iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile, iPhone weer stuk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/35304-t-mobile-iphone-weer-stuk.html)

Marco Iphone 3G 13-07-09 14:54

Wat is het nummer van Solid Vision?
Ik had/heb mijn Iphone 3g 8gb opgestuurd ivm Wi-Fi en gps problemen.
Belt er een dame van de t-mobile shop 10 dagen later op dat het toestel terug is maar dat hij niet gerepareerd is?!?!?!
Of ik hem wil ophalen?!?!? Nou ik dacht het niet.
Ik kon wel even langs komen en dan konden we hem samen testen.
Ik vertelde dat hij als hij niet gerpareeerd was nog steeds stuk is.
En heb samen met haar overlegd om het toestel nog een keer op te sturen en dan met hoofdletters de klacht te omschrijven.
Ik wil wel bellen met SV om met hun te overleggen.

ReliGht 13-07-09 15:47

Wat was er kapot dan?

Marco Iphone 3G 13-07-09 16:00

Hallo ReliGht,

Mijn Wi-Fi was heel instabiel, soms op de bank thuis vol bereik en een moment later weer helemaal niets, dan moest ik via instellingen Wi-Fi netwerk zoeken en opnieuw verbinden, vage klacht vindt ik dat, je hebt verbinding of niet niet denk ik dan...
Het andere probleem is dat ik geen gps fix meer krijg het blijft een cirkel en wordt geen blauwe stip. Hij bepaalt mijn positie alleen via de gsm masten denk ik. Ik heb 3.0 erop gezet, een harde DFU restore uitgevoerd, niets hielp. Dus ik dacht opsturen even laten repareren en klaar ermee. Jammer hoor, deze klachten zijn mijn inziens toch eenvoudig op te lossen als je goede uitlees apparatuur hebt.

pebbie 13-07-09 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 323213)
Daarnaast vind ik het ook raar dat je om een slotje gaat vragen want deze discussie is duidelijk nog niet voorbij.


Wat valt er nu te be-discussieren vraag ik me af, jij hebt een nieuwe telefoon dus het probleem is opgelost. De manier waarop het is gegaan zint je mogelijk niet, en mogelijk zijn er fouten gemaakt aan weerskanten, maar wil je dit topic daarvoor echt open houden , in de hoop dat Caroline Tensen ook nog een berichtje voor je achterlaat dat het T-Mobile heel erg spijt met een bossie rode rozen ;) . En als je idd een paar keer je zoon naar de Shop hebt gestuurd, zou het misschien niet zo kunnen zijn dat hij een toon heeft aangeslagen die de winkel niet beviel? Weet van mezelf dat ik vroeger ook nogal heetgebakkerd kon zijn, zeker als ik vond dat ik in mijn recht stond. Het stomme is, dat ik dat nu nog steeds kan vinden, maar met stroop smeren en tact tegenwoordig een stuk verder kom. Hoe dan ook een fijne vakantie toegewenst.

alvani 13-07-09 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marco Iphone 3G (Bericht 323299)
Wat is het nummer van Solid Vision?

Google en gewoon de site van Solid Vision zijn je allerbeste vriend...;)

Scoes 14-07-09 16:54

Kijk pebbie, jij begrijpt het.
Ik geloof dat mijn punt eindelijk is overgekomen.

De verhalen die in dit topic staan staan vaak kaarsrecht tegenover wat ik over
aan informatie heb kunnen inwinnen over deze case. Ik ga hier verder niet op in, omdat ik geen
bedrijfsgegevens naar voren ga brengen en ook niet persoonlijk wil beledigen.
Jij vind dat je slecht behandeld bent, ik vind dat jij mijn collega's slecht hebt behandeld.
Het is jouw woord tegen het mijne in deze situatie, maar ik geloof je gewoon niet en neem het
daarom op oa de afdeling after sales. Dat mag toch?

Dit topic ging over de perikelen van splatz, deze zijn nu opgelost.
Dan is het heel normaal dat er een slotje op een topic komt en deze wordt
verplaatst naar het archief. Zo werkt het op fora.

iScorpio 14-07-09 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 324003)
Kijk pebbie, jij begrijpt het.
Ik geloof dat mijn punt eindelijk is overgekomen.

