Wat is het nummer van Solid Vision?
Ik had/heb mijn Iphone 3g 8gb opgestuurd ivm Wi-Fi en gps problemen. Belt er een dame van de t-mobile shop 10 dagen later op dat het toestel terug is maar dat hij niet gerepareerd is?!?!?! Of ik hem wil ophalen?!?!? Nou ik dacht het niet. Ik kon wel even langs komen en dan konden we hem samen testen. Ik vertelde dat hij als hij niet gerpareeerd was nog steeds stuk is. En heb samen met haar overlegd om het toestel nog een keer op te sturen en dan met hoofdletters de klacht te omschrijven. Ik wil wel bellen met SV om met hun te overleggen. |
Wat was er kapot dan?
|
Hallo ReliGht,
Mijn Wi-Fi was heel instabiel, soms op de bank thuis vol bereik en een moment later weer helemaal niets, dan moest ik via instellingen Wi-Fi netwerk zoeken en opnieuw verbinden, vage klacht vindt ik dat, je hebt verbinding of niet niet denk ik dan... Het andere probleem is dat ik geen gps fix meer krijg het blijft een cirkel en wordt geen blauwe stip. Hij bepaalt mijn positie alleen via de gsm masten denk ik. Ik heb 3.0 erop gezet, een harde DFU restore uitgevoerd, niets hielp. Dus ik dacht opsturen even laten repareren en klaar ermee. Jammer hoor, deze klachten zijn mijn inziens toch eenvoudig op te lossen als je goede uitlees apparatuur hebt. |
Citaat:
Wat valt er nu te be-discussieren vraag ik me af, jij hebt een nieuwe telefoon dus het probleem is opgelost. De manier waarop het is gegaan zint je mogelijk niet, en mogelijk zijn er fouten gemaakt aan weerskanten, maar wil je dit topic daarvoor echt open houden , in de hoop dat Caroline Tensen ook nog een berichtje voor je achterlaat dat het T-Mobile heel erg spijt met een bossie rode rozen ;) . En als je idd een paar keer je zoon naar de Shop hebt gestuurd, zou het misschien niet zo kunnen zijn dat hij een toon heeft aangeslagen die de winkel niet beviel? Weet van mezelf dat ik vroeger ook nogal heetgebakkerd kon zijn, zeker als ik vond dat ik in mijn recht stond. Het stomme is, dat ik dat nu nog steeds kan vinden, maar met stroop smeren en tact tegenwoordig een stuk verder kom. Hoe dan ook een fijne vakantie toegewenst. |
Citaat:
|
Kijk pebbie, jij begrijpt het.
Ik geloof dat mijn punt eindelijk is overgekomen. De verhalen die in dit topic staan staan vaak kaarsrecht tegenover wat ik over aan informatie heb kunnen inwinnen over deze case. Ik ga hier verder niet op in, omdat ik geen bedrijfsgegevens naar voren ga brengen en ook niet persoonlijk wil beledigen. Jij vind dat je slecht behandeld bent, ik vind dat jij mijn collega's slecht hebt behandeld. Het is jouw woord tegen het mijne in deze situatie, maar ik geloof je gewoon niet en neem het daarom op oa de afdeling after sales. Dat mag toch? Dit topic ging over de perikelen van splatz, deze zijn nu opgelost. Dan is het heel normaal dat er een slotje op een topic komt en deze wordt verplaatst naar het archief. Zo werkt het op fora. |
Citaat:
|
Citaat:
Punt is, telefoon was stuk (meerdere malen, en is nu uiteindelijk (met veel moeite) vervangen, en daarbij bedoel ik dan het item van splatz. Aktie = reaktie lijkt me. Daarbij nog is het over het algemeen bekend dat je op forums meestal negatieve punten tegen komt over iets, want dat is meldbaar voor ons. Maar ik kom maar weinig mensen tegen die een berichtje plaatsen dat ze superieur en snel geholpen zijn met een mega service van heb ik jou daar. En uiteraard zijn er meer positieve berichten dan negatieve over het algemeen. |
Dit topic is net zo behulpzaam als deze in het archief wordt geplaatst?
|
Gaan we nu weer on-topic? Bedankt!
