iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Plots veel minder 3G bereik (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/55208-plots-veel-minder-3g-bereik.html)

iMe 27-03-10 11:42

Woon in Amsterdam en voorheen nooit problemen met de 3G ontvangst. Nu laatste maanden is het gewoon zeer slecht, vaak valt 3G uit en heb ik helemaal geen dataontvangst. Een enorme bagger aanbieder en ga mijn abo ook beeindigen over een paar maanden. Nooit meer T-Mobile!!!

wil 27-03-10 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMe (Bericht 431001)
Woon in Amsterdam en voorheen nooit problemen met de 3G ontvangst. Nu laatste maanden is het gewoon zeer slecht, vaak valt 3G uit en heb ik helemaal geen dataontvangst. Een enorme bagger aanbieder en ga mijn abo ook beeindigen over een paar maanden. Nooit meer T-Mobile!!!

Ik heb nu ook met Vodafone slecht bereik. Veel wegvallen 3G. Vergeleken met ander merk telefoon met ook een vodafone simkaart. De iphone duidelijk mindere ontvangst van zelfs het gewone GSM netwerk.
Het probleem zit niet alleen bij de providers maar ook de iphone zelf is de veroorzaker van de slechte ontvangst.

Jst 06-04-10 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jst (Bericht 423932)
Ik heb precies hetzelfde probleem in de regio Bergen Op Zoom

Bijna heel de maand maart ging het weer goed met de 3G verbinding maar sinds een week of twee is het weer belabberd. 4 bars 3G maar geen data verbinding. Ik word er een beetje niet goed van.

erwin85 06-04-10 11:50

De laatste paar maanden heb ik ook heel slecht (3G) bereik. Ik heb geen zin om T-Mobile te bellen omdat ik toch weet dat ze er niets aan kunnen doen.

In mijn achterhoofd weet ik ook dat ik nog maar 3 maanden hoef uit te zitten bij T-Mobile. Dus het is te overzien.

xpeek 06-04-10 11:56

Ik heb ook gebeld met t-mobile over slecht bereik.
Ik kreeg zomaar ineens de aanbieding om 5 maanden korting te krijgen op mijn contract of om het contract te ontbinden. Mijn contract loopt pas sinds februari, dus ik was nogal verbaasd daarover eigenlijk.
Aangezien ik wel heel erg graag de nieuwe iPhone wil, denk ik dat ik mijn contract maar laat ontbinden.

Schroef 06-04-10 14:00

Contract laten ontbinden en een ipod touch kopen om te spelen :D

Ik heb er een hard hoofd in dat straks met de nieuwe iphone alles goed komt.

Als TM zelf al geen vertrouwen in zich heeft,heb ik het al helemaal niet.

Apple negeert de problemen die met de iphone gemoeid zijn en ik zie ze niet snel hun gedrag veranderen.
Want waarom zouden ze?Hun product wordt toch door miljoenen gekocht.

Blids 06-04-10 14:36

Ik heb ook iphone 3G en een 3Gs iphone in handen gehad

Ook getest welke van de twee nou beter bereik heeft

Htc HD2 gaf 4 Vol streepen Hsdpa in hardewijk

Iphone 3G versie 3.1.3, 4 a 5 bijna vol, vol streepen 3G/Hsdpa, prachtige toestel heeft toch wel goed bereik met 3G/Hsdpa

Iphone 3Gs versie 3.1.3, 2 a 3 streepen 3G/Hsdpa, mooi toestel, lekker snel, alleen het bereik valt snel weg in gebieden met wat mindere dekking van 3G/Hsdpa, waar de iphone 3G nog wel 3G/Hsdpa bereik heeft van 1 a 2 streepen, daar mogen ze bij apple echt iets aan doen bij iphone 3Gs

linwhaa 05-05-10 15:19

ik heb ook geen verbinding met 3g heb ook 3,1,3
kan dus ook geen youtube kijke of uitzending gemist het is allemaal traag
zat ik gister in een bos had ik wel 3g en kon ik het ineens wel bekijken heb er al zo weing verstand van allemaal haha maar heb deze iphone toch zeker gekocht om tv op te kijke en snel te kunnen internetten dus best balen
nu mag ik wel op me buurvrouw haar netwerk van Wi-Fi maar ze weet niet wat haar wachtwoord is en hoe ze dat moet zoeken omdat een man van ziggo dat heeft geinstaleerd weet iemand hoe we dat kunnen vinde kan ik in elk geval thuis gewoon internette op me iphone
ik ga wel ff bellen met tmobile want je betaald er wel dik voor om die leuke optie,s te doen zo zit ik nog op me pc te internette omdat het voor geen **** werkt

