetten, maar dan kan ik niet met dat kaartje gaan bellen.

Bel eerst ff met dat nummer en zet er nou 125 op want anders heb je een risica als erg geen 120 opstaat dan unlocken ze niet!!!!!
120 cq 125 euro kan je het beste in de t mobile winkel doen dat is het veiligst en die doen al die kaarten voor je krassen ze worden er niet vrolijk van maar doen het wel.

succes

Nicky75 09-11-09 17:05

Ik heb in de winkel een prepaid kaartje gekocht,daar precies 120 euro opgezet en daarna dat nummer met mijn eigen nr. gebeld.
Geen enkel probleem,dus meer erop zetten is echt niet nodig.
Moet zeggen dat de verkoper bij mij niet moeilijk deed en mij prima heeft geholpen met het opwaarderen van de kaart.

Succes....

@rtin 10-11-09 00:02

Vandaag dan eindelijk mijn iphone gehaald :)
Ik moet zeggen dat ik fantastisch geholpen ben bij T-mobile, kreeg die prepaid simkaart kosteloos van hun, ze hebben 120 tegoed erop gezet met die kraskaarten en er bleek ook al 5 euro op te staan, dus dat komt helemaal goed. Daarna hebben ze het hoofdkantoor gebeld om te melden dat ik mijn iphone wilde unlocken. Nu moet ik 3-5 dagen wachten op een telefoontje, dan kan ik hem unlocken. Ze deden er dus absoluut niet moeilijk over. Waarom ik die 3-5 dagen moet wachten is me niet helemaal duidelijk, maar daar kan ik nog wel mee leven ;)

novanoya 10-11-09 11:14

Ik begrijp er niets meer van, gisteren gebeld met TB en gezegd dat ik een prepaidkaart gekocht heb voor de unlock, maar kreeg als antwoord dat unlocken niet mogenlijk is omdat mijn abonnement nog niet ingegaan is.
Groet.

Michel15 10-11-09 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door novanoya (Bericht 382085)
Ik begrijp er niets meer van, gisteren gebeld met TB en gezegd dat ik een prepaidkaart gekocht heb voor de unlock, maar kreeg als antwoord dat unlocken niet mogenlijk is omdat mijn abonnement nog niet ingegaan is.
Groet.

Staat ook in dit topic, pas unlocken als je abonnement ingaat.

Maar je kunt hem natuurlijk eerst jailbreaken en unlocken

Nicky75 10-11-09 17:05

Ik kan je vertellen dat ik mijn Iphone ook via T-Mobile heb laten unlocken en mijn abbo gaat pas in februari 2010 in.
Dus dat verhaal dat het pas kan als je abbo ingaat is onzin.

@novanoya:

bij de ks van T-mobile zelf kunnen ze je idd niet helpen,je moet echt dat speciale nummer bellen.
Heb het voor je opgezocht hier op de site --> 0703056007.
Via dit nummer moet het lukken,althans bij mij wel.
Ze zijn tot 20.00 's avonds aanwezig

Succes...!

novanoya 10-11-09 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 (Bericht 382220)
Ik kan je vertellen dat ik mijn Iphone ook via T-Mobile heb laten unlocken en mijn abbo gaat pas in februari 2010 in.
Dus dat verhaal dat het pas kan als je abbo ingaat is onzin.

@novanoya:

bij de ks van T-mobile zelf kunnen ze je idd niet helpen,je moet echt dat speciale nummer bellen.
Heb het voor je opgezocht hier op de site --> 0703056007.
Via dit nummer moet het lukken,althans bij mij wel.
Ze zijn tot 20.00 's avonds aanwezig

Succes...!

Super bedankt.
Groet.

@rtin 10-11-09 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door novanoya (Bericht 382085)
Ik begrijp er niets meer van, gisteren gebeld met TB en gezegd dat ik een prepaidkaart gekocht heb voor de unlock, maar kreeg als antwoord dat unlocken niet mogenlijk is omdat mijn abonnement nog niet ingegaan is.
Groet.