|
Hallo allemaal,
Net teruggekomen van vakantie. Heb nu gelukkig en werkende iPhone (erg tevreden mee). ReLight, nog bedankt voor je tips. Nog een bericht @Scoes: Even jouw laatste posts samengevat. Als ik jou goed begrijp vind jij dat T-Mobile deze zaak goed heeft opgelost. Ik de After-Sales medewerkers slecht heb behandeld en hier op dit forum posts plaats die niet op de waarheid berusten. Je wilt verder geen toelichting geven want dan breng je bedrijfsgegevens naar voren of ga je mij persoonlijk beledigen. Er heeft een medewerker van after-sales 45 minuten in zijn vrije tijd aan mijn probleem gewerkt maar mij niet teruggebeld (moet ik me hiervoor schuldig voelen, het is niet mijn probleem dat er werknemers overuren maken). Jij vindt dat ik hier op dit forum een onsamenhangend en verdraaid verhaal post. Vervolgens ga je vragen om een slotje, naar mijn idee omdat je niet wilt dat t-mobile langer in een slecht daglicht staat en niet wilt argumenteren waarom mijn posts verdraaid zijn. Waar T-mobile tekort is geschoten
Ik hoop dat je zo "volwassen" (oh ja ik ben 47; dus niet minderjarig) bent om in ieder geval uit te leggen hoe je er bij komt dat mijn post verdraaid zijn. Iedereen nog bedankt voor zijn/haar hulp, tips en begrip! |
@ Scoes, Ik ben ook zeer, zeer slecht geholpen bij jullie zogenoemde After-Sales. De verhalen van splatz komen mij zeer bekend voor dus ik heb meer vertrouwen in zijn verhaal dan de jouwe.
De service bij T-Mobile is echt onwijs slecht en ik ben zelfs beledigd in de T-Mobile winkel in Zoetermeer. Ik ga hier ook werk van maken bij de desbetreffende manager want dit kan echt niet door de beugel. Maar gelukkig hoef ik het merendeel van de mensen hier op dit forum niet uit te leggen hoe slecht de service van T-Mobile is. |
Hallo,
Ik heb een nieuwe iphone gekregen :) in dit forum schreef ik dat ik probelemen had met mijn Wi-Fi ontvangst en mijn gps ( deden het niet ). Mijn toestel kwam eerst ongerepareerd retour? Weer laten opsturen want ongerepareerd is nog steeds stuk! Nu dus een nieuwe gekregen, maar binnen een week deed hier de Wi-Fi ook niet meer van. Hopeloos dit. Ik heb ook op het forum gelezen dat meer mensen na de upgrade naar 3.0 last van hebben. Dus ik zal geduld moeten hebben of ik moet hem weer laten opsturen.... |
Tja, mijn tip brief sturen. Telefonisch (heb ik gedaan) werkt gewoon niet.
Ben nu bezig met een e-mail t.a.v. dhr. Hamel (directeur klantenservice). |
Ik ook, mijn retour "gerepareerde" iPhone is ookal na 2 dagen weer stuk. Ik heb nu ook een email gestuurd naar Dhr. Hamel. Dus ik ben benieuwd wat er geregeld kan worden want ik begin er een beetje schijtziek van te worden.
|
Ben benieuwd. E-mail verstuurd. Krijg een bericht dat dhr. Hamel pas 25 augustus weer beschikbaar is. Nu e-mail verstuurd naar zijn assistente.
|
van de week nog mot gehad aan de telefoon, medewerker bleef hoog en bij laag beweren dat er op de iphone abo's geen onbeperkt internet zat _O-
|
Lol, ze zijn wel echt heel erg dom bij T-Mobile. Ach het zijn maar ingehuurde studentjes.
Ik werd trouwens wel gebeld vandaag aan de hand van mijn klacht richting Dhr. Hamel. Ik moest maar mijn telefoon restoren en mocht dat niet werken kon ik em opnieuw opsturen. Er werd nog wel excuses geboden voor de gang van zaken maar dat was het verder. En opsturen zal geen zin hebben, ik wacht wel ff op FW 3.1. |
Ik heb net een e-mail ontvangen. Ze hebben mijn e-mail doorgestuurd naar written complaints. Ik ontvang zo spoedig mogelijk per post een reactie.