Dit topic ging over de perikelen van splatz, deze zijn nu opgelost.
Dan is het heel normaal dat er een slotje op een topic komt en deze wordt
verplaatst naar het archief. Zo werkt het op fora.

Zullen we deze beslissing overlaten aan de moderators! Misschien dat andere gebruikers hier nog wat aan hebben ;)

pebbie 14-07-09 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 324004)
Zullen we deze beslissing overlaten aan de moderators! Misschien dat andere gebruikers hier nog wat aan hebben ;)

Hij hoeft van mij ok niet perse op slot, maar ik vind het persoonlijk onzin om het topic open te houden als er alleen maar strijd wordt gestreden of iemand wel of niet onjuist door een winkel/telecomaanbieder is bejegend.
Punt is, telefoon was stuk (meerdere malen, en is nu uiteindelijk (met veel moeite) vervangen, en daarbij bedoel ik dan het item van splatz. Aktie = reaktie lijkt me.

Daarbij nog is het over het algemeen bekend dat je op forums meestal negatieve punten tegen komt over iets, want dat is meldbaar voor ons. Maar ik kom maar weinig mensen tegen die een berichtje plaatsen dat ze superieur en snel geholpen zijn met een mega service van heb ik jou daar. En uiteraard zijn er meer positieve berichten dan negatieve over het algemeen.

Scoes 14-07-09 20:51

Dit topic is net zo behulpzaam als deze in het archief wordt geplaatst?

King1987 14-07-09 21:59

Gaan we nu weer on-topic? Bedankt!

splatz 27-07-09 00:57

Hallo allemaal,
Net teruggekomen van vakantie. Heb nu gelukkig en werkende iPhone (erg tevreden mee).
ReLight, nog bedankt voor je tips.

Nog een bericht @Scoes:
Even jouw laatste posts samengevat. Als ik jou goed begrijp vind jij dat T-Mobile deze zaak goed heeft opgelost. Ik de After-Sales medewerkers slecht heb behandeld en hier op dit forum posts plaats die niet op de waarheid berusten. Je wilt verder geen toelichting geven want dan breng je bedrijfsgegevens naar voren of ga je mij persoonlijk beledigen. Er heeft een medewerker van after-sales 45 minuten in zijn vrije tijd aan mijn probleem gewerkt maar mij niet teruggebeld (moet ik me hiervoor schuldig voelen, het is niet mijn probleem dat er werknemers overuren maken). Jij vindt dat ik hier op dit forum een onsamenhangend en verdraaid verhaal post. Vervolgens ga je vragen om een slotje, naar mijn idee omdat je niet wilt dat t-mobile langer in een slecht daglicht staat en niet wilt argumenteren waarom mijn posts verdraaid zijn.

