iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   zelf sim knippen van HI naar t-mobile???? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/67163-zelf-sim-knippen-hi-naar-t-mobile.html)

bureno 06-08-10 09:49

das wel de veiligste manier denk ik, dan weet je zeker dat je niet alsnog een nieuwe moet kopen als het knippen mislukt :D

neverbeclever 06-08-10 13:30

zo moeilijk is dat knippen niet, zolang je de zwarte lijnen goed knipt, de rest is op maat knippen (zie mijn eerdere posts met foto) en anders kan je alsnog 1 bestellen bij kpn.
Heb er nu 2 geknipt en allebei gelukt.

schmeink 07-08-10 09:28

ik heb een hi kaartje gewoon op het oog geknipt :D

de microsim van tmobile als mal en knippen maar

gewoon langs het randje en passend maken

tendonsie 07-08-10 18:40

Ikzelf heb zonet ook een oud kaartje verknipt zonder een site te gebruiken en gewoon een breekmes erbij nemen. Lukte prima en iphone aanvaard het :)

Als je verknipt raad ik wel aan zo snel mogelijk toch een originele in de winkel te halen. Ikzelf wacht namelijk op MobileVikings hun micro sim kaartje in men bus, in tussentijd maar een oude sim genomen om alsnog de iphone te kunnen laten draaien :p

MrGizMo 09-08-10 14:42

Kun je die template niet hier posten? dan kan ik morgen met mij vodafone kaartje aan de gang :)

bureno 09-08-10 15:37

Youtube filmpje met uitleg en een link naar de pdf:
YouTube - ‪How to make MicroSIM - TEMPLATE INCLUDED!‬‎

Ik mag het vanavond gaan proberen met een Hi kaartje, Mediamarkt belde net dat m'n bestelde 32GB binnen is :)

neverbeclever 09-08-10 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrGizMo (Bericht 523219)
Kun je die template niet hier posten? dan kan ik morgen met mij vodafone kaartje aan de gang :)

http://neverbeclever.eu/MicroSIM.pdf

succes!

MrGizMo 09-08-10 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neverbeclever (Bericht 523346)

Hmm werkt deze ook met een vodafone sim? dacht dat iets anders geknipt moest worden :)?

Michel15 09-08-10 16:52

Klopt, bij Vodafone moet je dwars door het koperkleurige heen knippen.

Staat een filmpje van Youtube op het forum waar precies

Voor de rest is het gewoon een beetje erom heen knippen

MrGizMo 09-08-10 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 523464)
Klopt, bij Vodafone moet je dwars door het koperkleurige heen knippen.

Staat een filmpje van Youtube op het forum waar precies

Voor de rest is het gewoon een beetje erom heen knippen

Waar precies weet je dus ook niet:confused:

Michel15 09-08-10 16:57

Even dit filmpje helemaal kijken voordat je begint met knippen

YouTube - Vodafone sim knippen naar formaat microsim iPhone4

MrGizMo 09-08-10 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 523475)
Even dit filmpje helemaal kijken voordat je begint met knippen

YouTube - Vodafone sim knippen naar formaat microsim iPhone4

Bedankt voor de video, is er geen aparte vodafone template :P?

Vodafone SIM omzetten naar MicroSIM problemen | One More Thing

Staat nog meer info :)

Alleen hier ziet er wel iets anders uit :

How To Convert a SIM to a MicroSIM with a Meat Cleaver!

neverbeclever 09-08-10 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrGizMo (Bericht 523500)
Bedankt voor de video, is er geen aparte vodafone template :P?

Vodafone SIM omzetten naar MicroSIM problemen | One More Thing

Staat nog meer info :)

Alleen hier ziet er wel iets anders uit :

How To Convert a SIM to a MicroSIM with a Meat Cleaver!

Ik heb een stukkie terug een foto geplaatst met zwarte en rode lijnen waar je moet knippen, heb al 2 vodafoon kaartjes met succes zo geknipt. Aan de lange zijde (waar geen schuine hoek zit) moet je door het koper knippen. De korte zijde (ook zonder schuine zijde) moet je strak langs het koper knippen. De rest op maat knippen, de hoeken met een nagelveil iets afronden.

MrGizMo 09-08-10 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neverbeclever (Bericht 523516)
Ik heb een stukkie terug een foto geplaatst met zwarte en rode lijnen waar je moet knippen, heb al 2 vodafoon kaartjes met succes zo geknipt. Aan de lange zijde (waar geen schuine hoek zit) moet je door het koper knippen. De korte zijde (ook zonder schuine zijde) moet je strak langs het koper knippen. De rest op maat knippen, de hoeken met een nagelveil iets afronden.


Die met Hi kaartje bedoel je? Nja ik gebruik anders de template wel, en als ik verkeerd knip heb ik gewoon pech. Zit alleen geen vodafone winkel hier, dus dan word het een paar dagen zonder telefoon

neverbeclever 09-08-10 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrGizMo (Bericht 523533)
Die met Hi kaartje bedoel je? Nja ik gebruik anders de template wel, en als ik verkeerd knip heb ik gewoon pech. Zit alleen geen vodafone winkel hier, dus dan word het een paar dagen zonder telefoon

Mijn post van 5 augustus 22.53 uur, als je hem zo knipt komt het goed :)

MrGizMo 09-08-10 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neverbeclever (Bericht 523571)
Mijn post van 5 augustus 22.53 uur, als je hem zo knipt komt het goed :)


Dan heb je hem toch iets anders geknipt dan die video met 3 verschillende simkaarten, want hij had hem ook via de template gedaan en toen deed ie het niet in ze iPhone :)

neverbeclever 09-08-10 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrGizMo (Bericht 523716)
Dan heb je hem toch iets anders geknipt dan die video met 3 verschillende simkaarten, want hij had hem ook via de template gedaan en toen deed ie het niet in ze iPhone :)

yep :) ik heb die videos niet gezien, gwoon knippen zoals ik eerder zei.

MrGizMo 10-08-10 10:30

Nja ik ga het straks proberen, hopelijk komt het goed :)

MrGizMo 10-08-10 14:08

Hmm Net gedaan met een oude Hi kaart, toestel vraagt om pincode en unlocked zich.
Alleen daarna zegt het geen service, waarschijnlijk komt dat dan door dat Hi kaart verlopen is :)

Isoow 12-08-10 16:22

Heb deze methode ook gebruikt werkt perfect had wle een tmobile simlock met ultrasn0w heb ik em ge unlockt nu heb ik vodafone wel goed opletten je moet me precies passend maken anders ben je lang bezig


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:07.