Deze e-mail komt trouwens wel van zakelijk@t-mobile.nl dus de reactie van dhr. Hamel moet nog komen |
ik heb net een nieuwe iphone gehaald bij de shop nadat mijn eerdere 3gs wat problemen had na 9 dagen. Ik kreeg toen geen nieuwe in de winkel en hij moest opgestuurd worden.
Nu heb ik dus een nieuwe en die is volgens mij gerefurbished. Daar ben ik wel een beetje pissig over dus die gaat morgen weer terug naar de winkel. Vind dit erg slecht van t-mobile! |
Laat even weten hoe het afgelopen is. Hoop voor je dat je niet hetzelfde gedoe krijgt. Mankeerde er ook duidelijk iets aan de refurbished iPhone?
|
Ik snap niet waarom mensen akkoord gaan om een refurbished toestel te aanvaarden??? Dit zijn herstelde toestelen die voordien kleine defecten vertoonden en hersteld zijn geweest en nu als "ruiltoestel" dienen. Je brengt je originele vertrouwde toestel binnen en krijgt een eerder hersteld toestel in de plaats terug, jouw toestel wordt nagekeken en hersteld en komt op zijn beurt weer bij iemand anders terrecht.
Zou nogal straf zijn als ik mijn toestel binnen breng met haarscheurtjes en een zogenaamde refurbish terugkrijg die voordien niets anders dan connectiviteit problemen had, kans dat ik die misserie krijg zit er dan ook dik in. Als ik mijn iPhone binnen breng, dan wil ik ofwel een splinternieuw toestel uit het schap en als ze met enkel de keuze komen dat ik een refurbisched toestel kan krijgen, dan wil ik gewoon MIJN toestel terug ipv iemand anders zijn misserie! |
Ik ben het volledig met je eens. Dat is ook de reden waarom ik niet meer akkoord ben gegaan met een refurbished toestel na 3 keer een defect toestel te hebben gekregen,
Ik heb niets tegen refurbished toestellen maar ze moeten wel uitvoerig getest worden en dus exact hetzelfde werken. Na 3x niet werkende refurbished te hebben gekregen ben ik erachter gekomen dat deze toestellen blijkbaar gewoon niet (genoeg) getest worden. En dát vind ik kwalijk. Elke fabrikant werkt met refurbished toestellen. Prima. Maar ze moeten wel gewoon normaal functioneren en dezelfde levensduur hebben. |
Het scherm was aan de rechter bovenkant veel dieper in het toestel. Er was duidelijk te zien dat ie scheef zat. Ook vind ik het belachelijk dat als je een 9 dagen oude iphone weg brengt en hij is niet meer te maken je een refurbished toestel krijg!
Als dat bij de volgende weer zo is ga ik stappen ondernemen! Ik heb immers betaald voor het toestel! |
Wat mij opviel is dat ik op het scherm binnen één dag 2 krassen had, bij mijn 2e refurbished had ik weer binnen een paar dagen een paar krassen.. Nu met mijn nieuwe toestel nog steeds geen een.
Mischien wel gewoon toeval hoor.. |
Citaat:
|
Ik hoop voor je een nieuwe.
