iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Iphone garantie/reparatie vraag (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/35106-iphone-garantie-reparatie-vraag.html)

Mark 3G 09-07-09 09:38

Nop, telefoon wil helemaal niet meer opstarten nu. Ik ben al naar de winkel geweest, maar daar wisten ze ook geen raad. Gisteren ben ik (eindelijk) teruggebeld door de klantenservice. Of ik 'm weer wilde opsturen voor een second opinion.
Ik ben erg benieuwd, want ik heb weinig vertrouwen meer in t-mobile en het toestel. Zelfs als ze 'm vervangen door een 3GS, weet ik nog niet of ik al deze ellende kan vergeven. Het is een grote soap!

tinos 09-07-09 10:37

Denk niet dat je een 3GS ervoor terug krijgt .

ReliGht 09-07-09 11:28

Probeer eens de Iphone op te starten door met de home button en de power knop te gelijk in te drukken. Dit wil nog weleens helpen. Zodra je het Apple logootje ziet is hij bezig met een software-update.

Mark 3G 09-07-09 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ReliGht (Bericht 321078)
Probeer eens de Iphone op te starten door met de home button en de power knop te gelijk in te drukken. Dit wil nog weleens helpen. Zodra je het Apple logootje ziet is hij bezig met een software-update.

Alles al geprobeerd! Nu ligt ie bij t-mobile. In de winkel wisten ze niets van een second opinion door een ander bedrijf, begreep ik uit de verbaasde reactie. Ik ben benieuwd of de iPhone toch weer bij Solid Vision belandt. Kunnen we weer opnieuw beginnen...De officiële klacht is de deur al uit en Kassa Radio is bezig met inventarisatie van alle garantie klachten. Het lijkt erop dat t-mobile alleen een verzekering wil verkopen ipv normale garantie verlenen :(:(

frv 09-07-09 13:37

Ik heb dezelfde ervaring. Voor haarscheurtjes opgestuurd en de telefoon wordt terug gestuurd omdat er vochtindicatoren zijn gevonden. Dat heeft niets met haarscheurtjes te maken.
Ik heb er melding van gemaakt bij Kassa Vara en bij de Consuwijzer. Ik hoop ook voldoende mensen bijelkaar te krijgen voor een rechtzaak.
Het kan niet zo zijn dat je garantie verliest op productiefouten omdat er een "vochtprobleem" aan de orde zou zijn. Ik heb met mijn iPhone geen andere problemen dan de haarscheurtjes en heb geen controle over hoe ze "vochtproblemen" constateren. Ik wordt dus opgelicht door T-Mobile en wordt verzocht 269 te betalen voor een nieuwe iPhone.

ReliGht 09-07-09 13:45

Al geprobeerd via de Apple store of rechstreeks via Apple contact te leggen / op te sturen? Ik weet niet of dit helpt, maar het is misschien een optie.

Mark 3G 09-07-09 13:48

Zo voel ik dat ook. Zo proberen ze je wel een verzekering aan te smeren of een ander toestel. Ik roep dan ook iedereen met soortgelijke ervaringen op zich te melden bij radiokassa@vara.nl. Na de zomer zouden zij hierop terugkomen volgens de uitzending van 25 juni.

Mark 3G 09-07-09 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ReliGht (Bericht 321168)
Al geprobeerd via de Apple store of rechstreeks via Apple contact te leggen / op te sturen? Ik weet niet of dit helpt, maar het is misschien een optie.

Zij verwijzen weer door naar t-mobile...

mohmie 30-09-09 14:52

LS,

Oplossing: een lange adem hebben...

Mijn probleem is hetzelfde (10 maanden oud, naar Tmobile gegaan, opgestuurd, vochtprobleem, geen garantie blablabla) als hier boven (ongeveer). Ik heb geen genoegen genomen met de actie van TMobile. Ik ben naar de shop gegaan en heb daar mijn beklag (luidkeels) gedaan. Ook het nut van naar de Apple store gaan leek mij futiel aangezien zij het toestel naar hetzelfde bedrijf sturen (die hoogstwaarschijnlijkdezelfde conclusie trekken: geen!!). Advies: zet alles zwart op wit en wacht de reactie af van de klantenservice.
Na ruim 1 week werd ik teruggebeld door 1 van de huisdieren van de klantenservice (zelden zo'n slechte klantenservice gesproken). Of ik akkoord ging met een ander toestel. Een ander? Dus een refurbished? Dat dacht ik niet. Het liefst heb ik dat jullie mijn toestel maken en anders dan wil ik gewoon een nieuwe. Dat mocht die persoon mij niet toezeggen dus zou zij een terugbelafspraak noteren voor de afdeling Customer Service.