CrimpyRex 05-05-10 17:14

Zelfde probleem hier. Heb sinds afgelopen zaterdag een iPhone 3gs. Internet via Wi-Fi is echt geweldig, alleen de 3g verbinding is zo traag als dikke stront door een trechter. Al moet ik er wel bijzeggen dat de webpagina's via 3g af en toe WEL snel worden geladen. Maar als ik dan een andere webpagina wil bezoeken is het weer traag. Heeft iemand hier een oplossing voor?

CrimpyRex 06-05-10 21:10

Eventjes een update waar jullie wellicht ook iets aan hebben. Ben vandaag bij de tmobile shop geweest. Ze vertelde me dat het een vaker voorkomend probleem was. Ik kreeg van hun een nieuwe simkaart die ik moest gaan gebruiken. Dat zouden de problemen moeten verhelpen. Dat was ook het geval de eerste 15 min, het internet werkte fantastisch. Daarna werkte het weer traag waarop ik contact heb opgenomen met de klantenservice. Deze raadde mij aan het netwerk opnieuw in te stellen via opties, algemeen, stel opnieuw in. Nadat ik dat heb gedaan werkt het internet weer goed. Wellicht dat jullie hier iets aan hebben.

KC! 09-05-10 01:01

Dit is dezelfde post als elders op dit forum. Ik draai al maanden met 3.1.2 en heb sinds 4 weken onbetrouwbaar 3G. Data komt in 'golven' binnen. Dan weer goed en dan weer slecht. Heb al meerdere keren netwerk gereset. Dat helpt 15 min. Dan is het weer bagger. Veel bellen en klagen is de beste remedie. Zoveel mogelijk posten en aandacht trekken voor dit enorm storende probleem!!!

daanski 09-05-10 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KC! (Bericht 449524)
Dit is dezelfde post als elders op dit forum. Ik draai al maanden met 3.1.2 en heb sinds 4 weken onbetrouwbaar 3G. Data komt in 'golven' binnen. Dan weer goed en dan weer slecht. Heb al meerdere keren netwerk gereset. Dat helpt 15 min. Dan is het weer bagger. Veel bellen en klagen is de beste remedie. Zoveel mogelijk posten en aandacht trekken voor dit enorm storende probleem!!!

KC zou jij jou profiel even willen update ? want daar staat dat jij nog 2.2 gebruikt terwel je nu zeg 3.1.2

daanski 09-05-10 08:18

Daanski meld zich met de zelfde problemen. ik heb ook een topic lopen op een andere locatie https://forum.iculture.nl/f18/i...geen-data.html

ik heb nog steeds de FW 3.1.2 met jailbrake.
de tethering profiel heb ik er afgeschopt, reset network setting gedaan, maar dit mocht ook niet baten.
ik denk dat dit door T-mobile zelf word veroorzaakt.

krotwijk 09-05-10 09:07

Hier op de camping in Heerde is het 3G netwerk helemaal bagger.
Met een datastick zie ik regelmatig geen netwerk, de iphone 3gs met firmware 3.1.3 doet het nog slechter, die ziet hier nooit 3g netwerk. op een afstand van max 500 meter van de netwerkmast is er nog 3g in het open veld en daarna gewoon weer gsm snelheid.

daanski 20-05-10 08:11

Is het dan niet beter om de helpdesk van T-mobile te gaan bestoken met calls? uiteraard zal in eerste instantie een helpdeskmede werker niet echt mee werken. maar als je deze met het volgende inponeerd hebben ze denk ik weinig keus om toch maar een onderzoek in te stellen.
dingen die ik heb gedaan.
1 power cycle iPhone
2 alle evt. profielen verwijderd
3 restore network settings
4 herstel fabrieks instellingen en 3.1.2 opnieuw er op gezet.
dit hielp bij mij allemaal niets
thuis op mijn eigen Wi-Fi netwerk werkt alles wel.