Waar T-mobile tekort is geschoten
  • T-mobile heeft mij 8x belooft om terug te bellen, ze hebben nooit teruggebeld.
  • Ik heb aan het begin een klacht ingediend bij Complaints, ik zou binnen een teruggebeld worden want ze ging het uitzoeken. Nooit teruggebeld. Net voor mijn vakantie nog gebeld, case was overgedragen maar was onbekend naar wie en ze verwachtten niet meer dat die terug zal gaan bellen.
  • Mijn iPhone is 3x stuk teruggekomen van Solid Vision. Dit betrof refurbished modellen die kapot aankwamen, deze toestellen zijn blijkbaar niet goed genoeg getest. Ik vind dat ik na 3x het recht heb om refurbished/tweedehands toestellen te weigeren. Het was absoluut niet mogelijk een nieuwe iPhone te ontvangen
  • Ik heb uiteindelijk van een medewerker van Back-Office te horen gekregen dat ik een nieuwe 3G kon krijgen (was volgens iemand anders van dezelfde afdeling niet mogelijk) en een 3G S was ook geen probleem maar ik zou wel het verschil van de inkoopprijzen moeten betalen. De inkoopprijs was helaas nog niet bekend, zou de dag van de lancering gebeld worden. Nooit gebeld.
  • 2 weken later werd ik gebeld door een andere medewerker. Voor een 3G S zou ik 385 euro bij moeten betalen. Geen enkele medewerker wist waar deze prijs vandaan kwam.
  • Ik heb Apple opgebeld en deze medewerkster heeft mij bevestigd dat de inkoopprijs van de 3G S lager ligt dan die van de 3G.
  • Opnieuw CS gebeld. Heeft bijna een week geduurd om de juiste medewerker aan de lijn te krijgen. Hij wist niets van de 385 euro. Hij wist de inkoopprijs niet en zou die aan het eind van de week weten. Nooit teruggebeld.
  • Toen maar 3G opgehaald omdat ik er geen zin meer in had.
  • Vervolgens word ik ervan beschuldigd dat mijn posts verdraaid zijn, ik after-sales slecht behandeld heb. Ook vind deze medewerker dat T-mobile dit probleem goed heeft opgelost.
    Kleine opmerking bij het laatste puntje:T-Mobile heeft dit probleem uiteindelijk goed opgelost (nieuwe iPhone). Maar de manier waarop dit gegaan is en hoe lang dit geduurd heeft kan gewoon niet.
@Scoes:
Ik hoop dat je zo "volwassen" (oh ja ik ben 47; dus niet minderjarig) bent om in ieder geval uit te leggen hoe je er bij komt dat mijn post verdraaid zijn.

Iedereen nog bedankt voor zijn/haar hulp, tips en begrip!

SilenceR 28-07-09 00:13

@ Scoes, Ik ben ook zeer, zeer slecht geholpen bij jullie zogenoemde After-Sales. De verhalen van splatz komen mij zeer bekend voor dus ik heb meer vertrouwen in zijn verhaal dan de jouwe.

De service bij T-Mobile is echt onwijs slecht en ik ben zelfs beledigd in de T-Mobile winkel in Zoetermeer. Ik ga hier ook werk van maken bij de desbetreffende manager want dit kan echt niet door de beugel. Maar gelukkig hoef ik het merendeel van de mensen hier op dit forum niet uit te leggen hoe slecht de service van T-Mobile is.

Marco Iphone 3G 30-07-09 12:20

Hallo,

Ik heb een nieuwe iphone gekregen :) in dit forum schreef ik dat ik probelemen had met mijn Wi-Fi ontvangst en mijn gps ( deden het niet ).
Mijn toestel kwam eerst ongerepareerd retour? Weer laten opsturen want ongerepareerd is nog steeds stuk!
Nu dus een nieuwe gekregen, maar binnen een week deed hier de Wi-Fi ook niet meer van. Hopeloos dit. Ik heb ook op het forum gelezen dat meer mensen na de upgrade naar 3.0 last van hebben. Dus ik zal geduld moeten hebben of ik moet hem weer laten opsturen....

splatz 30-07-09 12:22

Tja, mijn tip brief sturen. Telefonisch (heb ik gedaan) werkt gewoon niet.
Ben nu bezig met een e-mail t.a.v. dhr. Hamel (directeur klantenservice).

SilenceR 30-07-09 12:26

Ik ook, mijn retour "gerepareerde" iPhone is ookal na 2 dagen weer stuk. Ik heb nu ook een email gestuurd naar Dhr. Hamel. Dus ik ben benieuwd wat er geregeld kan worden want ik begin er een beetje schijtziek van te worden.

splatz 30-07-09 19:23

Ben benieuwd. E-mail verstuurd. Krijg een bericht dat dhr. Hamel pas 25 augustus weer beschikbaar is. Nu e-mail verstuurd naar zijn assistente.

morpheus_at_work 30-07-09 20:30

van de week nog mot gehad aan de telefoon, medewerker bleef hoog en bij laag beweren dat er op de iphone abo's geen onbeperkt internet zat _O-

SilenceR 30-07-09 23:18

Lol, ze zijn wel echt heel erg dom bij T-Mobile. Ach het zijn maar ingehuurde studentjes.