Als ik er nog is over nadenk is het eigenlijk gewoon te zot voor woorden. Je betaalt (niet weinig ook) voor een nieuwe mobiele telefoon. Deze blijkt niet goed te werken en dus bied je hem ter reparatie aan. Jij hebt betaald voor een werkende telefoon. Vervolgens krijg jij een minder goed werkend toestel terug terwijl jij er niets aan kon doen dat je toestel defect is gegaan. Dus omdat het toestel niet werkt zoals ervan verwacht mag worden krijg jij een minder werkend toestel terug. Ze zijn gewoon andermans defecte toestellen aan het rondsturen. Ik heb trouwens nog steeds geen reactie per post ontvangen. Nu anderhalve week. Ik mag toch wel verwachten van ze dat ze binnen 2 weken reageren? Ik wacht deze week wel af en dan stuur ik wel weer een mail. Ik verwacht niet dat ze nog wat voor me zullen doen. Krijg waarschijnlijk gewoon een excuusbrief of helemaal niets. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook valt het voor dat bepaalde toestellen niet door de kwaliteitscontrole geraken door mankementen die in de fabriek vastgesteld worden, die worden dan ook hersteld om als refurbish te gaan dienen. Sommige mensen weten niet eens dat ze een ander toestel terugkrijgen dat eigenlijk al hersteld is geweest en nemen aan dat ze gewoon een nieuwe hebben gekregen. Als Apple zo werkt, dan is het ook de vraag hoe nieuw de toestellen zijn in een gesloten verpakking... aangezien die refurbished toestellen gewoon niet van nieuw te onderscheiden zijn. Ik weet niet of er hier mensen zijn die al eens een objectief voor hun DSLR gekocht hebben waar een label op het opjectief kleefde dat het door de kwaliteitstesten is gekomen? Wel, die objectieven zijn door de fabriek niet door de kwaliteitstest gekomen en hersteld geweest en uiteindelijk toch als nieuw verkocht zijn, dit zijn ook refurbished objectieven die uiteindelijk hetzelfde presteren als een objectief dat wel door de eerste kwaliteitstest is geraakt. Maar het is een ander verhaal als het toestel 8 maanden in een ander zijn bezit is geweest en in garantie binnen gedaan is. |
Citaat:
Vanmiddag dus naar de T-mobile winkel geweest in Gorinchem geweest om mijn Iphone 3G 16Gb op te halen. Ik vroeg aan de verkoopster of het een nieuwe was of een gerfurbished toestel. De verkoopster zei "een nieuwe" waarop ik haar vroeg of het serienummer met 5K begon. Ze keek op de sticker en zei ja dat klopt hoe weet U dat ? Ik vertelde haar dus het verhaal van het forum,...dit was haar dus niet bekend en vondt het een vreemd verhaal. De Iphone ziet er wel splinternieuw uit moet ik eerlijk zeggen. Ik hoop dus maar dat hij goed blijft werken,...En misschien ga ik hem wel verkopen via mp. Gegevens van mijn Iphone via Chipmunk...toch van july 2009 Serial number: 5K********** Model: MB499/MB501 iPhone 3G 16GB White Group1: iPhone Group2: 3G Generation: Screen size: 3.5 inch Screen resolution: 480x320 pixels Colour: White Capacity: 16GB Factory: 5K (China) Production year: 2009 Production week: 29 (July) Production number: 2062 (within this week) |
wat wilt dat zeggen als die van july 2009 is, dat die dus toch nieuw is?
|
Citaat:
Wat ik heb begrepen van t-mobile is dat je via Solid Vision een door apple goedgekeurd refurbished toestel krijgt (3x niet werkend). Een omruilactie aan de deur betreft een toestel dat op een of andere manier weer in t-mobile in handen is gekomen. Dit kan terugsturen binnen 7 dagen zijn, maar ook een toestel dat eerder omgeruild is omdat het niet werkte. Dit is dus gewoon defecte toestellen rondsturen; Belachelijk. Een medewerker raadde mij dan ook aan dit niet te doen. Citaat:
|
Citaat:
|
Die ene medewerker gaf me 2 opties of Solid Vision of omruiling aan de deur door t-mobile. SV is refurbished door Apple. Omruiling is toestel dat op een of andere manier weer bij t-mobile komt
|
Is (wederom) niet waar..
Mijne komt van SV en is gewoon nieuw. Je kunt dit zien aan het IMEI nummer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je slim bent bel je gewoon rechtstreeks met apple..
0800 0200670 zeggen dat je probleem hebt dan word je doorverbonden met ( als je dat vraagt ) de after-sale... hun leg je je verhaal uit en ze kunnen zien aan de hand van je adres of het waar is. Apple doet er absoluut niet moeilijk mee en waarschijnlijk krijg je dan gewoon een nieuwe Iphone... Probeer maar eens ;) |
Wat is dat precies voor nummer? Toen ik Apple ging bellen voor de inkoopprijs belde ik 0900 7777 703.
Het is nu natuurlijk niet meer belangrijk maar toen ik belde moest ik iets anders toetsen dan iPhone anders hangen ze gelijk op met de melding dat je naar t-mobile moet. Heb je dit nummer zelf al is gebeld? |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:23. |