daanski 20-05-10 08:36

Update:
ik heb net een gesprek gehad met de helpdesk medewerker.
Het komt naar voren dat zij graag postcodes en tijd stippen willen hebben van wanneer het probleem zich voor doet. Wat zij ook graag willen zien is wat er gebeurd als je sim kaart in een andere 3g toestel doen(lijkt mij opzich geen simkaart probleem) ik denk dat dat dit geen probleem zal vormen.,

DutchGuyDotMe 20-05-10 13:37

Heb net mijn iPhone binnen gekregen en moet zeggen, snelheid is gewoon goed op Walcheren, Zeeland. Maar dit zijn de eerste bevindingen nog maar. Al hoop ik stiekum dat het zo blijft....Afwachten maar.....

chriscilia 31-05-10 12:11

:mad: en ja hoor, vandaag weer storing bij T-mobile. is overigens onderhand dagelijkse klacht. Den Haag bereik provider om te bellen: prut, bereik via internet: prut.
t-mobile ....... spijt als haren op mijn hoofd die als provider te hebben genomen.
zonde van het maandelijkse bedrag. eigenlijk van de zotte: wel kosten berekenen - en niks er voor terugkrijgen.
heb inmiddels een klacht naar ze geschreven. maar als ik de dagbladen raadpleeg, vol met meldingen over hun slechte bereik en hun goede voornemens, heb ik er weinig vertrouwen meer in.

campopden 31-05-10 12:55

Hier in het zuiden van het land ook al sinds de vorige week geen 3G bereik meer, kunnen we niet met een aantal man ons samenpakken en bij TM gaan klagen, want we betalen voor iets en we krijgen dit niet dan doen ze maar iets aan onze abo kosten wat we moeten betalen totdat ze dit probleem hebben opgelost.

chriscilia 31-05-10 13:51

eigenlijk hoop ik gewoon binnenkort dit abo-tje bij een slecht presterende provider te kunnen beeindigen. ik heb echt geen zin om me nog maaaaaaaaanden te moeten ergeren aan NIET storingvrij bellen, aan NIET storingsvrij gebeld kunnen worden, aan GEEN redelijk tot behoorlijk gebruik van enig licht internet-verkeer. en hier dan ook nog voor te moeten betalen !
iedere euro hieraan besteed is tot nu toe gewoon weggegooid geld geweest.

wat mij betreft: dan maar geen iphone. gewoon weer bij een echte provider een abo-tje zodat ik in ieder geval mobiel storingsvrij de telefoonfunctie kan gebuiken. een beetje internet erbij is ook leuk, en dan ik ben weer tevreden.

nu heb gewoon dagelijks klachten en dus dagelijks spijt van mijn aankoop.

robvdk 01-06-10 23:02

Ook hier in enschede en o.a. problemen met de snelheid.
Vooraal op drukke punten zoals stations,voetbal stadion en midden in het centrum het lijkt het wel file rijden... Of je krijgt geen verbinding met 3g of pas na een tijd.
2g doet het vaker nog beter dan 3g. Het lijkt mij vooral een capiticiteit probleem

S,avonds doet zich dit punt haast niet voor, want dan is het op deze punten niet zo druk.

aaifone 02-06-10 00:10

T-Mobile 3G vs Vodafone 3G
 
Niet om T-Mobile af te zeiken -want ik heb zelf niet met ze te maken gehad de laatste jaren- maar vandaag had ik het nog met een vriend over het bereik van T-Mobile t.o.v. Vodafone.

Hij had zojuist ondervonden dat mensen hem proberen te bellen en zonder dat de telefoon overgaat in zijn voicemail terecht komen. En dat terwijl de iPhone naast hem ligt en aangeeft dat er goed bereik is.

Vervolgens begon hij te klagen dat de journaals in de NOS app altijd stotterend afspeelden. Om de proef op de som te nemen hebben we allebei tegelijk het 6 uur journaal op onze iPhones afgespeeld. Hij op T-Mobile, ik op Vodafone. Zijn filmpje begon na luttele seconden te stotteren en bleef dat ook met grote regelmaat doen. Mijn journaal werd afgespeeld zonder ook maar één keer te stotteren.

Ik weet dat dit slechts een lokale en eenmalige steekproef is, maar ik wilde het jullie toch niet onthouden.