Ik werd trouwens wel gebeld vandaag aan de hand van mijn klacht richting Dhr. Hamel. Ik moest maar mijn telefoon restoren en mocht dat niet werken kon ik em opnieuw opsturen. Er werd nog wel excuses geboden voor de gang van zaken maar dat was het verder.

En opsturen zal geen zin hebben, ik wacht wel ff op FW 3.1.

splatz 31-07-09 12:15

Ik heb net een e-mail ontvangen. Ze hebben mijn e-mail doorgestuurd naar written complaints. Ik ontvang zo spoedig mogelijk per post een reactie.

Deze e-mail komt trouwens wel van zakelijk@t-mobile.nl dus de reactie van dhr. Hamel moet nog komen

DaveD30 06-08-09 17:33

ik heb net een nieuwe iphone gehaald bij de shop nadat mijn eerdere 3gs wat problemen had na 9 dagen. Ik kreeg toen geen nieuwe in de winkel en hij moest opgestuurd worden.
Nu heb ik dus een nieuwe en die is volgens mij gerefurbished. Daar ben ik wel een beetje pissig over dus die gaat morgen weer terug naar de winkel.
Vind dit erg slecht van t-mobile!

splatz 08-08-09 10:39

Laat even weten hoe het afgelopen is. Hoop voor je dat je niet hetzelfde gedoe krijgt. Mankeerde er ook duidelijk iets aan de refurbished iPhone?

Runaque 08-08-09 10:55

Ik snap niet waarom mensen akkoord gaan om een refurbished toestel te aanvaarden??? Dit zijn herstelde toestelen die voordien kleine defecten vertoonden en hersteld zijn geweest en nu als "ruiltoestel" dienen. Je brengt je originele vertrouwde toestel binnen en krijgt een eerder hersteld toestel in de plaats terug, jouw toestel wordt nagekeken en hersteld en komt op zijn beurt weer bij iemand anders terrecht.
Zou nogal straf zijn als ik mijn toestel binnen breng met haarscheurtjes en een zogenaamde refurbish terugkrijg die voordien niets anders dan connectiviteit problemen had, kans dat ik die misserie krijg zit er dan ook dik in. Als ik mijn iPhone binnen breng, dan wil ik ofwel een splinternieuw toestel uit het schap en als ze met enkel de keuze komen dat ik een refurbisched toestel kan krijgen, dan wil ik gewoon MIJN toestel terug ipv iemand anders zijn misserie!

splatz 08-08-09 11:21

Ik ben het volledig met je eens. Dat is ook de reden waarom ik niet meer akkoord ben gegaan met een refurbished toestel na 3 keer een defect toestel te hebben gekregen,

Ik heb niets tegen refurbished toestellen maar ze moeten wel uitvoerig getest worden en dus exact hetzelfde werken. Na 3x niet werkende refurbished te hebben gekregen ben ik erachter gekomen dat deze toestellen blijkbaar gewoon niet (genoeg) getest worden. En dát vind ik kwalijk. Elke fabrikant werkt met refurbished toestellen. Prima. Maar ze moeten wel gewoon normaal functioneren en dezelfde levensduur hebben.

DaveD30 10-08-09 00:24

Het scherm was aan de rechter bovenkant veel dieper in het toestel. Er was duidelijk te zien dat ie scheef zat. Ook vind ik het belachelijk dat als je een 9 dagen oude iphone weg brengt en hij is niet meer te maken je een refurbished toestel krijg!
Als dat bij de volgende weer zo is ga ik stappen ondernemen! Ik heb immers betaald voor het toestel!

splatz 10-08-09 07:57

Wat mij opviel is dat ik op het scherm binnen één dag 2 krassen had, bij mijn 2e refurbished had ik weer binnen een paar dagen een paar krassen.. Nu met mijn nieuwe toestel nog steeds geen een.

Mischien wel gewoon toeval hoor..

satfreak1969 10-08-09 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 294169)
Een refurbished toestel is ook een nieuw toestel. Die toestellen zijn alleen speciaal gemaakt voor garantie kwesties.