Die belden net met de aanbieding dat ik een nieuwe 3GS krijg, op voorwaarde dat ik mijn oude toestel inlever. Deze kan ik aan het einde van de week ophalen bij de TMobile shop.

Conclusie: een lange adem hebben en dan gaan ze wel akkoord. Ik heb nog een wrange smaak van deze afhandeling in mijn mond maar goed: van de 2 opties die ik mezelf voor had gehouden (of mijn huidige toestel repareren of anders een nieuw toestel) vind ik dit de makkelijkste. Dat ben ik niet echt gewend van TMobile maar goed. De dame was aardig, begripvol en niet moeilijk.

Omario 01-10-09 16:46

Ik heb iphone 3g
ik ga hem ook over een poosje laten opsturen
vanwege Wi-Fi & haarscheurtjes,
zou ik dan een iphone 3gs krijgen?
en hoe zit het met de garantie van je nieuwe toestel?

Dreissen 26-11-09 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omario (Bericht 359350)
Ik heb iphone 3g
ik ga hem ook over een poosje laten opsturen
vanwege Wi-Fi & haarscheurtjes,
zou ik dan een iphone 3gs krijgen?
en hoe zit het met de garantie van je nieuwe toestel?

1. Een Iphone 3GS kun je vergeten.
Ik heb mijne ook opgestuurd en kreeg netjes een 3G (nieuw) terug.

2. De garantie word overgenomen door je nieuwe iphone als je nog 1 jaar garantie had heb je dat nu nog steeds daar veranderd niks aan dus.

kuotje 26-11-09 15:52

hetzelfde hier, alleen ik heb een verzekering.

casperboot 09-04-10 09:51

Door vochtprobleem geen garantie
 
beste Mohmie, heb exact hetzelfde probleem. Ga ook stappen zetten. Is het mogelijk als jij me een kopie stuurt van de brief die jij ze gestuurd hebt? Dan kan ik mijn brief op dezelfde wijze opzetten. Alvast bedankt, groet Casper

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mohmie (Bericht 358812)
LS,

Oplossing: een lange adem hebben...

Mijn probleem is hetzelfde (10 maanden oud, naar Tmobile gegaan, opgestuurd, vochtprobleem, geen garantie blablabla) als hier boven (ongeveer). Ik heb geen genoegen genomen met de actie van TMobile. Ik ben naar de shop gegaan en heb daar mijn beklag (luidkeels) gedaan. Ook het nut van naar de Apple store gaan leek mij futiel aangezien zij het toestel naar hetzelfde bedrijf sturen (die hoogstwaarschijnlijkdezelfde conclusie trekken: geen!!). Advies: zet alles zwart op wit en wacht de reactie af van de klantenservice.
Na ruim 1 week werd ik teruggebeld door 1 van de huisdieren van de klantenservice (zelden zo'n slechte klantenservice gesproken). Of ik akkoord ging met een ander toestel. Een ander? Dus een refurbished? Dat dacht ik niet. Het liefst heb ik dat jullie mijn toestel maken en anders dan wil ik gewoon een nieuwe. Dat mocht die persoon mij niet toezeggen dus zou zij een terugbelafspraak noteren voor de afdeling Customer Service.

Die belden net met de aanbieding dat ik een nieuwe 3GS krijg, op voorwaarde dat ik mijn oude toestel inlever. Deze kan ik aan het einde van de week ophalen bij de TMobile shop.

Conclusie: een lange adem hebben en dan gaan ze wel akkoord. Ik heb nog een wrange smaak van deze afhandeling in mijn mond maar goed: van de 2 opties die ik mezelf voor had gehouden (of mijn huidige toestel repareren of anders een nieuw toestel) vind ik dit de makkelijkste. Dat ben ik niet echt gewend van TMobile maar goed. De dame was aardig, begripvol en niet moeilijk.



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.