PS Download benchmark apps halen bij hem wel de beloofde 2 Mb/s, terwijl ik bij Vodafone blijf steken op zo'n 1,7Mb/s. Vreemd hè?

chriscilia 02-06-10 10:25

aaifone, wat je PS betreft,
iedere middag is bij mij hier in den haag zuid en centrum de download bij t-mobile 0,0 MB/s.

aaifone 02-06-10 10:35

Dat is wel heel laag! Kan me nauwelijks voorstellen dat je dan nog 3G bereik hebt. ;) Of ligt het niet aan de ontvangst maar meer aan de backbone die er achter zit?

chriscilia 02-06-10 12:02

smorgens tot een uur of 10 half 11 is er een redelijk werkende 3G, daarna wel de melding, maar is de provider t-mobile gewoon niet meer bereikbaar.

ook wat telefoonbereik hoor. als ik thuis in de tuin ga staan, of vlak bij het raam, kan ik echt bellen via t-mobile. een paar meter naar binnen en ...... weg provider. dekking is gewoon beroerd. een probleem dat ik met vodafone nooit heb gehad (behalve dan die ene keer dat half nederland plat lag:) )
ik heb nu dus twee mobieltjes en twee abootjes; een om altijd telefonisch bereikbaar te zijn (vodafone), en sinds een paar maanden een mooie ip-phone waarmee ik soms echt mee kan bellen, in de tuin als het droog is.
ja, ik heb echt spijt als haren op mijn hoofd van deze miskoop die ik op een moment van verstandsverbijstering moet hebben gedaan.

triple_m 02-06-10 13:10

Heb hier ook problemen met bereik iphone, zowel in Utrecht (3513 CD) en nu in Amsterdam. Heb slecht 3g bereik en krijg veel "gemiste oproepen" berichtjes...

Net van de lijn met een callcenter figuur.
Hij vertelde:
- capaciteitsproblemen in Amsterdam
- 3g netwerk heeft ook capaciteitsproblemen

Het rare is dat hij mij niks kon vertellen over wanneer dit opgelost wordt behalve dat dit voor amsterdam 1 a 2 weken zal zijn.

Qua compensatie kreeg ik niks los. De kranen staan denk ik dicht na het nieuwsbericht op o.a. Nu.nl. Wel vertelde hij dat ze aan een compensatieregelling aan het werken om 3g gebruikers tegemoet te komen.

Hij wist nog wel te vertellen dat mijn klacht wordt neergelegd bij technische dienst etc.. hier heb ik natuurlijk helemaal niks aan want al dat terugbellen heeft me alweer klauwen vol geld gekost terwijl de belstatusapp niet meer te activeren is en p-edge belstatusapp ook niet werkt met t-mobile. Buiten abbo bellen is bij t-mobile ook uitzonderlijk kostbaar.

Al met al een slechte combinatie van omstandigheden en mooie deadlock situatie van t-mobile. Zodra mijn abbo voorbij is ben ik weg...

Blids 02-06-10 23:31

Ik heb w,n,w plus

Dan heb ik van af 12 mei 2010 met de nieuwe ex orange mast cell-id 7559 hier niks te klagen met 2 strepen bereik , alleen 17.00 was het even hopeloos een knipperlicht 3G H 3G H, maar dat duurde maar 15 min
http://www.speedtest.net/result/834405531.png
voorheen met cell-id 7197, voor 12 mei 2010 was het een drama op 8071NH, de drama begon op 28 februari 2010 en duurt nog steeds voort in west nunspeet 24/7 met 2 strepen hier
http://www.speedtest.net/result/834399502.png

Met bellen krijg je ook geen Hsdpa is mij op gevallen was ook niet voor 20 nov 2009 want toe had je wel Hsdpa tijdens bellen
Cell-id 7559 met bellen
http://www.speedtest.net/result/834414695.png
Cell-id 7197 met bellen
http://www.speedtest.net/result/834430870.png
naar het bellen heb je weer Hsdpa
Kpn, Hi heeft tijdens bellen wel Hsdpa net getest

Inderdaad helemaal mee eens, voor 20 nov 2009 was alles prima
w,n,w standaard is alleen 3G, heeft geen Hsdpa meer voorheen wel, nu haal je niet eens 384 kbit/sec maar 130 kbit/sec