Zijn dit ECHT geen gerepareerde toestellen die ze gebruiken voor garantiegevallen ? Toch wel vreemd dat veel mensen problemen hebben met deze toestellen beginnend met serienummer 5K. Ik ben zeer benieuwd wat voor toestel ik straks krijg bij de T-mobile winkel

splatz 10-08-09 10:39

Ik hoop voor je een nieuwe.

Als ik er nog is over nadenk is het eigenlijk gewoon te zot voor woorden. Je betaalt (niet weinig ook) voor een nieuwe mobiele telefoon. Deze blijkt niet goed te werken en dus bied je hem ter reparatie aan. Jij hebt betaald voor een werkende telefoon. Vervolgens krijg jij een minder goed werkend toestel terug terwijl jij er niets aan kon doen dat je toestel defect is gegaan. Dus omdat het toestel niet werkt zoals ervan verwacht mag worden krijg jij een minder werkend toestel terug.
Ze zijn gewoon andermans defecte toestellen aan het rondsturen.

Ik heb trouwens nog steeds geen reactie per post ontvangen. Nu anderhalve week. Ik mag toch wel verwachten van ze dat ze binnen 2 weken reageren? Ik wacht deze week wel af en dan stuur ik wel weer een mail. Ik verwacht niet dat ze nog wat voor me zullen doen. Krijg waarschijnlijk gewoon een excuusbrief of helemaal niets.

Runaque 10-08-09 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 336116)
Ik hoop voor je een nieuwe.

Als ik er nog is over nadenk is het eigenlijk gewoon te zot voor woorden. Je betaalt (niet weinig ook) voor een nieuwe mobiele telefoon. Deze blijkt niet goed te werken en dus bied je hem ter reparatie aan. Jij hebt betaald voor een werkende telefoon. Vervolgens krijg jij een minder goed werkend toestel terug terwijl jij er niets aan kon doen dat je toestel defect is gegaan. Dus omdat het toestel niet werkt zoals ervan verwacht mag worden krijg jij een minder werkend toestel terug.
Ze zijn gewoon andermans defecte toestellen aan het rondsturen.

Ik heb trouwens nog steeds geen reactie per post ontvangen. Nu anderhalve week.

Nog maar te zwijgen over de hygiëne die de vorige eigenaar van de iPhone erop na hield... :rolleyes:

DaveD30 10-08-09 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satfreak1969 (Bericht 336092)
Zijn dit ECHT geen gerepareerde toestellen die ze gebruiken voor garantiegevallen ? Toch wel vreemd dat veel mensen problemen hebben met deze toestellen beginnend met serienummer 5K. Ik ben zeer benieuwd wat voor toestel ik straks krijg bij de T-mobile winkel

Refurbished zijn 2e hands! Ze zijn gerepareerd en worden dan als omruil toestel aangeboden.

Runaque 10-08-09 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 336141)
Refurbished zijn 2e hands! Ze zijn gerepareerd en worden dan als omruil toestel aangeboden.

Eigenlijk zijn refurbisment toestellen vaak ook toestellen die door een klant aangekocht zijn en in de bedenkperiode terug ingeruild zijn geweest voor iets anders of voor een andere kleur van toestel. Het zijn in wezen nieuwe toestellen, maar ze worden opgefrist en komen dan als ruiltoestel bij een andere klant terecht. Ook zijn het vaak toestellen waar kleine mankementen aan zijn/waren en hersteld zijn geweest en dus ook een lot als ruiltoestel krijgen.
Ook valt het voor dat bepaalde toestellen niet door de kwaliteitscontrole geraken door mankementen die in de fabriek vastgesteld worden, die worden dan ook hersteld om als refurbish te gaan dienen.
Sommige mensen weten niet eens dat ze een ander toestel terugkrijgen dat eigenlijk al hersteld is geweest en nemen aan dat ze gewoon een nieuwe hebben gekregen.

Als Apple zo werkt, dan is het ook de vraag hoe nieuw de toestellen zijn in een gesloten verpakking... aangezien die refurbished toestellen gewoon niet van nieuw te onderscheiden zijn.