Het moet wel kunnen, gister bevestigd door de medewerkers van T-Mobile. Toen ik in de shop was om mijn abbonnement te regelen ed. hebben ze daarna gelijk de prepaidsimkaart geregeld en een nummer gebeld ( welk nummer weet ik niet, waarschijnlijk een hulplijn van het hoofdkantoor voor shopmedewerkers), waarbij mij werd medegedeeld dat ik over 3-5 dagen gebeld zou worden en dan zou horen hoe ik de telefoon moest unlocken. Waarom ik echter een aantal dagen moet wachten is me nog steeds onduidelijk.

Nicky75 10-11-09 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @rtin (Bericht 382245)
Het moet wel kunnen, gister bevestigd door de medewerkers van T-Mobile. Toen ik in de shop was om mijn abbonnement te regelen ed. hebben ze daarna gelijk de prepaidsimkaart geregeld en een nummer gebeld ( welk nummer weet ik niet, waarschijnlijk een hulplijn van het hoofdkantoor voor shopmedewerkers), waarbij mij werd medegedeeld dat ik over 3-5 dagen gebeld zou worden en dan zou horen hoe ik de telefoon moest unlocken. Waarom ik echter een aantal dagen moet wachten is me nog steeds onduidelijk.

Mij werd ook verteld dat het 3-5 dagen duurde,terwijl ik eerder in de week iemand sprak die zei dat het binnen 2 uur geregeld zou zijn.
Na een paar dagen,ik had op vrijdag gebeld,op donderdag de week erna het nummer weer gebeld en gevraagd hoe het met de codes stond die ze me toe zouden sturen.
Ik vond het al heel vreemd dat ze die per post zouden versturen en dat bleek dus ook niet zo te zijn.
De dame die ik sprak vertelde me na 1 minuutje wachten dat ie unlocked was en legde me de verdere procedure uit,die ze me tevens toe mailde.
Zou morgen gewoon weer ff bellen en misschien is het meteen gepiept.

Succes

@rtin 10-11-09 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 (Bericht 382254)
Mij werd ook verteld dat het 3-5 dagen duurde,terwijl ik eerder in de week iemand sprak die zei dat het binnen 2 uur geregeld zou zijn.
Na een paar dagen,ik had op vrijdag gebeld,op donderdag de week erna het nummer weer gebeld en gevraagd hoe het met de codes stond die ze me toe zouden sturen.
Ik vond het al heel vreemd dat ze die per post zouden versturen en dat bleek dus ook niet zo te zijn.
De dame die ik sprak vertelde me na 1 minuutje wachten dat ie unlocked was en legde me de verdere procedure uit,die ze me tevens toe mailde.
Zou morgen gewoon weer ff bellen en misschien is het meteen gepiept.

Succes

Oke, maar ging jouw T-mobile abonnement direct in, of heb je ook een simkaart moeten kopen en daar geld opgestort dat ze vervolgens af konden schrijven?

Nicky75 10-11-09 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @rtin (Bericht 382258)
Oke, maar ging jouw T-mobile abonnement direct in, of heb je ook een simkaart moeten kopen en daar geld opgestort dat ze vervolgens af konden schrijven?

Mijn T-Mobile abbo gaat pas in februari 2010 en heb dus ook een prepaid-kaart moeten kopen.

@rtin 10-11-09 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 (Bericht 382260)
Mijn T-Mobile abbo gaat pas in februari 2010 en heb dus ook een prepaid-kaart moeten kopen.

Hmm, ik heb net gebeld en ze zeggen dat er gister inderdaad een opdracht tot afschrijving van het tegoed is gedaan, maar dat is nog steeds niet afgeschreven... Ze bellen zodra dat gebeurt is, maar wanneer dat precies is weten ze niet. Dus kennelijk kunnen ze die opdracht niet direct uitvoeren ofzo?

Nicky75 10-11-09 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @rtin (Bericht 382262)
Hmm, ik heb net gebeld en ze zeggen dat er gister inderdaad een opdracht tot afschrijving van het tegoed is gedaan, maar dat is nog steeds niet afgeschreven... Ze bellen zodra dat gebeurt is, maar wanneer dat precies is weten ze niet. Dus kennelijk kunnen ze die opdracht niet direct uitvoeren ofzo?