Tijdens bellen is er alleen 3G voorheen had je ook Hsdpa tijdens bellen

Deze van voor 20 nov 2009 open veld
http://img229.imageshack.us/img229/6...adenboog11.png
Deze van naar 20 nov 2009 open veld
http://img163.imageshack.us/img163/1...adenboog12.png
Bereik van de 3G masten is slechter geworden op grote afstand, op kleine afstand is het bijna niet te merken, Iphone gebruikers zullen het sneller merken
In grote steden geen data overdracht, niet kunnen bellen smssen door overbelaste 3G masten
Buiten de 10 km van de 3G masten geen data overdracht, bellen en smssen dat kon voor 20 nov 2009 wel

Het heeft zeker te maken dat T-Mobile met dubbele UMTS frequenties zend

gideon de vos 03-06-10 15:37

[QUOTE=hcblids;459356]Ik heb w,n,w plus

Dan heb ik van af 12 mei 2010 met de nieuwe ex orange mast cell-id 7559 hier niks te klagen met 2 strepen bereik , alleen 17.00 was het even hopeloos een knipperlicht 3G H 3G H

Wat bedoel je met 3G H ik heb nog nooit in mijn scherm 3G H gezien alleen 3 G

Blids 03-06-10 16:23

[quote=gideon de vos;459540]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hcblids (Bericht 459356)
Ik heb w,n,w plus

Dan heb ik van af 12 mei 2010 met de nieuwe ex orange mast cell-id 7559 hier niks te klagen met 2 strepen bereik , alleen 17.00 was het even hopeloos een knipperlicht 3G H 3G H

Wat bedoel je met 3G H ik heb nog nooit in mijn scherm 3G H gezien alleen 3 G

Iphone geeft alleen 3G aan

Bij de Htc HD2, T-Mobile Vario 4 kun je ook zien of je 3G Umts of H Hsdpa hebt, bij de Iphone kun je dat niet zien maar wel merken aan de snelheid

Als de snelheid onder de 384 kbit/sec zit je op 3G, is de snelheid boven de 384 kbit/sec dan zit je op H

chriscilia 03-06-10 16:29

zo juist het aanbod van t-mobile gekregen om abo te beeindigen (per heden).
en geaccepteerd.
dus, jullie hebben nu allemaal weer een heel klein beetje meer dekking gekregen.;)

iPhone User 03-06-10 21:33

Las het vandaag, T-mobile geeft toe dat ze grote capaciteitsproblemen hebben, alle klanten krijgen 2 maanden gratis internet!

T-Mobile compenseert smartphoneklanten | nu.nl/internet | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

aaifone 04-06-10 03:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chriscilia (Bericht 459563)
zo juist het aanbod van t-mobile gekregen om abo te beeindigen (per heden).
en geaccepteerd.
dus, jullie hebben nu allemaal weer een heel klein beetje meer dekking gekregen.;)

Zo hee dat is soepel...

Hoe lang liep je abonnement al en hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze het per direct beëindigen?

chriscilia 04-06-10 09:05

paar weken geleden schiftelijk geklaagt dat ik al vanaf begin (medio april) met een beroerd bereik werd geconfronteerd, en de internetfunctie slecht tot onbruikbaar was.
gister werd ik gebeld met optie korting of einde abo.
mijn keus was snel gemaakt. dan maar iets meer betalen en bij een andere providere een iphone nemen waarmee ik wel krijg waar ik voor betaal:cool:

daanski 04-06-10 11:41

reactie van T-mobile
 
ik heb zojuist per mail een "helaas" standaard mailtje gehad.

Citaat:

Beste klant,

Wij hebben uw klacht ontvangen. De oorzaak van uw klacht heeft te maken met 'filevorming' op bepaalde, drukbezette 3G-antenne-locaties. Het grote succes van smartphones, in het bijzonder de iPhone, draagt hieraan bij. Primaire klachten van klanten zijn: het niet kunnen opzetten van een 3G-verbinding voor mobiel internet. We benadrukken dat het 2G spraak- en datanetwerk naar behoren functioneert.

Uiteraard doet T-Mobile er alles aan om haar klanten binnen de toegezegde termijn van 2 a 3 weken weer een uitstekende dienstverlening, ook op het 3G netwerk, te bieden. Er wordt dag en nacht gewerkt aan de uitbreiding van de capaciteit op het 3G netwerk. Daarnaast is de expansie van het 3G netwerk met nieuwe antenne-locaties in volle gang, meer dan de helft van de voor 2010 geplande antenne-locaties is al succesvol in het netwerk geactiveerd.