Ik weet niet of er hier mensen zijn die al eens een objectief voor hun DSLR gekocht hebben waar een label op het opjectief kleefde dat het door de kwaliteitstesten is gekomen? Wel, die objectieven zijn door de fabriek niet door de kwaliteitstest gekomen en hersteld geweest en uiteindelijk toch als nieuw verkocht zijn, dit zijn ook refurbished objectieven die uiteindelijk hetzelfde presteren als een objectief dat wel door de eerste kwaliteitstest is geraakt.
Maar het is een ander verhaal als het toestel 8 maanden in een ander zijn bezit is geweest en in garantie binnen gedaan is.

satfreak1969 10-08-09 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satfreak1969 (Bericht 336092)
Zijn dit ECHT geen gerepareerde toestellen die ze gebruiken voor garantiegevallen ? Toch wel vreemd dat veel mensen problemen hebben met deze toestellen beginnend met serienummer 5K. Ik ben zeer benieuwd wat voor toestel ik straks krijg bij de T-mobile winkel


Vanmiddag dus naar de T-mobile winkel geweest in Gorinchem geweest om mijn Iphone 3G 16Gb op te halen. Ik vroeg aan de verkoopster of het een nieuwe was of een gerfurbished toestel. De verkoopster zei "een nieuwe" waarop ik haar vroeg of het serienummer met 5K begon. Ze keek op de sticker en zei ja dat klopt hoe weet U dat ? Ik vertelde haar dus het verhaal van het forum,...dit was haar dus niet bekend en vondt het een vreemd verhaal. De Iphone ziet er wel splinternieuw uit moet ik eerlijk zeggen. Ik hoop dus maar dat hij goed blijft werken,...En misschien ga ik hem wel verkopen via mp. Gegevens van mijn Iphone via Chipmunk...toch van july 2009

Serial number: 5K**********
Model: MB499/MB501 iPhone 3G 16GB White
Group1: iPhone
Group2: 3G
Generation:
Screen size: 3.5 inch
Screen resolution: 480x320 pixels
Colour: White
Capacity: 16GB
Factory: 5K (China)
Production year: 2009
Production week: 29 (July)
Production number: 2062 (within this week)

Phoef 10-08-09 19:27

wat wilt dat zeggen als die van july 2009 is, dat die dus toch nieuw is?

splatz 10-08-09 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satfreak1969 (Bericht 336268)
Vanmiddag dus naar de T-mobile winkel geweest in Gorinchem geweest om mijn Iphone 3G 16Gb op te halen. Ik vroeg aan de verkoopster of het een nieuwe was of een gerfurbished toestel. De verkoopster zei "een nieuwe" waarop ik haar vroeg of het serienummer met 5K begon. Ze keek op de sticker en zei ja dat klopt hoe weet U dat ? Ik vertelde haar dus het verhaal van het forum,...dit was haar dus niet bekend en vondt het een vreemd verhaal. De Iphone ziet er wel splinternieuw uit moet ik eerlijk zeggen. Ik hoop dus maar dat hij goed blijft werken,...En misschien ga ik hem wel verkopen via mp. Gegevens van mijn Iphone via Chipmunk...toch van july 2009

Serial number: 5K**********
Model: MB499/MB501 iPhone 3G 16GB White
Group1: iPhone
Group2: 3G
Generation:
Screen size: 3.5 inch
Screen resolution: 480x320 pixels
Colour: White
Capacity: 16GB
Factory: 5K (China)
Production year: 2009
Production week: 29 (July)
Production number: 2062 (within this week)

Bij mij zagen de refurbished toestellen er ook als nieuw uit. Ik wist bij mijn 1e en 2e refurbished toestel ook niet dat ze refurbished waren. Later kwam ik erachter omdat ik de stickertjes nog had. Uiterlijk is prima maar batterij/connectie verschrikkelijk. Maar misschien heb ik gewoon 3x pech gehad (wel heel toevallig).

