iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   hoge telefoon rekening! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/28547-hoge-telefoon-rekening.html)

yuur 14-01-09 22:20

hoge telefoon rekening!
 
Goeie avond,

ik heb sinds een maand de iphone. en kreeg vandaag het bericht dat ik een betalings achter stand heb. Bekeek even mijn T-mobile. En vervolgens zie ik een rekening van 60 euro. Is dit normaal voor een eerste rekening? Sinds ik maar 0.09 euro cent over mijn bundel heen zat (i-150) 29,95 per maand.

Zou iemand me hier het één en ander over kunnen uitleggen. Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Yuri

Tijn1 14-01-09 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yuur (Bericht 244042)
Goeie avond,

ik heb sinds een maand de iphone. en kreeg vandaag het bericht dat ik een betalings achter stand heb. Bekeek even mijn T-mobile. En vervolgens zie ik een rekening van 60 euro. Is dit normaal voor een eerste rekening? Sinds ik maar 0.09 euro cent over mijn bundel heen zat (i-150) 29,95 per maand.

Zou iemand me hier het één en ander over kunnen uitleggen. Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Yuri

waarschijnlijk zitten er aansluit kosten bij en misschien heb je veel gebeld voordat je i-150 volledig inging en over die kosten berekenen ze een hoger tarief heb ik mij laten vertellen!

yuur 14-01-09 22:32

Aansluitings kosten klinkt Reëel. Ik had me gelijk voor mijn T-mobile geregistreerd. En zag de volgende dag gelijk dat er smsjes en bel minuten werden afgeschreven. Waarschijnlijk zijn het dan de aansluitings kosten.

Vriendelijk bedankt. Al zijn er nog mensen die hier anders over denken, laat het dan gerust weten.

Groeten,

Yuri

Marco_Wormer 16-01-09 09:39

Ik had het ook, € 103.24 zomaar ineens van me rekening nadat ik er twee weken mee gebeld had. Bleek dat ze de aansluitkosten hadden berekend terwijl ik die gratis had. Volgende factuur krijg ik dus 7,50 euro toe (52.50 - 45) van de T-mobile en is me abbo nog betaald ook :)

Gekko 16-01-09 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_Wormer (Bericht 244665)
Ik had het ook, € 103.24 zomaar ineens van me rekening nadat ik er twee weken mee gebeld had. Bleek dat ze de aansluitkosten hadden berekend terwijl ik die gratis had. Volgende factuur krijg ik dus 7,50 euro toe (52.50 - 45) van de T-mobile en is me abbo nog betaald ook :)

Ik vind het alleen erg nep dat je bij de grote bedrijven gewoon niet binnen een aantal dagen je geld terug krijgt, maar dat dit wordt gecrediteerd op je volgende rekening.
Het klinkt belachelijk, maar op deze manier vangen de bedrijven de rente en niet ik.
Als dit bij (zeg maar) 1000 mensen gebeurd per maand, dan is het toch een best bedrag aan rente per jaar.
Als een bedrijf de fout maakt, moeten ze gewoon binnen drie dagen terugbetalen, ik moet ook snel betalen anders heb ik een deurwaarder aan me kont..

p.s. die 7,50 krijg je niet toe, maar dat wordt weer gecrediteerd op je rekening die erna komt..

Maaike_20 16-01-09 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gekko (Bericht 244672)
Ik vind het alleen erg nep dat je bij de grote bedrijven gewoon niet binnen een aantal dagen je geld terug krijgt, maar dat dit wordt gecrediteerd op je volgende rekening.
Het klinkt belachelijk, maar op deze manier vangen de bedrijven de rente en niet ik.
Als dit bij (zeg maar) 1000 mensen gebeurd per maand, dan is het toch een best bedrag aan rente per jaar.
Als een bedrijf de fout maakt, moeten ze gewoon binnen drie dagen terugbetalen, ik moet ook snel betalen anders heb ik een deurwaarder aan me kont..

p.s. die 7,50 krijg je niet toe, maar dat wordt weer gecrediteerd op je rekening die erna komt..

I agree....
Ben ik dus helemaal met je eens...

Als je een nieuw abonnement afsluit of verlengt, let er dan altijd op dat je abonnement ook echt pas op de datum ingaat op het moment dat je oude contract afloopt!
Let je daar niet goed op en heb je nu bijvoorbeeld geen internetbundel?
Tsja...dan betaal je je bijna letterlijk scheel aan extra kosten.

Vb:
Mijn abonnement loopt 25 april af bij Vodafone.
Ik heb via internet een verlening aangevraagd met een Iphone.
Leuke abonnementje met internetbundel.
Volgende week krijg ik de Iphone binnen.
Ik kan hem uiteraard meteen gebruiken, aangezien het Vodafone blijft.
Feit is dat ik nu geen internetbundel heb, ga ik meteen volle bak spelen met die Iphone....kun je al wel raden wat er gebeurd:eek:

Ff goed opletten dus...
Daarnaast in de gaten houden of je niet per ongeluk op een buitenlands netwerk zit als je bijv dicht tegen de Belgische of duitse grens aanzit.

wb1987 16-01-09 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maaike_20 (Bericht 244702)
I agree....


Ff goed opletten dus...
Daarnaast in de gaten houden of je niet per ongeluk op een buitenlands netwerk zit als je bijv dicht tegen de Belgische of duitse grens aanzit.

zet gewoon data roaming af.

Maaike_20 16-01-09 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wb1987 (Bericht 244850)
zet gewoon data roaming af.

Vanzelfsprekend:)

Vassili 17-01-09 02:02

Had ik ook last van zoon hoge rekening de 1e en 2e keer, vind dat T-Mob dat erg onduidelijk regelt...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:21.