Klanten die aantoonbaar hinder van deze problemen hebben ondervonden zal T-Mobile tegemoet komen. Er wordt deze klanten 2 maanden geen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet, 1 maand voor het ongemak plus 1 maand bonus. We nemen binnenkort hierover contact met u op. Mocht u in aanmerking komen, dan verwachten wij de verwerking daarvan niet vóór juli 2010.

Onze excuses voor het ontstane ongemak. Wij verwachten dat er op zeer korte termijn een merkbare verbetering optreedt. Zodra dit geldt in het door u opgegeven postcodegebied(en) brengen wij u hiervan op de hoogte.

Met vriendelijk groet,

Alexander Hamel
Directeur Klantenservice T-Mobile
[flame mode] (vanuit de Trein Enschede <--> Amersfoort gezien)
1 in de ochtend uren op station Enschede is het rustig
2 in het Christelijke dorpje (waar ik ook last heb) Rijssen is zeker in de ochtend en de na middag rustig.
3 bij het binnen rijden van Apeldoorn ook geen data verkeer (ook niet in Twello)
[/flame mode]

Waar ik eerder aan denk is dat T-mobile van uit mijn standpunt gezien het achter liggende netwerk niet op orde heeft want ik heb namelijk we 3G + GSM connectie maar geen data.

http://www.daanski.nl/images/photo.jpg
deze beide zijn genomen vanaf mijn thuis locatie.
http://www.daanski.nl/images/details.jpg

aaifone 04-06-10 12:33

Precies, die speedtest geeft een downloadsnelheid aan die ik met mijn Vodafone niet eens haal (Amsterdam Zuid, 1800 Kbs)... dus dat zit wel goed. De backbone is niet op orde. Dat lijkt me trouwens wel iets makkelijker om te fixen...

Blids 04-06-10 14:22

Weer het webformulier in gevuld

Exacte locatie (postcode) waar u het probleem ervaart: 8071NH
Netwerktype: 3G / UMTS - HSDPA Netwerk
Dienst: Mobiel internet
Locatie specificatie: U was buiten
Probleem: Probleem met de snelheid van mijn dataverbinding
Datum en tijd 1: 3 juni 17.00, cell-id 7197 snelheid 378 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.98 km, na meerdere keren proberen de site te laden, cell-id 7559 snelheid 1044 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.84 km
Datum en tijd 2: 4 juni 1.00, cell-id 7197 snelheid 375 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.98 km,na meerdere keren proberen de site te laden, cell-id 7559 snelheid 1061 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.84 km
Datum en tijd 3: 4 juni 8.30, cell-id 7197 snelheid 377 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.98 km,na meerdere keren proberen de site te laden, cell-id 7559 snelheid 1041 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.84 km
Merk mobiele telefoon of datastick: T-Mobile vario 4, Htc Hd 2
Type mobiele telefoon of datastick: vario 4, Htc

daanski 04-06-10 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hcblids (Bericht 459865)
Weer het webformulier in gevuld

Exacte locatie (postcode) waar u het probleem ervaart: 8071NH
Netwerktype: 3G / UMTS - HSDPA Netwerk
Dienst: Mobiel internet
Locatie specificatie: U was buiten
Probleem: Probleem met de snelheid van mijn dataverbinding
Datum en tijd 1: 3 juni 17.00, cell-id 7197 snelheid 378 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.98 km, na meerdere keren proberen de site te laden, cell-id 7559 snelheid 1044 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.84 km
Datum en tijd 2: 4 juni 1.00, cell-id 7197 snelheid 375 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.98 km,na meerdere keren proberen de site te laden, cell-id 7559 snelheid 1061 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.84 km
Datum en tijd 3: 4 juni 8.30, cell-id 7197 snelheid 377 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.98 km,na meerdere keren proberen de site te laden, cell-id 7559 snelheid 1041 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.84 km
Merk mobiele telefoon of datastick: T-Mobile vario 4, Htc Hd 2
Type mobiele telefoon of datastick: vario 4, Htc

Hoe komen jullie aan die CELL-ID gegevens ?

Blids 04-06-10 15:49

Voor de iphone kijk even op iPhone Fieldtest: uitleg van het onderdeel Cell Information - iPhone - iPhoneclub.nl

Walibi World heeft nu ook vol op 3G/Hsdpa bereik zins zaterdag

Dat is goed te merken hier aan de 3G/Hsdpa masten

Alleen 7197, 7198, 7199 is nog steeds drama


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:12.