iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-mobile SIMkaarten omwisselen tussen 3G en 3GS (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/36048-t-mobile-simkaarten-omwisselen-tussen-3g-3gs.html)

bastos 19-06-09 14:14

T-mobile SIMkaarten omwisselen tussen 3G en 3GS
 
Zojuist heb ik telefonisch de nieuwe 3GS besteld bij T-mobile.
Ik had het idee dat ik de simkaarten van mijn 'oude' 3G en deze nieuwe 3GS om zou wisselen, de 3G aan mijn vriendin te geven (dus met het nieuwe abbonement) en de 3GS dus zelf te gaan gebruiken met mijn huidige abbo.

Nu vertelde de verkoper mij dat ik alleen met die nieuwe SIM gebruik zou kunnen maken van de snellere HSDPA modem die in de 3GS zit. Is dit (de HSDPA bandbreedte die je mag gebruiken) echt aan de SIM gekoppeld of praatte hij onzin?

En vallen er verder nog problemen te verwachten bij het wisselen van de SIMkaarten? (Bijv. activatie van de telefoon die niet meer werkt omdat de combinatie IMEI en simkaartnummer niet bij t-mobile bekend is?).

Bij voorbaat dank.

Anfroy 19-06-09 16:31

Ben hier zelf stiekem ook wel erg benieuwd naar.

Ga er zelf maar klakkeloos vanuit dat het gewoon werkt maar een bevestiging zou aangenaam zijn :P

Dus een T-Mobile medewerker of iemand anders die hier antwoord op kan geven?

tipex 19-06-09 18:45

Ik zit met exact dezelfde situatie dus ook ik hoor het graag. De internet snelheid van de 3gs is volgens t-mobile wederom 2048/384 Kb/sec. Hij kan wel harder maar wordt geknepen op 2mbit.

Ik denk dat je je foon na het verwisselen wellicht weer moet activeren maar zeker weten doe ik het niet.

XBL 19-06-09 20:29

Dit klinkt als pure non-sense. Ik gebruik al jaren hetzelfde simkaartje die in toestellen heeft gezeten zonder internet mogelijkheden, met 3G, 3.5G (HSDPA) en de iPhone. De simlock werkt afaik gewoon op basis van carrier (zoals alle reguliere simlocks), dus elk T-Mobile kaartje werkt in elke (T-Mobile) iPhone - dit is ook mijn ervaring.

Als je je simkaart overzet neem je gewoon je oude abonnement mee. Als ik het goed begrijp blijven de snelheden 2mbps met de nieuwe telefoon, dus maakt het geen reet uit dat je je oude abbo houd (die ook 2mbps doet).

En als zou je HSDPA snelheden krijgen, nog lang niet alle T-Mobile UMTS cells zijn geupgrade naar HSDPA cells - ongeveer een halfjaar terug had ik maar op een paar plekken 3.5G met m'n N95.

vaagventje 22-06-09 16:06

ben hier ook benieuwd naar heb er zelf ook 1 besteld om mijn "oude" aan mijn vrouw te geven maar wil mijn eigen nummer houden.
Van de week maar ff bellen:cool:

tipex 27-06-09 07:20

Ik heb het inmiddels getest en het werkt prima :)

Jean72 27-06-09 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bastos (Bericht 301643)
Zojuist heb ik telefonisch de nieuwe 3GS besteld bij T-mobile.
Ik had het idee dat ik de simkaarten van mijn 'oude' 3G en deze nieuwe 3GS om zou wisselen, de 3G aan mijn vriendin te geven (dus met het nieuwe abbonement) en de 3GS dus zelf te gaan gebruiken met mijn huidige abbo.

Nu vertelde de verkoper mij dat ik alleen met die nieuwe SIM gebruik zou kunnen maken van de snellere HSDPA modem die in de 3GS zit. Is dit (de HSDPA bandbreedte die je mag gebruiken) echt aan de SIM gekoppeld of praatte hij onzin?

En vallen er verder nog problemen te verwachten bij het wisselen van de SIMkaarten? (Bijv. activatie van de telefoon die niet meer werkt omdat de combinatie IMEI en simkaartnummer niet bij t-mobile bekend is?).

Bij voorbaat dank.

Zie mijn post van 20 juni:
Stel ik geef mijn huidige Iphone 3g aan mijn vrouw en ik neem zelf de nieuwe 3Gs, is er dan een mogelijkheid om mijn nummer mee te nemen naar het nieuwe toestel ?


Ik heb inmiddels de simkaarten uitgewisseld en alles werkt goed !

bastos 27-06-09 20:42

Hierbij even een update: heb de simkaarten vandaag omgewisseld en het werkt allemaal naar behoren :)

joblamie 28-06-09 00:47

Ik heb hetzelfde gedaan, geen enkel probleem natuurlijk. T-mobile heeft zijn netwerk ook niet sneller gemaakt ofzo dus op de 3G en de 3GS heb je, als je T-Mobile gebruikt, exact dezelfde internet snelheid. Alleen de 3GS tovert de pagina's veel sneller op het scherm, maar dat komt enkel door de snelle opbouw vanwege de CPU en het RAM


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.