Zou idd kunnen dat ze dat niet direct kunnen uitvoeren.
Als je donderdag nog niets gehoord hebt,zou ik vrijdag gewoon weer een keer bellen.

RFE 10-11-09 22:12

kosten vh unlocken
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 (Bericht 382220)
Ik kan je vertellen dat ik mijn Iphone ook via T-Mobile heb laten unlocken en mijn abbo gaat pas in februari 2010 in.
Dus dat verhaal dat het pas kan als je abbo ingaat is onzin.

@novanoya:

bij de ks van T-mobile zelf kunnen ze je idd niet helpen,je moet echt dat speciale nummer bellen.
Heb het voor je opgezocht hier op de site --> 0703056007.
Via dit nummer moet het lukken,althans bij mij wel.
Ze zijn tot 20.00 's avonds aanwezig

Succes...!


Wat ik me afvraag is of het mij nou ook nog 120E gaat kosten? Ik heb mijn iPhone inmiddels alweer een jaar..(ik las namelijk dat dit per zoveel tijd minder ging kosten) ga voor langere tijd naar het buitenland en wil hem dus ook daar kunnen gebruiken.

Ik ben benieuwd.

mvg,

Rutger

Nicky75 10-11-09 22:28

Het gaat jou geen geld kosten als ie ouder als een jaar is.
Per 3 mnd. gaat het bedrag omlaag en na een jaar is het gratis.
De prijzen staan ook op de site van T-Mobile en natuurlijk via de zoekfunctie ook op het forum te vinden.

RFE 10-11-09 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 (Bericht 382427)
Het gaat jou geen geld kosten als ie ouder als een jaar is.
Per 3 mnd. gaat het bedrag omlaag en na een jaar is het gratis.
De prijzen staan ook op de site van T-Mobile en natuurlijk via de zoekfunctie ook op het forum te vinden.

Thanks already. Ja ik heb de telefoon rond september 2008 besteld maar mijn abonnement ging pas op feb 2009 in. Geldt dit dan ook als een jaar? en na zoeken ben ik er niet achter hoeveel het dat per 3 mnd naar beneden gaat...?

Nicky75 10-11-09 23:05

Volgens mij geld de ingangsdatum van je abbo dan als richtlijn en is ie pas in februari 2010 simlockvrij.
De prijzen zijn (uit mijn hoofd) geloof ik zo:
0-3 mnd -> 120 euro
3-6 mnd -> 90 euro
6-9 mnd -> 70 euro
9-12 mnd -> 50 euro
en na 12 mnd is het gratis.
Kunt altijd ff de ks bellen,weet je het zeker.

Succes....

benBEN 11-11-09 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 (Bericht 382220)
Ik kan je vertellen dat ik mijn Iphone ook via T-Mobile heb laten unlocken en mijn abbo gaat pas in februari 2010 in.
Dus dat verhaal dat het pas kan als je abbo ingaat is onzin.

@novanoya:

bij de ks van T-mobile zelf kunnen ze je idd niet helpen,je moet echt dat speciale nummer bellen.
Heb het voor je opgezocht hier op de site --> 0703056007.
Via dit nummer moet het lukken,althans bij mij wel.
Ze zijn tot 20.00 's avonds aanwezig

Succes...!

Thankx ga dit ook maar is even regelen, kan nooit kwaad officieel unlock, handig als de 3gs het even laat afweten .. zo me nummer omzetten

chrisholman 14-11-09 12:42

Mijn iPhone is nu SIM-lock vrij, officieel door T-Mobile
 
Heb bericht gekregen van T-Mobile dat mijn iPhone SIM-lock vrij gemaakt kan worden, heb dit nu een week werkende met mijn KPN-kaart van mijn werk, en doet het prima. De tekst uit het mailtje van T-Mobile staat hieronder:

....

Uw iPhone kan nu simlockvrij worden gemaakt.

Het deblokkeren van uw Iphone gaat als volgt:

1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

Mocht u uw toestel na twee pogingen toch niet simlockvrij kunnen maken, neemt u dan telefonisch contact op met onze afdeling Sim Unlock via het nummer 070 − 305 6007. U kunt bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 20.00 uur.



Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands BV



Alexander Hamel
Directeur T-Mobile Klantenservice


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:59.