Wat ik heb begrepen van t-mobile is dat je via Solid Vision een door apple goedgekeurd refurbished toestel krijgt (3x niet werkend). Een omruilactie aan de deur betreft een toestel dat op een of andere manier weer in t-mobile in handen is gekomen. Dit kan terugsturen binnen 7 dagen zijn, maar ook een toestel dat eerder omgeruild is omdat het niet werkte. Dit is dus gewoon defecte toestellen rondsturen; Belachelijk. Een medewerker raadde mij dan ook aan dit niet te doen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phoef (Bericht 336389)
wat wilt dat zeggen als die van july 2009 is, dat die dus toch nieuw is?

Dat is jaar van productie. Bij mij was dat dezelfde maand als dat ik hem kocht. Dat wil waarschijnlijk zeggen dat hij vorige maand gerepareerd is.In juli gemaakt in china en nu hier op de markt is natuurlijk wel erg snel.

DaveD30 11-08-09 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 336390)
Bij mij zagen de refurbished toestellen er ook als nieuw uit. Ik wist bij mijn 1e en 2e refurbished toestel ook niet dat ze refurbished waren. Later kwam ik erachter omdat ik de stickertjes nog had. Uiterlijk is prima maar batterij/connectie verschrikkelijk. Maar misschien heb ik gewoon 3x pech gehad (wel heel toevallig).

Wat ik heb begrepen van t-mobile is dat je via Solid Vision een door apple goedgekeurd refurbished toestel krijgt (3x niet werkend). Een omruilactie aan de deur betreft een toestel dat op een of andere manier weer in t-mobile in handen is gekomen. Dit kan terugsturen binnen 7 dagen zijn, maar ook een toestel dat eerder omgeruild is omdat het niet werkte. Dit is dus gewoon defecte toestellen rondsturen; Belachelijk. Een medewerker raadde mij dan ook aan dit niet te doen.

Wat rade de medewerker je dan aan? Ik heb nu bij mij door de medewerker op het reparatie formulier laten zetten dat ik gewoon echt een nieuwe wil. Was trouwens de bedrijfsleider die me nu hielp in de shop en daar ben ik al lang klant vanuit de orange tijd dus hoop dat het nu goed gaat.:D

splatz 11-08-09 18:13

Die ene medewerker gaf me 2 opties of Solid Vision of omruiling aan de deur door t-mobile. SV is refurbished door Apple. Omruiling is toestel dat op een of andere manier weer bij t-mobile komt

Scoes 12-08-09 15:44

Is (wederom) niet waar..
Mijne komt van SV en is gewoon nieuw. Je kunt dit zien aan het IMEI nummer.

satfreak1969 12-08-09 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 337185)
Is (wederom) niet waar..
Mijne komt van SV en is gewoon nieuw. Je kunt dit zien aan het IMEI nummer.

Hoezo kan je aan het Imei nummer zien dat hij nieuw is ? Waar baseer jij deze bevinding op ? Mijn nieuwe 3G heeft idd een hoger Imei nummer dan mijn defecte 3G. Maar of je daaraan kan zien dat het geen gerfurbished toestel is :confused:

splatz 12-08-09 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 337185)
Is (wederom) niet waar..
Mijne komt van SV en is gewoon nieuw. Je kunt dit zien aan het IMEI nummer.

Sorry het klopt idd dat je soms een nieuwe krijgt bij SV. Volgensmij vooral nu omdat ze nog nieuwe 16GB overhebben.

harald114 15-08-09 16:29

Als je slim bent bel je gewoon rechtstreeks met apple..

0800 0200670

zeggen dat je probleem hebt dan word je doorverbonden met ( als je dat vraagt ) de after-sale...

hun leg je je verhaal uit en ze kunnen zien aan de hand van je adres of het waar is.
Apple doet er absoluut niet moeilijk mee en waarschijnlijk krijg je dan gewoon een nieuwe Iphone...

Probeer maar eens ;)

splatz 15-08-09 19:12

Wat is dat precies voor nummer? Toen ik Apple ging bellen voor de inkoopprijs belde ik 0900 7777 703.
Het is nu natuurlijk niet meer belangrijk maar toen ik belde moest ik iets anders toetsen dan iPhone anders hangen ze gelijk op met de melding dat je naar t-mobile moet.
Heb je dit nummer zelf al is gebeld?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:23.